En saa näyttää yhtäkään tunnetta läheiselle
Olen ollut hyvin vakavissa tilanteissa ja sen takia ne takaumat ovat nyt vasta purkautumassa kun aiemmin en muistanut k.o. tapahtumia.
Mitään tunnetta ei saa olla läheisen mukaan vaikka ne väkisin tulevat esiin.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla elää käsitys, että puolisolle, ystävälle tai sukulaiselle ei saisi koskaan avautua huolista, koska se on "toisen kuormittamista" ja "pahan olon kaatamista toisen niskaan".
Uskoakseni tämä ajattelutapa on Suomessa hyvin yleinen. Pienestä pitäen täytyy selviytyä itse, koska "läheisiä ei saa rasittaa". Eipä ihme, että täällä on niin paljon pahoinvointia ja alkoholiongelmaa.
Toivottavasti sinä ap saat avun, joko terapeutilta tai joltain toiselta läheiseltä. Kaikkea hyvää.
Kiitos! Kun kyseessä on hätä, mielestäni läheisen pitäisi pienen hetken ajan pystyä vastaanottamaan toisen hätä ja paniikki.
Eikä olla ilkeä.
Mihin sitten menen? En pääse sairaalaan, en mihinkään.Öö. Pitäisi ja pitäisi. Ei moni vaan pysty. Ei osaa.
On sellaisia, jotka pystyy.
Tuo läheinen ei pysty. Saa sitä omat rajansa olla hänelläkin. Ei se ole mitään virhe, jos ei osaa tai ei pysty.Terapeutit on erikoistuneet.
Ja jotkut, jotka on itse käyneet läpi asioita ja selvitelleet niitä esim. terapiassa, saattaavat hyvinkin osata.
Asu erillään sen läheisen luota? Näytä muualla tunteita tai pura? Tai yksin jossain paikassa. Voi olla ettei toinen jaksa, mutta tukahduttaminen ei kuulosta täysin järkevältä. Ainakin omassa päässä voi käydä läpi.
Tajusin yöllä että läheiseni käyttäytyy samoin kuin äitini.
Kaikkinainen tunteiden näyttäminen oli rangaistavaa lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla elää käsitys, että puolisolle, ystävälle tai sukulaiselle ei saisi koskaan avautua huolista, koska se on "toisen kuormittamista" ja "pahan olon kaatamista toisen niskaan".
Uskoakseni tämä ajattelutapa on Suomessa hyvin yleinen. Pienestä pitäen täytyy selviytyä itse, koska "läheisiä ei saa rasittaa". Eipä ihme, että täällä on niin paljon pahoinvointia ja alkoholiongelmaa.
Toivottavasti sinä ap saat avun, joko terapeutilta tai joltain toiselta läheiseltä. Kaikkea hyvää.
Kiitos! Kun kyseessä on hätä, mielestäni läheisen pitäisi pienen hetken ajan pystyä vastaanottamaan toisen hätä ja paniikki.
Eikä olla ilkeä.
Mihin sitten menen? En pääse sairaalaan, en mihinkään.Öö. Pitäisi ja pitäisi. Ei moni vaan pysty. Ei osaa.
Tuo läheinen ei pysty. Saa sitä omat rajansa olla hänelläkin. Ei se ole mitään virhe, jos ei osaa tai ei pysty.Terapeutit on erikoistuneet.
Ei tarvitse kaikkea selvittää, vain sen verran että saa puhua hetken pahasta olosta jos on äärimmäinen olotila.
Jos tunteesi ovat vain negatiivisia, läheisesi voi olla kyllästynyt niihin. Kukaan ei jaksa loputtomiin olla roskasankona. Milloin viimeksi olet kysynyt läheiseltäsi, kuinka hän voi?
Vierailija kirjoitti:
Jos tunteesi ovat vain negatiivisia, läheisesi voi olla kyllästynyt niihin. Kukaan ei jaksa loputtomiin olla roskasankona. Milloin viimeksi olet kysynyt läheiseltäsi, kuinka hän voi?
Olet käsittänyt väärin.
Ei kyse ole roskasankona olemisesta.
Kun en koskaan saa mitään tunnetta näyttää.
Kyse on vain hyvin lyhyistä hetkistä kun tulee paha olo, noin puolen minuutin pätkistä.
Tämä ihminen itse kyllä melskaa ja ärisee ja kertoo omasta olostaan.
Muuta yksin asumaan ja työstä ne tunteet itse läpi, muuten ei niitä pysty käsittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Muuta yksin asumaan ja työstä ne tunteet itse läpi, muuten ei niitä pysty käsittelemään.
Asun yksin. Noin isoja asioita ei voi työstää yksin.
Öö. Pitäisi ja pitäisi. Ei moni vaan pysty. Ei osaa.
Tuo läheinen ei pysty. Saa sitä omat rajansa olla hänelläkin. Ei se ole mitään virhe, jos ei osaa tai ei pysty.
Terapeutit on erikoistuneet.