Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassahenkilö sanoi minulle Hei kun minä sanoin Moi

Vierailija
19.12.2022 |

Kyllä minä nyt mieleni pahoitin.

Nimittäin yritän olla olematta paskantärkeä hei-tyyppi ja sanonkin arkisesti Moi esim kaupan kassalla.
Kun kassa vastaa siihen että Hei niin se on tavallaan näpäytys asiakasta kohtaan. Se tarkoittaa että me emme tunne toisiamme ja siten en aio sinua moikata. Pitää paikkansa; emme tunnekaan mutta silti. Tulee tunne että äläpäs sinä asiakas ala liian tuttavalliseksi.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousiko muna pystyyn?

Ap

Misteepä häntä tietää mittee siellä munarasian sisällä tapahtuu...

Vierailija
62/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin se on terve ja lähtiessä heippa.

Saako kysyä että missä päin on teillä päin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas, että kaikesta pystyy nykyään loukkaantumaan ja jopa niin tavallisesta sanasta kuin Hei voi tehdä aivan päättömän analyysin ja loukkaantua. Nyt oikeasti joku roti! Minä ainakin tervehdin ihmisiä sanalla hei, eikä tulis mieleenkään, että se jotakuta loukkaisi.

Miten voi mennä ohi että aloitusta ei ole noin vakavissaan kirjoitettu. Ota vaikka joulutorttu tai jotain

Ei näistä nykyään tiedä, kun puolet tavallisista sanoista on nykyään sellaisia, ettei niitä saisi käyttää (esim. tyttö, poika, palomies jne.)

Vierailija
64/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä loukkaannun jos asiakaspalvelija sanoo mulle moi. Kyllä yli viisikymppiselle pitää jo sanoa hei. Tai päivää.

Oikeasti kun näin kerran kassalla tapahtui, niin se särähti korvaan ja pidin sitä liian tuttavallisena. Ja epäkohteliaana.

En ole mikään kassialma jota voi moimoitella.

Mä taas otan sen kohteliaisuutena, että mulle voi sanoa moi. Joskus sanon itse moi ja jos vastaus on hei, petyn vähäsen.

Joku kassa näköjään veti herneitä nokkaan mun kommentistani kun se on hävinnyt.

😂

Vierailija
65/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kassahenkilö päätteli kulmakarvoistasi että lähestyminenhän tässä on taustalla ja ignooraus oli julma.

Et voi mitään koska ikääntyvä puolikalju setämies ei ole missään kuumaa valuuttaa.

Vierailija
66/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sun heiluvilles

Vierailija
67/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheenjäsenille, omalle puolisolle ja nuorisolle, sanon moi.

Kaikille muille läheisille tutuille ja sukulaisille sanon hei.

Vieraammille sanon päivää. 

Kaupassa sanon joko hei tai päivää, riippuu onko kassa tuttu. 

Saanko kysyä, missä asut? Ei kyllä täällä Hgissä kuule, että kassoille sanottaisiin päivää.

Kyllä kuulee. Taidat olla liian syvällä jossain Itä-Helsingin kuplassa? Tervetuloa meille Kruunuvuoreen, täällä sanotaan päivää. 

Asun Kalasatamassa eli en ihan tuolla kuplassa, mitä se nyt tarkottaakaan. Ja täällä ei ihmiset kauhean virallisia tervehtiessä ole.

Hmm, onko se Kalasatama vähän sellaista nuorten aikuisten ja nuorten perheitten aluetta? Enimmäkseen pieniä kerrostaloasuntoja? 

Vierailija
68/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei= en jaksa enää tätä kassatyötä

Vierailija
69/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on vaarallista, nuoret naiset kumartelevat alahyllyille ja narun takaa tuijottaa....ruskea silmä

Vierailija
70/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan aika raskas tyyppi jos tuo on ongelma. :D

Vierailija
71/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukamat näkyvät, yök

Vierailija
72/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukamat näkyvät, yök

Ja vielä jos on pyyhitty laiskasti :(

Vierailija
73/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi moi vain!

T. Helmi

Vierailija
74/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kuten moro ja morjens viittaavat  enemmän aamuun tai huomiseen kuin päiväaikaan tervehdyksenä.

Vierailija
75/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalon kassa tervehti minua äskettäin jotenkin näin: "Hei, semmoinen löytyi". Oli 1 kpl ostosta kädessä.

Prisman kassat voisivat ottaa oppia tästä ja jalostaa seuraavasti. "Hei, semmoinen löytyi. Ja tuommoinen löytyi... ja tämäkin löytyi... ja tuollainen tuossa...."

Vierailija
76/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisessa sanotaan heippa. Pk-seudulta muuttaneena oli _todella_ vaikeaa tottua heippaamiseen. Valitettavasti moi on verrattavissa täällä siihen kuin haistattelisi päin naamaa. Jaksoin aikani pitää moikkailusta kiinni kunnes heippa tarttui itsellenikin. Nyt se tuntuu jo ihan kivalta ja iloiselta. Kaupan kassakin huikkaa perään heippa.

Vierailija
77/85 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaratalon kassa tervehti minua äskettäin jotenkin näin: "Hei, semmoinen löytyi". Oli 1 kpl ostosta kädessä.

Prisman kassat voisivat ottaa oppia tästä ja jalostaa seuraavasti. "Hei, semmoinen löytyi. Ja tuommoinen löytyi... ja tämäkin löytyi... ja tuollainen tuossa...."

Joskus jossain on kassahenkilöt vähän kommentoineet ostoksiani, esim. "ilmiselvästi pääsiäinen tulossa" kun mämmiä piippaili kassakoneeseen. Tulisin minä toimeen ilman tällaista kommentointiakin...

Vierailija
78/85 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus jossain on kassahenkilöt vähän kommentoineet ostoksiani, esim. "ilmiselvästi pääsiäinen tulossa" kun mämmiä piippaili kassakoneeseen. Tulisin minä toimeen ilman tällaista kommentointiakin...

Tämä. Kun olet ostamassa vaikkapa kondomeja tai Imodiumia niin ei haluaisi myyjältä mitään tilanne-analyyseja.

Vierailija
79/85 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että myyjä vastaa virallisemmalla tervehdyksellä asiakkaan ensin sanomaan epäviralliseen tervehdykseen, on asiakkaan ojentamista. Siinä näytetään asiakkaalle kaapin paikka.

Se sanaton viesti siinä tilanteessa on:

Asiakas, teit virheen. Oikea tapa on sanoa Hei.

Vierailija
80/85 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää ees oikeesti voi olla totta🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi