Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa muhii uusi kriisi: Lemmikin hoitamiseen ei ole enää varaa "Eläinlääkärikustannukset voivat kaataa koko talouden"

Vierailija
18.12.2022 |

Yhdistyksen mukaan eläinsuojelijoiden huoli koronan aikana lisääntyneistä eläinsuojeluongelmista on osoittautunut aiheelliseksi. Lisääntyneen lemmikinhankinnan seuraukset näkyvät jo eläinsuojeluyhdistyksissä, ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttama ruoan ja energian hinnannousu sekä kiihtynyt inflaatio vain pahentavat tilannetta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet klinikat eivät yleensä ole kalliita. Evidensia yms. ketjut ovat kalliita ja tekevät kovaa tulosta. Meidän luottoeläinlääkärin omalla klinikalla on tosi kohtuulliset hinnat ja tulee viikonloppunakin katsomaan eläintä, jos on pakko. Ei tee mitään isoja rahoja, mutta onkin kutsumustyössä.

Vierailija
22/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa oli se joku maa joka alotti sen että lemmikit pitää tappaa ilmaston vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin väärin on pitää luonnon eläimiä pienissä ahtaissa asunnoissa joista eivät pääse uloskaan omatoimisesti.

Vierailija
24/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kallista mutta saavat hyvää hoitoa tosin kuin ihmiset...

Vierailija
25/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi alkaa pikkuhiljaa palaamaan sille elintasolle mikä sille kuuluukin.

Loppuu se velaksi kuluttaminen.

Vierailija
26/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta varastelut ja rikokset lisääntyy entisestään kun kaikki on niin kallista ja ihmisillä ei ole enää varaa mihinkään. Aika moni varastelisi oman hyvinvointinsa ja lemmikkinsä hyvinvointinsa vuoksi. Sen ymmärtäisin.

Varastelu ja rikokset ovat aina ollut vaihtoehtona työn tekemiselle ja tulojensa mukaan elämiselle.

Samapa tuo minulle, ei ole kertynyt omaisuutta mitä varastaa.

Vierailija
27/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäisi ymmärtää, että lemmikin pitäminen ei ole kulutonta. Lemmikin pito voi olla "perushintaista", jos tuuri käy tai se voi olla tosi kallista jos koiralla on joku sairaus/sairauksia, johon tarvitaan erikoisruokavalio ja lääkitys.

Mulla on ollut koiria 40 vuotta ja vain kerran on tarjottu turhaa hoitoa (tosin halvemmalla kuin tarpeellinen hoito). Vakuutuksen otan aina koiralleni, koska en luota hyvään tuuriin. Jos eläinlääkärikulut kaatavat koko talouden, niin silloin eläin on otettu aivan väärään kotiin.

Vierailija
28/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä ole kohta enää kellään varaa mihinkään.

Miten kerrotte lapsillenne ettei jouluruokiin ole varaa. Minä alustin, että kiltit tädit panee ruoka rahamme köyhien maiden kilteille sedille jaettavaksi pitkin vuotta esim bemareihin ja loput maitojauheeseen.

Vierailija
29/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön.- kirjoitti:

Mitä otitte koiran. Minulla on työttömänä 35000 euroa käteistä. Vuosia olen säästänyt ja sain pienen  voitonkin veikkauksen kenosta. En ikinä ottaisi koiraa, se on 400 euroa per kerta eläinlääkäriin. Nais kaverilla on koira ja se kertoi että tosi kallista viedä eläinlääkäriin. 

No se myt ole vielä paha, jos sen sijaan että vie koiransa syöpäleikkaukseen, antaa sen kuolla luonnollisesti. Ei eläimet tarvitse muutoin kalliita lääkäreitä kovinkaan usein.

Vierailija
30/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani sairasti diabetesta vuoden ja se oli aivan tuhottoman kallista hoitaa, vuodessa kului useampi tuhat euroa. Lopetuspäätös ja totutteleminen elämään ilman koiraa oli pahinta ja rankinta mitä olen elämässäni kokenut, ja päätin että uutta lemmikkiä ei tule, varsinkin kun maailmantilanne on mitä se nyt on. Itsehän sitä kyllä sinnittelee, mutta en halua olla tilanteessa jossa en voi taata eläimelle laadukasta ruokaa ja asianmukaista sairaanhoitoa.

Vierailija
31/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrsijät on halvempia ylläpitää kuin koirat ja kissat. Suosittelen. Ne on myös kasvissyöjiä. 🐹

Vierailija
32/32 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kunnassa pitäisi olla vielä kunnaneläinlääkäri, joka tarvittaessa voi tehdä laskulla myös yksinkertaisia hoitoja myös lemmikeille. Lemmikit elävät pitkään. Kukaan ei voi lasipallosta ennustaa, mikä on elämäntilanteesi ja rahatilanteesi 12-vuoden päästä. On väärin, että sairas eläin joutuu kärsimään kivuissaan, kun omistajalla ei ole rahaa viedä sitä vaikka piikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän