Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet ja karanneet lapselliset yh/uusioperheen! Tuplalapsilisä, annatteko osan toiselle vanhemmalle?

Ap
21.12.2022 |

Kuinkas toimitte eronneet joilla on lapsia? Nyt kun joulun alla tulee tuplalapsilisä? Eikö siitä osa kuuluisi antaa toiselle vanhemmalle myöskin ? Jos tämän rahan tarkoitus on kerran auttaa lapsiperheitä? Vai miksei etä saisi mitään?

Meillä vain kaksi osta, erottu. Mutta ajattelin antaa sata euroa etälle tuosta ja käsken jotain lapsien eteen hommata. Mulle jää kumminkin 300€ no se kaksi sataa on sitä vanhaa lapsilisää ja satanen sit sitä extraa. Olisihan tuolle rahalle käyttöä kyllä ettei rikkaita olla.. mutta..

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ylimääräinen lapsilisä pitäisi vähentää etävanhemman elareista, silloin se menisi reilusti, kun elarit on paikkaamassa vajetta, jonka nyt valtio paikkaa suoraan.

Tässä epätasa-arvoisessa maailmassa ei koskaan näin. Meillä maksetaan kolmesta lapsesta nyt noin 200€ yhteensä ydinperheessä. Mitenhän olis eron jälkeen olisiko elarit 200€ vai paljonko olisi hutsun palkkaa lisänä.

Vierailija
22/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi viikko-viikko systeemi, niin ilman muuta jakaisin tasan. Lapsille ne rahat on tarkoitettu.

Ei ole vaan lapsista aiheutuviin kustannuksiin. Ne ei ole mitään lastenrahoja.

Ne on nimenomaan lasten rahoja, siksi lapsilisät on ainoa tuki, joka maksetaan myös ulkomaille.

No ei makseta.

Maksetaan. Terveisiä vaan ulkomailta.

Kela maksaa jokaisesta Suomessa vakituisesti asuvasta lapsesta lapsilisää sen kuukauden loppuun, jolloin lapsi täyttää 17 vuotta. Oikeus lapsilisään perustuu maassa asumiseen. Maksaminen loppuu, jos lapsi ja hänen huoltajansa muuttavat ulkomaille pysyvästi. T. Kela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ylimääräinen lapsilisä pitäisi vähentää etävanhemman elareista, silloin se menisi reilusti, kun elarit on paikkaamassa vajetta, jonka nyt valtio paikkaa suoraan.

Ylimääräinen lapsilisä on tarkoitettu kompensoimaan lasten kohonneita kustannuksia. Elareista sen voi vähentää korkeintaan siinä tapauksessa, että inflaatio ja energian nousu on teillä jo huomioitu nostamalla niitä erilareita.

Mihis elarit on tarkoitettu? Kyllä etänkin täytyy saada kompensaatio.

Vierailija
24/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi viikko-viikko systeemi, niin ilman muuta jakaisin tasan. Lapsille ne rahat on tarkoitettu.

Ne on nimenomaan lasten rahoja, siksi lapsilisät on ainoa tuki, joka maksetaan myös ulkomaille.

No ei makseta.

Kela maksaa jokaisesta Suomessa vakituisesti asuvasta lapsesta lapsilisää sen kuukauden loppuun, jolloin lapsi täyttää 17 vuotta. Oikeus lapsilisään perustuu maassa asumiseen. Maksaminen loppuu, jos lapsi ja hänen huoltajansa muuttavat ulkomaille pysyvästi. T. Kela

Aivan, pysyvästi. Kuusi vuotta ulkomailla olleena ja lapsilisät saaneena, tiedän ehkä vähän paremmin?

Vierailija
25/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräinen lapsilisä on tarkoitettu kompensoimaan lasten kohonneita kustannuksia. Elareista sen voi vähentää korkeintaan siinä tapauksessa, että inflaatio ja energian nousu on teillä jo huomioitu nostamalla niitä erilareita.

Mihis elarit on tarkoitettu? Kyllä etänkin täytyy saada kompensaatio.

Niin täytyisi, mutta avlla on vain mammoja, jotka eivät näe etää tärkeänä muutoin kuin elareiden vuoksi.

Vierailija
26/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan anna. Minä kustannan täysikäisenkin ruoat. Eiköhän exä pärjää palkallaan.

Tyypillinen katkera emäntä siellä. Mitäs et ole sopinut toisin? Aina voi ryhtyä itse etävanhemmaksi. Paitsi että se on sun ex, on se myös lasten isä. Yritäpä päästä oman navan ympäriltä kiertelystä eteenpäin.

Olen sopinut kelan kanssa että mene muualle lässyttämään. Minä olen se joka olen läsnä niin hyvässä ja pahassa ja maksan kaiken vielä pitäisi exää ymmärtää taidat olla itse samanlainen kusimulqu ja kalahti tunteisiiiiiiin.

Vierailija
27/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä epätasa-arvoisessa maailmassa ei koskaan näin. Meillä maksetaan kolmesta lapsesta nyt noin 200€ yhteensä ydinperheessä. Mitenhän olis eron jälkeen olisiko elarit 200€ vai paljonko olisi hutsun palkkaa lisänä.

Kolmen lapsen kulut on teidän perheessä yhteensä 200 :D

Nyt on kyllä tosi legendaarista settiä, sun ja puolison kulut on varmaan sitten 133 euroa yhteensä.

Vierailija
28/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quoet te=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei makseta.

Aivan, pysyvästi. Kuusi vuotta ulkomailla olleena ja lapsilisät saaneena, tiedän ehkä vähän paremmin?

Muutama muukin laittomasti niitä nostaa.

Vierailija
29/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei makseta.

Voit saada lapsilisää, vaikka lapsi oleskelisi ulkomailla yli 6 kuukauden ajan, jos lapsi on esimerkiksi opiskelijan, lähetetyn työntekijän tai Suomen valtion palveluksessa ulkomailla toimivan henkilön perheenjäsen.

T. Kela myös

Vierailija
30/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulis mielenkään antaa hänelle tuosta rahaa. Eksä ei edes tapaa lapsia, narsistihullu. Elaritkin joudun perii ulosoton kautta.

Vierailija
31/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan anna. Minä kustannan täysikäisenkin ruoat. Eiköhän exä pärjää palkallaan.

Tyypillinen katkera emäntä siellä. Mitäs et ole sopinut toisin? Aina voi ryhtyä itse etävanhemmaksi. Paitsi että se on sun ex, on se myös lasten isä. Yritäpä päästä oman navan ympäriltä kiertelystä eteenpäin.

Olen sopinut kelan kanssa että mene muualle lässyttämään. Minä olen se joka olen läsnä niin hyvässä ja pahassa ja maksan kaiken vielä pitäisi exää ymmärtää taidat olla itse samanlainen kusimulqu ja kalahti tunteisiiiiiiin.

Jos olisin kanssasi lapsia tehnyt niin varmasti olisinkin samanlainen mulkku. Mitä sä olet sopinut Kelan kanssa? Ei sun tarvii exääsi ymmärtää, mutta tajuta nyt edes sen verran että itse olet halunnut asiasi noin olevan.

Terveisin ydinperheen äiti.

Vierailija
32/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ylimääräiset harrastuskulut tässä kuussa (leirit, lisenssit yms.) ovat enemmän kuin nämä lisälapsilisät. Etä ei maksa näistä senttiäkään, joten miksi lahjoittaisin hänelle rahaa?

Mistä kaikesta hän maksaa?

Vierailija
33/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quoet te=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei makseta.

Mitä laitonta tossa on?

Vierailija
34/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sille, kenelle lisät menee muutenkin, eli lasten äidille.

Todennäköisesti käyttää rahat Luxus älypuhelimiin ja energiajuomiin, eikä punalaputettuihin ruokiin, vaikka pitkäaikaistyötön on.

Vierailija
35/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin puolet, tietenkin.

Vierailija
36/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ylimääräiset harrastuskulut tässä kuussa (leirit, lisenssit yms.) ovat enemmän kuin nämä lisälapsilisät. Etä ei maksa näistä senttiäkään, joten miksi lahjoittaisin hänelle rahaa?

Etä maksaa ruuan ja asumisen hänen luonaan, ei osallistu lasten muihin kuluihin. On vuoroviikkoisä, ei maksa elatusmaksuja.

Vierailija
37/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etä maksaa ruuan ja asumisen hänen luonaan, ei osallistu lasten muihin kuluihin. On vuoroviikkoisä, ei maksa elatusmaksuja.

Eli hänelle kuuluu puolet.

Vierailija
38/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se auttaa lähiä jos täysimääräisesti vähennetään etän maksamista elareista..?

Vierailija
39/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin kanssasi lapsia tehnyt niin varmasti olisinkin samanlainen mulkku. Mitä sä olet sopinut Kelan kanssa? Ei sun tarvii exääsi ymmärtää, mutta tajuta nyt edes sen verran että itse olet halunnut asiasi noin olevan.

Terveisin ydinperheen äiti.

Aikuinen ihminen valitsee itse, miten toimii (exästä riippumatta). Vain todella alhainen olento hylkää erossa lapsensa. Exää siitä ei voi syyttää. Vastuu omasta vanhemmuudesta on aina itsellä.

Vierailija
40/108 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quoet te=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei makseta.

Kerropas fiksuna miten se onnistuisi? Ulkomaille muuttaessaan ihminen täyttää olosuhdemuutosilmoituksen ja Kela päättää mitä tukia jatkaa ja mitä ei. Mites sä siinä välissä sit laittomuuden teet? Ai ettei ilmoita muutosta ja nostaa tukia? Sit ei ole maistraatissakaan tiedot oikein ja pikkasen saattaa tulla ongelmia asuinmaassa IDn ja viisumien ym. asiakirjojen hankinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi