Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein haluaisit hoitaa lastenlapsia?

Mikä on sopivasti
20.12.2022 |

Muotoillaas kysymys mielenkiinnosta näinpäin...

Eli kysymys ainoastaan isovanhemmille, jos saisit itse määritellä miten usein haluaisit/jaksaisit hoitaa lastenlapsia niin mikä olisi sopiva määrä?

Kerrothan myös ikäsi ja lastenlasten iät sekä välimatkan lastenlapsiin.

Voit myös perustella miksi näin. Onko esim.sairauksia, kaunoja omia lapsia kohtaan, liian villejä lapsia, omia harrastuksia yms.

Kiitos vastauksista!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta ja yksi lapsenlapsi, jo 14-vuotias poika eikä enempää tule, se on tehty selväksi jo ajat sitten.

Poikani ja hänen perheensä, siis myös se lapsenlapsi asuu eri maassa kuin minä. Minäkään en Suomessa. Tytär asuu täällä, on avoliitossa ollut pian 10 vuotta eikä lapsia ole luvassa. Eivät kumpikaan halua.

Ja se sopii minulle.  Pojan poika on toki minulle tärkeä ja rakas, mutta mitään intoa häntä hoitamaan ei koskaan ole ollut. Ei edes oikein isompaa tilaisuuttakaan siihen koska asumme kaukana tosistamme.

Tapaamme, muistan poikaa merkkipäivinä ja jouluna, pidämme yhteyttä hänen kanssaan netin kautta.

Tämä on sopinut kaikille osapuolille.

Vierailija
2/7 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden sukupolven hoitaminen riittää, sitä on oman osuutensa jo siinä kohden tehnyt. Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää reilu 40, kaksi tänä vuonna syntynyttä lastenlasta. En aio hoitaa heitä lainkaan, minulla on vaativa työ itselläni ja olen omani jo hoitanut. 

Vierailija
4/7 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 60v, 2lastenlasta 1v ja 2v. Asuvat 50km säteellä.

Hoidan aina kun palkkatyöltäni tai kesään painottuvalta harrastukseltani ehdin jos apua tarvitaan. Jos sanon ettei sovi niin siitä ei loukkaannuta ja minä en loukkaannu siitä että toiset isovanhemmat ovat lapsille myös tärkeitä.

Minä en omi heitä ja he eivät omi minua.

Olen onnellinen pikkuisista ja mielelläni hoidan heitä.

Vierailija
5/7 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa? Yökylässä lapset on käynyt vauvasta asti noin viidesti vuodessa mutta vain yksi lapsi kerrallaan. T: Viiden mummo

Vierailija
6/7 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lukisin mieluusti lisää vastauksia.

Vierailija
7/7 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61v, edelleen työelämässä, lapsenlapsi on 2v enkä koe, että haluaisin häntä hoitaa. Ihan kiva, kun käyvät koko perheenä kylässä, mutta ei ole tullut yhtäkään kertaa tunnetta, että haluan hoitaa tätä 8 km päässä asuvaa lapsenlasta. Hän on joka tapauksessa päiväkodissa arkena 7:30 - 17, joten mielestäni on surullista, jos vanhemmat eivät ehtisi olemaan kanssaan muina aikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan