Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin terapia alkaa toimia?

Vierailija
18.12.2022 |

Vuonna 2012 lääkäri diagnosoi mulla sairauden nimeltä epävakaa persoonallisuushäiriö. Joten aloin käydä terapiassa jotta terapeutti parantaisi mut. Olen nyt käynyt terapiassa siis 10 vuotta. Enkä ole huomannut vielä mitään vaikutusta, ei mitään eroa entiseen, ei mitään muutosta, en ole huomannut että terapia olisi vaikuttanut muhun millään lailla yhtään. Mulla on vieläkin se epävakaa persoonallisuushäiriö, olen vieläkin sairas, terapia ei ole parantanut mua vielä yhtään, en ole yhtään terveempi kuin ennen. Milloin terapia alkaa vaikuttaa, kuinka kauan siellä tarvitsee käydä että tulee terveeksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä on vain tarkoitus että tulet toimeen itsesi ja sairautesi kanssa.

Vierailija
2/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos joku kysyy vuosikausia kestäneen terapian jälkeen: mikä terapia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks se se valoa ja rakkautta terapia. Money aint a thing.

Vierailija
4/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu terapeutista. Mulla sama dg, ja kävin joskus vuoden ihan huipputerapeutilla. Jäi sitten laskut rästiin, ja jouduin sen takia lopettamaan.

Oikeastaan "paranin" vasta, kun lopetin kaikki lääkkeet ja hoitokontaktit. Aloin syödä terveellisesti, meditoimaan, ulkoilen päivittäin.

Ei mua yksikään terapeutti olisi voinut pelastaa, uusien tapojen opettelun elämässä piti lähteä minusta itsestäni.

Hyvän terapeutin tunnistaa siitä, että saa sinut pohtimaan omia ratkaisujasi. Hyvä terapeutti antaa avaimia ihmiselle omaan kasvuun. Jos ei ole 10 vuoteen tullut mitään oivalluksia, niin on varmaan väärä terapeutti sulle.

Ihmisiä ne terapeutitkin ovat, eivät mitään ihmeparantajia.

Vierailija
5/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet käynyt muka 10 vuotta putkeen yksityisellä psykoterapeutilla?

Vierailija
6/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.7.2027.

Vierailija
7/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13.7.2027.

Tuolloin? Ok. Eli 10 vuotta terapiassa ei riitä, vaan pitää käydä 15 vuotta. Hyvä tietää. Kiitos vastauksestasi, se oli hyvä vastaus.

ap

Vierailija
8/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele jos joku kysyy vuosikausia kestäneen terapian jälkeen: mikä terapia.

Hah muilla henkilöillä on tiedossa, että olisi ollut terapiassa, mutta henkilö itse tietää ja läheiset tietää, että ei ole ollut. Hm, miten muut voi luulla sitten tuolkaista?

Vierailija
9/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet käynyt muka 10 vuotta putkeen yksityisellä psykoterapeutilla?

No huh melko kallista, mutta ehkä se on tetapiaa itse niille terapioijille. Sen takia niin innoissaan mukana tirsk.

Vierailija
10/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei persoonallisuushäiriö parane. Terapiassa opit uusia toimintatapoja, joilla voi lieventää joitain sairauden haittoja, joita siitä koituu itsellesi tai läheisillesi. Uusia taitoja siis. Oletko harjoitellut niitä?

Vierailija
11/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei persoonallisuushäiriö parane. Terapiassa opit uusia toimintatapoja, joilla voi lieventää joitain sairauden haittoja, joita siitä koituu itsellesi tai läheisillesi. Uusia taitoja siis. Oletko harjoitellut niitä?

En nyt yhtään tiedä mistä sinä oikein puhut. Opit? Toimintatapoja? Sairauden haittoja? Taitoja? Harjoitellut? Eli mitä häh, mitä ihmettä sä oikein tarkoitat?

Tässä mun tilanne, siis tilanne joka mulla on ollut jo 10 vuotta: mulla on sairaus nimeltä epävakaa persoonallisuushäiriö. Terapeutin pitäisi parantaa mun sairaus. Kun terapeutti parantaa mun sairauden niin en enää ole sairas vaan terve.

Eli en todellakaan tiedä miksi käytät jotain sellasia sanoja kuin "opit, toimintatapoja, taitoja,...", kun mun tilanteessa väliä on vain sellasilla sanoilla kuin "sairas - parantaa - terve".

Sä puhut jotain ihan hulluja juttuja tai siis juttuja jotka ei liity mun tilanteeseen millään lailla.

ap

Vierailija
12/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toimi, selkärangattomat matomiehet estävät sen. Sadoilla tuhansilla ihmisillä on tällaisia kokemuksia, ja he kuvaavat näitä matojentukikohtia ja niiden sijainteja, jotka sitten todella paljastuvat. Voimme hyväksyä sen tosiasiana, se on hyväksytty tosiasiana. Monet tutkijat tutkivat tätä asiaa. Matojen kaappausten tarkoitus Eli mitä ihmiset periaatteessa kertovat meille tästä. Periaatteessa kaikki nämä sieppaukset tapahtuvat öisin, kun ihmiset nukkuvat. Ja kun ne nukkuvat, niiden kehon tiheys muuttuu, ja ne pääsevät suoraan seinien läpi, menevät seinien läpi. Ja sitten heidät sijoitetaan, viedään näihin matojen aluksiin. Ja joskus heidät viedään maanalaisiin tukikohtiin. Monet heistä palaavat takaisin, ja sitten heidät kidnapataan uudelleen ja tuodaan takaisin. Jotkut heistä muistavat, että heille on tapahtunut tällaisia asioita jo lapsena.

Vierailija
13/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapian tavoitteena on poistaa tai lievittää psyykkisiä ongelmia ja niihin liittyvää kärsimystä, tukea psyykkistä kasvua ja kehitystä sekä lisätä ihmisen valmiuksia ratkaista ongelmiaan itse.

Psykoterapiassa tärkeintä on psykoterapiassa kävijän ja terapeutin hyvä yhteistyösuhde. Sinne ei ole tarkoitus mennä istumaan ja odottamaan että nyt tuo terapeutti parantaa minut.

Se on kova työtä johon on oltava motivaatio, kukaan ei ongelmia poista jos itse ei ole aktiivisesti mukana siinä työssä.

Jos aloittajalla oikeasti on epävakaa persoonallisuushäiriö, mitä epäilen, hoito siihen on psykoterapia.

Ap:n höpinöistä päätellen kyseessä on trolli.

Vierailija
14/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä on vain tarkoitus että tulet toimeen itsesi ja sairautesi kanssa.

Terapeutti ei paranna sinua; hän antaa keinot, joita käytät itse! parantuaksesi. Siis terapeutti antaa välineet, sinä teet työn.

Vierailija
15/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä terapiasuuntausta terapiasi on?

Vaikuttavinta epävakaille on DKT. Se ei kestä vuosia. Epävakaudesta voi kyllä " parantua". Moni esim DKT:n jälkeen ei täytä enää dignostisia kriteerejä.

Vierailija
16/16 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä terapiasuuntausta terapiasi on?

Vaikuttavinta epävakaille on DKT. Se ei kestä vuosia. Epävakaudesta voi kyllä " parantua". Moni esim DKT:n jälkeen ei täytä enää dignostisia kriteerejä.