Myöhästyykö työttömyyspäiväraha jos saat 200e palkkaa?
Ja paljonko sai nykyään tienata kuussa ettei päiväraha pienene? 300?
Kommentit (14)
Ei kai täällä nyt työssäkävijöitä ole tähän aikaan.
Todennäköisesti myöhästyy.
Mulla myöhästyi tuet pari kuukautta kun en saanut ajoissa palkkalaskelmaa, jossa olisi näkynyt, etten ole saanut palkkaa kuin muutaman kympin. Tuet heti seis, koska olin ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti myöhästyy.
Mulla myöhästyi tuet pari kuukautta kun en saanut ajoissa palkkalaskelmaa, jossa olisi näkynyt, etten ole saanut palkkaa kuin muutaman kympin. Tuet heti seis, koska olin ollut töissä.
Pari kuukautta! Eihän työttömällä ole edes varaa mennä osapäivätyöhön.
Oikeastiko myöhästyy aina pari kuukautta? Eli jos tässä haluaisi työtön saada taas työelämän syrjästä kiinni tekemällä osa-aikatyötä niin tuet jää katkolle ja laskut maksamatta.
Ei myöhästy juurikaan, ainakaan itselläni. Teen osa-aikatyötä ja saan työmarkkinatukea. Käsittelyssä menee 2-3 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ei myöhästy juurikaan, ainakaan itselläni. Teen osa-aikatyötä ja saan työmarkkinatukea. Käsittelyssä menee 2-3 päivää.
Kiitos! Muistatko myöhästyikö silloin enemmän kuin eka kertaa aloitit osa-aikatyön.
Kuten 6 sanoi, jos saa säännöllisesti osa-aikatyön palkkaa, tuki tulee yhtä säännöllisesti tilille. Minä en muista kauanko käsittelyyn meni ensimmäisellä kerralla aikaa, koska olen tehnyt osa-aikaista jo yli 10 vuotta, ja minulla oli säästöjäkin, joten odottelu ei haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Kuten 6 sanoi, jos saa säännöllisesti osa-aikatyön palkkaa, tuki tulee yhtä säännöllisesti tilille. Minä en muista kauanko käsittelyyn meni ensimmäisellä kerralla aikaa, koska olen tehnyt osa-aikaista jo yli 10 vuotta, ja minulla oli säästöjäkin, joten odottelu ei haitannut.
Hyvä tietää. Mutta jos tulot vaihtelee kuukausittain niin viivästyykö tuet silloin joka kuukausi? Jos on samassa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää. Mutta jos tulot vaihtelee kuukausittain niin viivästyykö tuet silloin joka kuukausi? Jos on samassa työpaikassa.
Mulla ei ole faktaa, mutta veikkaisin, ettei viivästy. Heillä on kuitenkin kaikki muut faktat tiedossa, eli työpaikan nimi jne. Uskoisin, että vain niillä myöhästyy, joilla vaihtuu työpaikat tiuhaan. Esim. minun työpaikka on kiinni heinäkuun, mutta mitään hidasteluja ei ole. Elokuussa saan vain enemmän tukia, koska heinäkuussa ei tule palkkaa, tai oikeastaan saan kyllä hieman lomarahoja.
-se jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole faktaa, mutta veikkaisin, ettei viivästy. Heillä on kuitenkin kaikki muut faktat tiedossa, eli työpaikan nimi jne. Uskoisin, että vain niillä myöhästyy, joilla vaihtuu työpaikat tiuhaan. Esim. minun työpaikka on kiinni heinäkuun, mutta mitään hidasteluja ei ole. Elokuussa saan vain enemmän tukia, koska heinäkuussa ei tule palkkaa, tai oikeastaan saan kyllä hieman lomarahoja.
-se jolle vastasit
Kiitos tiedosta
Minun mielestä ihan turhaan pelotellaan, että osa-aikatyöntekijöillä on koko ajan tuet katkolla. Näin ei ole ollut ainakaan minulla tämän yli 10 vuoden aikana. Eri asia ehkä niillä, joilla vaihtuvat työsuhteet jatkuvasti.
8 + 10
Toivottavasti kaikki menee ok. Tuet voi katketa ihan jo vaan siitä, että TE keskuksessa joku unohtaa laittaa rastin ruutuun. Onnea vaan ja toivottavasti on seteleitä sukanvarressa.
Tämähän se Suomi on. Kun pysyt tasaisesti työttömänä etkä yritä elämässäsi mitään niin tuet rullaa hyvin.
Ja kuinkapaljon päiväraha myöhästyy? Kellään kokemusta?