Miksi lääkärit hoitavat vain oireita eivätkä halua lähteä selvittämään syytä ..?
Kärsin aamuisista päänsäryistä. Särky loppuu aina 1-2h päästä kun olen noussut.
Olen käynyt nyt kolmella eri lääkärillä tästä asiasta.
Jokainen lääkäri sanoi
-syötkö särkylääkettä
- voi ottaa vaikka joka aamu niin olo helpottuu nopeammin
Sitten yleinen diipadaapa päälle että onko huono tyyny, kuiva huoneilma, stressiä, niskat jumissa.
Nämä normaalit netistä löydettävät selitteet olen jo itse käynyt läpi eikä "vika" ole näissä.
Kun kerron ettei syy ole näissä, lääkäri toteaa vaan että koeta nukkua vaikka sitten eri asennoissa, tai jotqin muuta täysin yhdentekevää.
Elekielestä käy selväksi ettei tee muuta.
Jos en siinä jo ymmärrä lähteä lääkäri kysyy että haluanko että hän kirjoittaa buranaa reseptille, niin saan edullisemmin tms.
Kommentit (31)
Päänsärky voi johtua myös purentalihasten jumeista ja kireyksistä.
Oletko mitannut verenpainetta aamuisin? Itselläni korkea verenpaine aiheutti aiemmin ihan tietynlaista päänvihlontaa.
Tietysti jos ap:lla sattuu olemaan "ylimääräistä" rahaa, hän voisi kuvauttaa päänsä magneettikuvilla yksityisessä sairaalassa.
Ennen magneettikuvausta kokeile kaikki edellämainitut jutut mukaan lukien purentalihasten tutkinta hammaslääkärillä, ja mittauta verenpaine. Kaikki todennäköisempiä syitä kuin joku kasvain tms.
Niitä ei huvita. Palkka juoksee muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mene seuraavaksi hammaslääkäriin
Hammaslääkäriä ehdotan itsekin. Tuttavalla päänsärky johtui siitä, että hän puri öisin hampaita yhteen. Uniapnea voi olla myös syynä, yksityisen hammaslääkärin kautta pääsee tutkimuksiin. Hintoja en tiedä, näin vain julisteen oman hammaslääkärin seinällä. Julkisella puolella on uniapneatutkimuksiin pitkät jonot.
Minulla on verenpaine noussut ja kyllä työterveyslääkäri nimenomaan tenttasi kaiken suolansyönnistä alkoholinköyttöön, ja ties mitä muuta kysyi.
"Krapula"