Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet ja karanneet lapselliset yh/uusioperheen! Tuplalapsilisä, annatteko osan toiselle vanhemmalle?

Ap
21.12.2022 |

Kuinkas toimitte eronneet joilla on lapsia? Nyt kun joulun alla tulee tuplalapsilisä? Eikö siitä osa kuuluisi antaa toiselle vanhemmalle myöskin ? Jos tämän rahan tarkoitus on kerran auttaa lapsiperheitä? Vai miksei etä saisi mitään?

Meillä vain kaksi osta, erottu. Mutta ajattelin antaa sata euroa etälle tuosta ja käsken jotain lapsien eteen hommata. Mulle jää kumminkin 300€ no se kaksi sataa on sitä vanhaa lapsilisää ja satanen sit sitä extraa. Olisihan tuolle rahalle käyttöä kyllä ettei rikkaita olla.. mutta..

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi viikko-viikko systeemi, niin ilman muuta jakaisin tasan. Lapsille ne rahat on tarkoitettu.

Viikko-viikko ei tarkoita että lasten kulut olisivat 50-50

No se on sit oma häpeä se.

Oma häpeä, että esim. lasku lastenpäivähoidosta tulee aina lähivanhemmalle?

Ihan saat sovittua toisinkin.

Ei ne osaa 😅 Kauhean vaikeeta siis.

No kerro miten päivähoitomaksujen puolittaminen onnistuu ilman rahansiirtoa vanhempien välillä, sillä kaupunki ei laskua suostu jakamaan puoliksi vanhemmille.

Se etä maksaa sen laskun joka toinen kk. Miten uusavuttomia ihmiset oikein on? 🤔

Vierailija
62/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi viikko-viikko systeemi, niin ilman muuta jakaisin tasan. Lapsille ne rahat on tarkoitettu.

Ei lähivanhempi voi kaupungin kanssa sopia, että laskutetaan etävanhempaa. Kaupunki ei myöskään suostu laskuttamaan puoliksi molempia vanhempia, joten kerro, mikä sopiminen auttaa puolittamaan päivähoitokulut?

Laittaa sen laskun joka toinen kk sille etälle. Voi luoja sentään.

Jos exä ei sitä suostu maksamaan, niin mitäpä se auttaa. Luuletko, että lasten kulujen jakamisen ongelmia tulee niiden etävanhempien kanssa, jotka reilusti suostuvat maksamaan puolet lasten menoista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ylimääräinen lapsilisä pitäisi vähentää etävanhemman elareista, silloin se menisi reilusti, kun elarit on paikkaamassa vajetta, jonka nyt valtio paikkaa suoraan.

Tässä epätasa-arvoisessa maailmassa ei koskaan näin. Meillä maksetaan kolmesta lapsesta nyt noin 200€ yhteensä ydinperheessä. Mitenhän olis eron jälkeen olisiko elarit 200€ vai paljonko olisi hutsun palkkaa lisänä.

Kolmen lapsen kulut on teidän perheessä yhteensä 200 :D

Nyt on kyllä tosi legendaarista settiä, sun ja puolison kulut on varmaan sitten 133 euroa yhteensä.

Ei kaukana ole. Tosin en lähellekään 130€ käytä omiin kuluihini. Kun on maksettu kaikki pakollinen eli laskut ja lainat on jäljellä 150€ ja kyllä sillä pitää elää itse ja lasten. Yleensä ei käydä missään eikä osteta mitään. Lapset eivät harrasta mitään säännöllistä. Suurin kulu on ruoka, puhelimet pari kymppiä, samoin sähkö. Vaatteita vain kun pakko. Pakollisia urheiluvälineitä vanhimmalle jolloin esim 400€ polkupyörä on jaettuna kolmella halpa. Ei meillä todellakaan käytetä mitään esim 200€ per lapsi joka kuukausi. Niin isoa rahamäärää meillä ei koskaan näy.

Vierailija
64/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän mitä katsoo lapsen kuluiksi. Exäni asuu 400€/kk kallimmassa asunnossa kuin minä koska hän ei luottotiedottomana saa muuta. Ja onhan se kamalaa kun ulosotto vie osan palkasta. Onhan se asuminen tietysti lapsen kulua joten exäni on sitä mieltä että hänen kuuluu saada elatusmaksuja.

Kyllä munkin mielestä pitäisi. Miksi sun mielestä ei?

Miksi minun pitäisi maksaa siitä että hän asuu mahdollisimman kalliisti? Hän koko suhteemme ajan hoki ettei hänen velkansa ole minun ongelmani, eikä kertonut paljon se on. Nyt kuitenkin minun pitäisi maksaa siitä.

Jos itse muutan tästä yhtä kalliiseen asuntoon niin oletko yhä sitä mieltä että minun kuuluu hänelle maksaa?

Ette ilmeisesti kaihean hyvin ole tutustuneet siihen miten elarit määräytyy.

Vierailija
65/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro miten päivähoitomaksujen puolittaminen onnistuu ilman rahansiirtoa vanhempien välillä, sillä kaupunki ei laskua suostu jakamaan puoliksi vanhemmille.

Se etä maksaa sen laskun joka toinen kk. Miten uusavuttomia ihmiset oikein on? 🤔

Ja, kun ei maksakaan, annat omien luottotietojesi mennä?

Vierailija
66/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Lapsen isä tienaa kaksi kertaa sen mitä me saadaan tukia kuussa ja olen todellakin YKSINhuoltaja eli mies käy vain katsomassa lasta joskus, hankintoja tekee oman mielen mukaan.

Vierailija
67/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Lapsen isä ei ole tämän 10 vuoden aikana maksanut lainkaan itse edes elatusmaksuja vaan kela maksaa ne. Hänen panoksensa on lapsen ruokkiminen kerran kahden viikon välein (siis yksi ateria) ja synttäri- ja joululahjat. En ole kyllä aivan varma maksaako hän ne itse vai hänen vanhempansa.

Vierailija
68/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähivanhempi voi kaupungin kanssa sopia, että laskutetaan etävanhempaa. Kaupunki ei myöskään suostu laskuttamaan puoliksi molempia vanhempia, joten kerro, mikä sopiminen auttaa puolittamaan päivähoitokulut?

Jos exä ei sitä suostu maksamaan, niin mitäpä se auttaa. Luuletko, että lasten kulujen jakamisen ongelmia tulee niiden etävanhempien kanssa, jotka reilusti suostuvat maksamaan puolet lasten menoista :D

Nyt keskustellaan tästä: Viikko-viikko ei tarkoita että lasten kulut olisivat 50-50.

Ei mistään kaikki nyt ei suostu jne. Oma häpeä on jos 50-50-sopimus ei ole 50-50-sopimus kuten pitäisi.

Vierailija
69/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 50-50 sopimus, jos toinen ei tee osuuttaan?

Vierailija
70/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 50-50 sopimus, jos toinen ei tee osuuttaan?

Lähivanhemman pitäisi siis mielestäsi kiristää vuoroviikkoetävanhempaa lapsilla, jotta etä maksaisi puolet lasten kuluista?

Vierailija
71/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt keskustellaan tästä: Viikko-viikko ei tarkoita että lasten kulut olisivat 50-50.

Ei mistään kaikki nyt ei suostu jne. Oma häpeä on jos 50-50-sopimus ei ole 50-50-sopimus kuten pitäisi.

Kyllä se on lasten kuluihin osallistumattoman vanhemman oma häpeä, ei sen vastuunsa tuntevan ja kantavan. Omituinen moraali sinulla. Muita saa mielestäsi hyväksikäyttää taloudellisesti niin paljon kuin vain pystyy.

Vierailija
72/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on mutta se lapsilisä on tarkoitettu lapsille.

Vierailija
73/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin annan. Meillä vuoroviikot eikä makseta mitään elareita ja lapsen harrastukset ja muut menot maksetaan puoliksi. Lapsilisä tulee mulle ja menee kokonaan joko vaatteisiin tai harrastuksiin.

Vierailija
74/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tää on mutta se lapsilisä on tarkoitettu lapsille.

Niin on, mutta mikä estää antamasta etälle rahaa että se sais tuhlata sen lapsiin ? Ostaa parempaa ruokaa lapsiakana? Maksaa sähkölaskun kun lapset välillä siellä kuluttaa enemmän? Ostaa talvitakin lapselle? Tms. Miksi sen lähivanhemman pitäisi aina tehdä? Poikkeuksena tietenkin nuo patalaiskat etät jotka ei osallistu. Mut jos puhutaan normaaleista etävanhemmasta ja joiden varallisuus on suurinpiirtein samaa.

Vierailija
75/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ylimääräiset harrastuskulut tässä kuussa (leirit, lisenssit yms.) ovat enemmän kuin nämä lisälapsilisät. Etä ei maksa näistä senttiäkään, joten miksi lahjoittaisin hänelle rahaa?

Ja miksi minun lapsettomana pitää maksaa sinun kersojesi harrastus? Elätä omat pentusi!

Vierailija
76/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tarkoitettu se raha. Rahareikää löytyy suurimmassa osassa perheitä.

Vierailija
77/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat sijoittaa lapsilisät mm rahastoihin.

Vierailija
78/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän mitä katsoo lapsen kuluiksi. Exäni asuu 400€/kk kallimmassa asunnossa kuin minä koska hän ei luottotiedottomana saa muuta. Ja onhan se kamalaa kun ulosotto vie osan palkasta. Onhan se asuminen tietysti lapsen kulua joten exäni on sitä mieltä että hänen kuuluu saada elatusmaksuja.

Kyllä munkin mielestä pitäisi. Miksi sun mielestä ei?

Miksi minun pitäisi maksaa siitä että hän asuu mahdollisimman kalliisti? Hän koko suhteemme ajan hoki ettei hänen velkansa ole minun ongelmani, eikä kertonut paljon se on. Nyt kuitenkin minun pitäisi maksaa siitä.

Jos itse muutan tästä yhtä kalliiseen asuntoon niin oletko yhä sitä mieltä että minun kuuluu hänelle maksaa?

Ette ilmeisesti kaihean hyvin ole tutustuneet siihen miten elarit määräytyy.

Tulojen mukaan, on eroa jos on 2,500 mies ja 6000 mies. Pitäkää puolenne naiset.

Vierailija
79/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä etä maksaa harrastuskuluja, ne on siinä elarissa mukana.

Vierailija
80/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on lasten kuluihin osallistumattoman vanhemman oma häpeä, ei sen vastuunsa tuntevan ja kantavan. Omituinen moraali sinulla. Muita saa mielestäsi hyväksikäyttää taloudellisesti niin paljon kuin vain pystyy.

Mitä hyväksikäyttöä 50-50 on? Jos se etä ei sit maksa myös 50-50, maksaa hän elareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän