Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähi-Taksi palkkaisi heti 30 invataksikuljettajaa - kukaan ei vaan halua invahommiin

Vierailija
17.12.2022 |

Pyörätuolilla liikkuminen kaupunginosasta toiseen ei ole helppoa kun ei ole invatakseja.

Kuulemma invataksit on varattu jouluksi jo ..

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, eikö työt kiinnosta?

Ei ihmekään että ahkerat ulkomaalaiset on korvannut nää autossa istujat 😀

Ilmaistyö ei varmaankaan kiinnosta.

Vierailija
62/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on kyydeistä. kirjoitti:

Ajon lisäksi invataksin kuljettaja saa veloittaa avustamislisän joka on noin 15-16€.

Se avustamislisä menee auton kassaan ja kuljettaja saa tuosta vain sen provikan. Lähdepä tosiaan kiskoon pyörätuolia rappusiin jossa istuu 80-100kg asiakas. Siitä saat korvauksena 4,5€ ja vastuu on kuljettajan. Pudotat asiakkaan, itse maksat. Mikään vakuutus ei korvaa asiakkaalle aiheutuneita vammoja tai kuolemaa. Puhumattakaan jos rikot itsesi tuossa.

Hoitajana kotihoidossa seurasin kunnioituksella taksinkuljettajia, jotka toivat asiakkaita kotiin. Taituroivat pyörätuolilla ihmisiä portaita ylös tai taluttivat kanssani huteraa, hidasta mummoa neljänteen kerrokseen, kun hissiä ei ollut. Poikkeuksetta olivat nauravaisia ja mukavia ihmisiä. Kaikki kunnioitus heille. Joskus työn ulkopuolella jututin invataksin kuljettajaa, joka kyllä tunnusti, että työssä on keho todella kovilla. Kiitos kaikille, jotka tuota työtä tekevät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden vaikka heti jos siitä saa kohtuullisen tuntipalkan. Yrittäjän riski ei työntekijälle kuulu, enkä lähde istuskelemaan autoon odottamaan kyytiä palkatta.

Taksikuskin tunti voi olla hyväkin. Jos osuu pitkä kyyti niin auto tekee yli 100 euroa tunnissa ja yleisesti kuljettajalle kuulluu 33% tuotosta.

Kuinka moni ajaa pitkän matkan TAKSILLA? Ei ole yleinen käytäntö.

Vierailija
64/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden vaikka heti jos siitä saa kohtuullisen tuntipalkan. Yrittäjän riski ei työntekijälle kuulu, enkä lähde istuskelemaan autoon odottamaan kyytiä palkatta.

Taksikuskin tunti voi olla hyväkin. Jos osuu pitkä kyyti niin auto tekee yli 100 euroa tunnissa ja yleisesti kuljettajalle kuulluu 33% tuotosta.

Kyse onkin INVAtaksista. Invojen ei ole yhtä helppo valita julkisia vaihtoineen ja odotteluineen kuin terveiden.

Vierailija
65/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tästä potilaiden/ avustettavien ylipainosta olisi puhuttava enemmän. Itse vanhuspuolen hoitajana, en jaksanut 150- 200kg ihmisten avustamista. Siirryin päiväkotiin. Tämä on asia, mikä vaikuttaa alan vetovoimaan. Kuka jaksaa siirrellä näitä ylipainoisia, oman terveytensä uhalla? 

Tämä. Onhan meillä toki nosturit ja kaikki apuvälineet silloin kun siirretään ihmistä vaikka sängystä pyörätuoliin, mutta eivät ne kaikkea raskautta poista. Tiedän tapauksen, kun tällainen nosturi kaatui erittäin obeesin ihmisen ollessa kyydissä ja hoitaja jäi alle. Mutta jo painavan ihmisen kääntäminen kyljeltä toiselle on todella raskasta. Etenkin jos häntä pitää siinä asennossa vielä pitää, saati jos hän vastustelee tai koettaa muuten kaikin voimin kääntyä takaisin selälleen. Siinä vain odottelee, milloin omasta selästä kuuluu paukahdus.

Vierailija
66/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi jotkut kuskit karsastaa invataksilla ajamista. Jokaisesta pyörätuolikeikasta kuskillekin "bonusta" heti lähdössä kun saa laittaa avustamislisän (15 €) ja usein myös ennakkotilausmaksun (10 €) mittariin. SIinä missä pikkunepparilla saat lähtömaksuksi 4,10 € niin pyörätuolikeikalla siellä mittarissa on jo 4,10 € + 15 € eli 19,10 €. Ajat kaksi keikkaa tunnissa niin olet jo pelkillä lähtömaksuilla tienannut 15 €/h. Siihen vielä päälle sen mitä kilometreistä tulee. Ja ne kilometritkin on kalliimpia kuin nepparilla.

Toinen mitä moni ei myöskään halua ajaa on paarikuljetukset. Siinä saa vielä tuon avustamislisän tuplana. Ennen kuin auto on liikkunut lähtöopaikasta senttiäkään on mittarissa 34,10 € + aikaveloitus siltä ajalta kun käyt hakemassa sen asiakkaan paareille ja roudaat sen autoon. Eli lähtiessä mittarissa jo 45-50 €.

Hinnat on Lähitaksin hinnastosta.

Vierailija
67/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että hoitoalalle ei saada väkeä. Huonolla palkalla pitäisi hoidella ylipainoisia, lihavia, valittavia ihmisiä. Kuka enää kouluttautuu alalle? Ihmiset lihovat ja odottavat, että heitä passataan. Näitä valaita joudutaan kääntelemään monen hoitajan voimin, kun muutenkin henkilöstöstä on pulaa. Makaavat läskeineen ja odottavat palvelua. Saan saman, huonon palkan tehtaassa liukuhihnalla, ilman valitusta ja ainaista kitinää. Eikä tarvitse kuunnella ylimielisiä, kaikkitietäviä omaisia.

Yksi asukas joskus kertoi, että hänelle oli useaan otteeseen tarjottu lihavuusleikkausta. Hän oli kieltäytynyt, koska häntä eivät kilonsa haitanneet. Hän oli hoitokodin nuorin asukas ja asui siellä siksi, että oli jäänyt vuodepotilaaksi, kun jalat eivät enää jaksaneet kannatella painoa eikä hän siis pystynyt ottamaan askeltakaan. Painoa oli tämän jälkeen tullut aina vain lisää. Siinä hän tulkutti meille hoitajille ohjeita, miten häntä pitää varovasti liikutella, kun aivan voimiemme äärirajoilla koetimme saada valtavaa kehoa kääntymään.

Vierailija
68/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ajaa. Ei ehkä siellä pääkaupunkiseudulla, mutta esimerkiksi tänne meidän kylän sairaalan päivystykseen tullaan jopa reilusti yli 100 km päästä. Pisin keikka minkä itse ajoin oli noin 570 km päähän. Ja pisin minkä tiedän oli Ivalosta Maskuun, joku 1150 km. Miksi teidän, no kysyin kuskilta kun se oli tankkaamassa. Tottakai mun uteliaisuus heräsi kun kuvussa luki Ivalo ja se oli jo silloin tullut yli 600 km.

Vierailija
69/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuthan oli hallituksessa äänestämässä tämän touhun puolesta Sipilän hallituksen aikana, joten turha on valehtelijapersun vassareita tai sossuja tästä syyttää. Ihan itse tämän teitte.

Hallituksessa oli Soinin Siniset. Luopioilla ei ole mitään tekemistä nykypersujen kanssa.

Lopetapa tuo disinformaation jakaminen.

Vierailija
70/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten nostelet selkäsi paskaksi niitä vammaisia ja yrität saada selvää niiden ulinasta.

Ulinasta? Törkeää kieltä.

Vierailija
71/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että hoitoalalle ei saada väkeä. Huonolla palkalla pitäisi hoidella ylipainoisia, lihavia, valittavia ihmisiä. Kuka enää kouluttautuu alalle? Ihmiset lihovat ja odottavat, että heitä passataan. Näitä valaita joudutaan kääntelemään monen hoitajan voimin, kun muutenkin henkilöstöstä on pulaa. Makaavat läskeineen ja odottavat palvelua. Saan saman, huonon palkan tehtaassa liukuhihnalla, ilman valitusta ja ainaista kitinää. Eikä tarvitse kuunnella ylimielisiä, kaikkitietäviä omaisia.

Kumma jos ei vuodeosaston ruokavaliolla laihdu!

Itse olen lihava enkä odota että mua passataan, en makaa läskeineni enkä odota palvelua. Ja taas tuo kitinä sana! Keksikää nyt joku muu vaihteeksi. Hyvin hiljainen olen.

Vierailija
72/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma jos ei vuodeosaston ruokavaliolla laihdu!

Itse olen lihava enkä odota että mua passataan, en makaa läskeineni enkä odota palvelua. Ja taas tuo kitinä sana! Keksikää nyt joku muu vaihteeksi. Hyvin hiljainen olen.

5 kertaa päivässä jäätävä määrä sokeria yhdistettynä toimettomuuteen, harva sillä laihtuu.

Vierailija
73/74 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Niinpä. Annokset ovat todella suuria, etenkin liikkumattomalle ihmiselle. Jos minä hoitaja itse söisin sellaisia annoksia, niin olisin melko pullukassa kunnossa. Useille muuten omaiset kantavat lisäksi herkkuja.