Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni luulee että nainen huomaa raskauden ihan kuun elokuvissa:juoksee oksentamaan ja henkäisee dramaattisesti "Minä olen raskaana "

Vierailija
18.12.2022 |

Todellisuudessa suurin osa ei edes oksenna .

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin oli niin järkyttävä pahoinvointi, kuvotus, rintoihin sattui ja mitään en oikein vettä lukuunottamatta saanut alas ja sekin hyppäsi ylös ellei ollut jääkylmää. Kun oireilu alkoi, niin epäilin ensin koronaa, sitten jotain vakavampaa ja kun menkat oli jo muutaman viikon myöhässä, niin tein testin ja näytti positiivista. Eli todellakin huomasin, että jotain oli pielessä jo ennen testin tekemistä.

Ei jatkunut pitkälle se raskaus. Mutta olotilan muutos oli kyllä niin hemmetin hyvin havaittavissa, että mun olisi pitänyt olla varmaan koomassa jos en olisi huomannut jotain muutosta normaalitilanteeseen.

Vierailija
2/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huomaa ensin, että muijalla daisarit kasvanu 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut pahoinvoiva ekassa raskaudessa,oireet olivat aluksi vain väsymys jonka pistin kolmivuorotyön ja talven piikkiin sekä himo mansikkateehen.

Toisessa raskaudessa taas eka oire oli just se pahoinvointi,lapsi oli vatsataudissa ja luulin että mullakin on se mutta kun oksentelu ei loppunut niin päivystykseen jossa todettiin että minulla oli salamatkustaja.

Vierailija
4/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotun raskauden huomaa. Jos on ollut silleen niin pitäisi huomata. Tyhmät ja laiskat ei tietysti huomaa ja hakevat aborttia.

Vierailija
5/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli arvannut ennen minua. Silmäni kuulemma säteilivät jotenkin kirkkaasti 😁

Vierailija
6/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos oksentaa niin luulee vatsapöpöksi ja kömpii ämpäri kainalossa nukkumaan,eikä astu ulos vessasta ja ilmoita miehelle/kaverille/koko suvulle olevansa raskaana.

Siis jos nyt oletetaan ettei muita oireita ole eikä raskaus ole suunniteltu.

Vierailija
7/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin siitä kun ruuat alkoi haista oudolta. Sitten alkoi tulla pahoinvointikohtauksia aina syömisen jälkeen ja sitten iskikin se kaamea hajuherkkyys-pahoinvointi päälle ja kesti 20. viikolle asti. En aio enää koskaan hankkiutua raskaaksi, kiitoksia vaan.

Vierailija
8/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotun raskauden huomaa. Jos on ollut silleen niin pitäisi huomata. Tyhmät ja laiskat ei tietysti huomaa ja hakevat aborttia.

Olen sitten ilmeisesti tyhmä ja laiska, kun pillereistä huolimatta 15 ehkäisyllisesti täysin moitteetta onnistuneen vuoden jälkeen pillerit petti? Eipä siinä ole juuri kuule vaihtoehtoja, kun omien traumaperäisen fyysisten ongelmien vuoksi raskaus aiheuttaa halvaantumisriskin eikä siten ole missään määrin suositeltu asia. Ja ikääkin niin paljon, että julmettu riskiraskaus jo ihan senkin takia. Mutta onnea mustavalkoiseen elämään, on varmaankin helppoa kun kaikki asiat on aina vaan joko-tai.

Vierailija
9/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää ettei "suurin osa edes oksenna"?

Ootko tehnyt asiasta paljonkin tutkimusta, vai oletko mies?

Vierailija
10/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:elokuvat on fiktiota. Siis keksittyjä tarinoita.

Vierailija
11/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja leffoissa se nainen oksentaa vain kerran,vain se yksi dramaattinen oksennus joka kertoo katsojille uuden elämän ihmeestä.

Ja sitten tämä langalaiha näyttelijä hiipii peilin eteen ja etsii merkkejä vatsakummusta.

Kellään ei ikinä ole hirveää painonnousua,finnejä tai jatkuvaa pissalla ravaamista 🤣

Vierailija
12/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse heräsin aamulla ja menin suoraan oksentamaan. Tiesin heti, että olen raskaana, koska ei ollut yhtään kipeä olo. Joskus sen vain tietää. Toisessa raskaudessa epäilykset heräsivät vasta kun kuukautiset olivat 2vk myöhässä.

Vierailija
13/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ja huvittavinta kun yksi korkeassa asemassa oleva oliko ihan dosentti tasoa ei osannut sanoa varmasti olinko raskaana vai en ilman ultraa. Olin kyllä tehnyt testin eli tiesin kyllä, että olin raskaana.

Mutta, en sitä niin ihmettele itse, vaan sitä, että leffoissa aina kun nainen epäilee olevansa raskaana pitää mennä lääkäriin alapää tarkastukseen "onko kaikki ok"

Oikeastaan ihan turhaa tuossa vaiheessa rynnätä lääkäriin.

Vierailija
14/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh ja huvittavinta kun yksi korkeassa asemassa oleva oliko ihan dosentti tasoa ei osannut sanoa varmasti olinko raskaana vai en ilman ultraa. Olin kyllä tehnyt testin eli tiesin kyllä, että olin raskaana.

Mutta, en sitä niin ihmettele itse, vaan sitä, että leffoissa aina kun nainen epäilee olevansa raskaana pitää mennä lääkäriin alapää tarkastukseen "onko kaikki ok"

Oikeastaan ihan turhaa tuossa vaiheessa rynnätä lääkäriin.

Ei asiasta saakaan 100% varmuutta ilman ultraa. Jokainen lääkäri tietää tämän. On olemassa oireyhtymiä tai sairauksia, jotka nostavat hcg:tä ja testi voi tällöin näyttää plussaa ja toki verikoe myös.

Vierailija
15/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikki raskauteni olivat toivottuja, joten merkkejä seuraili jo ennen kuukautisia, ja olihan niitä. Ikinä en ole oksentanut, mutta kuvotusta on ollut, väsymystä, mielialan vaihtelua jne.

Vierailija
16/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies huomaa ensin, että muijalla daisarit kasvanu 😅

Mulla on kolme lasta ja joka kerta emännän tissit kasvoi vasta ihan loppuvaiheessa raskautta ja syntymän jälkeen kun maito nousee.

M40

Vierailija
17/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitten ilmeisesti tyhmä ja laiska, kun pillereistä huolimatta 15 ehkäisyllisesti täysin moitteetta onnistuneen vuoden jälkeen pillerit petti? Eipä siinä ole juuri kuule vaihtoehtoja, kun omien traumaperäisen fyysisten ongelmien vuoksi raskaus aiheuttaa halvaantumisriskin eikä siten ole missään määrin suositeltu asia. Ja ikääkin niin paljon, että julmettu riskiraskaus jo ihan senkin takia. Mutta onnea mustavalkoiseen elämään, on varmaankin helppoa kun kaikki asiat on aina vaan joko-tai.

Ei pillerit petä.

Olet jättänyt ottamatta. Se on eri asia.

Vierailija
18/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pillerit petä.

Olet jättänyt ottamatta. Se on eri asia.

Kyllä vain pettää, sama miten sinä ja lääkärit intätte. Kaikki ehkäisy voi pettää.  Kaverillani on  kierukkavauva ja tätä ei sentään voitu  pistää sen syyksi ettei itse huolehtinut. 

Vierailija
19/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raskauden ensioire oli, kun hörppäsin aamulla omenamehua tyhjään vatsaan ja siitä piti juosta oksentamaan. Raskaustestin tein sen jälkeen. Minulla on aina ollut hyvin epäsäännölliset kuukautiset, joten en osannut epäillä, että tärppää heti ja ajallaan.

Vierailija
20/28 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raskausoire oli närästys, ostin vain närästyslääkettä ja vaihdoin kahvin teehen.

Minulla oli ehkäisykapseli joten edes ajatellut odottavani lasta.

Närästys paheni ja luulin välillä oksentavani. Laihduin ja vaatteet tippui päältä. Luulin että minulla on syöpä.

Lopulta menin lääkäriin. Olin viidennellä raskauskuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme