Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna anteeksi entisille kiusaajillesi

Vierailija
17.12.2022 |

Kuka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään. Asetu kaunan yläpuolelle. Itse en muista enää mitään koulujuttuja, onhan minulla oma perhe, asunto ja työ. Mene sinäkin eteenpäin.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta lista = To Do list. Ei ole mikään meriitti päästä sinne. A vink.

Hienosti sanottu, olen samaa mieltä!

Vierailija
62/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruuden käsitelyssä on tärkeää muistaa myös se että itselläkin on oikeus kaikkiin tunteisiin ja on oikeus sanoa toiselle asioita tunteidenkin kera jotta vapautuu tästä haitallisesta katkeruuden tunnetilasta. Kaikki on aina tilannekohtaista. Kun olet työsi tehnyt niin vapaudut. Monesti voi jäädä harmittamaan jos vain vaikenee. Ei ole heikkoutta puhua suunsa puhtaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi. Ne ovat kaikki kuolleet oman käden kautta.

Olen saattanut vaikuttaa asioihin.

Omko tämä mielestäsi ylpeilyn aihe?

Ei. Asia aiheuttaa pelkoa.

Olin nimittäin ajatellut erikoisia kohtaloita. Millä todennäköisyydellä saat hyppäämään sillalta?

Tämä on muuten totta. Minua kiusasi poika ja ajattelin hänen tappavan itsensä hyppäämällä sillalta. Niin kävi.

Vierailija
64/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua on loukattu, sano se jos tunnet sille tarvetta. Älä ylpisty tai katkeroidu iäksi. Älä kuitenkaan odota anteeksipyyntöjä vaan ymmärrä että kaikki eivät kykene ehkä koskaan pyytämään anteeksi. Kaikki tämä työ on vain sinua itseäsi varten ja hyväksi sinulle itsellesi.

Vierailija
65/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole liian vahingoniloinen. Siitä ei seuraa hyvää. Muista se tilannetajuisuus.

Vierailija
66/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi antaa anteeksi ilman anteeksipyyntöä.

Jos pyytää kauniisti anteeksi ja tuo tukun rahaa tullessaan, voisi harkita.

Vierailija
67/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole oikeutta kiusata ketään päin naamaa. Eikä juoruilla ja levitellä asioita, joista ei mitään tiedä 

Vierailija
68/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei ole oikeutta kiusata ketään päin naamaa. Eikä juoruilla ja levitellä asioita, joista ei mitään tiedä 

Kiusaaminen kaikessa muodossa on mielestäni typerää. Miksi kiusata?

Vierailija
69/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO EN!

Todellakaan en anna anteeksi ihmiselle joka teki mun ja lapseni elämästä helvettiä!

Toivottavasti sai itse kokea saman!

Vierailija
70/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimielisyys paistaa läpi, ei kauhean älykästä tekemistä. Miksi sinä vaadit jotakin tällaista ja annat valtaasi sille toiselle? Ymmärrän että näin voi heittää jossakin tilanteessa jos keskustelee jonkun kanssa, osana asioiden tuntemista ja käsittelyä mutta todellisuudessa ei kannata lähteä tällaiseen toimintaan.

Vierailija
71/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vallasta. Oletko tyhmä?

Vierailija
72/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa toistuu virheellinen käsitys, kaikki kiusatut jatkuvasti muistelisivat kiusaamiskokemuksiaan ja olisivat katkeria kiusaajilleen.

Toki näitäkin on, mutta eivätköhän useimmat pidä menneitä menneinä.

Mitta pitkäkestoinen kiusaaminen jättää henkisiä traumoja, jotka eivät poistu, vaikka olisi päässyt yli henkilökohtaisesta katkeruudesta.

Huono itsetunto, ulkopuolisuuden tunne, itsetuhoisuus... 

Vierailija
73/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsitstia tai epävakaita piirteitä omaava tyyppi syyttää aina muita aikuiskiusaajiksi kun on itse käyttäytynyt täysin vastoin kaikkia hyviä tapoja.

Kyllä, tätä projisointia on. Miten tämä sitten liittyy aloitukseen... Mutta on ihan naurettavaa, kun kiusaaja itse väittää olevansa uhri. Ja siltä kiusaajalta sitten pitäisi pyydellä anteeksi. Ei kiitos.

Vierailija
74/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vallasta. Oletko tyhmä?

En vaan päinvastoin. 

Vierailija
75/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistele kiusaamiskokemuksiani, mutta minun pitää perustella tuon tuosta itselleni, että minulla on oikeus olla olemassa.

Olen synkimpinä hetkinäni.seissyt köysi kaulassa aitan portailla.

Vierailija
76/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa toistuu virheellinen käsitys, kaikki kiusatut jatkuvasti muistelisivat kiusaamiskokemuksiaan ja olisivat katkeria kiusaajilleen.

Toki näitäkin on, mutta eivätköhän useimmat pidä menneitä menneinä.

Mitta pitkäkestoinen kiusaaminen jättää henkisiä traumoja, jotka eivät poistu, vaikka olisi päässyt yli henkilökohtaisesta katkeruudesta.

Huono itsetunto, ulkopuolisuuden tunne, itsetuhoisuus... 

Selityksiä löytyy, nuo ovat oireita jotka täytyy käydä läpi. Ei niissä tarvitse loppuelämäänsä kitua. Ettekö te nyt tajua miten tämä pahoinvointi vain leviää? Ota se vastuu itsestäsi ja käsittele ne asiasi kunnolla. Muuten kärsit itse liian paljon.

Vierailija
77/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsitstia tai epävakaita piirteitä omaava tyyppi syyttää aina muita aikuiskiusaajiksi kun on itse käyttäytynyt täysin vastoin kaikkia hyviä tapoja.

Kyllä, tätä projisointia on. Miten tämä sitten liittyy aloitukseen... Mutta on ihan naurettavaa, kun kiusaaja itse väittää olevansa uhri. Ja siltä kiusaajalta sitten pitäisi pyydellä anteeksi. Ei kiitos.

Pahimmat syyllistävät vielä omasta toiminnastansa ja omista ongelmistansa toisia. Puolustautukaa jos kerran koette epäoikeudenmukaisuutta. Täytyy tunnistaa kuka on kuka missäkin asiassa ja tilanteessa. Vaatii vahvuutta tehdä sitä työtä ihan jokaisen osapuolen sekä jokaisen auttavan henkilön tai tahon.

Vierailija
78/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimielisyys paistaa läpi, ei kauhean älykästä tekemistä. Miksi sinä vaadit jotakin tällaista ja annat valtaasi sille toiselle? Ymmärrän että näin voi heittää jossakin tilanteessa jos keskustelee jonkun kanssa, osana asioiden tuntemista ja käsittelyä mutta todellisuudessa ei kannata lähteä tällaiseen toimintaan.

Meinaatko että kiertäisit ovelta ovelle antamassa anteeksi kaikille joita olet mahdollisesti loukannut.

Voisi valkotakkiset viedä piipaa- autolla

Vierailija
79/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että kiertäisit ovelta ovelle antamassa anteeksi kaikille joita olet mahdollisesti loukannut.

Voisi valkotakkiset viedä piipaa- autolla

En tiedä mitä sellainen kipu on että on loukannut tahallaan toisia mutta minua on loukattu hyvin syvästi, pahasti ja paljon enkä todellakaan odota anteeksipyntöjä. Jos olet loukannut ihmisiä ja kärsit itsessäsi siksi niin käsittele ne kipusi ja päätä että et toimi enää koskaan niin. On erilaisia tilanteita ja jokaisessa toimitaan aina tilanteen vaatimalla tavalla. Joskus se anteeksipyytäminen tuleekin kyseeseen ja mahdolliseksi. Muutoin häpeä kannattaa vain tuntea ja olla jatkossa viisaampi. 

Vierailija
80/82 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna, olen kostanut jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi