Ystäväni kertoi minulle, että mieheni on kiinnostunut hänestä
Olen tuntenut parhaan ystäväni 7vuotta. Ollaan koko tämä aika oltu ns kuin paita ja peppu ja päivittäin tekemisissä keskenämme eli ollaan paljon tekemisissä ja tosi läheisiä. Itse olen viimeiset 3v ollut avoliitossa saman miehen kanssa ja tämä ystäväni sinkku.
Kuukausi sitten tapahtui jotain todella outoa ja hämmentävää. Olimme ystäväni kanssa meillä kahdestaan ja joimme pari lasia viiniä ja pelailimme lautapelejä. Sitten ystäväni kysyi minulta yllättäen että vaivaako minua joku meidän kahden ystävyydessä? Ihmettelin outoa kysymystä ääneeni ja vastasin rehellisesti että ei mutta tämä kysymys oli outo.
Ystäväni sitten töksäytti täysin äkkiarvaamatta että hän on luullut mua hiertävän sen asian että mun avomies on kiinnostunut hänestä. Olin niin puulla päähän lyöty kun voi olla tilanteessa. Menin ihan pökerryksiin ja sitten kysyin että mitä tuo hänen sanomansa oikeen nyt tarkoitti.
Tässä kohtaa tämä paras ystäväni vähän ns paransi ryhtiään ja oudon polleati letkautti että niin olen ajatellut että sua ärsyttää kun Mikko on kiinnostunut minusta. Ajattelin ensin itse että et ole varmaan huomannut mitään mutta kyllä varmasti olet huomannut kun et tyhmä ole mutta taitaa olla vaan kova paikka sulle nähdä omien silmien alla asia. Ystäväni oli suorastaan kerakuva tässä kohtaa.
Kysyin änkytellen että mistä tässä on nyt kyse?
Ystäväni valotti sitten että kyllähän sä varmaam olet huomannut miten Mikko aina jos nähdään vilkuilee mua ja ja viimeksi kun kävin teillä niin Mikko kehui mun uutta kampausta. Ja kerran kun oltiin samoissa juhlissa porukalla niin Mikko pyysi mua teidän luo jatkoille teidän kanssa.. Eikös oo outoa että sun mies pyytää mua jatkoille teille tai että hän selkeäati vihtyy juuri minun seurassani? Sinua taitaa tosissaan ottaa koville että oma mies on osoittanut kiinnostusta omaan ystävään?
Tässä kohtaa menetin malttini ja pyysin ystävääni poistumaan heti kotoamme ja sanoin että minä en halua kuulla tällaista omassa kotonani. Ystäväni suuttui ja alkoi huutaa minulle että hyvä on lähden meneen ja sinusta en koskaan halua kuulla enää mitään!
Tapahtumasta on nyt kulunut 1kk aikaa. Emme ole tämäm jälkeen olleet missään tekemisissä. Ystäväni esti minut tapahtumailtana sosiaalisesta mediasta ja on ilmeisesi vaihtanut puhelinnumeronsakin.
Olen edelleen aivan äimänä. Mistä tässä mahtoi olla kyse? Olisin ymmärtänyt jos ystäväni olisi kertonut olevansa ihastunut itse mun mieheen mutta en ymmärrä miksi hän kertoi/väitti että mun mies olisi ihastunutkin häneen?
Otin asian suoraan esiin mun miehen kanssa ja mun mies sanoi ensin että paljonkos se sun kaveri oli ennen alkoholia juonut? Tainnut ottaa vähän liikaa kun tuollaisia puhunut. Sanoin ettei ystäväni ollut humalassa vaan juonut 2 pientä lasia viiniä. Sitten mieheni naurahti ja sanoi että sinä olet sitten tainnut ymmärtää jotain nyt ihan väärin että eihän tuo väite pidä paikkaansa ollenkaan. Sanoin että tässä ei ole väärinkäsityksestä kyse.
Mies sanoi että sitten ainoa vaihtoehto on että ystäväni on käsittänyt jotain itse väärin. Mieheni vahvisti että kehui ystäväni uutta kampausta kivaksi viimeksi mutta sanoi ettei se ollut häneltä kyllä mitään muuta kuin viaton kehu. Ja että on pyytänyt juhlista ystävääno jatkoille kotiimme silloin kun minäkin oon ollut paikalla mutta siinäkään ei oo mistään kiinnostuksesta kyse vaan aatteli vaan että kiva jatkaa kolmisin vielä iltaa meillä.
Uskon miestäni asiassa. He eivät ystäväni kanssa koskaan muutenkaan juuri tervehdystä enempää juttele - harvoin mitään muuta. Mutta ystävääni en ymmärrä enkä sitä millä asenteella ton asian otti puheeksi.
Kommentit (46)
Ystävälläsi ei ole pääkoppa ihan kunnossa.
Ystävien miehet on tabu! Niihin ei kosketa, eikä katsella "sillä silmällä"
Se vaan "tuntee sitä kemiaa" miehesi ja itsensä välillä. Oli kyllä ylimielinen tapa puhua asiasta, selvästi ei ole hyvä ystävä.
Joillakinhan on kyllä tapana ajatella että kaikki katsovat heitä "sillä silmällä", ja ovat oikein ylpeitä siitä jos ovat näkevinään tällaista läheistenkin miesystävissä.
Äitinikin oli vähän sellainen, jopa tytärten miesystävät häntä "kiinnostuneesti katselivat".
No, osin saattoi näin ollakin, ainakin omalla kohdallani sattui sellaisia asioita miehen osalta, mutta että muidenkin miehet, sitä en jaksa uskoa.
Ja niin, näillä asioilla piti leuhottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mukava tapa ystävälläsi tuoda tuota asiaa ilmi. En uskalla ottaa kantaa siihen onko ystäväsi oikeassa vai väärässä mutta asian tuolla tavalla sanominen on erittäin loukkaavaa ja outoa minusta.
Kuitenkin jos kyseessä on ilmeisen hyvä ystävä ja läheinen, niin miksi hän "keksisi" tuommoista ja ottaisi riskin ystävyyden katkeamiseen.
Eli uskon hänen aidosti ajattelevan että "Mikko" on kiinnostunut hänestä ja ilmaisi sen huonosti, mutta asia oli ilmaisu tavasta päätellen hänelle itsestään selvää.
Tai muuten hän on todella kiero ihminen joka halusi rikkoa suhteenne, josta oli kateellinen, mutta olisit varmaan huomannut hänessä ikäviä piirteitä ajan mittaan jos näin on.
En tiedä, ikävä tilanne.
Se tässä minua eniten ihmetyttää kun tämä ystäväni oli tosiaan paras ja läheisin ystäväni vuosien takaa eikä mikään kaveri jota silloin tällöin näkee tai uusi tuttavuus. Että miksi hän haluaisi päättää vuosien ystävyytemme näin?
Kuten vastasin toisaalle:
"Vaistoni sanoo että miehelläni ei oo salattavaa mutta ikävä kyllä ahdistava tunne yatävästä. Pahin oma epäilykseni on että hän on ihastunut itse mun mieheen ja joko a) luulee oikeasti itse että mun mies olisi myös häneen ihastunut koska ihastuneena tulkitsee viattomat lausahdukset jotenkin na merkityksellisiksi tai b) on ihastunut mun mieheen itse ja toivoisi että mun mies olis ihastunut häneen ja halusi sanomallaan aiheuttaa mulle ja miehelle skismaa"
Tämä ystäväni on helposti miehiin ihastuva ja hänellä saattaa olla monta eri ihastusta saman viikon aikana. Hänen ihastuksensa saa kyllä voimistumaan jos mies antaa hänelle yhtään huomiota.
Joten olisiko nyt niin että ystäväni on itse ihastunut mun mieheen ja ihan vaan jo siksiettä hän on mies joka on pitkään ollut ns elämässä ettå näkee säännöllisesi ja joka joskus niinsanotusti huomaa hänenkin olemassaolonsa....
Ap
Kirjoitin tuossa edellä, miten ystävä osoittautui kateelliseksi. Hänkään ei ollut mikään tuttavuus, vaan pitkäaikaisin ystävä, josta en olisi millään tahtonut uskoa, että haluaa mulle pahaa, on kateellinen. Useampi oli mulle sanonut, että tästä tyypistä kannattaisi pysyä kaukana, mutta minä vain uskoin, että hänellä on ongelmia ja ystävyytemme kyllä kestää.
Älä koeta selittää käytöstä joksikin muuksi kuin se on. Hän ei halua sinulle hyvää ja luultavasti on kateellinen. Ikinä ei pidä päästää kateellista lähipiiriin. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mukava tapa ystävälläsi tuoda tuota asiaa ilmi. En uskalla ottaa kantaa siihen onko ystäväsi oikeassa vai väärässä mutta asian tuolla tavalla sanominen on erittäin loukkaavaa ja outoa minusta.
Kuitenkin jos kyseessä on ilmeisen hyvä ystävä ja läheinen, niin miksi hän "keksisi" tuommoista ja ottaisi riskin ystävyyden katkeamiseen.
Eli uskon hänen aidosti ajattelevan että "Mikko" on kiinnostunut hänestä ja ilmaisi sen huonosti, mutta asia oli ilmaisu tavasta päätellen hänelle itsestään selvää.
Tai muuten hän on todella kiero ihminen joka halusi rikkoa suhteenne, josta oli kateellinen, mutta olisit varmaan huomannut hänessä ikäviä piirteitä ajan mittaan jos näin on.
En tiedä, ikävä tilanne.
Se tässä minua eniten ihmetyttää kun tämä ystäväni oli tosiaan paras ja läheisin ystäväni vuosien takaa eikä mikään kaveri jota silloin tällöin näkee tai uusi tuttavuus. Että miksi hän haluaisi päättää vuosien ystävyytemme näin?
Kuten vastasin toisaalle:
"Vaistoni sanoo että miehelläni ei oo salattavaa mutta ikävä kyllä ahdistava tunne yatävästä. Pahin oma epäilykseni on että hän on ihastunut itse mun mieheen ja joko a) luulee oikeasti itse että mun mies olisi myös häneen ihastunut koska ihastuneena tulkitsee viattomat lausahdukset jotenkin na merkityksellisiksi tai b) on ihastunut mun mieheen itse ja toivoisi että mun mies olis ihastunut häneen ja halusi sanomallaan aiheuttaa mulle ja miehelle skismaa"
Tämä ystäväni on helposti miehiin ihastuva ja hänellä saattaa olla monta eri ihastusta saman viikon aikana. Hänen ihastuksensa saa kyllä voimistumaan jos mies antaa hänelle yhtään huomiota.
Joten olisiko nyt niin että ystäväni on itse ihastunut mun mieheen ja ihan vaan jo siksiettä hän on mies joka on pitkään ollut ns elämässä ettå näkee säännöllisesi ja joka joskus niinsanotusti huomaa hänenkin olemassaolonsa....
Ap
Onkohan ystäväsi minun siskoni? Kuulostaa aivan samanlaiselta sarjaihastujalta.
Nimi alkaa J:llä ja syntymävuosi on - 88.
T. "Juhan" vaimo
Ei ole sama ihminen. Aloituksen ystävä on syntynyt pari vuotta myöhemmin.
Ap
Kuulostaa kateudelta. Mutta ei välttämättä liity mieheesi vain, vaan siihen että teillä on parisuhde.
Että teillä on jotain mitä hänellä ei ole.
Koita keksiä muuta ajateltavaa ja etsi uusia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan "tuntee sitä kemiaa" miehesi ja itsensä välillä. Oli kyllä ylimielinen tapa puhua asiasta, selvästi ei ole hyvä ystävä.
Joillakinhan on kyllä tapana ajatella että kaikki katsovat heitä "sillä silmällä", ja ovat oikein ylpeitä siitä jos ovat näkevinään tällaista läheistenkin miesystävissä.Äitinikin oli vähän sellainen, jopa tytärten miesystävät häntä "kiinnostuneesti katselivat".
No, osin saattoi näin ollakin, ainakin omalla kohdallani sattui sellaisia asioita miehen osalta, mutta että muidenkin miehet, sitä en jaksa uskoa.
Epämiellyttäviä ihmisiä!
Onko ihmiset niin hyväksynnän ja kehujen nälkäisiä, että kuvittelevat kohteliaisuuden olevan kutsu suhteeseen?
Ihan outo ajatus. Kehun itse sekä mies- että naispuolisia ystäviäni, jos jostain syystä on aihetta. Kukaan ei, toivottavasti, ole vielä luullut sen tarkoittavan mitään muuta kuin se on -kohteliaisuus.
Onkohan ystävällä ollut tapana aikaisemmin nostaa itseään jalustalle ja lytätä sinua? Kuulostaa siltä, että ystävälläsi on todella huono itsetunto ja omiaan tulkiten on saanut päähänsä, että sinun miehesi haluaa hänet eikä sinua...
Minulla oli sellainen ystävä, joka pienin piikittelyin huumoriin piilotettuna aina lyttäsi minua ja kaikkia valintojani ja hetken päästä ylisti maasta taivaisiin kuinka olen niin rakas ja ihana ystävä. Hänelläkin huono itsetunto ja pitkä ystävyys kariutunut kun toinen on niin sokea omalle toiminnalleen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä ap olette? Seitsemän vuotta on loppupeleissä aika lyhyt aika tuntea joku. Itse olet kokenut teidät läheisiksi, mutta onko se oikeasti ollut molemminpuolista? Joskus ihmisuhteet (ystävyydet myös) loppuu hiipumalla, joskus pamauksella. Ystäväsi sävy ja sanat kertoa asiasta ovat aika oudot ystävän sanoiksi. Ei tainnut olla kovin kummoinen ystävä. Ja toki onhan aina mahdollista että jotain olisi selkäsi takana meneillään, mutta kyllä siitä olisi jotain muitakin merkkejä näkyvissä. Minusta kohteliaisuuden sanominen uudesta kampauksesta, varsinkin jos se poikkeaa huomattavasti aiemmasta mallista, on ihan normaalia käytöstä. Ei mikään salainen kiinnostuksen osoitus. Parasta mitä ap voit tilanteessa tehdä, on hankkia parempia ystäviä ja unohtaa koko tyyppi.
Olemme kaikki "tarinassani kerrotut" 30-35v väliltä.
Valehtelisin jos kieltäisin etten ole mietinyt yhtään voisiko selkäni takana tapahtua jotain. Mutta en usko siihen. Mieheni tekee töitä kotoa käsin ja hän ei oo viimeiseen 4kk poistunut kotoa mihinkään muualle kuin minun kanssani tai max 30min lenkeille tai kauppaan. Ei ole ollut yhtään yötä pois kotoa eikä yksin käynyt missäänä yli puoltatuntia kerrallaan.
Ei ole mitään outoa tapoja tai käytös muuttunut.
Kolmistaan kimppaseksiä kokeilemaan, tiedät sitten miltä tyttöjen välinen seksi tuntuu ja miehesi pääsee touhuamaan kahden naisen kanssa👍👍👍
Mulla on ollut tuollainen ystävä, joka aina ja joka paikassa kuvitteli, että kaikki miehet ovat hänestä hirveän kiinnostuneita. Olin itse usein mukana ja hyvin harvoin huomasin kenenkään miehen käyttäytyneen kiinnostununeesti, ihan normaalin kohteliaita olivat. Esim. joku miesasiakaspalvelija käyttäytyi ihan normaalisti ystävällisesti ja hymyillen, josta sitten tämä naispuoleinen ystäväni sai kauheat kiksit, että "Näitkö miten se tuijotti! Oi vitsi miten se katto mua pitkään ja kuulitko millä äänellä se sanoi....
Voi että miten flirttaili..."
Höpö höpö kaikelle.
Joskus väitti myös, että olin hänelle mustasukkainen, kun oma mieheni jutteli hänelle jossain kaupassa.
Katseeni olisi kuulemma voinut tappaa. Voi ei! Ja hän ihan oikeasti luuli, että on niin viehkeä, että mieheni olisi tuosta vaan 15 avioliittovuoden jälkeen yhtäkkiä lähtenyt vaikka kesken yhteisen kauppareissun hänen mukaansa...
No täytyy sanoa, että ei tullut mieleenkään mikään tuollainen, en ollut vähimmässäkään määrin mustasukkainen. Saatoin toki "vähemmän ilahtuneen" näköinen kiireissäni, kun mietin, että voi ei tuokin täällä... en millään jaksaisi ja ehtisi nyt sen juttuja kuunteleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä ap olette? Seitsemän vuotta on loppupeleissä aika lyhyt aika tuntea joku. Itse olet kokenut teidät läheisiksi, mutta onko se oikeasti ollut molemminpuolista? Joskus ihmisuhteet (ystävyydet myös) loppuu hiipumalla, joskus pamauksella. Ystäväsi sävy ja sanat kertoa asiasta ovat aika oudot ystävän sanoiksi. Ei tainnut olla kovin kummoinen ystävä. Ja toki onhan aina mahdollista että jotain olisi selkäsi takana meneillään, mutta kyllä siitä olisi jotain muitakin merkkejä näkyvissä. Minusta kohteliaisuuden sanominen uudesta kampauksesta, varsinkin jos se poikkeaa huomattavasti aiemmasta mallista, on ihan normaalia käytöstä. Ei mikään salainen kiinnostuksen osoitus. Parasta mitä ap voit tilanteessa tehdä, on hankkia parempia ystäviä ja unohtaa koko tyyppi.
Olemme kaikki "tarinassani kerrotut" 30-35v väliltä.
Valehtelisin jos kieltäisin etten ole mietinyt yhtään voisiko selkäni takana tapahtua jotain. Mutta en usko siihen. Mieheni tekee töitä kotoa käsin ja hän ei oo viimeiseen 4kk poistunut kotoa mihinkään muualle kuin minun kanssani tai max 30min lenkeille tai kauppaan. Ei ole ollut yhtään yötä pois kotoa eikä yksin käynyt missäänä yli puoltatuntia kerrallaan.
Ei ole mitään outoa tapoja tai käytös muuttunut.
Ystäväsi kuulostaa vähän erikoiselta ja epävakaalta persoonalta, jonka miessuhteet eivät ole sen takia kovin hyvin onnistuneet. Siinä yksi syy kateudelle eli sinun parisuhteesi kivan miehen kanssa. Vielä erikoisemmalta hän vaikuttaa sen perusteella, jos todella ajatteli noiden kahden mainitun asian merkitsevän kiinnostusta miehesi puolelta.
Halusi loukata sinua ja vahingoittaa suhdettanne joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Tässä tapauksessa sika on varmaan tuo ystävä eikä mies?
1kk kulunut tässä ja olen kyllä miettinyt tässäkö tämä vuosien ystävyys nyt sitten oli? Tuntuu ahdistavalta ajatukselta enää tavata tätä "ystävää" ja etenkään kutsua häntä kotiimme.
T. Ap
mies on aina sika
t. feministi
Vierailija kirjoitti:
Joillakinhan on kyllä tapana ajatella että kaikki katsovat heitä "sillä silmällä", ja ovat oikein ylpeitä siitä jos ovat näkevinään tällaista läheistenkin miesystävissä.Äitinikin oli vähän sellainen, jopa tytärten miesystävät häntä "kiinnostuneesti katselivat".
Sellainen jännä narsistinen ja manipuloiva piirre.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä outo kun mielestäni kuulostaa omituiselta, että mies on kokenut aiheelliseksi kehua ystäväsi kampausta? Siis jos eivät muuten ole mitenkään erityisen läheisiä.
En kyllä ymmärrä myöskään sitä, miksi ystäväsi otti asian puheeksi jos mies ei ole suoraan tunnustanut hänelle tunteitaan tms. Voisiko olla että ystäväsi on/oli ihastunut mieheesi?
Olet outo. Eikö se ole ihan normaali kohteliaisuus? Mulle just työkaveri (mies) kehui mun korviksia. Ei käynyt mielessäni mikään muu kuin että niin ne on munkin mielestäni hienot
Kyllä voisin kehua vaimon kaverin kanpausta tai vaikka uutta kolttua. Olematta ihastunut. Kuulostaa tosiaan siideriorientujen weeteiden lähiödraamalta. Asutteko Järvenpäässä vai Keravalla?
Katso leffa "Nuori naimaton nainen". Sen jälkeen kyllä tiedät, mikä hommassa on pielessä. Siihen leffaan on tehty valtava määrä taustatyötä.