Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole koskaan asukriisiä kapselivaatekaapin ansiosta

Vierailija
18.12.2022 |

En käytä housuja ollenkaan, paitsi ulkoillessa/urheillessa. Lapselivaatekaappiin ei kuulu yhtäkään vaatetta missä olisi kuosi. Vain yksivärisiä.

Hameita arkeen on a-linjaiset yksiväriset hameet, joita on helppo yhdistää oikeastaan mihin vain yläosaan. Helman pituus aina peittää vähintään polven. Minulla on 5 hametta: Ruskea, sininen, vihreä, harmaa, musta. Paitoja on myös 5: punainen, valkoinen, musta, sininen, harmaa. Kaikki värit ovat murrettuja sopivat toistensa kanssa yhteen.

Mekkoja käytän pääasiassa kuitenkin. Tyköistuvia ja ryhdikkäästä kankaasta. Arkena mattapintaisia ja arkisista materiaaleista. Juhlaan kimmeltäviä tai kiiltäviä juhlavasta kankaasta. Minulla on 10 arkimekkoa ja 10 juhlamekkoa.

Kaikkiin kenkiin on yhteenkuuluva laukku (tyyli, väri, materiaali). Arkikenkiin arkilaukku ja juhlakenkiin juhlalaukku. Talvikengissä minulla on kaksi värivaihtoehtoa (musta ja ruskea nahka), joista molemmista on matalakorkoinen ja korkeakorkoinen vaihtoehto.

Talvitakkeja löytyy toppatakista villakangastakkiin ja trenssiin. Värejä on monta. Vihreä, musta, punainen, valkoinen, sininen, beige. Kaikkiin kaulahuiveihin saman värinen päähine. Värejä on näissäkin monta.

Päivitän ja huollan vaatteet säännöllisesti. Omistan paljon vaatteita, huiveja, hattuja, kenkiä ja laukkuja jotka eivät ole osa tätä kapselivaatekaappia, mutta ovat ihana lisä maustamaan asukokonaisuutta. Niissä on sitten näyttävämpiä värejä ja kuoseja.

Perusrunko on kuitenkin rakennettu huolellisesti vuosien saatossa. Vaatteet on ostettu tarkkaan harkiten ja valittu huolella. Rima on ollut korkealla. Nyt minulla ei ole koskaan tilannetta, mihin en löytäisi jotain päällepantavaa ja säästyn siltäkin stressiltä.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ja unohdinpa mainita, että olen ostanut erään jakun joka istuu itselleni aivan täydellisesti, useammassa eri värissä. Jakut sopivat luonnollisesti kaikkiin vaatteisiin. Ap

Vierailija
2/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on kuoseja mutta käytännössä kaikki vaatteeni ovat Made in Italy. Eli todella laadukasta klassista muotia milä kestää hautaan saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että sulla on tuohon varaa. Mulla ei olisi. Joskus pystyn ostamaan siistin paidan, mutta sitten ei jää rahaa sopivaan alaosaan. Minulta kestäisi elinikä kerätä tuollainen vaatekaappi.

Vierailija
4/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opitko Marttakerhosta vai ET-lehdestä?

Vierailija
5/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 mekkoa on mielestäni paljon. 

Vierailija
6/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai asukriisiä voi tullakaan, kun omistaa kymmeniä tai satoja vaatteita?

Vierailija
7/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohdassa kaapissa on se kapseli ja onko sen sisällä jotain?

Vierailija
8/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikehditkö sulokkaasti myös?

Vierailija
9/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on kuoseja mutta käytännössä kaikki vaatteeni ovat Made in Italy. Eli todella laadukasta klassista muotia milä kestää hautaan saakka.

Yksi laukuistani on made in italy ja se on yksi aarteistani. Paksu laadukas nahka, virheetön työn jälki ja ajaton muotoilu. Ap

Upeaa, etenkin ajaton muotoilu.

t. toinen yksinkertainen palstamiesoletettu

Vierailija
10/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän aloituksen tarkoitus on? Kehuskella vaatteilla?

Vierailija
11/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai asukriisiä voi tullakaan, kun omistaa kymmeniä tai satoja vaatteita?

Kyllä voi jos vaatteet eivät sovi yhteen, ovat nyppääntyneet ja venähtäneet, ovat jääneet pieniks/isoiksi, kuosi/malli on vanhanaikainen, väri ei miellytä, miksi tuonkin ostin, en sitten laihtunutkaan tähän, minulla ei ole tähän sopivia kenkiä, näytän lihavalta, rintsikan olkain paistaa, mikä tämä tahra on, nappi irti, vetoketju rikki, sauma rispaantunut, taskussa reikä, ei sovi tilaisuuteen, liian kesäinen

Vierailija
12/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehua kapselivaatekaapin kätevyyttä. Itselläni on toki pitkälle viritetty versio, mutta paljon vähemmälläkin pärjäisi. Ap

Vierailija
13/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tylsää. Eikö ole ollenkaan sekalaista kokoelmaa pinkkejä pörröpöksyjä ja reikäisiä peltipaitoja sikinsokin ympäri kämppää?

Vierailija
14/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen tuollaisesta kaapista. Valitettavasti ei vain ole vielä rahaa sellaiseen. Olen iloinen puolestasi, ap. :)

Vierailija
15/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikehditkö sulokkaasti myös?

Halutessani. Harrastan tanssia. Ap

Vierailija
16/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin:

On kesätyövaatteet: t-paita, puuvillatrikoopaita ulos ja väljöt, joustavat housut ja iso aurinkohattu.

On talvivaatteet: merinovillakerrasto, puuvillatrikoopaita ja housut. Ulos kypärämyssy, pipo, takki, toppahousut, hauskat, kahdet villasukat ja Kuomat.

Kapseli mikä kapseli. Omassa kapselissa on yörkeää, että sisävaatteet voi pestä 60 asteessa.

Vierailija
17/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tylsältä. Ja neuroottiselta jopa. Ap:lle olisi varmaan kauhea kriisi jos joutuisi laittamaan päälleen pinkin paidan tms.

Vierailija
18/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on kaikkea muuta kuin kapseli.

Vaatteita on valtavasti. Kaikki on hyvälaatuisia, hyväkuntoisia ja sopivia. Noita on vaan kerääntynyt vuosien mittaan.

Uusia vaatteita en ole vuosikausiin ostanut juuri lainkaan, mutta jos kirpparilta löytyy jotain mieleistä, niin ostan.

Lahjoitan väliin joitain siskoille tai tutuille, mutta siltikin kaapit pursuavat vaatteita.

Hyvä puoli on, että aina on päällepantavaa, joka tilaisuuteen. Aina löytyy jotain uutta, jotain, mitä ei ole käyttänyt aikoihin. Tytär löytää myös aina jotain uutta itselleen, jos haluaa. Viimeksi nappasi mun Max Maran tikkitakin käyttöönsä. On kuulemma cool.

Kaikki ei sovi yhteen kaikkien kanssa, mutta erilaisia yhdistelmiä noista saa varmaan loputtomiin eli aina löytyy paljon toisiinsa sopivia.

Huonoja puolia ei juuri muita ole kuin tilanpuute eli tarttis lisää vaatekaappeja, jotta vaatteet löytäis helpommin. Oikeastaan tarttis kunnon, ison walk-in-closetin.

Vierailija
19/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto miten tylsää...

Vierailija
20/76 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa älyttömän tylsältä, aina samanlainen asu, väri vaihtuu, mitä järkeä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän