Tässäkö Pirkanmaan kovin joulufani: Jonnan, 32, kotona on kymmenen joulukuusta, myös vessassa"Mieluummin överit kuin vajarit"
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/5602324?fbclid=IwAR3_2ZMS1tZX1…
Hitto, että ahdistaa tollanen krääsän määrä, oikeen laivakaupalla Kiinasta rahdattu. Itse päinvastoin olen yrittänyt vähentää turhaa ostelua, niin toiset sitä vastoin vaan painaa kaasua. Ilmasto ja luonto kiittää!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Jep,ruuan kans myös överit kuten aina tälläisillä tyypeillä.
No en kyllä nyt lähtisi kenenkään ulkonäköä tässä haukkumaan. Not cool! Nätti tyttö!
Vierailija kirjoitti:
Vähän käy miestä ja koiria sääli.
Mies antaa hänen jouluttaa! Jouluttaa. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo nyt sympaattista omalla tavallaan ja hienoa että ihminen iloitsee jostain jutusta noin paljon. Toivottavasti julkisuus ei pilaa hänen iloaan, varmasti saa paljon kuraa niskaan. Toisaalta pakko olla samaa mieltä että aika kamalaa krääsää koristeina. Jos harrastus jatkuu vielä tämänkin jälkeen, niin ehkä voisi miettiä vähän kestävämpää tyyliä. Esim vaikka kirpparilta voi ostaa jämälankoja ja virkata todella söpöjä koristeita. Nykyiset näyttää siltä että on ryöstetty Tokmanni. Toivottavasti henkilö ei lue tätä ketjua mutta jos lukee, go sinä go! Älä välitä negaajista.
Mitä tarkoitat kestävämmällä? Eiköhän nuo koristeet kestä aikaa kun ne säilyttää hyvin. Ekologisinta on käyttää niitä jatkossakin, eikä suinkaan se, että viskaisi kaiken tuon muovin roskiin ja hommaisi tilalle jotain jämälankaviritelmiä.
Muutama tällainen "ekologiseksi" heittäytynyt tyyppi on tullut vastaan ja tekisi mieli hakata päätä seinään... Kaikki muovi heitetään roskiin, ei edes laiteta kiertoon, koska kellään ei kuulemma pitäisi olla mitään muovitavaraa. Sitten ostellaan tilalle jotain puuta ja juuttia ja ties mitä ah niin ekologista luonnonmatskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei peseydy?
Enivei, nyt olisi tosi hyvä idea käydä neuropsykiatrilla ja tarkastaa mahtaisiko olla autisminkirjolaisuutta taustalla toiminnassa.
No tuossa jutussa mainittiin, että käyttävät alakerran suihkua, kun yläkerran suihku on varattu joulukuuselle. Ja tuskin hän itse ymmärtää tuossa olevan mitään ihmeellistä negatiivisessa mielessä. Olisi kyllä kiva, jos hän jotenkin tajuaisi, että millaiset vaikutukset hänen shoppailullaan on luonnolle.
Höpöhöpö. Hän tuskin heittää joka vuosi koristeita roskiin ja ostaa seuraavana uudet? Tunnen yhden tuollaisen superjouluihmisen, kämppä on täynnä koristeita lokakuusta asti. Osa koristeista on lapsuudenkodistaan, osa kirppiksiltä yms, mitään ei koskaan heitä roskiin. Ei ostele krääsää muutoin ja elää melko ekologisesti. Ei ole autoa, ei lennä ympäri maailmaa, ei syö lihaa. Aika tympeää syyllistää ihmistä jonkun hemmetin joulukoristeiden takia!
Jutussa luki, että joka vuosi täytyy ostaa jotain uutta.
Niin, muunmuassa joulun jälkeen alennusmyynneistä. Kaupat haluaa silloin krääsästä eroon, joten hän auttaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten ihmisten takia maailma hukkuu pashaan. Ei minkäänlaista ympäristövastuuta.
Itse pidän isompaa vastuuta näitä tuottavilla ja rahtaavilla tahoilla, kuin yksittäisillä ihmisillä, "kuluttajilla"
Tottahan tuokin. Mutta on myös kuluttajien vastuulla vähän höllätä sitä kaasua eikä vain laput silmillä ja suu vaahdossa tarvihte ostaa jokaikistä asiaa, jota sattuu halajamaan.
Jos miettii ihmisten menneisyyttä, sitä miten ollaan metsästäjäkeräilijöinä eletty ikuisuuksia, niin voihan olla, että se luontainen keräily on muuttunut teollisen krääsän ja muun materian keräilyksi nykypäivänä. Enemmän vastuuta kapitalistisioille, joiden ainut tavoite on rikastua ihmisten luontaisia tarpeita hyväksikäyttämällä ja manipuloimalla.
Nykypäivänä jo useat nuoretkin ovat tiedostavia ja vastuullisia kuluttajia.
Mun mielestä aika epäonnistunut toteutus, kun kertoi hakevansa instasta inspiraatiota. Instassa tulee vastaan oikeasti tosi hienoja "övereitä" jossa oikeasti on silmää sille koristelulle.
Tuo oli tosiaan vain sen näköinen, että halpahallin alekorista on ostettu halvinta krääsää, jota on huonolla maulla lätkitty pitkin poikin.
Ei mitään yhteneväisyyttä eikä esteettisyyttä, joku Prisman jouluosastokin on nätimpi kuin tuo.
Oikeesti shoutout tuolle hänen poikaystävälleen, joka sietää tuota sekoilua vaikkei itse ilmeisesti siitä niinkään välitä. Pystyy silti hyväksymään. I would never
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten ihmisten takia maailma hukkuu pashaan. Ei minkäänlaista ympäristövastuuta.
Itse pidän isompaa vastuuta näitä tuottavilla ja rahtaavilla tahoilla, kuin yksittäisillä ihmisillä, "kuluttajilla"
Tottahan tuokin. Mutta on myös kuluttajien vastuulla vähän höllätä sitä kaasua eikä vain laput silmillä ja suu vaahdossa tarvihte ostaa jokaikistä asiaa, jota sattuu halajamaan.
Jos miettii ihmisten menneisyyttä, sitä miten ollaan metsästäjäkeräilijöinä eletty ikuisuuksia, niin voihan olla, että se luontainen keräily on muuttunut teollisen krääsän ja muun materian keräilyksi nykypäivänä. Enemmän vastuuta kapitalistisioille, joiden ainut tavoite on rikastua ihmisten luontaisia tarpeita hyväksikäyttämällä ja manipuloimalla.
Nykypäivänä jo useat nuoretkin ovat tiedostavia ja vastuullisia kuluttajia.
Totta, ja hyvä niin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei peseydy?
Enivei, nyt olisi tosi hyvä idea käydä neuropsykiatrilla ja tarkastaa mahtaisiko olla autisminkirjolaisuutta taustalla toiminnassa.
No tuossa jutussa mainittiin, että käyttävät alakerran suihkua, kun yläkerran suihku on varattu joulukuuselle. Ja tuskin hän itse ymmärtää tuossa olevan mitään ihmeellistä negatiivisessa mielessä. Olisi kyllä kiva, jos hän jotenkin tajuaisi, että millaiset vaikutukset hänen shoppailullaan on luonnolle.
Höpöhöpö. Hän tuskin heittää joka vuosi koristeita roskiin ja ostaa seuraavana uudet? Tunnen yhden tuollaisen superjouluihmisen, kämppä on täynnä koristeita lokakuusta asti. Osa koristeista on lapsuudenkodistaan, osa kirppiksiltä yms, mitään ei koskaan heitä roskiin. Ei ostele krääsää muutoin ja elää melko ekologisesti. Ei ole autoa, ei lennä ympäri maailmaa, ei syö lihaa. Aika tympeää syyllistää ihmistä jonkun hemmetin joulukoristeiden takia!
Niin? Sehän voi olla vaikka yksi tavara. Et tiedä hänen kulutuksestaan ja tavoistaan muuten mitään. Paljonko itse ostat uutta tavaraa vuosittain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei peseydy?
Niin? Sehän voi olla vaikka yksi tavara. Et tiedä hänen kulutuksestaan ja tavoistaan muuten mitään. Paljonko itse ostat uutta tavaraa vuosittain?
Erittäin vähän itse asiassa. Joulukoristeita mulla ei ole ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei peseydy?
Mutta ostat kuitenkin. Voisit hankkia kaiken käytettynä tai olla hankkimatta mitään. Joulukoristeettomuus ei tee sinusta muita parempaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei peseydy?
Mutta ostat kuitenkin. Voisit hankkia kaiken käytettynä tai olla hankkimatta mitään. Joulukoristeettomuus ei tee sinusta muita parempaa ihmistä.
Näin teenkin! Enkä väittänytkään, että olen nyt parempi ihminen, kun mulla ei ole joulukoristeita. Itse asiassa tekisi mieli joskus hankkia jotain kivoja, mutta kaamosmasennus iskee aina marraskuussa eikä saa aikaiseksi enää sitten rakentaa mitään jouluisaa kotiin. Jotta voisitko nyt sinäkin dropata tuon passiivisaggressiivisuutesi, kun itse olen mielestäni suht asiallisesti kommentoinut täällä. Toisin kuin moni muu.
Jos kerran on joulufani, niin pitäis kämpästä sentään edes yksi aito joulukuusi löytyä.
Liputtakaa tätä ketjua, niin saadaan tää pois täältä! Ei oo kivaa, jos tämä henkilö tulee tänne lukemaan itsestään kaikkea paskaa. Menee joulumieli sen sileän tien. Kuitenkin yksityishenkilö kyseessä.
Huh huh, mieluiten ei mitään kuin överit.
Mulla ei ole koskaan ollut joulukuusta. Nykyään ei ole ollut edes koristeita.
Vierailija kirjoitti:
Liputtakaa tätä ketjua, niin saadaan tää pois täältä! Ei oo kivaa, jos tämä henkilö tulee tänne lukemaan itsestään kaikkea paskaa. Menee joulumieli sen sileän tien. Kuitenkin yksityishenkilö kyseessä.
Yhyy, mitäs puhuu asiasta julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, mieluiten ei mitään kuin överit.
Mulla ei ole koskaan ollut joulukuusta. Nykyään ei ole ollut edes koristeita.
Jep! Ankeata sen olla pitää!
Yök, tuolla ei sitten käydä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, mitäs puhuu asiasta julkisuudessa.
Ei se, että puhuu asiasta julkisuudessa, oikeuta siihen, että muilla on sitten täysi oikeus käyttäytyä huonosti. Esim. täällä on aikuiset ihmiset nyt haukkuneet jo toisen ulkonäköä ja käyttäytyneet muutenkin kuin keskenkasvuiset teinit.