En ymmärrä miksi keittiön tasot pitää tuupata täyteen kippoa, kauhaa ja kaikkea sälää!
Eikö ole kauhean hankalaa siivoaminenkin, kun tasot on täynnä tavaraa?
Itse en pidä keittiön tasoilla mitään ylimääräistä, kun pöytäpinta-alaa on muutenkin vähän. En koe ollenkaan hankalana ottaa käyttötavaroita kaapista tai laatikosta, ja laittaa niitä käytön jälkeen takaisin. Kahvinkeitin, talouspaperirulla ja käsisaippua ovat sellaiset, joiden säilyttämisen tasolla jotenkin hyväksyn.
Kommentit (119)
Mä tykkään kanssa, että on mahdollisimman tyhjät tasot. Olen autismin kirjolla ja koen, että voin paremmin kun näkyvissä on mahdollisimman vähän aistiärsykkeitä. Jos asuisin yksin, mulla olisi varmaan kaikki tasot tyhjiä ja koti mahdollisimman kliininen ja laitosmainen. Nyt pitää vähän joustaa kriteereistä kun asun puolison kanssa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan ihminen joka desinfioi ja valkaisee myös p-reikänsä?
Itse varmaan säilytät tavaroita p-reiässä, kun ne on siellä kätevästi käden ulottuvilla?
älä vaan ap tule meille kylään. käydään kerran 2viikossa autolla kaupassa ja asutaan 5henkeä kolmiossa. Keittiön tasolla on leipäpussia, hedelmiä, sosepurkkeja näiden tavallisten kodinkoneiden lisäksi. Kaikki ei millään mahdu kaappeihin .
Onhan siellä mikro, leivänpaahdin. Vedenkeitin, leipälaatikko, teelaatikko, hunajat, kahvit. Kaikki kätevästi esillä.
Miski tasot pitäisi olla tyhjillään?
Vierailija kirjoitti:
Että mahtuu leipomaan ja kokkaamaan ja saa siivottua nopeammin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän ärsytyksesi jos joku levittelee roinaa sinun tasoillesi. Sitä en ymmärrä mitä muiden ihmisten keittiöiden tasojen tila sinulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
"Ei mahdu kaappeihin" ei ole säilytystilaongelma, vaan liikaa tavaraa -ongelma.
Voisin toki heittää pois kaiken, mitä en itse pidä välttämättömänä. Mutta en ehkä saisi anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan seuraavaan asuntooni pantryn jonne piilotan kaikki kodinkoneet tasoilta
Mikset nykyiseen? Etkö osaa järjestää nykyistä tilaa. Mä tein niin, laitoin siivouskomeron tilalle keittiövimpaimille ulosvedettävät hyllyt. ei maksanut mitään, pikkasen piti vain organisoida ja käyttää ruuvaria.
Siivouskomero muutti kodinhoitohuoneeseen.
Mistä ne laitteet saa sähkönsä? En nyt yhtäkkiä keksi, minkä keittiön yläkaapeista muokkaisin kahvinkeittimelle, leivänpaahtimelle ja vedenkeittimelle sopivaksi niin, että niihin saisi suht näppärästi virtaakin tarvittaessa. Lisäksi kahvinkeittimen lataaminen yli pään korkeudella on vaikeaa. Uskon, että muillakin saattaa olla samankaltaisia rajoitteita.
Sulla on oikeus järjestää keittiösi kuten tykkäät. Miksi välität toisten keittiöistä näin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sotke niin hirveästi.
Veikkaan, että syynä on, että keittiössä usein tarvitaan moisia pelejä ja vehkeitä.
Tuolla logiikalla hammasharjoja, vaatteita ja oikeastaan ihan kaikkea muutakin tavaraa pitäisi säilyttää pöydällä. Kaikkea tarvitaan päivittäin.
Ap
Olet oikeilla jäljillä. Hammasharjathan monella onkin vessassa avohyllyllä, käyttövaatteet makkarin lattialla. Kesken olevat kirjat sohvapöydällä, useimmin käytetyt takit avonaulakossa. Tulitikut takanreunuksella, avaimet kulhossa eteisen pöydällä, ja laturi (syntisesti) pistorasiassa. Näkisin vaikeaksi kaivella noita kaikkia kaapeista (vaikka hammasharjat meillä onkin laatikossa)
Samaa ihmetellyt. Itse inhoan ylimääräistä roinaa. Monet valittaa kuinka kaappitilaa on liian vähän. Kyllä se on useimmissa tapauksissa niin, että sitä tavaraa on liikaa!
Katselin taas tänään ilmoituksia vapaista asunnoista, niin silmiin pisti juurikin se sälän määrä keittiön tasoilla. Oli koristeita, purkkia, purnukkaa, ruokapakkauksia esim. muroja, lehtiä ym.
Huolehdi vain omista tasoistasi.
Mä pidän mun tasoillani mitä haluan.
jos kipot ja kauhat eivät ole esillä niin en löydä niitä kaapeista ja tilaan ruuan netistä.meillä näin.vaimokaan ei löydä...ollaan kai sitten vähän tyhmiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan kontrollifriikkeys. Teillä kotona ja varsinkin siellä keittiössä on varmasti tosi kotoisa ja rento tunnelma?
Ja sulla on pöntössä haljennut kansi ja viiden vuoden paskaraidat.
Näiden kahden välimaastoon ei mahdu mitään muuta vaihtoehtoa!
Pistäkää akat tavarat heti paikoilleen, kun ette niitä käytä.
Helppoa ja käytännöllistä.
En ymmärrä miten joillain tasot (muka) täysin tyhjät.
Missä on:
Kahvinkeitin
Vedenkeitin
Leivänpaahdin
Hedelmäkulho/kori
Leivänpaahdin?
Tiskiaine
Käsisaippua
Rätti
Talouspaperi
???
Meillä nämä kaikki tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No minä en leivo mitään, mutta kokkaan kyllä, mutta en tarvitse siihen leikkuulautaa enempää. Tasoilla on hedelmäkulho, veitset, vedenkeitin jne...
Mulla pitää olla tasot tyhjinä. Mulla on tuttuja, joilla keittiön tasot oikein pursuaa kaikkia keittötarvikkeita, vanhoaj lehtiä, maljakoita, koriste-esineitä... kaikkea. Mulla on pelkästään kahvikone.
Tuolla logiikalla hammasharjoja, vaatteita ja oikeastaan ihan kaikkea muutakin tavaraa pitäisi säilyttää pöydällä. Kaikkea tarvitaan päivittäin.
Ap