Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna anteeksi entisille kiusaajillesi

Vierailija
17.12.2022 |

Kuka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään. Asetu kaunan yläpuolelle. Itse en muista enää mitään koulujuttuja, onhan minulla oma perhe, asunto ja työ. Mene sinäkin eteenpäin.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, miten kiusauskaunoissa aina etenkin perhe ja työ korostuu. Jos ne ei ole hyvät kiusatulla tai huonot kiusaajalla, niin silloin on asiat huonosti. Valtaosa varmaan ollut jossain määrin molempia ja ei kumpaakaan.

Vierailija
2/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo ja kalastelua. Tämän ketjun tarkoitus on olla Kiusaamisketju kiusattuja kohtaan. Aloituksesta jo selviää. Trollit ovat valmiina. 

Olkaa tietoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan :)

Vierailija
4/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toivottavasti saavat kokea jotain samaa kuin itsekin.

Vierailija
5/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa anteeksi kiusaajalle niin se ei poista kiusatun kokemuksia vaan helpottaa kiusaajan vastuuta

Vierailija
6/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiusaaja-kiusattu kulttuuri on erikoista. Onko se kulttuuri kiusaajien, kiusattujen vai molempien yhteinen maailmankatsomus ja arvojärjestelmä?

Vierailija
7/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voi antaa anteeksi, jos ei ole pyytänyt anteeksi?

Vierailija
8/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
9/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anteeksi pyydetty ja kaduttu? Onko muutettu käyttäytymistä vai jatkettu? Oletko sinä Ap pyytänyt aidosti anteeksi ja katunut, etkä jatkanut?

Ei sillä että anteeksitouhu mitään pystyisi tuomaan takaisin, sitä mitä on aiheutettu, mutta voi sillä olla merkitystä vähäisessä määrin. Mitäänhän sillä ei kuitata nollille, mutta vähän vaikuttaa hyvin. 

Vierailija
10/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon heille tuskallista kuolemaa. En tainnut läpäistä ap:n testiä

Vierailija
11/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos antaa anteeksi kiusaajalle niin se ei poista kiusatun kokemuksia vaan helpottaa kiusaajan vastuuta

Juuri näin. 

Olen huomannut että poikkeuksetta nämä jotka ovat vaatimassa suorilta käsin anteeksianteemisia ja siirtymisiä uuteen kiusaamisen aikaan, ovat kiusaajia joille on tärkeää shiftata vastuu kaikesta kiusatun päälle, niin että onkin jälleen kiusatun syy kun tämä ei nauraen sano "ei se mitään, se että yritit porukalla tms vuosia tuhota minua". 

Vähän samaa kuin mitä kerrotaan narsistisesta pers.häiriöstä, käännetään asiat päinvastoin, kaasuvalotetaan. Uhri on milloin hullu, milloin mitäkin, narsisti katsoo oikeudekseen määrätä miten hänen väkivaltaansa tulee suhtautua, se pitää ottaa vastaan ja narsistilla on sitten mukavaa. Uhri tuhotaan, ääni viedään.

Vierailija
12/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsitstia tai epävakaita piirteitä omaava tyyppi syyttää aina muita aikuiskiusaajiksi kun on itse käyttäytynyt täysin vastoin kaikkia hyviä tapoja.

Vierailija
13/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voi antaa. Mutta ei nähdä enää koskaan edes avaruudessa. Tiet erkanevat kisaajain kanssa.

Vierailija
14/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* kiusaajain, korjaan. Ei kisaajain.

Vierailija
15/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsitstia tai epävakaita piirteitä omaava tyyppi syyttää aina muita aikuiskiusaajiksi kun on itse käyttäytynyt täysin vastoin kaikkia hyviä tapoja.

Yleensä päinvastoin. Narsisti joka usein on epävakaa on juuri sitä mitä on (kiusaaminen kuuluu alaan), mutta hän tekee kaikkensa jotta uhri/t olisivat syntipukkeja. Epävakaa narsisti käyttäytyy pahoin, keinoja on, mutta hän toimii niin että kääntää muita ihmisiä hoviinsa ja mustamaalaa uhria, hänellä EI ole rajoja. Ihmistyyppinä vaarallinen, ei ole normaalia moraalia ja kuten sanottua, ei ole rajoja.

Voi olla että olet itse törmännyt jonkinlaiseen muuhun tapaukseen, mikä ei päde tähän, miten homma yleensä menee, jokin kaveriyhteisön selkkaus tai vastaava. Nykyään paljon heitellään termejä ja kismoja syntyy.

Mutta silloin kun on kyse kiusaamisesta, niin siinä on uhri ja tekijä/t. Kun uhri puolustautuu, hänellä on siihen oikeus, ettei ota kaikkea vastaan. Edelleen kiusausrinki tietää mitä tekee ja yksi klassinen keino on kääntää asetelma nurin ja manipuloida porukkaa kannalleen, osoittaa sormella että tuohan se on viassa. 

Nähdään läpi.

Vierailija
16/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi antaa anteeksi jos ei ole pyydetty anteeksi. Elämää voi jatkaa siitä huolimatta.

Vierailija
17/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa, jotkut ne jaksaa. Siis provota.

Vierailija
18/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä toinenkin poski ja saat uudestaan turpaan. Siinä sitä nerokasta filosofiaa on kerrakseen.

Vierailija
19/82 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persepotkun voin antaa. Lykkyä pyttyyn!

Vierailija
20/82 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksiantaminen vapauttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän