Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni kertoi minulle, että mieheni on kiinnostunut hänestä

Outoapuhetta
19.12.2022 |

Olen tuntenut parhaan ystäväni 7vuotta. Ollaan koko tämä aika oltu ns kuin paita ja peppu ja päivittäin tekemisissä keskenämme eli ollaan paljon tekemisissä ja tosi läheisiä. Itse olen viimeiset 3v ollut avoliitossa saman miehen kanssa ja tämä ystäväni sinkku.

Kuukausi sitten tapahtui jotain todella outoa ja hämmentävää. Olimme ystäväni kanssa meillä kahdestaan ja joimme pari lasia viiniä ja pelailimme lautapelejä. Sitten ystäväni kysyi minulta yllättäen että vaivaako minua joku meidän kahden ystävyydessä? Ihmettelin outoa kysymystä ääneeni ja vastasin rehellisesti että ei mutta tämä kysymys oli outo.

Ystäväni sitten töksäytti täysin äkkiarvaamatta että hän on luullut mua hiertävän sen asian että mun avomies on kiinnostunut hänestä. Olin niin puulla päähän lyöty kun voi olla tilanteessa. Menin ihan pökerryksiin ja sitten kysyin että mitä tuo hänen sanomansa oikeen nyt tarkoitti.

Tässä kohtaa tämä paras ystäväni vähän ns paransi ryhtiään ja oudon polleati letkautti että niin olen ajatellut että sua ärsyttää kun Mikko on kiinnostunut minusta. Ajattelin ensin itse että et ole varmaan huomannut mitään mutta kyllä varmasti olet huomannut kun et tyhmä ole mutta taitaa olla vaan kova paikka sulle nähdä omien silmien alla asia. Ystäväni oli suorastaan kerakuva tässä kohtaa.
Kysyin änkytellen että mistä tässä on nyt kyse?
Ystäväni valotti sitten että kyllähän sä varmaam olet huomannut miten Mikko aina jos nähdään vilkuilee mua ja ja viimeksi kun kävin teillä niin Mikko kehui mun uutta kampausta. Ja kerran kun oltiin samoissa juhlissa porukalla niin Mikko pyysi mua teidän luo jatkoille teidän kanssa.. Eikös oo outoa että sun mies pyytää mua jatkoille teille tai että hän selkeäati vihtyy juuri minun seurassani? Sinua taitaa tosissaan ottaa koville että oma mies on osoittanut kiinnostusta omaan ystävään?

Tässä kohtaa menetin malttini ja pyysin ystävääni poistumaan heti kotoamme ja sanoin että minä en halua kuulla tällaista omassa kotonani. Ystäväni suuttui ja alkoi huutaa minulle että hyvä on lähden meneen ja sinusta en koskaan halua kuulla enää mitään!

Tapahtumasta on nyt kulunut 1kk aikaa. Emme ole tämäm jälkeen olleet missään tekemisissä. Ystäväni esti minut tapahtumailtana sosiaalisesta mediasta ja on ilmeisesi vaihtanut puhelinnumeronsakin.

Olen edelleen aivan äimänä. Mistä tässä mahtoi olla kyse? Olisin ymmärtänyt jos ystäväni olisi kertonut olevansa ihastunut itse mun mieheen mutta en ymmärrä miksi hän kertoi/väitti että mun mies olisi ihastunutkin häneen?

Otin asian suoraan esiin mun miehen kanssa ja mun mies sanoi ensin että paljonkos se sun kaveri oli ennen alkoholia juonut? Tainnut ottaa vähän liikaa kun tuollaisia puhunut. Sanoin ettei ystäväni ollut humalassa vaan juonut 2 pientä lasia viiniä. Sitten mieheni naurahti ja sanoi että sinä olet sitten tainnut ymmärtää jotain nyt ihan väärin että eihän tuo väite pidä paikkaansa ollenkaan. Sanoin että tässä ei ole väärinkäsityksestä kyse.
Mies sanoi että sitten ainoa vaihtoehto on että ystäväni on käsittänyt jotain itse väärin. Mieheni vahvisti että kehui ystäväni uutta kampausta kivaksi viimeksi mutta sanoi ettei se ollut häneltä kyllä mitään muuta kuin viaton kehu. Ja että on pyytänyt juhlista ystävääno jatkoille kotiimme silloin kun minäkin oon ollut paikalla mutta siinäkään ei oo mistään kiinnostuksesta kyse vaan aatteli vaan että kiva jatkaa kolmisin vielä iltaa meillä.

Uskon miestäni asiassa. He eivät ystäväni kanssa koskaan muutenkaan juuri tervehdystä enempää juttele - harvoin mitään muuta. Mutta ystävääni en ymmärrä enkä sitä millä asenteella ton asian otti puheeksi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää

Kuukaudessa on ollut aikaa miettiä asiaa.

En vain oikein ymmärrä vieläkään asiaa. Jos joku vähemmän ystävä olia näin toiminut niin asia ei olisi näin ihmeellinen. Kyse oli kuitenkin läheisimmästä ihmisestä minulle...

Jos itse epäilisin hyvän ystäväni kumppanin olevan minusta kiinnostunut syystä x ja haluaisin puhua ystävälleno asiasta ottaisin asian esiim hyvin varovasti arkaillen ja jopa häpeillen enkä mitenkään ikäänkuin ylemmyyttä tuntien. Ei ystävän kuulu niin käyttäytyä.

Enkä ymmärrä miksi ystäväni väitti mieheni olevan hänestä kiinnostunut? Jos kerran kuitenkaan asia ei ole näin eikä mieheni ole ystävälleni näin kertonut.

Ystäväni mukaan kyse on siis mieheni kiinnostuksesta/ihastuksesta häneen että ei mistään oikeasta suhteesta.

Vierailija
2/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Tässä tapauksessa sika on varmaan tuo ystävä eikä mies?

1kk kulunut tässä ja olen kyllä miettinyt tässäkö tämä vuosien ystävyys nyt sitten oli? Tuntuu ahdistavalta ajatukselta enää tavata tätä "ystävää" ja etenkään kutsua häntä kotiimme.

T. Ap

Vierailija
4/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi hän ei ole enää ystäväsi. Et voi tietää miksi käyttäytyi noin ja haluatko edes tietää. Sinuna katsoin elämää eteenpäin ja etsisin uuden ystävän.

Vierailija
5/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä outo kun mielestäni kuulostaa omituiselta, että mies on kokenut aiheelliseksi kehua ystäväsi kampausta? Siis jos eivät muuten ole mitenkään erityisen läheisiä.

En kyllä ymmärrä myöskään sitä, miksi ystäväsi otti asian puheeksi jos mies ei ole suoraan tunnustanut hänelle tunteitaan tms. Voisiko olla että ystäväsi on/oli ihastunut mieheesi?

Vierailija
6/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä vielä kaksi kertaa. Voiko ystävälläsi olla joku syy miksi puhelee moisia, vai onko sittenkin miehesi tehnyt jotain selkäsi takana?

Miksi kolmestaan jatkoille?

Itsellä käynyt vastaava tilanne, ja sinisilmäisenä menin, ja jäin vielä kaverin miehen kanssa valvomaan. Arvaatte varmaan mitä siitä seurasi. En ole tuon jälkeen pitänyt yhteyttä, muutakuin tähän mieheen. Että jeps.

Vierailija
7/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä outo kun mielestäni kuulostaa omituiselta, että mies on kokenut aiheelliseksi kehua ystäväsi kampausta? Siis jos eivät muuten ole mitenkään erityisen läheisiä.

En kyllä ymmärrä myöskään sitä, miksi ystäväsi otti asian puheeksi jos mies ei ole suoraan tunnustanut hänelle tunteitaan tms. Voisiko olla että ystäväsi on/oli ihastunut mieheesi?

En tiedä tekeekö asian vähemmän oudoksi se tieto että olimme mieheni kanssa humalassa tuolloin kotonamme ja ystäväni poikkesi palauttamaan minulta lainattua elokuvaa ja mies hihkaisi (minun kuulteni) että sullahan on uus hieno tukka!

Ap

Vierailija
8/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mukava tapa ystävälläsi tuoda tuota asiaa ilmi. En uskalla ottaa kantaa siihen onko ystäväsi oikeassa vai väärässä mutta asian tuolla tavalla sanominen on erittäin loukkaavaa ja outoa minusta.

Kuitenkin jos kyseessä on ilmeisen hyvä ystävä ja läheinen, niin miksi hän "keksisi" tuommoista ja ottaisi riskin ystävyyden katkeamiseen.

Eli uskon hänen aidosti ajattelevan että "Mikko" on kiinnostunut hänestä ja ilmaisi sen huonosti, mutta asia oli ilmaisu tavasta päätellen hänelle itsestään selvää.

Tai muuten hän on todella kiero ihminen joka halusi rikkoa suhteenne, josta oli kateellinen, mutta olisit varmaan huomannut hänessä ikäviä piirteitä ajan mittaan jos näin on.

En tiedä, ikävä tilanne.

Vierailija
9/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei missään nimessä ollut koskaan edes ystäväsi, kun menetteli noin. Toinen mahdollisuus on, että jotain jäi mieheltäsi kertomatta, eikä ystäväsi ehtinyt kertoa koko stooria ennen kun riitä syntyi. 

Mutta näitähän sattuu. Eräs ystäväni tuli muka katuvaisena tunnustamaan, että on mennyt sänkyyn poikaystäni kanssa. Olimme hiljattain eronneet ja tämä nainen oli mennyt tarjoutumaan exälleni baarissa. En tuolloinkaan vielä hölmönä katkaissut ystävyyttä, seuraavaksi tämä sama nainen oli hyvin aggressiiviseen sävyyn kysellyt tapailemaltaan mieheltä pitikö tämä minua kauniimpana kuin häntä. Eli jonkunlainen kateusjuttu takana. Viimein tämä tyyppi teki jotain sen verran kamalaa, että katkaisin suhteet täysin.

Eli hyvä kun pääsit eroon. Tuo tyyppi olisi aiheuttanut sinulle vaikeuksia jatkossa.

Vierailija
10/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tekeekö asian vähemmän oudoksi se tieto että olimme mieheni kanssa humalassa tuolloin kotonamme ja ystäväni poikkesi palauttamaan minulta lainattua elokuvaa ja mies hihkaisi (minun kuulteni) että sullahan on uus hieno tukka!

Ap

Selvä, no tuo pehmentää asiaa. Ei mielestäni mitenkään erityistä.

Ystävälläsi taitaa olla jotain ongelmia.

Vierailija
11/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä vielä kaksi kertaa. Voiko ystävälläsi olla joku syy miksi puhelee moisia, vai onko sittenkin miehesi tehnyt jotain selkäsi takana?

Miksi kolmestaan jatkoille?

Itsellä käynyt vastaava tilanne, ja sinisilmäisenä menin, ja jäin vielä kaverin miehen kanssa valvomaan. Arvaatte varmaan mitä siitä seurasi. En ole tuon jälkeen pitänyt yhteyttä, muutakuin tähän mieheen. Että jeps.

Vaistoni sanoo että miehelläni ei oo salattavaa mutta ikävä kyllä ahdistava tunne yatävästä. Pahin oma epäilykseni on että hän on ihastunut itse mun mieheen ja joko a) luulee oikeasti itse että mun mies olisi myös häneen ihastunut koska ihastuneena tulkitsee viattomat lausahdukset jotenkin na merkityksellisiksi tai b) on ihastunut mun mieheen itse ja toivoisi että mun mies olis ihastunut häneen ja halusi sanomallaan aiheuttaa mulle ja miehelle skismaa

Ap

Vierailija
12/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hän sanoi, että uskoo jonkin hiertävän sinua, niin mistä muistelisit sen johtuvan? Oliko jotain kireyttä teidän välillä?

Vierailija
13/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että kaverisi on hieman kade siitä että sulla on mukava ja kohtelias mies. Ehkä on itse ihastunut mieheesi, ja omassa päässään haluaa kuvitella että miehesi olisi myös hänestä kiinnostunut.

Vierailija
14/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kÄNNILÄisten örinää. Mitäs tuosta kun kännissä tulee aaina nusaistuakin.

Vierailija
15/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terve mies vaimon ystävää vähän nusaisi jos oikein pyydettäisiin ja vaimo antaisi luvan.

Vierailija
16/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mukava tapa ystävälläsi tuoda tuota asiaa ilmi. En uskalla ottaa kantaa siihen onko ystäväsi oikeassa vai väärässä mutta asian tuolla tavalla sanominen on erittäin loukkaavaa ja outoa minusta.

Kuitenkin jos kyseessä on ilmeisen hyvä ystävä ja läheinen, niin miksi hän "keksisi" tuommoista ja ottaisi riskin ystävyyden katkeamiseen.

Eli uskon hänen aidosti ajattelevan että "Mikko" on kiinnostunut hänestä ja ilmaisi sen huonosti, mutta asia oli ilmaisu tavasta päätellen hänelle itsestään selvää.

Tai muuten hän on todella kiero ihminen joka halusi rikkoa suhteenne, josta oli kateellinen, mutta olisit varmaan huomannut hänessä ikäviä piirteitä ajan mittaan jos näin on.

En tiedä, ikävä tilanne.

Se tässä minua eniten ihmetyttää kun tämä ystäväni oli tosiaan paras ja läheisin ystäväni vuosien takaa eikä mikään kaveri jota silloin tällöin näkee tai uusi tuttavuus. Että miksi hän haluaisi päättää vuosien ystävyytemme näin?

Kuten vastasin toisaalle:

"Vaistoni sanoo että miehelläni ei oo salattavaa mutta ikävä kyllä ahdistava tunne yatävästä. Pahin oma epäilykseni on että hän on ihastunut itse mun mieheen ja joko a) luulee oikeasti itse että mun mies olisi myös häneen ihastunut koska ihastuneena tulkitsee viattomat lausahdukset jotenkin na merkityksellisiksi tai b) on ihastunut mun mieheen itse ja toivoisi että mun mies olis ihastunut häneen ja halusi sanomallaan aiheuttaa mulle ja miehelle skismaa"

Tämä ystäväni on helposti miehiin ihastuva ja hänellä saattaa olla monta eri ihastusta saman viikon aikana. Hänen ihastuksensa saa kyllä voimistumaan jos mies antaa hänelle yhtään huomiota.

Joten olisiko nyt niin että ystäväni on itse ihastunut mun mieheen ja ihan vaan jo siksiettä hän on mies joka on pitkään ollut ns elämässä ettå näkee säännöllisesi ja joka joskus niinsanotusti huomaa hänenkin olemassaolonsa....

Ap

Vierailija
17/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle teki noi oma sisko. Muutaman viinilasillisen jälkeen alkoi mairena jutella, että kiva kun "Juha" kehuu ja pyytää käymään, mutta hän ei tekisi omalle siskolleen niin". Jatkoi vielä, että "Juha" kyllä ansaitsi vähän nätimpää ja nuorempaa, ja vinkkasi silmää.

Tuo satutti niin, että muutaman kuukauden epäilin miestäni vähän kaikesta. Ja siskoon en ole ollut yhteydessä kolmeen vuoteen.

Vierailija
18/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykypäivää, yhtään ei saa kehua yhtään ketään. Se joko ahdistelua tai heti on kiinnostunut. Parempi kohdella kaikkia kuin ilmaa. Ei puhua suoraan mitään, katsoa vain ohitse ja puhua kolmannesta persoonasta puolison välityksellä.

Vierailija
19/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuli mieleeni vuosien takaiset muistot. Paras ystäväni kehui mieheni ulkonäköä minulle, kun olimme kolmistaan baarissa. Meni noin neljä vuotta, kun sain kuulla, että heillä oli ollut 1,5 v kestänyt suhde. Ja siis en ollut edes epäillyt mitään. 

Unohda tuollainen "ystävä".

Vierailija
20/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ikävä tilanne.

Se tässä minua eniten ihmetyttää kun tämä ystäväni oli tosiaan paras ja läheisin ystäväni vuosien takaa eikä mikään kaveri jota silloin tällöin näkee tai uusi tuttavuus. Että miksi hän haluaisi päättää vuosien ystävyytemme näin?

Kuten vastasin toisaalle:

"Vaistoni sanoo että miehelläni ei oo salattavaa mutta ikävä kyllä ahdistava tunne yatävästä. Pahin oma epäilykseni on että hän on ihastunut itse mun mieheen ja joko a) luulee oikeasti itse että mun mies olisi myös häneen ihastunut koska ihastuneena tulkitsee viattomat lausahdukset jotenkin na merkityksellisiksi tai b) on ihastunut mun mieheen itse ja toivoisi että mun mies olis ihastunut häneen ja halusi sanomallaan aiheuttaa mulle ja miehelle skismaa"

Tämä ystäväni on helposti miehiin ihastuva ja hänellä saattaa olla monta eri ihastusta saman viikon aikana. Hänen ihastuksensa saa kyllä voimistumaan jos mies antaa hänelle yhtään huomiota.

Joten olisiko nyt niin että ystäväni on itse ihastunut mun mieheen ja ihan vaan jo siksiettä hän on mies joka on pitkään ollut ns elämässä ettå näkee säännöllisesi ja joka joskus niinsanotusti huomaa hänenkin olemassaolonsa....

Ap

Onkohan ystäväsi minun siskoni? Kuulostaa aivan samanlaiselta sarjaihastujalta.

Nimi alkaa J:llä ja syntymävuosi on - 88.

T. "Juhan" vaimo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä