Deitiltä puuttui hampaita!
Oon tavannut netissä todella kivan naisen ja eilen sitten treffattiin ekaa kertaa livenä. No ihan lähettämänsä kuvan näköinen nätti ja ihana nainen oli. Mutta kuvassa oli suu kiinni ja iskikin aikamoinen yllätys kun heti jo puhuessa ja hymyillessä näky että etuhampaiden takana on koloja ja puuttuu hampaita! Ja leveämmin hymyillessä ja nauraessa näky että niitä puuttuu monta ja joka puolelta taempaa!
Ikää hänellä vasta 35 joten kai ne nyt pitäis hampaat tallella olla, ja edessä kyllä ihan siistit ja nätit hampaat oli. Mut mikähän juttu tuollainen oikein on ja mitähän tässä oikein tekis, kun muuten oli niin kiva nainen...?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee, niin naurattaa yhä enemmän miesten uhriutuminen ja ulina siitä että naista ei löydy.
Jo vain jos et ole kuin Bradd Pitti niin kalju hampaaton nainenkin ylittää tavistyössä käyvän perusmiehen tason jolla on paino- ja verenpaine kohdallaan.
Tosiaan hampaita voi ostaa lisää, esim. Virossa on todella erilaiset hinnat mitä Suomen kartellit pitää hintojaan korkeina.
Rahalla harvemmin saa järkeä ostettua lisää. Kaljua naista (siis oikeasti) en voisi pitää seksuaalisesti kiihottavana, siinä menee oma raja.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmisiltä nyt puuttuu hampaita monestakin syystä. Itseltäni puuttuu, koska 32 v:nä tuli burnout töissä, ja sen stressin myötä äärimmäinen narskuttelutaipumus öisin. Purin yhteen niin kovin että hampaita halkesi useampi. muutama meni poistokuntoon, mutta en ole mitään implantteja halunnut ottaa, kun on takahampaita kuitenkin eikä niin kovin hurjasti näy, vaikka toki jos oikein leveästi hymyilee voi näkyä. En ole ajatellutkaan, että aikuisia ihmisiä tällainen haittaisi.
Mulla myös stressaamistaustaa ja oon narskutellut koko aikuisiän. Samoin päivällä puren ahdistuksissani hampaita tiukasti yhteen. Hampaissa on kulumaa tästä syystä paljon. Lisäksi hampaani ovat ns.haurasta laatua. Sitä ei paranna, että oon yrittäny lieventää stressiä urheilemalla (ja siis maratonmatkaharjoittelua). Kuivattaa suuta ja altistaa reikiintymiselle. Oon joka päivä harjannu hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Jos oli muuten kiva ja sopiva niin treffatkaa uudestaan ja kysy suoraan asiasta tai johdattele jotenkin keskustelu asiaan? Voi olla joku ihan järkevä selitys asialle?
No ei todellakaan pidä alkaa kysellä edes aasinsiltojen kautta asiasta. Minkä ihmeen takia siitä pitäisi tehdä minkäänlaista numeroa? Eikö voisi ihan vaan keskittyä siihen ilmeisen mukavaan seuraan eikä johonkin puuttuvaan hampaaseen? Etenkin kun se varmasti on toiselle jo valmiiksi kiusallista eli sitten ei jatkossa ole sitä mukavaa seuraakaan.
Vai oikeastiko "hyvähampaiset" keskustelee treffeillä hampaistaan?!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on synnynäisesti sellainen poikkeama hampaissa että on muutama maitohammas jotka ei lähteneet koskaan koska tilalle ei ole tulossa pysyviä. Maitohammas ei kuitenkaan kestä koko ikää ja nyt yksi niistä jouduttiin poistamaan.
Eli voi olla seurausta sairaudesta, synnynnäisestä häiriöstä hampaissa tai vaikka onnettomuudesta.
Minulla sama, muutama maitohammas löytyy vaikkaa ikää on yli 40v. En kuitenkaan aio hampaattomana olla, vaan korvata joskus irtoavat hampaat kruunuilla. Kunnallisellakin tekevät kruunun. Omalla rahalla pitää hankkia implantti ja yhteen (kulmahammas) olen säästänyt rahat. Asiahan on ollut tiedossa koko aikuisuuden ja on ollut aikaa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Jos oli muuten kiva ja sopiva niin treffatkaa uudestaan ja kysy suoraan asiasta tai johdattele jotenkin keskustelu asiaan? Voi olla joku ihan järkevä selitys asialle?
Ei tämmöistä voi satunnaiselta tapailukumppanilta kysyä, täytyy tuntea jo aika hyvin että voi ottaa puheeksi. Nämä on yleensä TODELLA arkoja paikkoja ihmisille, jos sen ottaa puheeksi niin varmasti loppuu hyvä tunnelma siihen. Näkeehän sen muutenkin, onko kyse huonosta hygieniasta, silloin ne jäljellä olevat hampaatkin olisi likaisia ja/tai rikkinäisen näköisiä, todennäköisesti muukin yleisolemus vähemmän siisti. Jos taas ei ole siitä kyse, niin mitä väliä syyllä ja selityksellä? Joko voit hyväksyä hammaspuutoksisen tai et voi.
Jos puuttuvat hampaat on kynnyskysymys, niin sittenhän ei voi jutusta tulla mitään. Multa puuttuu useampi poskihammas, mutta jäljellä olevat hampaat on ihan kunnossa ja hyvännäköiset, eikä kukaan ole ikinä sanonut puuttuvista hampaista mitään vaikka ne varmaan kovasti nauraessa voi huomatakin. Tietty ovat saattaneet mielessään ajatella vaikka mitä, mutta sehän ei ole mun ongelma.
Täällä ap joka aloitti:
Puuttuvista hampaista huolimatta oli niin kiva nainen että on tapailtu useemman kerran tässä välissä! Mut mun mielestä sinne ilmestyi jossain välissä joku kolo lisääkin ja suurentui joku väli, eli aika paljon taisi hampaita jo puuttuua. Mutta ei asiasta ole mitään vieläkään puhuttu, enkä oo uskaltanut kysyä etten loukkaa.
No nyt sitten eilen nähtiin taas varmaan 3 vkon tauon jälkeen ja nyt ei koloja enää ollu! Mut useissa hampaissa niinku aika edessäki näky sellasia metallisia hammasrautoja ja puhe kuulosti jotenki erilaiselta niinku suhisi tai jotain. Mikähän juttu toi on voiks noi olla jotkut hammasraudat tosiaan vai oikeestiko jotkut tekohampaat? Kohta on pakko uskaltaa kysyä kun tuntuu et tästä vois tullakin jotain enemmän...
Kysy syytä. Siihen on yleensä joku syy. Hampaiden laitto maksaa paljon ainakin, osalla ei rahaa maksaa niitä summia. Kunnallinen ei toimi hyvin.
Joillain puuttuu hampaita myös synnynnäisesti.
Narkomaaneillahan usein puuttuu hampaita.
Mulla puuttuu luonnostaan yksi alahammas ja muutenkin ovat asettuneet vähän harvanlaisesti riviin tuolla taaempana suussa. Etuhampaat näyttää ihan ok, mutta varmaan joo jos nauran tai hymyilen leveästi joku voi kiinnittää huomiota. Aika pinnallinen aloitus, vai luuleeko jengi että kaikilla joilla ei ole jenkkihymyä on elämänhallintaongelmia...
multa poistettu muutamia väli- ja takahampaita kun juurihoidot ei onnistuneet tai oli hammas halki. kai ne näkyykin mut en ole ajatellut et se ketään muuta vaivaisi! Höh!
Mieheni isästä kiinnostunut nainen stoppasi juuri tuohon.
Eli panosti miestä hankkimaan hampaita, mutta ei suostunut, niin mies ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Joillain puuttuu hampaita myös synnynnäisesti.
.unohdin hammaslääkäri sanoi, että häneltä puuttuu puruhampaat synnynnäisesti.
Mulla taas on huono luusto, 40v
tutkittiin osteoporoosi ja osaan hammasta ei edes saa kiinni kun ei ole mihin laittaa. Turha laittaa kun ei pysy kuiteskaan. Sukuperimä sairaukset ja lääkitykset syynä hampaisiin. Syömään pystyy kuitenkin, se on pääasia, ja hymy on nätti. 15v iässä ei ollut yhtään reikää ja tasainen rivi hampaita.. Laitan sitte tekarit kunhan täytyy..
Jos ilmaantunut hampaat koloihin ja selitit näkyvistä metalleista, niin kyseessä varmaan ns. osaproteesit? Ihan normi tapa korvata puuttuvia hampaita. Ja on ihan normaalia että hampaita voi puuttua. Jos noin pahasti häiritsee, niin kysy hyvä mies!
Multakin puuttuu poskihampaita.
Vas ylhäältä 3 ja oik alhaalta 3 vai 4. En muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puuttuu yksi tai kaksi hammasta niin silta. Minä menetin ylähampaista rivin hammasnastalle joka tulehdutti hampaan ja tuhosi viereisenkin sekä sulatti osan leukaluusta niin että nyt se on täysin mössöä. Ennestään puuttui jo takaa yksi. Päätin ottaa proteesin. En yhtään luota kehon sisään laitettaviin metalleihin kun kaikki mitä tähän mennessä on laitettu on aiheuttanut massiivisen tulehduksen ja järjettömät kivut.
Mulle suukirurgi (julkisella) sanoi, ettei siltaa suositella, kun kolon viereiset hampaat ovat ehjät. Että keinojuuri on ainoa järkevä ja kestävä vaihtoehto, mutta sitä en ole uskaltanut ottaa juuri näiden kauhutarinoiden takia :( Pitääkö nuo pari ehjääkin hammasta mädättää, jotta saa muun ratkaisun. Ja kestääkö silta pururasitusta.
Silta saattaa pysyä, tai sitten ei. Itsellä oli silta vitos ja seiska hampaat tukihampaina, niin joutui toi vitonen liian kovalle rasitukselle ja halkesi pystysuuntaan. Korona oli just alkanut ja terkkarilla eivät meinanneet saada siltaa pois. Pois lähti vitonen sekä silta. Mitään ratkaisua sen tilalle ei tarjottu, vain totesi että hän joka laittoi tän sillan (yksityinen) osaa siihen jotain tilallekin.
Kyllä siihen tilalle sitten laitettiin implantti, mutta vain yksi ettei kolo näy. Poskiontelo oli liian lähellä ja olisi tarvinnut keinoluuta ja kuulosti muutenkin erittäin hankalalta ja kalliiilta, niin valitsin tän 2500€ implantin sekä kolon. Ja yhden kruunun 1000€ kuluneen ison paikan tilalle ettei tulisi lisää yllätyksiä.. eli kallista on laittaa hampaita kuntoon. Tämä kutoshammas minkä menetin n 30v iässä oli väärin juurihoidettu kunnallisella aikoinaan, yksi kanava jätetty ja yhteen tungettu iso ruuvi. Mut mitäpä siellä pystyt itse tehdä, täysin hammaslääkärin ammattitaidosta kiinni tuleeko hommasta mitään. Silloin suositus oli toi silta, joka myös maksoi jonkun tonnin, ei olis kannattanut. Mut nuorena ei minusta ollut vaihtoehto että jää kolo, niin tein kuten ehdotettiin. Nyt vuosikymmenen viisaampana ja monta tonnia köyhempänä, kysy arvio useammalta yksityiseltä jos meinaat jotain kalliimpaa laittaa.
Niin ihmisiltä nyt puuttuu hampaita monestakin syystä. Itseltäni puuttuu, koska 32 v:nä tuli burnout töissä, ja sen stressin myötä äärimmäinen narskuttelutaipumus öisin. Purin yhteen niin kovin että hampaita halkesi useampi. muutama meni poistokuntoon, mutta en ole mitään implantteja halunnut ottaa, kun on takahampaita kuitenkin eikä niin kovin hurjasti näy, vaikka toki jos oikein leveästi hymyilee voi näkyä. En ole ajatellutkaan, että aikuisia ihmisiä tällainen haittaisi.