Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
1121/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivallan uhri on useimmiten mies. Sillä ei tunnu olevan väliä tämän ketjun kirjoittajille. Mies joutuu siellä paikallisjunassakin useammin väkivallan uhriksi.

Siis onko tää teidän ainoa argumentti? Yleensä ne, jotka harjottaa väkivaltaa miehiin on muita miehiä. :)

Niin ovat. Ja väkivallan uhrit useammin miehiä. Mies saa myös todennäköisemmin turpaansa jos menee väliin tuollaiseen episodiin. Se mies lyö todennäköisemmin miestä kuin naista kaikkien nähden.

Kuinka tämä on naisten syytä?

Ei mitenkään. Kukaan ei niin väittänytkään. Käytkö jotenkin hitaalla?

Vierailija
1122/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivallan uhri on useimmiten mies. Sillä ei tunnu olevan väliä tämän ketjun kirjoittajille. Mies joutuu siellä paikallisjunassakin useammin väkivallan uhriksi.

Siis onko tää teidän ainoa argumentti? Yleensä ne, jotka harjottaa väkivaltaa miehiin on muita miehiä. :)

Niin ovat. Ja väkivallan uhrit useammin miehiä. Mies saa myös todennäköisemmin turpaansa jos menee väliin tuollaiseen episodiin. Se mies lyö todennäköisemmin miestä kuin naista kaikkien nähden.

Mitä sä horiset?

Kukaan ole sanonut että se on naisten syytä. Vaan se on tosiasia. Siksi kukaan täysijärkinen mies ei mene ikinä väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joku mt akka haastamassa riitaa. miksi sitä kukaan auttaisi?

Luitko jutun lehdessä, jutussa mies kertoi että oli nähnyt kun naista häirittiin ja tönittiin.

Niin sen jälkeen kun nainen oli haastanut riitaa. Se mies seisoi paikallaan ja huolehti omista asioistaan. Sen jälkeen nainen tuli siihen riehumaan.

Mies ei seissyt, et sitte lukenu juttua.

Vierailija
1124/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä miehet sai päähänsä, että tästä tilanteesta syytetään miehiä..?

Koska siinä syytetään miehiä

Missä siinä? Uutisessa? Missä kohtaa muka? Ei syytetty miehiä vaan matkustajia

Yksikään nainen ei tee yhtään mitään.

Siis herranjumala, olen 16 ja pystyn silti parempaan keskusteluun kuin sinä. Yksikään nainen ei tee mitään, missä?? Missä nainen ei tee mitään? Usein se on nainen, joka puuttuu tilanteeseen jos näkee ahdistelua. Naisilta vaaditaan yhtä paljon väliintuloa. Oon ite ainakin auttanut muita vastaavissa tilanteissa ja autan edelleen, jopa sua, mies.

Näytö yksikin tapaus missä nainen menee fyysisesti tappelemaan miehen puolesta?

Eikö sinun piätisi olla jo nukkumassa? Vai eikö äiti ole vielä lämmittänyt maitoa?

Pitäisi varmaan, koska huomenna on koe, se on totta mut tän vielä sanon: mies on vahvempi fyysisesti, mies kuuntelee miestä SUUREMMALLA TODENNÄKÖISYYDELLÄ uutisen kaltaisessa tilanteessa.

Jos mä näkisin, että joku nainen hakkaa miestä, totta kai mä puuttuisin koska olen ns. Sen naisen tasolla

Mä en oo vaatinut mitää tasa-arvoa että naisten pitäis nyt pärjätä omillaan. Kostatko sä kaikille naisille vaan muutaman, äänekkään ja vihamielisen naisen takia?

Vierailija
1125/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko jutun lehdessä, jutussa mies kertoi että oli nähnyt kun naista häirittiin ja tönittiin.

Lehdessä sanottiin, että junan rappusilla istui mies. Nainen tuli miehen taakse. Mies ei väistänyt (tiesikö edes, että joku on takana ja haluaa ohi?). Nainen alko ilmeisesti sulloitumaan portaissa phi, jolloin ilmeisesti mies älähtä siitä ja silloin nainen ilmoitti, että haluaa vain ulos.

En missään vaiheessa lukenut lehdestä, että nainen olisi pyytänyt miestä väistymään, ennen kuin alkoi sulloutua ja harppoa miehen ohi.

Vierailija
1126/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta/liioiteltulta kertomukselta naisen osalta. Mua on huvittanut monet kerrat, kun oon matkustanut metrossa (oon n30), ja kun joku spurgu tai narkki on istahtanut eteen ja alkanut jorista ties mitä (ihan hyväntuulisesti kuitenkin), siinä on ollut heti muutamakin mies "pelastamassa". Vaikkei mulla mitään hätää kyseisissä tilanteissa oo ollut. Voin mä muutaman sanan sen spurgunkin kans vaihtaa.

Vierailija
1127/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miesten tehtävä ei ole puolustaa naisia", mitä vit...? 

Minä kyllä puutuin tilanteeseen nopeasti kun kahta nuorta naista ahdisteli joku keski-ikäinen äijä kännissä tampereella, käskin miestä häipyä ja jättää naiset rauhaan. 

Naiset kiittivät avusta, ja pääsivät jatkamaan turvallisesti matkaa.

Mikä ihme tää on ettei voi toista auttaa, oli sitten mies tai nainen? Minä ainakin autan!

M33

Nostan hattua, että autat.

Joka kerta, kun lehdessä on juttuja joissa kerrotaan siitä, että auttamaan mennyt joutui itse silmittömän väkivallan uhriksi ja poliisi suosittelee, että vaaralliset tapaukset jätetään heille niin varmasti monen kynnys puuttua kohoaa. Sinä et koskaan tiedä minkälainen rikoshistoria, päihdekäyttö ja asearsenaali sillä riehujalla on takanaan. On kiva, että autettava on kiitollinen, mutta kuka auttaa sinua toipumisjaksosi aikana jos päädyt sairaalaan pyytettömän apusi vuoksi?

Toinen juttu ovat nämä hätävarjelun liioittelu pykälät eli jos tulee vääntötilanne niin olet hyvin äkkiä itse syytettyjen penkillä vaikka tarkoitus oli estää väkivallan toteutuminen.

Nyt on vaalit tulossa ja jokainen voi äänellään vaikuttaa tähän vinoutuneeseen turvallisuustilanteeseen.

Tietenkin oma terveys on vaarassa jos menee tappeluun väliin. Mutta jos kyseessä on ukko puhumassa törkeyksiä naiselle, auttaa miehen puuttuminen lähes joka kerta. Naiselle tuollainen öykkärimies uskaltaa aukoa ja louskuttaa mutta toiselle miehelle luultavasti ei. 

Se NAINEN aloitti koko jutun. HÄN meni aukomaan päätään miehelle.

Vierailija
1128/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta/liioiteltulta kertomukselta naisen osalta. Mua on huvittanut monet kerrat, kun oon matkustanut metrossa (oon n30), ja kun joku spurgu tai narkki on istahtanut eteen ja alkanut jorista ties mitä (ihan hyväntuulisesti kuitenkin), siinä on ollut heti muutamakin mies "pelastamassa". Vaikkei mulla mitään hätää kyseisissä tilanteissa oo ollut. Voin mä muutaman sanan sen spurgunkin kans vaihtaa.

Ne on näitä valkoisia ritareita. Kaikista säälittävimpiä ihmisiä maan päällä

Vierailija
1129/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Kukaan ei niin väittänytkään. Käytkö jotenkin hitaalla?

Oletko sinä kehitysvammainen? sillä ei tunnu olevan väliä tämän ketkun kirjoittajille

Takas koulun penkille.

Vierailija
1130/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on vain Pirskasen analyysi tilanteesta. Olisi mielenkiintoista nähdä jonkun muun niiden 15 kuvaus episodista. Halusiko Pirskanen vain nimen lehteen ja nettiin ja nyt jopa Vauva-palstalle. En osaa sanoa.

Vierailija
1131/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä sanottiin, että junan rappusilla istui mies. Nainen tuli miehen taakse. Mies ei väistänyt (tiesikö edes, että joku on takana ja haluaa ohi?). Nainen alko ilmeisesti sulloitumaan portaissa phi, jolloin ilmeisesti mies älähtä siitä ja silloin nainen ilmoitti, että haluaa vain ulos.

En missään vaiheessa lukenut lehdestä, että nainen olisi pyytänyt miestä väistymään, ennen kuin alkoi sulloutua ja harppoa miehen ohi.

Juuri näin. Tässäkin jutussa syy laitetaan heti miehen syyksi, vaikka selvästi se oli nainen joka koko ongelman aiheutti. Mies ei ollut edes tietoinen nainen olemassaolosta.

Vierailija
1132/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin tässäkin ketjussa miehet tuntevat sellaista vihaa satunnaisia naiskirjoittajia kohtaan, että minullekin yksi toivoi r*iskausta ja m*rhaa suohon hukuttamalla.

Eipä tunnu tällaisten kommenttien jälkeen kivalta tulla myöhään illalla pimeällä iltavuorosta kotiin kun tietää, kuinka silmittömän sadistisesti monet miehet vihaavat naisia.

Vali vali. Ihan itse feministit ovat saaneet asian aikaiseksi.

Niin, kun ovat röyhkeydessään ihan vaatineet sitä, että miehet lopettaisivat naisiin kohdistuvan väkivallan. Sen takia meidät kaikki pitäisi nyt näköjään t*ppaa.

Ja tuon kommentin laillahan naisia kohdellaan monissa maissa ihan yleisesti, otetaan nyt esimerkiksi vailkka Intia jossa tehdään jatkuvasti todella raakoja naisiin kohdistuvia seksuaalimurhia. Eipä siellä feminismi missään näy, mutta silti miehet vain haluavat kiduttaa ja t*ppaa naisia.

Vierailija
1133/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka, jos matkustaa junalla.

Vierailija
1134/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Haluaisin vaan sanoa, että oon kirjottanut tähän ketjuun lukuisia kommentteja niin miehenä kuin naisenakin ja niin eri kirjoitustyyleissä että niitä on mahdoton erottaa toisistaan

Nyt vain katson, kuinka maailma palaa

Vierailija
1135/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis herranjumala, olen 16 ja pystyn silti parempaan keskusteluun kuin sinä. Yksikään nainen ei tee mitään, missä?? Missä nainen ei tee mitään? Usein se on nainen, joka puuttuu tilanteeseen jos näkee ahdistelua. Naisilta vaaditaan yhtä paljon väliintuloa. Oon ite ainakin auttanut muita vastaavissa tilanteissa ja autan edelleen, jopa sua, mies.

Eikö sinun piätisi olla jo nukkumassa? Vai eikö äiti ole vielä lämmittänyt maitoa?

Pitäisi varmaan, koska huomenna on koe, se on totta mut tän vielä sanon: mies on vahvempi fyysisesti, mies kuuntelee miestä SUUREMMALLA TODENNÄKÖISYYDELLÄ uutisen kaltaisessa tilanteessa.

Jos mä näkisin, että joku nainen hakkaa miestä, totta kai mä puuttuisin koska olen ns. Sen naisen tasolla

Mä en oo vaatinut mitää tasa-arvoa että naisten pitäis nyt pärjätä omillaan. Kostatko sä kaikille naisille vaan muutaman, äänekkään ja vihamielisen naisen takia?

Sieltä se taas tuli. Etuoikeuksia naisille.

Se ei ole miesten ongelma että naiset on heikompia. Se että nainen on heikompi, EI MISSÄÄN tapauksessa tarkoita että naista pitäisi kohdella mitenkään eri tavalla kuin miestä tai että naiselta missään asiassa vaaditaan vähempää kuin mieheltä.

Tasa-arvo on juuri sitä että pystyy samaan ja häneltä vaaditaan sama.

Vierailija
1136/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama nainen kirjoittanut valtaosan ketjun viesteistä. Helppo erottaa kirjoitustyyli.

Mitä mieltä olet ketjun miehistä? Niistä, jotka mm. kirjoittavat haluavansa t*ppaa ja r*iskata naisia ja häpäistä näiden ruumiita?

Tuomittavaa. Miksi haluat lukea niitä kuitenkin?

Ne vähän silleen väkisin pistävät silmään kun tätä keskustelua lukee. Naisella saa nykyään olla aika kova luonto jos haluaa osallistua tämäntyyppisten keskustelupalstojen keskusteluun. Pidän tätä merkittävänä ongelmana, että naisten tilaa osallistua julkiseen keskusteluun kavennetaan tällä tavalla, tekemällä internetistä naisille niin vastenmielinen ja pelottava paikka että moni ihan oman henkisen hyvinvointinsa vuoksi jättää lyömästä käsiään tähän sontaläjään. Näin tukitaan naisten suut 2000-luvulla.

Miksiköhän muuten sinulle tuli tarve ensiksi kommentoida ketjun naisia, vaikka yksikään nainen ei ole tähän suoltanut yhtä järkyttävää tekstiä kuin mieskommentoijat?

Lopeta nyt toi valittaminen. Olet kuin pikkulapsi joka valittaa äidille kun isot pojat puhuu rumia.

Jos et kestä internettiä niin älä sitä käytä

Niinpä, kylläpä naiset ovat herkkänahkaisia kun t*ppamis- ja r*iskausfantasioiden lukeminen aiheuttaa ikävähkön fiiliksen.

Toisin kuin miehet, jotka eivät missään tapauksessa triggeröidy yhtään vaikkapa siitä, että lukevat kuinka joku nainen pyysi päästä jonkun miehen ohi junassa.

Vierailija
1137/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein oaras olisi kun vr näyttäisi videon tapahtuneesta. Kaikkien henkilöiden kasvot ja muut tunnisteet voi sumentaa.

Vierailija
1138/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma moka, jos matkustaa junalla.

Se ei osanut vaan puolustaa itseään. 

Vierailija
1139/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman naiset pitäis saada tajuamaan asemansa. Nainen on liian tyhmä eläin saamaan samoja oikeuksia kuin mies, se on vain fakta. Minä vähät välitän jostain feminismistä vaan jatkan naisten perseiden puristelua jos siltä tuntuu. Jos joku siitä kauhistuu nii voi voi. Naisten viestit vain innosti mua jatkamaan kahta kauheammin

Ainakin kaikki Marinin hallituksen päätökset voi ohittaa, sehän ei ole mikään laillinen hallitus.

Vierailija
1140/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä se taas tuli. Etuoikeuksia naisille.

Se ei ole miesten ongelma että naiset on heikompia. Se että nainen on heikompi, EI MISSÄÄN tapauksessa tarkoita että naista pitäisi kohdella mitenkään eri tavalla kuin miestä tai että naiselta missään asiassa vaaditaan vähempää kuin mieheltä.

Tasa-arvo on juuri sitä että pystyy samaan ja häneltä vaaditaan sama.

Miten sait ymmärrettyä ton noin pieleen? Nainen on fyysisesti heikompi, se on fakta. En pyytänyt mitään etuoikeuksia, ainoastaan maalaisjärkeä. Sä luet sen, mitä haluat lukea jotta voit uhriutua. Mä meen nyt valmistautumaan kokeeseen, moido

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi