Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoija! Meneekö työttömän hakemus suoraan roskiin?

Vierailija
21.12.2022 |

Näin ainakin tuntuu olevan. Vaikka täyttäisin kaikki vaatimukset, ei koskaan edes kutsua haastatteluun. Enkä edes hae mitään "hienoja" töitä, tyyliin myyjä, varastotyöntekijä jne.

Olen ihan perusfiksu, kohtelias, teen työni ripeästi. Edellisistä työsuhteista olen aina saanut hyvää palautetta. Osaan kirjoittaa hakemuksen ja CV on kunnossa.

Työntekoon löytyisi motivaatiota, mutten kelpaa mihinkään.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se roskiin mene, mutta on erittäin todennäköistä, että löytyy parempi hakija. Tuoreempi osaaminen,  enemmän näyttöä osaamisesta, suosittelija jne.

Vierailija
2/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, turha sitten ruikuttaa että miksi työttömät ei "mene" töihin.

Vierailija
4/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne automaattisesti mene.

Tiedän kyllä erään rekryjä hoitavan henkilön, joka laittaa roskiin kaikki sellaiset hakemukset, joiden laatija ei ole henkilökohtaisesti soittanut ja kysellyt paikasta. Sen verran pitää kuulemma kiinnostaa, että ottaa ja soittaa.

Vierailija
5/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula on ihan tehtyä. Kokemattomia ei haluta palkata. Ei edes hyvin opinnoissa menestyneitä. Miten sitä kokemusta saa, jos ei edes pätkätyöhön oteta?

Vierailija
6/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään mene. Ei niitä edes talleteta mihinkään.

Minkä takia kuvittelet että jokaisella verkossa täytettävällä rekrysivulla on viimeistään toisena laatikkona nimen jälkeen kohta johon pitää täyttää nykyisen työnantajan nimi (yhtenä vaihtoehtona "ei ole") tai vielä suoraviivaisemmin vain rasti ruutuun kysymys "olen tällä hetkellä työsuhteessa"

Tuolla ruksilla on vain yksi tarkoitus - lopetaa tallennus siihen paikkaan - kun lomakkeen seuraailla sivuilla tentataan edellisiä työsuhteita pävän tarkkuudella ja listalla on ylimpänä "nykyinen työnantaja"

Vierailija
7/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan aiempi työhistoria ja syy nykyiseen työttömyyteen vaikuttaa.

Vierailija
8/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä erään rekryjä hoitavan henkilön, joka laittaa roskiin kaikki sellaiset hakemukset, joiden laatija ei ole henkilökohtaisesti soittanut ja kysellyt paikasta. Sen verran pitää kuulemma kiinnostaa, että ottaa ja soittaa.

Tuo on nykyään aika harvinainen asenne, suurin osa ei todellakaan halua mitään puheluita. Joskus on ihan työpaikkailmoituksessa jo lukenut, että eivät ota soittoja vastaan.

Vierailija
9/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki käydään läpi, mutta ne oikeat asiat mitä hakemuksista etsii ja löytyy, niin ne hakemukset päätyvät tarkempaan syyniin.

CV on tärkeä paperi. Yksityiselämästä ei

hakemuksessa kannata lörpötellä. Lyhyt ja ytimekäs hakemus kiitos! Haastattelussa sitten puhutaan enemmän.

Lisää tietoa CV:stä ja hakemuksesta saa varmaan TE-toimistosta.

Vierailija
10/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kroonisesti mt ongelmaisen työttömän tulisi mielestäsi tehdä?

Vierailija
11/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan säkästäkin kiinni. Mun alkkisveljeni pääsee aina halutessaan töihin, eikä todellakaan ole mikään cv-virtuoosi, eikä ole suhteitakaan millä töihin pääsis.

Vierailija
12/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasan 100% niistä kerroista kun minä olen jotain paikkaa hakiessani todella soittanut ilmoitettuna aikana esitelläkseni itseni ja kysyäkseni lisätietoja, asenne on ollut peittelemättömän närkästynyt tyyliin:

"Vittuakos tänne soittelet. Ilmoituksessa oli kaikki tiedot mutta kun et näköjään osaa edes lukea niin sanopa se nimesi uudelleen ettei ainakaan tuollaista jankuttajaa oteta toiselle kierrokselle"

Näistä paikoista ei lähetetty sen koommin edes automaattiviestiä "olemme valinneet seuraavalle kierrokselle pääseet etkä valitettavasti...."

Vierailija
13/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta?

Vierailija
14/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta?

Olen ollut. Samoin ammatillisessa kuntoutuksessa ja työkokeilussa. Mt ongelmat ei niistä parantuneet, mutten ole eläkekuntoinenkaan.

Vierailija
15/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se roskiin mene, mutta on erittäin todennäköistä, että löytyy parempi hakija. Tuoreempi osaaminen,  enemmän näyttöä osaamisesta, suosittelija jne.

Ei siis kaksi puoli vuotta riitä, viimeisin loppui työpätkä loppui tässä kuussa, kun on parempia hakijoita, sanotaanko suoraan nuoria joilla ei ole kokemusta eikä koulutusta.

Vierailija
16/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoituksessa ei ole edes puhelin numeroa vain sähköposti, parhaimmassa tapauksessa vain linkki hakemukseen, niin silloin ei soitella.

Vierailija
17/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas jätän vastaamatta kaikkiin työpaikkailmoituksiin, joissa ei ole palkkatietoa. Sen verran pitää työnantajaa kiinnostaa, että laittaa oleellisen noin tiedon mukaan.

Vierailija
18/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin epäillyt.

Vaikka täyttäisin kaikki vaatimukset ja työkokemusta samoista töistä 20vuotta, niin en pääse edes haastatteluun.

No minulla ikä 48v yks iso ongelma. Ilmeisesti 25v rekrytoijat sitä mieltä että en osaa, opi, osaa kehittää mitään enää kun on tällainen dinosaurus.

Haettu paikkoja maan ja taivaan väliltä.

Jos ei niin ei. Turha itkeä työvoimapulaa ja käskeä työttömät töihin. Miten meet kun ikinä et kelpaa mihinkään.

Vierailija
19/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee, ainakin VSSHP:n rekrytoinnissa. Mikään muu ei selitä sitä seikkaa, että vaikka on runsaasti kokemusta ja koulutusta, niin ei ole VSSHP ollut kiinnostunut edes haastatteluun pyytämään. Kuntarekryn kautta hakemuksen lähetetään, mutta ne menevät rekrytointitoimiston lävitse, jossa karsinta tehdään. Tiedän, että VSSHP on palkannut sellaisia ihmisiä (kyseessä ei ole sairaanhoitotyö, vaan aputoiminnot) joilla ei ole tehtävään koulutusta tai kokemusta, näin ollen he joutuvat opettelemaan sen työn kaikkine puolineen taloon tullessaan. Eli... 

Itse näkisin että omalta osaltani tämä voi olla jopa kiusantekoa. Sillä ennen kuin tänne erikoisia tapauksia pullollaan (pullollaan päihdeongelmaisia) olevaan Varsinais-Suomeen tulin, kävin kyselemässä työpaikkaa ihan henkilökohtaisesti, joten rekrytointi on nähnyt minun työ- ja opintotodistukseni (oli muuten aika jännä katsoa miten sen eukon leuka loksahti alas kun se niitä katseli... ei kai olettanut näkevänsä niin hyviä todistuksia), ehkä se eukko sitten laittoi jollain omalla syyllään minut mustalle listalle... eli aina jos haen, hylätään suoralta kädeltä.

VSSHP on sitä mieltä, että minulla ei ole oikeutta saada palkkatyötä!

Kiitos!

Vierailija
20/93 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ne ota kuule TE-toimiston kustantamille kursseillekaan, niille ammattikursseille, ammattitaitoja edistäville kursseillekaan, vaikka suorittaisi kurssivalintaan kuuluvan testin täysin puhtaasti. Ei pääse. 

Joku syrjintä tässä nyt on! Joku kummallinen syrjintä!

Mutta valittaa ei voi.

Ei voi, ei.

Pirja-täti, enpä toivottele hyvää joulua! Toivottavasti sinun joulusi on tosi surkea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi