Syitä siihen miksi mies ei tee aloitetta?
Kommentit (139)
Yksinkertainen syy. Jos nainen on kiinnostunut, tulee hän jatkuvasti miehen lähettyville ja tuijottaa miestä. Jos tätä ei tapahdu, ei nainen ole kiinnostunut eikä mies silloin tee aloitetta.
Vierailija kirjoitti:
Kotona on https://www.siliconwives.com/
Onkohan tuo nimi mennyt vahingossa väärin, kun silicon = pii, silicone = silikoni?
Meilläkin olisi miehen pitänyt listoittaa alakerran huoneet loppuun jo 7 vuotta sitten, mutta aina vaan ollaan jalkalistoja vailla.
Aloitekyvyttömältä vaikuttaa. Miksi mies ei tee aloitetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa te naiset ihan omin sanoin että miksi miesten pitäisi tehdä aloite? Onko parempi että nainen tekee aina sen aloitteen niin ei tule väärinkäsityksiä, esim tunnetta että teitä ahdistellaan tms.
Tässä osiossa on vähän ristiriitaista tekstiä tämän asian tiimoilta.
Se voi oikeasti olla miehelle jo liian suuri riski että mies on tänä päivänä aloitteellinen.
Onko parempi olla tekemättä tai sanomatta mitään muuta kuin ihan vain lyhyesti säistä jutellen tai muuta vastaavaa, jos on pakko avata itse suu? Vai mielummin olla avaamatta ollenkaan jos ei erikseen kysytä tai pyydetä?
Ei esim kahville pyyntöjä tai mitään muutakaan. Tuntemattomien kanssa ei ollenkaan kommunikointia?
On hyvin hankala olla samaan aikaan täysin neutraali ja osata samalla aavistaa jokaisen naisen ajatukset.
Jos teet aloitteen olet joku ahdistelija. Jos et lähde juttuun mukaan, olet moukka. Jos tyydyt vastaamaan vain niitä näitä, sitten olet vaan tylsä, ja luultavasti vielä tyhmä.Että näillä eväillä eteenpäin?
Itse olen ainakin niin ujo, etten kehtaa tehdä aloitetta ja toivon miehen tekevän.
En osaa muiden naisten puolesta sanoa, mutta itse en pidä aloitteen tekemistä ahdisteluna. En edes silloin jos mies ei ole kiinnostava. Ahdistelua on mielestäni se, jos ei usko kieltävää vastausta tai alkaa jankkaamaan tai h uo rittelemaan tms.
Mutta sitten tullaan tähän ikuisuuskysymykseen: kuinka moni suhde on tänä päivänä alkanut niin, että rohkea itsevarma mies on tehnyt suhkot tuntemattomalla naiselle live-elämässä aloitteen selvin päin? Suomessa? Kaksikymppisetkin ovat tavanneet Tinderissä tai opiskelijabileissä lähes jokainen. 35+ (mies) ei kannata enää live-elämän aloitteita tehdä ollenkaan.
Juuri näin. Täälläkin naiset korostavat joka käänteessä, ettei julkisella paikalla oleville naisille kannata tehdä aloitetta, koska naiset ovat tulleet paikalle vain treenaamaan/ostoksille/viettämään aikaa kavereidensa kanssa jne. jne. Nettideitit alkavat olla ainoa paikka, jossa miehen on sallittu lähestyä. Miehille ne kuitenkin ovat kuin suossa tarpomista, kun naisia on merkittävästä vähemmän. Parhaat mahdollisuudet kumppanin löytämiseen live-tilanteessa on opiskeluaikana.
Suosittelen vielä kokeilemaan yhtä erinomaista vaihtoehtoa: ulkomaat. Kolumbia, Filippiinit, osa Brasiliaa (poislukien Rio de Janeiro ja Saõ Paulo)... Noissa et Tinderiä tarvitse.
Kiitos suosittelusta, mutta jos en saa suomalaista naista, niin pysyn mieluummin sinkkuna.
Kyllä minä taas suosittelen nimenomaan ulkomaalaista tällä kokemuksella. Käytöstavat on yleensä paremmat, ei mitään feminismi kaakatusta, huolehtivat kodista, ovat naisellisia yms.
Mutta pitää varautua siihen että he osaavat myös pyytää ja vaatia miestä olemaan mies. Ja suhteessa on sitten enempi tasa-arvoa kuin kantasuomalaisten suhteissa, eli siihen elämäntapaan pitää opetella ja varautua. Ne kuvitelmat että sinulla on sitten joku kotiorja tms kun on ulkomaalainen nainen, niin unohda se ajatus ihan välittömästi. Ei ole, olette hyvin tasa-arvoisessa asemassa. Ja opettele puhumaan joka asiasta, koska hiljaista hetkeä ei tule enää olemaan.
Jos olet joutunut aikaisemmin suomalaisen naisen kuohimaksi, se ulkomaalainen vaatii aluksi hieman totuttelua ja palautumista takaisin mieheksi, mutta kyllä siihen taas oppii uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset antavat pakit niin tylysti, ainakin hyvin suuri osa. Eipä huvita kuulla sellaista jatkuvasti.
Jos kaikki naiset antavat, niin kysynpä sinulta, että mikä näissä kaikissa tapauksissa on yhdistävä tekijä? Sinä.
Eli, miksi valitset sellaisia naisia, jotka aina antavat pakit? Miten itse toumit tilanteissa? Mitä teet, mitä sanot?
:D aina tämä "miksi valitset", no katsos kun ei olla mitään ajatustenlukijoita!
Koska ei tunne luontevuutta lähestyä, jos sattuisikin nainen kiinnostaa.
Elämä 90% helpompaa ilman naisia.
Lähestymisellä voi olla hyvin pitkäaikaisia seuraamuksia.
Kyllä todellakin on esim töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa niin paljon ettei uskalla.m37
Tämä on huomattu ja onneksi tästä tuijottelusta tulee ahdisteluna rangaistavaa 2023.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen syy. Jos nainen on kiinnostunut, tulee hän jatkuvasti miehen lähettyville ja tuijottaa miestä. Jos tätä ei tapahdu, ei nainen ole kiinnostunut eikä mies silloin tee aloitetta.
Tämä on huomattu ja onneksi tästä tuijottelusta tulee ahdisteluna rangaistavaa 2023.
Suosittelen että yhteyksiä otetaan vain seuranhakusovellusten kautta. Siinä molemmat osapuolet ovat ilmoittaneet halukkuutensa lähettää ja saada yhteyenottoja. Kaikki muu on häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa te naiset ihan omin sanoin että miksi miesten pitäisi tehdä aloite? Onko parempi että nainen tekee aina sen aloitteen niin ei tule väärinkäsityksiä, esim tunnetta että teitä ahdistellaan tms.
Tässä osiossa on vähän ristiriitaista tekstiä tämän asian tiimoilta.
Se voi oikeasti olla miehelle jo liian suuri riski että mies on tänä päivänä aloitteellinen.
Onko parempi olla tekemättä tai sanomatta mitään muuta kuin ihan vain lyhyesti säistä jutellen tai muuta vastaavaa, jos on pakko avata itse suu? Vai mielummin olla avaamatta ollenkaan jos ei erikseen kysytä tai pyydetä?
Ei esim kahville pyyntöjä tai mitään muutakaan. Tuntemattomien kanssa ei ollenkaan kommunikointia?
On hyvin hankala olla samaan aikaan täysin neutraali ja osata samalla aavistaa jokaisen naisen ajatukset.
Jos teet aloitteen olet joku ahdistelija. Jos et lähde juttuun mukaan, olet moukka. Jos tyydyt vastaamaan vain niitä näitä, sitten olet vaan tylsä, ja luultavasti vielä tyhmä.Että näillä eväillä eteenpäin?
Itse olen ainakin niin ujo, etten kehtaa tehdä aloitetta ja toivon miehen tekevän.
En osaa muiden naisten puolesta sanoa, mutta itse en pidä aloitteen tekemistä ahdisteluna. En edes silloin jos mies ei ole kiinnostava. Ahdistelua on mielestäni se, jos ei usko kieltävää vastausta tai alkaa jankkaamaan tai h uo rittelemaan tms.
Mutta sitten tullaan tähän ikuisuuskysymykseen: kuinka moni suhde on tänä päivänä alkanut niin, että rohkea itsevarma mies on tehnyt suhkot tuntemattomalla naiselle live-elämässä aloitteen selvin päin? Suomessa? Kaksikymppisetkin ovat tavanneet Tinderissä tai opiskelijabileissä lähes jokainen. 35+ (mies) ei kannata enää live-elämän aloitteita tehdä ollenkaan.
Juuri näin. Täälläkin naiset korostavat joka käänteessä, ettei julkisella paikalla oleville naisille kannata tehdä aloitetta, koska naiset ovat tulleet paikalle vain treenaamaan/ostoksille/viettämään aikaa kavereidensa kanssa jne. jne. Nettideitit alkavat olla ainoa paikka, jossa miehen on sallittu lähestyä. Miehille ne kuitenkin ovat kuin suossa tarpomista, kun naisia on merkittävästä vähemmän. Parhaat mahdollisuudet kumppanin löytämiseen live-tilanteessa on opiskeluaikana.
Suosittelen vielä kokeilemaan yhtä erinomaista vaihtoehtoa: ulkomaat. Kolumbia, Filippiinit, osa Brasiliaa (poislukien Rio de Janeiro ja Saõ Paulo)... Noissa et Tinderiä tarvitse.
Kiitos suosittelusta, mutta jos en saa suomalaista naista, niin pysyn mieluummin sinkkuna.
Kyllä minä taas suosittelen nimenomaan ulkomaalaista tällä kokemuksella. Käytöstavat on yleensä paremmat, ei mitään feminismi kaakatusta, huolehtivat kodista, ovat naisellisia yms.
Mutta pitää varautua siihen että he osaavat myös pyytää ja vaatia miestä olemaan mies. Ja suhteessa on sitten enempi tasa-arvoa kuin kantasuomalaisten suhteissa, eli siihen elämäntapaan pitää opetella ja varautua. Ne kuvitelmat että sinulla on sitten joku kotiorja tms kun on ulkomaalainen nainen, niin unohda se ajatus ihan välittömästi. Ei ole, olette hyvin tasa-arvoisessa asemassa. Ja opettele puhumaan joka asiasta, koska hiljaista hetkeä ei tule enää olemaan.Jos olet joutunut aikaisemmin suomalaisen naisen kuohimaksi, se ulkomaalainen vaatii aluksi hieman totuttelua ja palautumista takaisin mieheksi, mutta kyllä siihen taas oppii uudestaan.
Kehoitus velkaantua seuraavaksi 20-30 vuodeksi. Olet työnantajana. Ei nuo ilmaiseksi rupea passaamaan.
Töissä ja koulussa on ehdottoman kiellettyä "tutustua" yhteenkään naiseen. Se on häirintää. Naiset ei ole siellä sinun saalistettavana vaan opiskelemassa ja työskentelemässä. Kohtele niitä samoin kuin kohtelisit miehiä, mutta älä kohtele, koska miehet kestää läppää, naiset tekee sinusta ilmiannon.
Ilmiannon voi kuitenkin tehdä vaikka läppä ei kohdistu edes itseen, vaan sattuu vain kuulemaan jonkin läpän. Joten kohtele naisia kuin stasin ilmiantajia jos et halua vaikeuksia. Mutta varo syyllistymästä työsyrjintään suojellessasi itseäsi. Siitä saat myös syytteet.
Itse olen niin ujohko, etten uskalla. Kun opiskelin, niin useampi neiti hymyili söpösti ja katseli flirttailevalla katseella kulmien alta. Näiden kanssa siis useasti olin koulujutuissa samoissa ryhmissä ja muutenkin tekemisissä. En vain itse käy esim. baareissa enkä yöelämässä, jossa heihin olisin törmännyt rennommissa merkeissä.
M37
Ajattelen miehenä asian niin, että oikeanlaista balanssia voi olla vaikeaa löytää. Kaikki ensimmäiset parisuhteeni alkoivat niin että olin melko passiivinen, ja naiset joutuivat tekemään aloitteet lähes kaikissa isoissa asioissa. Sain tästä palautetta sitten jälkikäteen. Nykyinen parisuhteeni puolestaan alkoi niin, että olin niin aktiivinen aloitteentekijä, että naisen piti pyytää minua rauhoittamaan tahtia.
Suhteemme on vakiintunut ja voi hyvin. Mutta jos jotain sellaista tapahtuisi että jäisinkin joskus vielä yksin, niin en varmaankaan enää tietäisi, miten naista pitäisi lähestyä. Kun en haluaisi olla liian passiivinen enkä yliaktiivinen, ja se riippuu niin vahvasti myöskin naisesta että minkä verran aloitteellisuutta juuri hän toivoo mieheltä. Toiset toivovat joka päivä jotain, toiset taas haluavat olla välillä kokonaisia päiviä puhumatta ollenkaan kun pelkäävät tapailun/parisuhteen vievän muuten liikaa aikaa.