Mies joka tulee lähelle/koskettaa vain silloin kun on jotain vailla?
Ongelma otsikossa: onko tuo kovinkin tavallista?
Ei läheisyyttä, lämpöä eikä hellyyttä vaan kourimista silloin kun on jotain vailla.
Yritän ymmärtää, onko näin vain meillä.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitatko siis sinä hellyyttä miestä kohtaan ja miten hän reagoin jos niin teet?
Hän tulkitsee sen aloitteeksi siihen hommaan ja tarraa kiinni siinä mielessä.
ap
Siis vaikka koskisit häntä 20 kertaa vuorokaudessa? Aika jaksavainen mies sinulla.
Olen eri mutta tämä on kierre joka lähtee käynnistymään pikku hiljaa siitä että mies koskee vain kun on jotain vailla ja se risoo yhä enenemässä määrin naista jolloin mies saa vähemmän seksiä jolloin vähenevä läheisyys saa miehen kääntämään läheisyyden useammin seksiksi vaikka nainen kaipaisi jotain muuta mikä risoo naista mikä johtaa vähempään seksiin mikä johtaa...
Tässä yksi skenaario: lopulta ollaan siinä tulehtuneessa tilanteessa että jos mies tulee yhtäkkiä halaamaan siitä voi suoraan päätellä että se tekee aloitteen pikapuoliin. Tämä läpinäkyvyys ärsyttää naista ihan hemmetisti ja nainen tuntee itsensä manipuloinnin kohteeksi eikä rakastetuksi. On työlästä kääntää ärsytys ja vi tu tus haluamiseksi, mutta nainen voi tehdä sen, ja jälkeinpäin on ihan jees fiilikset mutta jokin jää silti kaivertamaan. Koska rakastetuksi tulemisen kokemus on jäänyt pois, vaikka mies kuinka antaisi hellyyttä seksin jälkeen, nainen tuntee itsensä panopuuksi.
Tietenkin on ongelma jos toinen osoittaa rakkauttaan ja välittämistään täysin eri tavalla ja eri aikaan kuin itse haluaisi. Mutta kyllä hyvä parisuhde sisältää myös sen aspektin että osaa ainakin jossain määrin ymmärtää toisen rakkaudenosoitukset sellaisiksi myös silloin kuin ne eivät ole juuri sitä mitä itse olisi odottanut.
Narsistin ehdollinen rakkaus. N haluaa sinulta jotain ja on silloin mielin kielin , muuten voit olla vaikka kuollut. Miksi siedät moista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitatko siis sinä hellyyttä miestä kohtaan ja miten hän reagoin jos niin teet?
ap
Siis vaikka koskisit häntä 20 kertaa vuorokaudessa? Aika jaksavainen mies sinulla.
Olen eri mutta tämä on kierre joka lähtee käynnistymään pikku hiljaa siitä että mies koskee vain kun on jotain vailla ja se risoo yhä enenemässä määrin naista jolloin mies saa vähemmän seksiä jolloin vähenevä läheisyys saa miehen kääntämään läheisyyden useammin seksiksi vaikka nainen kaipaisi jotain muuta mikä risoo naista mikä johtaa vähempään seksiin mikä johtaa...
Juuri näin ja tätä yritinkin hakea tällä kysymyksellä siitä kuinka usein se nainen sitten koskee. Tässä mainitsemassasi kierteessä tyypillistä on se että kumpikin osapuoli odottaa sen toisen muuttavan käytöstään eikä ajattele että myös itse voisi tehdä jotain väärin. Kumpikin kokee kärsineensä vääryyttä ja siksi ei osaa kokea että mikään muu voisi sen hyvittää kuin toisen käytöksen muutos.
Mutta jos molemmat odottavat toisen tekevän jotain niin ei mikään ikinä liikahda kuin huonompaan suuntaan.
Minä olen sitä mieltä että miehen kannattaa unohtaa tässä tasapuolisuus koska hänen roolinsa on niin paljon helpompi. Jos minä vaikka teen jotain ja mies tulisi halaamaan takaapäin ja suutelisi lyhyesti kaulaa ja sanoisi jotain kivaa ja sitten jatkaisi matkaa, koskematta rintoja ja pyllyä tai hieromatta munaansa takapuolta vasten, niin aivan taatusti tällaiset pienet huomionosoitukset olisivat näkyneet makuuhuoneen puolella isosti. Halusin haluta, mutta miehen hellän kosketuksen puute teki siitä hemmetin vaikeaa. En usko että pari pyytentöntä halia viikossa on yhtä vaikeaa. Jos on, niin sitten ei voi mitään.
Tässä tulee esiin juuri se miten kaikki on aina kaksisuuntaista. Jos haluaa saada jotain muutosta niin siihen pitää ihan aidosti kannustaa. Eli ensin jo pienikin toivotun kaltainen asia voisi johtaa selkeästi positiiviseen reaktioon. Ei pidä odottaa että se toinen toimii heti täydellisesti vaan että jo pienikin edistys on edistystä.
Jos se mies vaikka edes vähän hipaisee ohimennen niin voi hymyillä ja sanoa että oli kiva kun koskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tässä yksi skenaario: lopulta ollaan siinä tulehtuneessa tilanteessa että jos mies tulee yhtäkkiä halaamaan siitä voi suoraan päätellä että se tekee aloitteen pikapuoliin. Tämä läpinäkyvyys ärsyttää naista ihan hemmetisti ja nainen tuntee itsensä manipuloinnin kohteeksi eikä rakastetuksi. On työlästä kääntää ärsytys ja vi tu tus haluamiseksi, mutta nainen voi tehdä sen, ja jälkeinpäin on ihan jees fiilikset mutta jokin jää silti kaivertamaan. Koska rakastetuksi tulemisen kokemus on jäänyt pois, vaikka mies kuinka antaisi hellyyttä seksin jälkeen, nainen tuntee itsensä panopuuksi.
Tietenkin on ongelma jos toinen osoittaa rakkauttaan ja välittämistään täysin eri tavalla ja eri aikaan kuin itse haluaisi. Mutta kyllä hyvä parisuhde sisältää myös sen aspektin että osaa ainakin jossain määrin ymmärtää toisen rakkaudenosoitukset sellaisiksi myös silloin kuin ne eivät ole juuri sitä mitä itse olisi odottanut.
Miksi tämä vaatimus koskee vain naista? Vaikka minä kuinka yritin ymmärtää miestä, jäin jotain vaille ja jouduin elämään hänen tyylinsä ehdoilla. Minä tulin vastaan koko ajan joutuessani kääntämään vi tu tusta seksuaalisesti haluksi, mutta mieheni ei tullut vastaan yhtään vaikka puhuin tästä hänelle.
No juu, totta puhutte. Koitan tässä vain ymmärtää onko kyseessä jokin laajempikin sukupuolten välinen haaste, siis kuinka yleisestä ongelmasta on kyse. On käynyt selväksi ettei tämä taida muuttua, asiasta on puhuttu mutta ei mikään muutu. Miehellä ei ole sellaisia rakastavia hellyystunteita lainkaan
on vain seksitarpeita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Juuri näin ja tätä yritinkin hakea tällä kysymyksellä siitä kuinka usein se nainen sitten koskee. Tässä mainitsemassasi kierteessä tyypillistä on se että kumpikin osapuoli odottaa sen toisen muuttavan käytöstään eikä ajattele että myös itse voisi tehdä jotain väärin. Kumpikin kokee kärsineensä vääryyttä ja siksi ei osaa kokea että mikään muu voisi sen hyvittää kuin toisen käytöksen muutos.
Mutta jos molemmat odottavat toisen tekevän jotain niin ei mikään ikinä liikahda kuin huonompaan suuntaan.
Minä olen sitä mieltä että miehen kannattaa unohtaa tässä tasapuolisuus koska hänen roolinsa on niin paljon helpompi. Jos minä vaikka teen jotain ja mies tulisi halaamaan takaapäin ja suutelisi lyhyesti kaulaa ja sanoisi jotain kivaa ja sitten jatkaisi matkaa, koskematta rintoja ja pyllyä tai hieromatta munaansa takapuolta vasten, niin aivan taatusti tällaiset pienet huomionosoitukset olisivat näkyneet makuuhuoneen puolella isosti. Halusin haluta, mutta miehen hellän kosketuksen puute teki siitä hemmetin vaikeaa. En usko että pari pyytentöntä halia viikossa on yhtä vaikeaa. Jos on, niin sitten ei voi mitään.
Tässä tulee esiin juuri se miten kaikki on aina kaksisuuntaista. Jos haluaa saada jotain muutosta niin siihen pitää ihan aidosti kannustaa. Eli ensin jo pienikin toivotun kaltainen asia voisi johtaa selkeästi positiiviseen reaktioon. Ei pidä odottaa että se toinen toimii heti täydellisesti vaan että jo pienikin edistys on edistystä.
Jos se mies vaikka edes vähän hipaisee ohimennen niin voi hymyillä ja sanoa että oli kiva kun koskit.
Ei mun mies hipaissut ohimennen, vaikea kuvitella että jos toinen vahingossa tönäisee, siitä pystyy kääntämään kiitoksen. Nyt vasta oikein ymmärrän miten totaalista se koskemisen puute oli vaikka puhuin asiasta hänelle. Vain kömpelö hali iltapäivällä kun oli seksi mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi tämä vaatimus koskee vain naista? Vaikka minä kuinka yritin ymmärtää miestä, jäin jotain vaille ja jouduin elämään hänen tyylinsä ehdoilla. Minä tulin vastaan koko ajan joutuessani kääntämään vi tu tusta seksuaalisesti haluksi, mutta mieheni ei tullut vastaan yhtään vaikka puhuin tästä hänelle.
Olenko sanonut sen koskevan vain naista? Kyllä se hyvässä suhteessa toteutuu molempiin suuntiin. Jos ei toteudu niin suhde ei ole hyvä kuten omaa suhdettasikin kuvasit.
Vierailija kirjoitti:
No juu, totta puhutte. Koitan tässä vain ymmärtää onko kyseessä jokin laajempikin sukupuolten välinen haaste, siis kuinka yleisestä ongelmasta on kyse. On käynyt selväksi ettei tämä taida muuttua, asiasta on puhuttu mutta ei mikään muutu. Miehellä ei ole sellaisia rakastavia hellyystunteita lainkaan
on vain seksitarpeita.
ap
Ei oikeastaan edes ole olemassa sukupuolten välisiä haasteita, vain ihmisten välisiä haasteita. Jokaisen ihmisen käytös johtuu aina jostain hänelle ominaisesta. Toki miehet kaiken kasvatuksen, ympäristön ja esimerkin takia usein toimivat keskimäärin enemmän tietyllä tavalla mutta ei se silti ole mikään vääjäämätön sukupuoleen liittyvä asia.
Mitä itse olen suhteita kokenut niin suurimmalla osalla miehistä on ihan samanlainen tarve tulla kosketuksi ja huomatuksi kuin naisilla mutta miehet vain osoittavat välillä niitä tarpeita vähän eri tavalla.
Lohdullista tietää että muillakin on samanlaisia miehiä kuin itsellä.
Ei tämä ole mikään sukupuolisidonnainen asia. Kun mietin sukulaismiehiäni ja omaa miestäni niin jokainen halailee vaimoaan ihan vain osoittaakseen hellyyttä. Vaari ja mummi halailivat aina ja puhuivat toisilleen kauniisti, isäni halailee äitiäni, mieheni halaa minua aina kun tulee töistä kotiin ja tulee sohvalle kainaloon eikä ole mitään ketunhäntää kainalossa hänellä. On tosiaankin olemassa miehiä joille läheisyys=seksi ja varmaankin nainen ja parisuhde on yhtä kuin henkilö, jolta saa seksiä eikä tarvitse baarissa vonkua.
Vierailija kirjoitti:
on vain seksitarpeita.
ap
Jossain viestissä sanoit, että miehesi väittää ettei kukaan mies huvikseen lääpi. Oletko miettinyt, että miksi miehesi sanoisi noin? Vastaus: jotta pysyisit suhteessa ja miehesi voisi jatkaa käytöstään ja sinä tyytyisit siihen, koska olet uskonut sen että "miehet" nyt vain ovat sellaisia, eikä parempaa ole tarjolla. Kuinka kätevää mieheltä.
.
ap[/quote]
Jossain viestissä sanoit, että miehesi väittää ettei kukaan mies huvikseen lääpi. Oletko miettinyt, että miksi miehesi sanoisi noin? Vastaus: jotta pysyisit suhteessa ja miehesi voisi jatkaa käytöstään ja sinä tyytyisit siihen, koska olet uskonut sen että "miehet" nyt vain ovat sellaisia, eikä parempaa ole tarjolla. Kuinka kätevää mieheltä.[/quote]
No melko hämmentävää, mutta hän oikeasti tuntuu uskovan että asia on näin. me olemme kyllä erosta puhuneet paljon, eikä hän sitä asiaa mitenkään pakoile.
ap
Mielenkiintoista keskustelua. Itse elän juurikin tuollaisen miehen kanssa. Olen päättänyt kestää mutta kalseaa on. Hiljaista, etäistä, kireää.
Mies ei vaan osaa luontevasti ottaa kontaktia. Ei puhu ei pussaa. Ei osaa koskettaa hellästi vaan hinkkaa ja puristelee. Arvaatte ettei meillä kovin usein peittoa heiluteta. Mies itse siitä,enempi kärsii.
Mun mies ei edes nuku sängyssä paitsi jos haluaa seksiä. Ja seksin jälkeen usein menee sohvalle yöksi.
Kyllä täällä voi kirjoittaa ihan seksi.
No ei kannata kirjoittaa koska sitten tämä siirretään tonne s-palstalle ja siellä ei ole kuin hulluja pervoja kommentoimassa