Suhtaudun positiivisemmin niihin oppilaisiis, jotka muistavat minua jouluna ja keväällä.
Olen siis ope alaluokilla. Mielestäni on tosi kivaa, että saan pieniä lahjoja lukukauden päätteeksi. Ne oppilaat, jotka minua muistavat, ovat toki mieluisampia kuin muut. Sanon tämän aivan rehellisesti. Kenellekään en kyllä kehtaisi myöntää...
T:ope
Kommentit (37)
Mikäli opettaja on noin häiriintynyt, niin kyllä sen näkee vanhemmatkin ja tietenkin oppilaat. Toivottavasti oppilaat kiusaa sut hengiltä, niin ja vanhemmat!
t. toinen ope, joka ei tähän mennessä ole tavannut ketään vastaavaa
Mä saan myös aina niitä kukkia ja paketteja. En ikinä muista, kuka on jotain antanut ja kuka ei. Kortit joutuvat roskikseen, enkä edes pane merkille, mikä lahja tuli keltäkin...Jos joku oppilas ei minua muista, en sitäkään noteeraa. Meitä on moneksi, eikä kaltaiseni huithapeli myöskään varmaan joka vanhempaa miellytä.
ope
mun vanhemmat antaa maalla postinkantajalle konvettirasian jouluisin!
postinkantaja on ollut tosi kiitollinen ja on joskus tehnyt vähän extraakin vanhemmilleni. mutta kieltämättä, onko meillä vanhemmilla rakkaampaa kuin omat lapset? ja jos he saa hyvää hoitoa miksi emme siitä kiittäisi jotta tädit jaksaisivat painaa samalla tasolla keväänkin? huono palkkahan niilläkin on.
en ole häiriintynyt. Olen töissä alueella, jossa perheille on varaa panostaa myös lasten opettajiin. Eräs työkaveri sai jouluna risteilyn, toinen hopeaa. Kyllä todellakin muistan, mitä keneltäkin saan... Serviettejä en ole saanut koskaan, en myöskään mitään kahvipaketteja.
Siis en joka ruusua ja kukkaa, mutta esim. jotain koriste-esineitä, joita mulla on luokassa tai kotona, niin todellakin muistan. Tai kun olen saanut viinipullon ja nauttinut sen ystävieni kanssa, on varmasti mieleeni tullut lämpimiä ajatuksia lahjan antajasta.
Varmaa on kuitenkin se, että lahjat eivät vaikuta yksittäisen lapsen kohteluun. Ap ei ole tosissaan tai sitten hän tosiaan on jotenkin mieleltään häiriintynyt.
joka arvostaa todellakin sitä, jos joku muistaa lahjalla. monien vuosien kynttilät yms on tallella ja muistan jopa nimeltä näiden antajat. tai jos en muista nimeä ainakin ulkonäön. en myöskään anna huonoa palvelua sellaiselle jolta pakketteja ei tule.
En itse varmasti muista ostaa omien lasteni opettajille mitään lahjoja.
Kyllä kai tässä työssä pitää riemunsa repiä jostain muusta kuin oppilaiden lahjoista. Ja toisaalta, kyllä tässä hommassa on paljon suurempia ärsytysaiheita kuin se, että ei saa lahjoja joltain oppilailta.
ope 22
Sellaisia pitkiä ihania kynttilöitä, joita sitten polttelin mukavissa tilanteissa. Nyt minulla on kaksi kynttilää jäljellä, enkä raaski niitä polttaa. Poika pääsi viime keväänä yläasteelta ja edelleen muistelen häntä lämmöllä.
Ei kyllä saanut ihanista kynttilöistä huolimatta mitään erikoiskohtelua :).
Ap on hullu!
ilahdun kyllä siitä, jos saan jouluna jotakin. Mutta se jokin voi olla vaikka lapsen tekemä kortti tms. Toki ilahdun jostain suuremmastakin lahjasta, mutta se ei mitenkään vaikuta siihen, miten suhtaudun keneenkin. Aika kauhea ajatus, että jos vanhemmilla ei ole rahaa, voimavaroja tai muuten halua ostaa lahjaa minulle, se vaikuttaisi jotenkin siihen, miten lapseen suhtaudun.
Kertakaikkiaan oppilaiden antamat lahjat saa aikaan vain pari ajatusta:
-Voi vide, en jaksa roudata tätä rojumäärää autoon ja kotiin.
-Ei niitten ois tarvinnu.
ope 22
Tällä tavalla ap toivoo, että vanhemmille tulisi entistä kummallisempi kuva opettajista.
Sorry, et onnistunut. Aion edelleenkin viedä lahjan opettajalle ja olla onnellinen, että lapsellamme on ihana opettaja.
Joku ope vain myöntää syvimpiä syntisiä tuntojansa.
Onko tuo nyt niin kauheeta?
Mä voin kertoo vielä provosoivamman ajatukseni:
TEKISI JOSKUS MIELI ANTAA TUKKAPÖLLYÄ YHDELLE OPPILAALLE!
Eikä tämäkään ollut provo.
Saa kai eri opettajat ajatella pienessä mielessään joka asiasta vähä erilailla eikä aina edes niin kiltisti.
Vai saako?
tuhma ope
Kyllä kai jokaisen mielessä sellainen joskus käy mielessä, vaikka sellaista ei koskaan tekisikään. Mun mielessä käy usein, että haluaisin lähettää muutaman pahimman möykkääjäni maata kiertävälle radalle.
Hän vain sanoi suhtautuvansa eritavoin niihin, jotka tuovat lahjoja.
No, okei. Mitä on suhtautuminen? Se on suhtautumista. Joka iikka tietää, että ammatissamme omat suhtautumisemme pitää unohtaa ja käyttäytyä aikuismaisesti.
Mielestäni jokainen ihminen ja ope saa suhtautua mihin asiaan millä tavalla tahtoo. Esim. oma suhtautumiseni erääseen oppilaaseen on se, että tahtoisin höyhentää hänet. Mutten tietenkään höyhennä vaan olen hänelle ystävällinen ja ihan kiva ope.
Ei tämä ap mikään provo ollut.
tai sitten olet joku säälittävä sijainen, wannabe-ope. En edes kehtaa ilmoittautua saman alan ihmiseksi, jos tuollaisia on oikeasti olemassa.
Vai jotain muuta ketjuun osallistujaa? Perustele, hyvä ihminen, perustele.
Mikä siinä viestissä riepoo? Ja miksi?
Minä ajattelin, että tuo " suhtaudun positiivisemmin" on jotain sellaista tunnetta, jota nyt aina on muita ohtaan. Siis ihmiset herättävät jotain tunteita, toiset enemmän positiivisia ja toiset jopa negaitiivisia, mutta eihän niiden tulisi työssä näkyä, niin että lapset saavat eriarvoista kohtelua.
- 12