Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen mielestäsi on tai ei ainakaan ole aito ja oikea anteeksipyyntö?

Hepskukkuu
18.12.2022 |

Anteeksi että sanoin/tein näin MUTTA...

Anteeksi vaan kaikesta (pari päivää kestäneen riidan aikana tehdyistä ilkeistä ja julmista loukkauksiata)

Tms....

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että loukkaannuit plaa plaasta. 

Vierailija
2/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etukäteen miettiä miten pyytää anteeksi ja pysyä tässä. Lisäksi anteeksipyynnön pitää olla lyhyehkö. Mitä pidempi, niin sen suurempi riski että se menee pieleen. 

Siis jos tarkoitus on aidosti pyytää anteeksi omaa tekoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on historiaa että vastapuoli ei pyydä omia tekojaan anteeksi, niin silloin ei pidä itsekään pyydellä omia tekojaan. Koska vastapuoli on omahyväinen ja itsekeskeinen niskojennakkelijaloukkaantuja, ja ovien paukuttelija, joka haluaa että HÄNELTÄ SYYTTÖMÄLTÄ KOKO MAAILMAN KUULUU PYYTÄÄ ANTEEKSI.

Vierailija
4/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta etkö sä ymmärrä leikkiä?

Vierailija
5/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa etukäteen miettiä miten pyytää anteeksi ja pysyä tässä. Lisäksi anteeksipyynnön pitää olla lyhyehkö. Mitä pidempi, niin sen suurempi riski että se menee pieleen. 

Siis jos tarkoitus on aidosti pyytää anteeksi omaa tekoaan.

Teon ei myöskään pidä toistua vuodesta toiseen.

Vierailija
6/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että loukkaannuit plaa plaasta. 

Toi plaa plaa on kyllä paha. Osoittaa, että toinen pitää sanomaansa asiaa vähäpätöisenä.

Vierailija
7/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ei ole oikea, jossa ei pyydetä anteeksi sitä nimenomaista tekoa vaan jotain muuta. Esimerkiksi jos on sanonut toiselle rumasti, niin ei pyydä anteeksi sitä, että sanoi rumasti, vaan esim. "Olen pahoillani, että suutuit ja loukkaannuit." Jos oikeasti on pahoillaan, silloin pyytää anteeksi just sitä mitä on tehnyt.

Vierailija
8/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis AP on nyt opettelemassa täällä miten näytellään katuvaista?

Vierailija
9/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia jäi vaivaamaan minua niin haluan pyytää anteeksi.

Niin eli siis pyydät anteeksi itsesi takia, koska sinulle jäi paha mieli, ja yrität nyt saada parempaa omatuntoa.

Vierailija
10/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis AP on nyt opettelemassa täällä miten näytellään katuvaista?

😂🤣

Vierailija
11/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki anteeksipyynnöt, joita seuraa "mutta". 

Vierailija
12/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea anteeksipyyntö lähtee sydämestä. Tietenkin.

Vierailija
13/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen anteeksipyytäminen mitä pienet lapset hokee kokoajan samalla kun tekevät tuhojaan.

Toinen on sellainen koulukiusaajan naamavirneessä rehtorin edessä ulos kaistama anteeksipyyntö. Silmistä jo näkee että kun täältä päästään niin turpiin tulee ja kovaa.

14/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi, mutta mitään en kadu enkä aio pyytää anteeksi keneltäkään muulta asianosaiselta

Vierailija
15/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja löysi tännekin 👍👎

16/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpillinen, muodollinen "anteeksipyyntö". Esim. muut ovat painostaneet henkilön "pyytämään anteeksi" joltakulta ja tämä muiden hyväksynnän takia tekee sen heidän edessään. Suhtautuminen kohteeseen on sen jälkeen edelleen vihamielinen, mutta vain passiivisemmalla tavalla, etteivät muut huomaisi.

Vierailija
17/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämestä tuleva. Sellainen että näkee ja tuntee, että henkilö on ymmärtänyt, miksi oli loukkaava/tekonsaväärä ja pyytää sitä aidosti anteeksi.

Väärä anteeksipyyntö on vain sellainen automaatio, keino hiljentää toinen. "Minähän pyysin jo anteeksi!" Mutta ei selkeästi aito. Pikemminkin kuin lyönti, kamppailun väline, jota käytetään aseena toista vastaan.

Vierailija
18/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta itse aloitit

Anteeksi mutta jos olisit tehnyt toisin ei olisi tarvinnut suuttua

Anteeksi mutta tämmönen mä vaan oon

Anteeksi en tienny loukkaavani

Anteeks mut ethän sä tosta voi suuttua

Anteeks onneks sä oot parempi

Enhän mä sillä mitään tarkoittanut

Oot niin herkkä

Sulle nyt ei voi mitään sanoa

Anna olla älä välitä toisesta sisää toisest ulos

Anteeksi sitä tätä tota

Jokainen pyyntö on mitätön niin kauan kuin toiminta jatkuu muuttumattomana ja henkilö ei näe itse tehneensä mitään väärää mitä katuisi aidosti ja on valmis huolehtimaan ettei asia toistu

Vierailija
19/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena olen huomannut, että naiselta on äärimmäisen vaikea pyytää anteeksi. Ei riitä, että sanoi anteeksi ja katuvansa sanojaan. Ei, siitä saa sen luokan nalkutuksen ja saarnan kuinka ei tullut pyydettyä oikein anteeksi ja mitä kaikkea muuta. Siksi olen lakannut pyytämästä naisilta anteeksi. En käsitä, että miksi oletetaan anteeksi pyyntöä, mutta ei suostuta tulemaan yhtään vastaan. Miehiltä jotenkin saa jonkun vastauksen, mutta naiset on ihan kamalia tän suhteen.

Ja kyllä, joudun pyytämään anteeksi usein, koska olen kuulemma liian karski suustani tai teen heidän mielestään väärin. Nyt kun viis veisaan siitä, vaikka olisinkin jonkun mamman mieltä pahoittanut niin elämä on mukavampaa. Ei tartte ainakaan kuunnella kitinää.

Vierailija
20/38 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kaikesta on kyllä ihan kuraa.

Epämääräinen kaasuvalotus millä loukkaaja pääsee ohittamaan kivasti vastuunsa ja jos loukattu "muistelee" jatkossa eli kysyy vaikka että mitä tarkoitit sillä tietyllä loukkauksella se on silloin se tarinan anteeksiantamaton pahis joka "ei suostu päästämään irti" ja "taas takertuu menneeseen juuri kun oli kivaa" tms.