Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten koirien omistajat, älkää jähmettykö kun toinen koira tulee vastaan!!

Vierailija
21.12.2022 |

Ihan oikeasti tällä säällä se aiheuttaa vaaratilanteita. Me isojen koirien omistajat joudutaan pennusta alkaen kouluttamaan että ohi kävelevät koirat ohitetaan. Mutta jos sinä jäät sinne kakkat housussa lukkoon tien varteen odottamaan koiran kanssa joka räkyttää tai tempoo hihnassa, miten luulet että tätä tilannetta varten on voitu kouluttaa?

Ne pienetkin fifit voi oikeasti kouluttaa ohittamaan muut koirat, olen jopa tämän ihmeen nähnyt! Mutta eihän teidän täydy vaivautua. Tietenkään, se on niiin pikkuinen.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii on lemmikkit pitäsi kieltää!!

Kauheesti vie ruokaa ja resursseja!

Pelkästään koiria on maailmassa miljardi (tämä on totta) !

Tässä on ideaa

Se on Agenda 2030. Et omista mitään. Hiilijalanjälkesi on kontrolloitu. Huumori ja musiikki kielletään, ainakin kaikki loukkaavaksi jonkun mielestä tulkittava. Toisinajattelija on mielisairas ja joutaa holhoukseen. Ystävyyssuhteet ja parisuhde ovat myrkyllisiä ja niistä on päästävä eroon. Seksin tarve hoidetaan rahalla tai robotilla.

Luontoon ei ole mitään asiaa muilla kuin kaivostoimintaa harjoittavilla.

Kansallisuustunne on pahasta ja itsenäiset valtiot lopetaan.

Vesifutuurit ovat jo pörssissä, eli kohta säädellään sähkön lisäksi vettä.

Vierailija
22/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet tästäkin jonkun pienet ja isot koirat-vastakkainasettelun? Itse olen nähnyt ihan kaiken kokoisilla koirilla sitä ettei osata ohittaa tai muuten hihankäytös on selvästi vähän ja niin ja näin. Kaikki vaan reippaasti ja neutraalisti ohi, ei tervehtimisiä ilman lupaa eikä jäädä siihen möllöttämään kummankaan taholta.

Minua meinasi rotikka ottaa kiinni, kun ohi menin alle 10 kiloisen koirani kanssa, olisi ottanutkin mutta ensimmäinen reaktio oli potkaista kun hampaat alkoi olemaan reidessä kiinni, eli ei siis mikään pieni koira kyseessä. Yks pöljä jäi aina paikoilleen seisomaan kahden Canariandogin kanssa kun alkoivat remmiräyhäämään vaikka mentiin ohi, tien toiselta puolen. Samoin oli yhdelle koiran omistajalle amstaffin omistaja sanonut, ettei voi liikkua kun tulee koiria vastaan että mene sinä, ei kuulemma pysty liikkeessä hallitsemaan koiraansa.

Sulla on viihtyisä asuinalue jos vastaantulevat koirat on tuollaisia. Joku vuokrakerrostalolähiö jossa asuu huumeveikkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet tästäkin jonkun pienet ja isot koirat-vastakkainasettelun? Itse olen nähnyt ihan kaiken kokoisilla koirilla sitä ettei osata ohittaa tai muuten hihankäytös on selvästi vähän ja niin ja näin. Kaikki vaan reippaasti ja neutraalisti ohi, ei tervehtimisiä ilman lupaa eikä jäädä siihen möllöttämään kummankaan taholta.

Sanoo pikkukoiran omistaja.

Vierailija
24/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

erikoisia nämä muita ihmisiä neuvovat ja valistavat.

elämä on helpompaa kun tajuat ettet voi vaikuttaa toisten ihmisten käytökseen.

Sama pätee vissiin liikenteeseen. Et voi vaikuttaa siihen että pyöräilen miten sattuu, sakkojakaan kun siitä harvemmin saa.

Tai vaikka muuhun kohteliaisuuteen. Mun mukulat saa tulla valtaamaan sun kakaroiden lumilinnat koska et voi vaikuttaa muiden käytökseen.

No niinhän se onkin! Itse ainakin omille lapsille opettanut että vaikka kuinka toimisit liikenteessä oikein, joku toinen ei välttämättä toimi. Voi tulla vaikka sairauskohtaus ratissa. Siksi on pysyttävä valppaana itse.

Vierailija
25/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta samaa käytöstä on isojen kuin pienten koirien omistajien toimissa.

Olet oikeassa kaikille koirille on helpompaa, kun ohitetaan liikkeellä eikä jumittamalla ym. Pahimmillaan keskeskellä tietä tai päästetään ohituksen jälkeen toisen koiran perään koira.

Mielestäni moni voisi miettiä tarkemmin omaa koiran pitoaan ja koiran tarpeita. Liike oikeasti stressittömämpää koirille, ajattele omaa koiraasi miksi haluat stressata sitä?

Vierailija
26/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi että ne jotka jää möllöttämään on joitain chihuahuan mameja ja papeja? Enpä ole montaa isoa koiraa nähnyt jonka omistaja hinnaa odottamaan kymmenen metrin päästä odottamaan että toinen koira tulee ohi.

Vierailija
27/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isojen koirien omistajilla on niin hirveän suuria vaikeuksia hallita niitä elukoitaan? Minä menen oman kymppikiloisen kanssa ohi reippaasti koira kontaktissa ja hihna lyhyenä, mutta löysänä. Tien toisella laitaa päätään aukoo sylki suusta roiskuen samojedi/belkkari/setteri/snautseri/lapinkoira flexi soiden ja omistaja piipittää, jos piipittää, jotain mussukka tussukka tassukka lässytystä.

Kerran nappasin ns lennosta kiinni irti päässeen bernin, joka tuli rähinällä päälle. Käskytin oman koirani paikoilleen tienlaitaan ja otin erän painia sen toisen kanssa ja huusin omistajalle, että ota nyt tämä elukkasi hallintaan!

Vierailija
28/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

erikoisia nämä muita ihmisiä neuvovat ja valistavat.

elämä on helpompaa kun tajuat ettet voi vaikuttaa toisten ihmisten käytökseen.

Sama pätee vissiin liikenteeseen. Et voi vaikuttaa siihen että pyöräilen miten sattuu, sakkojakaan kun siitä harvemmin saa.

Tai vaikka muuhun kohteliaisuuteen. Mun mukulat saa tulla valtaamaan sun kakaroiden lumilinnat koska et voi vaikuttaa muiden käytökseen.

No niinhän se onkin! Itse ainakin omille lapsille opettanut että vaikka kuinka toimisit liikenteessä oikein, joku toinen ei välttämättä toimi. Voi tulla vaikka sairauskohtaus ratissa. Siksi on pysyttävä valppaana itse.

Puhuttiin käytöksestä eikä liikenneturvallisuudesta ja hallitsemattomista sairauskohtauksista.

Mutta olen huomannut että ihmisillä on hahmotushäiriöitä enkä voi niihin vaikuttaa.

Vierailija
29/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa mitä muut tekevät ohitustilanteessa, kun iso lempeä vasikkani ei ole kinnostunut muista koirista edes niiden rähistessä. tutustuu vasta kun saa siihen luvan. Pienet koirat tosiaan oman kokemuksen perusteella räksyttävät eniten. En tiedä , johtuuko sitten pelosta. Siis räkyttävät, vaikka en ison koiran kanssa ole edes lähellä. Onneksi omaa koiraa ei haittaa, ei myöskään se, jos joku jää paikalleen ohittaessa. Jos joku ärsyttää, niin se, että koiran jätöksiä ei kerätä yleisillä paikoilla. Vaikka se koira olisi rotan kokoinen, pitää ne jätökset ihan yhtä lailla kerätä. Ihan koiran ja "tortun" koosta riippumatta.

Vierailija
30/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isojen koirien omistajilla on niin hirveän suuria vaikeuksia hallita niitä elukoitaan? Minä menen oman kymppikiloisen kanssa ohi reippaasti koira kontaktissa ja hihna lyhyenä, mutta löysänä. Tien toisella laitaa päätään aukoo sylki suusta roiskuen samojedi/belkkari/setteri/snautseri/lapinkoira flexi soiden ja omistaja piipittää, jos piipittää, jotain mussukka tussukka tassukka lässytystä.

Kerran nappasin ns lennosta kiinni irti päässeen bernin, joka tuli rähinällä päälle. Käskytin oman koirani paikoilleen tienlaitaan ja otin erän painia sen toisen kanssa ja huusin omistajalle, että ota nyt tämä elukkasi hallintaan!

Sulla on varmaan tosi korkea puheääni. Vähän kuin sellainen vapputorvi.

Vierailija
31/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierestä huutelen mutta noi rotikat,boxerit, sakut ym. Ja niiden mixit ei oo pikku koiria. Niin tosiaan noi bitit ja bulit on keskikokoisia, mutta valitettavasti usein väärissä käsissä.

Tossa omia kokemuksia jumittavista ohittajista. Jotkut tekee sen, että "väistävät " ohituksen ja menevät parimetriä tiestä sivuun ohituksen ajaksi kun koira saa sellaiset rakettien muista koirista ja omistaja ei tahdo kyetä pitää koiraansa. (Koiran hihna puunympäri ym.) Näin pk seudulla.

Vierailija
32/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierestä huutelen mutta noi rotikat,boxerit, sakut ym. Ja niiden mixit ei oo pikku koiria. Niin tosiaan noi bitit ja bulit on keskikokoisia, mutta valitettavasti usein väärissä käsissä.

Tossa omia kokemuksia jumittavista ohittajista. Jotkut tekee sen, että "väistävät " ohituksen ja menevät parimetriä tiestä sivuun ohituksen ajaksi kun koira saa sellaiset rakettien muista koirista ja omistaja ei tahdo kyetä pitää koiraansa. (Koiran hihna puunympäri ym.) Näin pk seudulla.

Rakettien=raget (autocorrect asialla)

Vierailija
33/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvittelee, et maailma seisahtuu hänen takiaan. Vastaan tuleva seisahtuu suojatien eteen ja odottaa vihreää valoa, niin ap ottaa nokkiinsa. Hih hih.

Vierailija
34/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ihmiset hankkii isoja koiria ja sitten antaa niiden kitua pienessä asunnossa

Koska koira tarttee sen kartanon jonka yhdessä nurkassa se nukkuu ja toisessa nurkassa se syö ja juo.

Vierailija
35/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pieni lempeä vanhuksen jos on pysähtyneenä nuuskimaan lyhtypylvästä, niin Todellakin olemme siinä paikoillamme, koirani ei piittaa muosta koirista tuon taivaallista, emmekä lähde liikkeelle vain siksi, että joku tatuoitu elämäm koululainen tulee hihna pitkällä tottelemattoman vasikkansa kanssa ohi. Opettele käsittelemään koiraasi siten, että paikoilleen pysähtynyt koira ( tai ihminen tai milä hyvänsä) ei herätä vasikassasi aggressioita.

Useimmiten kävelytiellä keskellä kulkeva koiranulkoiluttaja nimenomaan on isoa koiraa hihna pitkällä ulkoiluttava mies, joka ilmeisesti purkautuu onnesta housuihinsa joka kerta kun vastaantulija (koiralla tai ilman) joutuu väistämään pientareen, ojan tai autotien puolelle, kun kyseinen leveä kuljetus purjehtii päälle.

Vierailija
36/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin omistan kaksi pientä koiraa ja ärsyttää lenkeillä kun jonkun 3-kiloinen terrieri länttää perseensä keskelle kävelytietä ja omistaja seisoo siinä vieressä avuttoman näköisenä. Ei ole kovin kiva ohittaa tuollaista parivaljakkoa ihan vierestä, kun ei tiedä meinaako tämä stopin tehnyt koira hypätä jalkoihin, kun ollaan kohdalla.

En ymmärrä miten ne omistajat eivät saa koiraansa liikkeelle? Kyllähän sellaisen pikkukoiran vaikka vetää liikkeelle. Pari kertaa olen pysähtynyt parin metrin päähän ja kysynyt, että saatko sitä koiraasi liikkeelle. Heillä on ehkä ollut ajatus, että meidän koirat voisivat tutustua ja leikkiä, mutta meidän porukka ei moikkaile tuntemattomia hihnassa.

Vierailija
37/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuvittelee, et maailma seisahtuu hänen takiaan. Vastaan tuleva seisahtuu suojatien eteen ja odottaa vihreää valoa, niin ap ottaa nokkiinsa. Hih hih.

Ei maailma mutta rottakoirien omistajat kyllä. Ja nekin voisivat lakata seisahtumasta.

Vierailija
38/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on joku outo pelottava trendi että lapset taluttaa koiria. Lapsilla ei ole mitään ymmärrystä koiraetiketistä tai edes fyysistä tai psyykkistä valmiutta hallita koira.

Yksi nuori poika, varmaan 10-12v, taluttaa nuorta villiä labbista joka päivä koulun jälkeen eikä hallitse sitä yhtään. Olen kerran nähnyt kun poika raahautui mahallaan koiran perässä kun koira juoksi toista koiraa kohti. Olin silloin autolla liikenteessä enkä nähnyt miten tilanne päättyi.

Sitten on kaksi yläkouluikäistä tyttöä jotka ulkoiluttaa pitkäkarvaista collieta. Niillä on tapana viedä koira iltaisin päiväkodin aidatulle pihalle ja antaa koiran juosta siellä vapaana. Kiva varmaan lapsien leikkiä siellä seuraavana päivänä kusessa ja paskoissa.

Sitten on pari tosi pientä lasta, varmaan alle kouluikäisiä jotka talutaa tiibetinspanielia pitkässä flexissä ja päästää sen hillumaan ihmisten pihoihin. Meillä on kun on aidattu piha (aita kauempana tiestä, ei tontin rajalla), niin kun nämä muksut näkee että koiramme on pihalla niin ne päästää koiran pihallemme aidan viereen haukkumaan koirallemme. Itse seisovat tiellä ja koira on meidän pihalla flexin mitan päässä...

Eli älkää vanhemmat oikeasti antako lastenne taluttaa koiria, lapset ei ymmärrä ja tekevät mitä sattuu. Eivätkä he taatusti kerro kotona missä ja mitä koiran kanssa on oikeastu tapahtunut.

Vierailija
39/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan jos tilaa. Nyt kun ollut paljon lunta en todella lähde kävelemään kohti vastaan tulevaa isoa koiraa kinttupolkua pitkin vaan väistän sivuun odottamaan umpihankeen, oma koira sylisä

tai hiljaa vieressä seisten.

Kun olisi tilaa paremmin ohitta niin valitettavan usein pitää kuitenkin väistää/jäädä odottamaan sivuun kun

a. iso koira on irti

b. iso koira tempoilee hihnassa metrien verran kohti lähestyessään

c. näkee että taluttajan voimat eivät ole ok suhteessa isoon koiraan eli mitä vaan voi kohdatessa käydä

Vierailija
40/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pikkukoira varsinkin alkulenkistä haistelee hyvin hitaasti ja hartaasti kaikki tienpielet. Silloin mennään hänen tahtiin enkä tosiaan ala nykimään toisesta koirasta ohi, jos omalla koiralla on joku kesken. En muutenkaan jaksa vetää mitään aggreja toisten koirien käytöksestä, jos ne ei hyökkää päälle. Siinähän haukkuvat ja riehuvat. En jaksa lotkauttaa korvaani eikä kyllä koiranikaan.

Me tosin asutaan alueella, jossa koirat on lähes järestään hyvin koulutettuja ja rauhallisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi