En ymmärrä miksi keittiön tasot pitää tuupata täyteen kippoa, kauhaa ja kaikkea sälää!
Eikö ole kauhean hankalaa siivoaminenkin, kun tasot on täynnä tavaraa?
Itse en pidä keittiön tasoilla mitään ylimääräistä, kun pöytäpinta-alaa on muutenkin vähän. En koe ollenkaan hankalana ottaa käyttötavaroita kaapista tai laatikosta, ja laittaa niitä käytön jälkeen takaisin. Kahvinkeitin, talouspaperirulla ja käsisaippua ovat sellaiset, joiden säilyttämisen tasolla jotenkin hyväksyn.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Missä on:
Kahvinkeitin: tasolle avautuvassa kaapissa. Siellä on pistorasiat, ja valo syttyy kun kaapin avaa. Itte asensin.
Vedenkeitin: sama kuin ed
Leivänpaahdin:sama kuin ed.
Hedelmäkulho/kori:pöydälläTiskiaine:kuivauskaapissa
Käsisaippua: vessassa
Rätti:kuivauskaapissa
Talouspaperi:kaapissaMutta tahtoo sitä roinaa tasoille silti kertyä. Tuttipulloja, leluja, papereita yms.
Eli ilmeisesti et laita kovin usein ruokaa tai varsinkaan leivo kotonasi? Käsisaippua ja pyyhe ovat hyvin tärkeitä ruoanlaitto- ja leipomishygienian kannalta. Vaikka Suomessa salmonella on harvinaista, niin kyllä minä ainakin pesen käteni heti sen jälkeen, kun olen käsitellyt raakoja kananmunia. Ei tulisi mieleenkään juosta vessaan keittiöstä joka kerran, kun kädet on pestävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on:
Kahvinkeitin: tasolle avautuvassa kaapissa. Siellä on pistorasiat, ja valo syttyy kun kaapin avaa. Itte asensin.
Talouspaperi:kaapissaMutta tahtoo sitä roinaa tasoille silti kertyä. Tuttipulloja, leluja, papereita yms.
Eli ilmeisesti et laita kovin usein ruokaa tai varsinkaan leivo kotonasi? Käsisaippua ja pyyhe ovat hyvin tärkeitä ruoanlaitto- ja leipomishygienian kannalta. Vaikka Suomessa salmonella on harvinaista, niin kyllä minä ainakin pesen käteni heti sen jälkeen, kun olen käsitellyt raakoja kananmunia. Ei tulisi mieleenkään juosta vessaan keittiöstä joka kerran, kun kädet on pestävä.
Mä pesen kädet aina vessassa. Myös kananmunien laiton jälkeen pesen kädet vessassa. On käytännöllisempääkin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on:
Mä pesen kädet aina vessassa. Myös kananmunien laiton jälkeen pesen kädet vessassa. On käytännöllisempääkin niin.
Saatan jopa syödä raakaa kanamunaa. Hui. Mutta kädet pesen raa'an lihan käsittelyn jälkeen fairylla keittiössä. En pidä käsisaippuaa keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on:
Pesen fairyllä kädet keittiö hommien välillä. Ruokaa laitetaan 6 lapselle joka päivä. Pyyhe on keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan seuraavaan asuntooni pantryn jonne piilotan kaikki kodinkoneet tasoilta
pantryn?
Ruokakomero
Amerikassa keittiöissä on ihania isoja pantryjä eli ruokakomeroita. Hyllyille mahtuu isotkin pussit ja paketit, lattialle koiranruokalaatikko. Hyllyille lisäksi kodinkoneta, joita ei tarvita joka päivä. Säilytän vatkaimen yms. pienet kodinkoneet omissa laatikoissaan ja näin säästää tilaa kun voi laittaa boxit päällekkäin tai jotain muuta niiden päälle.
Normikaappeihin Suomessa ei mahdu yhtikäs mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joillain tasot (muka) täysin tyhjät.
Missä on:??
Kahvinkeitin - en omista, teen pikakahvia tai mutteripannulla. Haluan tehdä kupin kerrallaan, ei onnistu keittimellä.
Vedenkeitin - en omista, mielestäni täysi turhake. Vesi kiehuu inductioliedellä kattilassa yhtä nopeasti.
Leivänpaahdin - ei kai tämä mikään yleinen tarvike ole? En ole ikinä omistanut, en näe mitään tarvetta.
Hedelmäkulho/kori - miksi hedelmät pitäis säilyttää jossain korissa? Säilytän jääkaapissa.
Tiskiaine - kaapissa tiskipöydän alla.
Käsisaippua - en tarvitse keittiössä, pesen kädet kylpyhuoneessa.
Rätti - kaapissa tiskipöydän alla on pino. Menee pyykkiin käytön jälkeen.
Talouspaperi - tämä on ainoa joka on pöydällä telineessä.
Jokaisen yhden käytön jälkeen laitat rätin tiskiin?? Meillä vaan huuhdellaan ja ripustetaan kuivumaan ei jätetä tasolle. Talouspaperia meillä käytetään niin harvoin, että voi olla vaikka komerossa.
Laitat varmaan kananmunatkin jääkaappiin? Meillä ne ovat eri kaapissa, kun ei sovi jääkaappiin. Millaisia hedelmiä sinulla on, jotka kestävät jääkaappisäilytyksen?
Tottakai munat on jääkaapissa. Miksi ne pitäisi säilyttää muualla, kun jääkaappi on järkevin paikka ja pidentää säilyvyyttä (tiedän ettei niitä ole PAKKO pitää siellä, muttei siitä haittaakaan ole). Banaanit, Omenat, mandariinit jne jne on jääkaapissa. Tykkään että ne on viileitä syödessä, ja tämä pitää myös pienet kärpäset loitolla.
Ja joo, heitän joka ilta keittiörätin pyykkikoneeseen. Ihan kuin tämä olisi isokin vaiva? Pyykkikone kuitenkin pyörii monta kertaa viikossa, joten siinä ne puhdistuu samalla. En asuu linnassa joten kylpyhuone on ihan keittiön vieressä, menee ehkä viisi sekuntia pestä siellä kädet ennen ruoanlaittoa tai syöntiä...
Vierailija kirjoitti:
kyllä minä ainakin pesen käteni heti sen jälkeen, kun olen käsitellyt raakoja kananmunia. Ei tulisi mieleenkään juosta vessaan keittiöstä joka kerran, kun kädet on pestävä.
Jos leipoo paljon, luulisi oppineen kuinka munat rikotaan niin ettei sitä raakaa munaa joudu käsin vatuloimaan. Pienet roiskeet nyt huuhtelee pelkällä vedelläkin.
Mielenkiintoista kuinka roinan säilytystä pöydillä perustellaan helppoudella, mutta samalla tehdään asiat hyvin vaikean kautta yhtään optimoimatta tai prosessia paremmin miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä minä ainakin pesen käteni heti sen jälkeen, kun olen käsitellyt raakoja kananmunia. Ei tulisi mieleenkään juosta vessaan keittiöstä joka kerran, kun kädet on pestävä.
Jos leipoo paljon, luulisi oppineen kuinka munat rikotaan niin ettei sitä raakaa munaa joudu käsin vatuloimaan. Pienet roiskeet nyt huuhtelee pelkällä vedelläkin.
Mielenkiintoista kuinka roinan säilytystä pöydillä perustellaan helppoudella, mutta samalla tehdään asiat hyvin vaikean kautta yhtään optimoimatta tai prosessia paremmin miettimättä.
Noin kovaksi optimoijaksi käytät kyllä hämmästyttävän paljon aikaa tähän jankkaukseen tyhjien tasojen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kovaksi optimoijaksi käytät kyllä hämmästyttävän paljon aikaa tähän jankkaukseen tyhjien tasojen puolesta.
Kun asialliset argumentit loppuu, hyökätään kirjoittajaa kohtaan. Kypsää 🙄. Vihaan tyhmiä ihmisiä vielä enemmän kuin sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Pöytäliinat on kyllä vihoviimeinen keksintö. Kaitaliina työtasolla..
Tällaista en ole koskaan nähnyt, onneksi!
Meillä vaimo pitää talon niin siistinä että on kuin asuisi hotellissa. Mukavaa kun on siistiä ja se tuo myös rauhallisen olotilan kun on paikat järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on:??
Kahvinkeitin - en omista, teen pikakahvia tai mutteripannulla. Haluan tehdä kupin kerrallaan, ei onnistu keittimellä.
Vedenkeitin - en omista, mielestäni täysi turhake. Vesi kiehuu inductioliedellä kattilassa yhtä nopeasti.
Leivänpaahdin - ei kai tämä mikään yleinen tarvike ole? En ole ikinä omistanut, en näe mitään tarvetta.
Hedelmäkulho/kori - miksi hedelmät pitäis säilyttää jossain korissa? Säilytän jääkaapissa.
Tiskiaine - kaapissa tiskipöydän alla.
Käsisaippua - en tarvitse keittiössä, pesen kädet kylpyhuoneessa.
Rätti - kaapissa tiskipöydän alla on pino. Menee pyykkiin käytön jälkeen.
Talouspaperi - tämä on ainoa joka on pöydällä telineessä.
Vesi voi kiehua induktioliedellä yhtä nopeasti, mutta vedenkeitin säästää sähköä, koska se kuumentaa vain veden eikä kattilaa. Hedelmät kuuluu pääsääntöisesti säilyttää huoneenlämmössä. Käsien pesu puolestaan on erityisen tärkeää keittiössä, misssä saatetaan käsitellä esimerkiksi raakaa lihaa ja kalaa. Rättiä voi ja kannattaa käyttää useammin kuin kerran, ja niille likaräteillekin tarvitsee oman astiansa.
Talouspaperia ei meillä kyllä tarvita.
Ja loppuun pointtini: asiat voi tehdä monella tavalla oikein, mutta jos ne haluaa tehdä käytännöllisesti, usein tarvitsee tavaroita.
-eri.
Induktioliesi ja vedenkeitin kuluttavat suunnilleen saman verran sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Missä on:
Kahvinkeitin
Vedenkeitin
Leivänpaahdin
Hedelmäkulho/kori
Leivänpaahdin?
Tiskiaine
Käsisaippua
Rätti
Talouspaperi???
Meillä nämä kaikki tasoilla.
Kahvinkeitin - kaapissa, käytetään harvoin
Vedenkeitin - kaapissa
Leivänpaahdin - kaapissa
Hedelmäkulho/kori - en omista, hedelmät säilytän jääkaapissa
Tiskiaine - allaskaapissa
Käsisaippua - tiskipöydän reunalla
Rätti - puhtaat kaapissa, käytetty menee suoraan pesuun
Talouspaperi - seinätelineessä
Teen työkseni kotisiivouksia ja ihmettelen samaa. Tasojen puhdistaminen todella työlästä ja hidasta tällaisissa kodeissa. Epähygieenistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on:
Kahvinkeitin
Vedenkeitin
Leivänpaahdin
Hedelmäkulho/kori
Leivänpaahdin?
Tiskiaine
Käsisaippua
Rätti
Talouspaperi???
Meillä nämä kaikki tasoilla.
Kahvinkeitin - kaapissa, käytetään harvoin
Vedenkeitin - kaapissa
Leivänpaahdin - kaapissa
Hedelmäkulho/kori - en omista, hedelmät säilytän jääkaapissa
Tiskiaine - allaskaapissa
Käsisaippua - tiskipöydän reunalla
Rätti - puhtaat kaapissa, käytetty menee suoraan pesuun
Talouspaperi - seinätelineessä
Terveisin ap
Vierailija kirjoitti:
Teen työkseni kotisiivouksia ja ihmettelen samaa. Tasojen puhdistaminen todella työlästä ja hidasta tällaisissa kodeissa. Epähygieenistä!
Ehditkin kommentoida väliin :) Mutta vaikka en kotisiivouksia teekään, niin olen ihan samaa mieltä. Hellan läheisyydessä en ainakaan säilyttäisi yhtään mitään, kun paistaessa roiskuu rasvaa suoraan tavaroiden päälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on:
Saatan jopa syödä raakaa kanamunaa. Hui. Mutta kädet pesen raa'an lihan käsittelyn jälkeen fairylla keittiössä. En pidä käsisaippuaa keittiössä.
Miksi ihmeessä peset kädet Fairylla? Eikö käsisaippua olisi parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on:
Pesen fairyllä kädet keittiö hommien välillä. Ruokaa laitetaan 6 lapselle joka päivä. Pyyhe on keittiössä.
Miksi et hommaa käsienpesuainetta kettiöön? Kuulostaa hullulta, että Fairylla pestään käsiä.
Ei missään, koska jos on niin köyhä, että ei ole valtavaa keittiötä saarekkeineen, ei saa omistaa moccamasteria. Niillä, jotka omistavat tai vuokraavat asuntoa, jossa on pieni keittiö, ei saa olla kuin yksi lautanen, yksi kulho, yksi haarukka, yksi lusikka, yksi veitsi, yksi keittiöveitsi, yksi leikkuulauta, yksi paistinpannu ja yksi kattila. Mitään muuta ei saa olla viemässä tilaa.