Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinvoiman katoaminen. Kaikki väsyttää niin, että en mihinkään haluaisi lähteä. Syöpääkö tässä sairastaa...

Vierailija
19.12.2022 |

Olen ensi vähentänyt töitä, sitten kaikkia vaatimuksia itseäni kohtaan. Nekään ei helpottaneet, hiljalleen vain olen väsynyt entisestään.
Sitten oli pakko jättää työt hetkeksi pois ja olen ollut kuukauden sairaslomalla. Väsyttää vain niin, että koko sana työ saa jo paniikin aikaan, mielummin suoraan sanoen menen vaikka arkkuun.
En siis pysty vieläkään töihin, en pysty oikein normaaleihin asioihin enää.
Ei edes masenna pahasti vaan vetuttaa tämä voimattomuus ja väsymys. Kuin olisi viety energia kehosta.
Tänään kävin jouluostoksilla, se oli tuskaa vaikka yritin vain hankkia pakolliset. Oli fiilis, että kohta jään lattialle makaamaan, haluan lepäämään.
Ja olen nuori!
Ennen niin energinen tai ainakaan en periksi antanut ja jaksoin kyllä. Nyt ei pysty enää kun varovasti suunnittelemaan seuraavat kauppakäynnit, hyvä että edes sinne asti pääsen.
Onneksi on yksi ystävä jota näen, hän ei paljoa vaadi ja saan levätä, en täysin erakoidu.

Ei tässä ole vain järkeä. Tilanne joskus suututtaa kun ei ymmärrä. Lääkärin diagnoosi keskivaikea masennus.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä toivotan tässä teille kaikille muillekin uupuneille. Rauhallista joulunaikaa. <3

Ap

Vierailija
62/68 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täälläkin huudellaan aika paljon verikokeiden perään. On aika paljon ihmisiä maailmassa jotka ovat jaksavaa sorttia, tai toisinsanoen, tuntevat rajansa hyvin ainakin toistaiseksi. Käsittääkseni ellei veriarvoissa näy esim. diabetestä, kilpirauhasongelmia tai muita vastaavia, voinet olla huoleti. Suhtautumisesi kuormitukseen kertoo riittävästi. Uupumiseltahan tämä kuulostelee. Täällä samanlaista.

Elimistön stressijärjestelmä jaksaa aikansa kunnes se murenee. Hermostosi on todnäk. väsyksissä kokonaisvaltaisesti, eli mielin määrin lepoa ja aikaa on se lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeiden tulokset miltein kaikki tulleet.

Hyviä on arvot, pvk:ssa lähes kaikki arvot hipoo ylärajaa mutta viitearvoissa.

Ferrit hyvä eli 135. D ja B12 hyviä.

Kilpirauhanen tsh 2 ja t4v 13. Lääkitys tosin on suuri vajaatoimintaan ollut jo pitkään.

Ainoa mikä nyt on aika alhainen on folaatti ja se on 10 mutta viitteissä kyllä.

Eli ei mitään suurempaa häikkää kehossa näiden perusteella.

Ap

Vierailija
64/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama tilanne.

Lääkäriin en enää mene, koska olen jo tutkitusti erittäin hyvässä kunnossa ja veriarvot kohdallaan.

Olen entinen aktiiviliikkuja, entinen energinen ihminen, entinen puuhanainen, entinen minä.

Töissä käyn, pakotan itseni sinne mutta töihin lähtö on erittäin vastenmielistä. Olen ennen pitänyt työstäni.

Mietin että voikohan uupuminen tulla jotenkin jälkikäteen. Minulla oli muutama todella raskas ja kuormittava vuosi. Silti jaksoin kaiken, en tosin ymmärrä että miten. Nykyään elämässäni on paljon hyvää ja helppoutta, moni asia on ratkennut -ja minua vaan väsyttää. Se turhauttaa todella paljon.

Voi tulla jälkikäteen.

Vierailija
65/68 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folaatti voi aiheuttaa masennusta. Sinuna ottaisin foolihappoa lisänä. Endolle suosittelen myös mikäli jo lääkitys vajaatoimintaan mutta arvot ei silti kovin hyvät, olisi hyvä jos TSH olisi lähellä nollaa ja T4V vähintään 15.

Vierailija
66/68 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Folaatti voi aiheuttaa masennusta. Sinuna ottaisin foolihappoa lisänä. Endolle suosittelen myös mikäli jo lääkitys vajaatoimintaan mutta arvot ei silti kovin hyvät, olisi hyvä jos TSH olisi lähellä nollaa ja T4V vähintään 15.

Joku osaava lääkäri saisi nyt kiinnittää tuohon ap tilanteeseen huomiota, eikä välttämättä endo vaan sellainen, joka ottaa tilanteen kokonaisvaltaisesti huomioon.

Noi ei ole lääkitylle hyvät arvot. Paljonko T3V oli? Vähän päälle 4 vissiin? Kun sen pitäisi olla päälle 5 ja jotkut potilaat voi hyvin vasta kun T3V arvo alkaa kutosella.

Lähde ensin tuolta kilpirauhasasioista liikkeelle, mutta älä tuhlaa vuosia julkiselle vaan perehdy asiaan ja etsi hyvä lääkäri.

Vierailija
67/68 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta käytätkö jotain ehkäisypilleriä tai kierukkaa tms. Lopeta/poistata sellainen ainakin heti.

Vierailija
68/68 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös liian alhainen Kalium väsyttää karmeasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä