Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myöhästyykö työttömyyspäiväraha jos saat 200e palkkaa?

Vierailija
21.12.2022 |

Ja paljonko sai nykyään tienata kuussa ettei päiväraha pienene? 300?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinkapaljon päiväraha myöhästyy? Kellään kokemusta?

Vierailija
2/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai täällä nyt työssäkävijöitä ole tähän aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti myöhästyy.

Mulla myöhästyi tuet pari kuukautta kun en saanut ajoissa palkkalaskelmaa, jossa olisi näkynyt, etten ole saanut palkkaa kuin muutaman kympin. Tuet heti seis, koska olin ollut töissä.

Vierailija
4/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti myöhästyy.

Mulla myöhästyi tuet pari kuukautta kun en saanut ajoissa palkkalaskelmaa, jossa olisi näkynyt, etten ole saanut palkkaa kuin muutaman kympin. Tuet heti seis, koska olin ollut töissä.

Pari kuukautta! Eihän työttömällä ole edes varaa mennä osapäivätyöhön.

Vierailija
5/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko myöhästyy aina pari kuukautta? Eli jos tässä haluaisi työtön saada taas työelämän syrjästä kiinni tekemällä osa-aikatyötä niin tuet jää katkolle ja laskut maksamatta.

Vierailija
6/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöhästy juurikaan, ainakaan itselläni. Teen osa-aikatyötä ja saan työmarkkinatukea. Käsittelyssä menee 2-3 päivää.

Vierailija
7/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myöhästy juurikaan, ainakaan itselläni. Teen osa-aikatyötä ja saan työmarkkinatukea. Käsittelyssä menee 2-3 päivää.

Kiitos! Muistatko myöhästyikö silloin enemmän kuin eka kertaa aloitit osa-aikatyön.

Vierailija
8/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten 6 sanoi, jos saa säännöllisesti osa-aikatyön palkkaa, tuki tulee yhtä säännöllisesti tilille. Minä en muista kauanko käsittelyyn meni ensimmäisellä kerralla aikaa, koska olen tehnyt osa-aikaista jo yli 10 vuotta, ja minulla oli säästöjäkin, joten odottelu ei haitannut. 

Vierailija
9/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten 6 sanoi, jos saa säännöllisesti osa-aikatyön palkkaa, tuki tulee yhtä säännöllisesti tilille. Minä en muista kauanko käsittelyyn meni ensimmäisellä kerralla aikaa, koska olen tehnyt osa-aikaista jo yli 10 vuotta, ja minulla oli säästöjäkin, joten odottelu ei haitannut. 

Hyvä tietää. Mutta jos tulot vaihtelee kuukausittain niin viivästyykö tuet silloin joka kuukausi? Jos on samassa työpaikassa.

Vierailija
10/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää. Mutta jos tulot vaihtelee kuukausittain niin viivästyykö tuet silloin joka kuukausi? Jos on samassa työpaikassa.

Mulla ei ole faktaa, mutta veikkaisin, ettei viivästy. Heillä on kuitenkin kaikki muut faktat tiedossa, eli työpaikan nimi jne. Uskoisin, että vain niillä myöhästyy, joilla vaihtuu työpaikat tiuhaan. Esim. minun työpaikka on kiinni heinäkuun, mutta mitään hidasteluja ei ole. Elokuussa saan vain enemmän tukia, koska heinäkuussa ei tule palkkaa, tai oikeastaan saan kyllä hieman lomarahoja. 

-se jolle vastasit

Vierailija
11/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole faktaa, mutta veikkaisin, ettei viivästy. Heillä on kuitenkin kaikki muut faktat tiedossa, eli työpaikan nimi jne. Uskoisin, että vain niillä myöhästyy, joilla vaihtuu työpaikat tiuhaan. Esim. minun työpaikka on kiinni heinäkuun, mutta mitään hidasteluja ei ole. Elokuussa saan vain enemmän tukia, koska heinäkuussa ei tule palkkaa, tai oikeastaan saan kyllä hieman lomarahoja. 

-se jolle vastasit

Kiitos tiedosta

Vierailija
12/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ihan turhaan pelotellaan, että osa-aikatyöntekijöillä on koko ajan tuet katkolla. Näin ei ole ollut ainakaan minulla tämän yli 10 vuoden aikana. Eri asia ehkä niillä, joilla vaihtuvat työsuhteet jatkuvasti. 

8 + 10

Vierailija
13/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki menee ok. Tuet voi katketa ihan jo vaan siitä, että TE keskuksessa joku unohtaa laittaa rastin ruutuun. Onnea vaan ja toivottavasti on seteleitä sukanvarressa.

Vierailija
14/14 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se Suomi on. Kun pysyt tasaisesti työttömänä etkä yritä elämässäsi mitään niin tuet rullaa hyvin.