Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksi keittiön tasot pitää tuupata täyteen kippoa, kauhaa ja kaikkea sälää!

Vierailija
17.12.2022 |

Eikö ole kauhean hankalaa siivoaminenkin, kun tasot on täynnä tavaraa?

Itse en pidä keittiön tasoilla mitään ylimääräistä, kun pöytäpinta-alaa on muutenkin vähän. En koe ollenkaan hankalana ottaa käyttötavaroita kaapista tai laatikosta, ja laittaa niitä käytön jälkeen takaisin. Kahvinkeitin, talouspaperirulla ja käsisaippua ovat sellaiset, joiden säilyttämisen tasolla jotenkin hyväksyn.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas koe isona vaivana siirtää sitä jotain hedelmäkulhoa ja kapustapurkkia siivotessa. Ihana kärjistys tuokin, että esillä olevat käyttötavarat ovat yhtä kuin sotkuisuutta. Ei meidän keittiössä ole sotkua, siellä on puhdasta ja siivoan päivittäin. Tasoilla on esillä päivittäisessä käytössä olevia tavaroita, ei mitään turhaa. Mun keittiössä on kodikasta kun elämä näkyy, en tykkäisi kliinisestä laitoskeittiöstä, jossa kaikki piilotettu kaappeihin. Mutta onneksi täällä ei tarvitsekaan viihtyä kenenkään muun kuin oman perheen!

Vierailija
102/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi teidän elämä on vaikeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on:

Kahvinkeitin: tasolle avautuvassa kaapissa. Siellä on pistorasiat, ja valo syttyy kun kaapin avaa. Itte asensin.

Vedenkeitin: sama kuin ed

Leivänpaahdin:sama kuin ed.

Hedelmäkulho/kori:pöydällä

Tiskiaine:kuivauskaapissa

Käsisaippua: vessassa

Rätti:kuivauskaapissa

Talouspaperi:kaapissa

Mutta tahtoo sitä roinaa tasoille silti kertyä. Tuttipulloja, leluja, papereita yms.

Eli ilmeisesti et laita kovin usein ruokaa tai varsinkaan leivo kotonasi? Käsisaippua ja pyyhe ovat hyvin tärkeitä ruoanlaitto- ja leipomishygienian kannalta. Vaikka Suomessa salmonella on harvinaista, niin kyllä minä ainakin pesen käteni heti sen jälkeen, kun olen käsitellyt raakoja kananmunia. Ei tulisi mieleenkään juosta vessaan keittiöstä joka kerran, kun kädet on pestävä.

Mä pesen kädet aina vessassa. Myös kananmunien laiton jälkeen pesen kädet vessassa. On käytännöllisempääkin niin.

Jestas kuinka epäkäytännöllistä!

Vierailija
104/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä neuroottista miettiä, millaisia muiden ihmisten keittiöt ovat. Itsellä on iso keittiö ja pitkät työpöydät, 120 cm iso lavuaari, puuhella ja kaasuhella, jättijääkaappi ja tiskikone. Ruokapöytä keittiössä vaikka ruokasalikin on. Kaappeja ja laatikoita on ja iso ruokakomero. Silti pidän tavaroita joita käytän 1-3 kertaa päivässä tasoilla. Keittiön seinillä ja paksuissa kattopalkeissa on useita wanhoja kupariesineitä kuten kakkuvuokia ja kannuja ym. roikkumassa. Keittiö on minulle todellakin kodin sydän. Siellä kahvittelen naapurit ja kaikilla on niin mukavaa varsinkin nyt talvella kun puuhellan näkee tulen palavan. Keitän ruokia joka päivä, leivon ym. Leivinuuni on ulkovarastossa. Ok-taloni ei ole järin iso, 150 nelötä mutta ensimmäinen kriteeri on itsellä ollut aina, että keittiö on erillinen ja sinne pitää mahtua myös ruokapöytä. 

Vierailija
105/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoja on siis monia, tarpeet niihin jokaisella  niiden  omien, omassa huushollissaan  käyttämiensä  mukaan. 

Vierailija
106/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin? Yök! 

Epäsiisteyttä.

Vierailija
107/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on:

Kahvinkeitin: tasolle avautuvassa kaapissa. Siellä on pistorasiat, ja valo syttyy kun kaapin avaa. Itte asensin.

Vedenkeitin: sama kuin ed

Leivänpaahdin:sama kuin ed.

Hedelmäkulho/kori:pöydällä

Tiskiaine:kuivauskaapissa

Rätti:kuivauskaapissa

Talouspaperi:kaapissa

Mutta tahtoo sitä roinaa tasoille silti kertyä. Tuttipulloja, leluja, papereita yms.

Eli ilmeisesti et laita kovin usein ruokaa tai varsinkaan leivo kotonasi? Käsisaippua ja pyyhe ovat hyvin tärkeitä ruoanlaitto- ja leipomishygienian kannalta. Vaikka Suomessa salmonella on harvinaista, niin kyllä minä ainakin pesen käteni heti sen jälkeen, kun olen käsitellyt raakoja kananmunia. Ei tulisi mieleenkään juosta vessaan keittiöstä joka kerran, kun kädet on pestävä.

Mä pesen kädet aina vessassa. Myös kananmunien laiton jälkeen pesen kädet vessassa. On käytännöllisempääkin niin.

Jestas kuinka epäkäytännöllistä!

Hänellä on vessa ihan siinä keittiön työpöydän vieressä niin kuin yllättävän monissa asunnoissa on. Ei siinä montakaan ylimääräistä askelta tarvitse ottaa. Se on sitten pikkuisen kiusallisempaa (kuin keittiön täydet tasot), kun vessasta kuuluu kaikki äänet keittiössä olevaan ruokapöytään.

Vierailija
108/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä minä ainakin pesen käteni heti sen jälkeen, kun olen käsitellyt raakoja kananmunia. Ei tulisi mieleenkään juosta vessaan keittiöstä joka kerran, kun kädet on pestävä.

Jos leipoo paljon, luulisi oppineen kuinka munat rikotaan niin ettei sitä raakaa munaa joudu käsin vatuloimaan. Pienet roiskeet nyt huuhtelee pelkällä vedelläkin.

Mielenkiintoista kuinka roinan säilytystä pöydillä perustellaan helppoudella, mutta samalla tehdään asiat hyvin vaikean kautta yhtään optimoimatta tai prosessia paremmin miettimättä.

Noin kovaksi optimoijaksi käytät kyllä hämmästyttävän paljon aikaa tähän jankkaukseen tyhjien tasojen puolesta.

Kun asialliset argumentit loppuu, hyökätään kirjoittajaa kohtaan. Kypsää 🙄. Vihaan tyhmiä ihmisiä vielä enemmän kuin sotkua.

Mä olen kyllä kiitollinen  perheeni epäoptimoijille, että eivä tunge kuumia kodinkoneita 4 kertaa aamussa kaappiin, kun lähtevät eri aikaan töihin ja kouluun ja tekevät itse aamiaisensa.

Vierailija
109/119 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti suunniteltu keittiö toiminnallisuuden kannalta ja liian vähä säilytystilaa.

Vierailija
110/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ihanalta

Nostellaan tätä kivaa ketjua :)

Vierailija
111/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Verenpaine melkein nousee jos tasoilla on yhtään liikaa tavaraa. Kaikki turha rompe pitää olla pois tieltä kun sitä ei tarvita.

Vierailija
112/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kaappeja ja laatikoita loputtomiin riitä.

Vierailija
113/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisaippua kuuluu vessaan/kylppäriin.

Vierailija
114/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytäliinat on kyllä vihoviimeinen keksintö. Kaitaliina työtasolla..

Tällaista en ole koskaan nähnyt, onneksi!

Minulla on menossa silityksen kautta keittiöön ruokapöydän peitteeksi puuvillainen iloisen raikas ja kesäinen pöytäliina. Pöydässä ei ole vikaa. Se on antiikkia ja 1900-luvun vaihteesta. Kaunis ja tummaa kokopuuta. Haluan vain vaaleamman sisustuksen ja ilmeen kesäksi. Meillä on ruokasali erikseen. Sielläkin pöytäliina. Lapsia ei taloudessa asu, ja aikuisilla ei syödessä roisku. Tekstiilit on kiva tapa muuttaa ilmettä vuodenaikojen mukaan.

Vierailija
115/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keittiö hajoaa käsiin. Vetolaatikoista kolme neljästä ei mene kiinni jos ne avaa, siksi kaikki mikä niissä olisi on tasolla. Kaappien ovista osa roikkuu yhden saranan varassa, niitä ei viitsi aukoa turhaan, joten kaapeissa säilytetään vain harvoin tarvittavia astioita, muut ovat tasoilla. Ei ole tässä elämäntilanteessa varaa remontoida.

Vierailija
116/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä keittiö hajoaa käsiin. Vetolaatikoista kolme neljästä ei mene kiinni jos ne avaa, siksi kaikki mikä niissä olisi on tasolla. Kaappien ovista osa roikkuu yhden saranan varassa, niitä ei viitsi aukoa turhaan, joten kaapeissa säilytetään vain harvoin tarvittavia astioita, muut ovat tasoilla. Ei ole tässä elämäntilanteessa varaa remontoida.

Niin ja alakulmakaappi on niin syvä, ette huonopolvisena pääse lattialle kontilleni, jotta saisin sieltä perältä tavaraa.

Vierailija
117/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään tavaraa tasoilla, paitsi pieni lasinen kuutio, jossa vaihtuvia inspiroivia kuvia. Taso on ikäänkuin olohuoneen kaluste/kirjahylly. Pidän tasot tyhjänä myös siksi, että puhtaanapito on kippojen ja lautojen kanssa liian haastavaa. Ei siis edes kahvinkeitintä, rättejä, tiskiharjaa,... Kaikki kaapissa. Ja pysyy! ;)

Harmittaa vietävästi kiinteistönvälittäjien tuomat leikkuulaudat, ym. Ja harmittaa myöskin katsella asuntoilmoituksia, kun tajuaa, että ne ovat vain laitettu myyntiä varten. Ja ovat yleensä aivan hirveitä. Mieluummin ilman. Joudun aina 'peittämään' ko. somistukset kun katselen uutta asuntoa.

Vierailija
118/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joillain tasot (muka) täysin tyhjät.

Missä on:??

Kahvinkeitin - en omista, teen pikakahvia tai mutteripannulla. Haluan tehdä kupin kerrallaan, ei onnistu keittimellä.

Vedenkeitin - en omista, mielestäni täysi turhake. Vesi kiehuu inductioliedellä kattilassa yhtä nopeasti.

Leivänpaahdin - ei kai tämä mikään yleinen tarvike ole? En ole ikinä omistanut, en näe mitään tarvetta.

Hedelmäkulho/kori - miksi hedelmät pitäis säilyttää jossain korissa? Säilytän jääkaapissa.

Tiskiaine - kaapissa tiskipöydän alla.

Käsisaippua - en tarvitse keittiössä, pesen kädet kylpyhuoneessa.

Rätti - kaapissa tiskipöydän alla on pino. Menee pyykkiin käytön jälkeen.

Talouspaperi - tämä on ainoa joka on pöydällä telineessä.

------------

Minulla myös näin, tosin talouspaperi(arkkeina) on maustekaapissa. Sopii kokonsa vuoksi juuri sinne ja oven taakse.

Kahviveden kiehautan mikrossa, joka on ylähyllyllä. Suodattimen kautta suoraan kuppiin. Tasolla ei siis todellakaan mitään.

Vierailija
119/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joillain tasot (muka) täysin tyhjät.

Missä on:

Kahvinkeitin

Vedenkeitin

Leivänpaahdin

Hedelmäkulho/kori

Leivänpaahdin?

Tiskiaine

Käsisaippua

Rätti

Talouspaperi

???

Meillä nämä kaikki tasoilla.

Meillä on uusi keittiö, ja sinne suunniteltiin riittävästi säilytystilaa tavaroille.

Mikro, vedenkeitin, kahvinkeitin ja vedenkeitin ovat aamiaiskaapissa. Tiskiaine, käsisaippua, tiskiharja ym. ovat tiskialtaan alla olevassa vetolaatikossa omissa pikkukoreissaan.

Talouspaperi ja hedelmäkulho ovat työtasolla.