Kassahenkilö sanoi minulle Hei kun minä sanoin Moi
Kyllä minä nyt mieleni pahoitin.
Nimittäin yritän olla olematta paskantärkeä hei-tyyppi ja sanonkin arkisesti Moi esim kaupan kassalla.
Kun kassa vastaa siihen että Hei niin se on tavallaan näpäytys asiakasta kohtaan. Se tarkoittaa että me emme tunne toisiamme ja siten en aio sinua moikata. Pitää paikkansa; emme tunnekaan mutta silti. Tulee tunne että äläpäs sinä asiakas ala liian tuttavalliseksi.
Kommentit (85)
Vaihda äkkiä kauppaa!
Käy vaikka täällä, saat kunnon kokemuksen kun yrität moimoitella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä niin totta. Älytöntä, minkälainen sävyero on noissa tervehdyksissä.
Joo mulla on tästä kriisi nyt 34-vuotiaana. Hei on hirveän virallinen ja moi tuntuu vähän teinimäiseltä. Mikä neuvoksi 🤔
Hei virallinen? Hyvää päivää on virallisempi. :) Suomen kieli on ihan rappiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä niin totta. Älytöntä, minkälainen sävyero on noissa tervehdyksissä.
Joo mulla on tästä kriisi nyt 34-vuotiaana. Hei on hirveän virallinen ja moi tuntuu vähän teinimäiseltä. Mikä neuvoksi 🤔
Hei virallinen? Hyvää päivää on virallisempi. :) Suomen kieli on ihan rappiolla.
On se kyllä moita huomattavasti virallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Monista tuo "moi" on jotenkin teennäinen.
Hei vasta teennäinen onkin.
Get over it. Et ole maailman napa.
-se kassan täti
Voi jestas, että kaikesta pystyy nykyään loukkaantumaan ja jopa niin tavallisesta sanasta kuin Hei voi tehdä aivan päättömän analyysin ja loukkaantua. Nyt oikeasti joku roti! Minä ainakin tervehdin ihmisiä sanalla hei, eikä tulis mieleenkään, että se jotakuta loukkaisi.
Ihan todella läheisellekin tutulle voi kohdatessa aloittaa tervehdyksellä hei. Siis esim. Hei, onpa tosi ihana nähdä. Ja lämmin halaus päälle.
Mut kun on herne patjan alla ja pakko tulkita jotenkin negatiivisen kautta.
Vähän menee yli nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve!
Päivää!
Eteläsuomalaisten ongelmia? Meillä päin sanotaan että päevee.
Vierailija kirjoitti:
Mä loukkaannun jos asiakaspalvelija sanoo mulle moi. Kyllä yli viisikymppiselle pitää jo sanoa hei. Tai päivää.
Oikeasti kun näin kerran kassalla tapahtui, niin se särähti korvaan ja pidin sitä liian tuttavallisena. Ja epäkohteliaana.
En ole mikään kassialma jota voi moimoitella.
Mä taas otan sen kohteliaisuutena, että mulle voi sanoa moi. Joskus sanon itse moi ja jos vastaus on hei, petyn vähäsen.
Perheenjäsenille, omalle puolisolle ja nuorisolle, sanon moi.
Kaikille muille läheisille tutuille ja sukulaisille sanon hei.
Vieraammille sanon päivää.
Kaupassa sanon joko hei tai päivää, riippuu onko kassa tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve!
Päivää!
Heippa!
Moikka!
Moro!
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, missä asut? Ei kyllä täällä Hgissä kuule, että kassoille sanottaisiin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas, että kaikesta pystyy nykyään loukkaantumaan ja jopa niin tavallisesta sanasta kuin Hei voi tehdä aivan päättömän analyysin ja loukkaantua. Nyt oikeasti joku roti! Minä ainakin tervehdin ihmisiä sanalla hei, eikä tulis mieleenkään, että se jotakuta loukkaisi.
Miten voi mennä ohi että aloitusta ei ole noin vakavissaan kirjoitettu. Ota vaikka joulutorttu tai jotain
Tulee jotku kaurismäkeläiset suomifilmit mieleen näistä jotka sanoo perheenjäsenilleen Hei tai Päivää :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, missä asut? Ei kyllä täällä Hgissä kuule, että kassoille sanottaisiin päivää.
Ihan Helsingissä, Munkkiniemessä.
Kyllä SINUN täytyy mennä kriisipalaveriin kun sinun identtiteetiäs on loukattu saatanan käppyrä, persettä näytän näille tärkeilijöille.