Lähi-Taksi palkkaisi heti 30 invataksikuljettajaa - kukaan ei vaan halua invahommiin
Pyörätuolilla liikkuminen kaupunginosasta toiseen ei ole helppoa kun ei ole invatakseja.
Kuulemma invataksit on varattu jouluksi jo ..
Kommentit (74)
Taksiuudistuksen ainoa oikea motiivi olikin julkisten kuljetuspalvelujen kilpailuttaminen pelkkä hinta kriteerinä ja tässä on nyt sitten lopputulos. Markkinoiden yleinen vapautuminen yms. oli vain puhetta tämän varsinaisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Työsuhteiden ulkoistaminen julkkarilta on muutenkin vassareille ja sossuillekin perinteisesti ihan ok syy polkea palkkoja ja työehtoja, pääasia että asia on pois omalta pöydältä ja ei näy omassa tiliotteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eikö työt kiinnosta?
Ei ihmekään että ahkerat ulkomaalaiset on korvannut nää autossa istujat 😀
Ahaa, siis haluat istua invataksikuskina invavarusteisella autolla, keään ei kuulu ei näy...eikä näy palkkaakaan! Onnea vaan!
Voi olla että Hyvinkäällä saa istua jouten. Pääkaupunkiseudulla töitä riittää koko sun koko suvullekin
Maz kirjoitti:
Mää olinjo taksihommissa 8 vuotta, ei kestä terveys enää, kiitostavaa.
Olin joo myös näissä invatakseissa, hullun hommaa, ei voi mitää, ja nytkun on kaikki taukopaikat suljettu niin ei pääse vuoron aikana mihinkää vessaa.
Alkolukkoja ei tietenkää mainittu tässä avauksessa, vaikka itse tiedät olevasi absolutisti niin joudut siihen aina hönkäilee jatkuvasti että saat auton moottorin käyntii, se laite kiukuttelee jatkuvasti pakkasilla kun kaikilla ei ole lämmitettyä tallia vaan -30 asteessa ja auto on jäässä niin eisiitä mitään tule.
Se alkolukkohan pitäis olla kytkettynä siihe taksamittariin, eikä moottoriin, aivan tajuttoman typerä jekku, autokorjaajienkin tulee siihen hönkäillä sitten myös aina.
Onko kaikki taksikuskit alkoholisteja??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eikö työt kiinnosta?
Ei ihmekään että ahkerat ulkomaalaiset on korvannut nää autossa istujat 😀
Ahaa, siis haluat istua invataksikuskina invavarusteisella autolla, keään ei kuulu ei näy...eikä näy palkkaakaan! Onnea vaan!
Voi olla että Hyvinkäällä saa istua jouten. Pääkaupunkiseudulla töitä riittää koko sun koko suvullekin
Pk-seudulla riittää sitä normikyytiäkin niin miksi lähtisi näkemään vaivaa jos ei siitä saa enemmän.
Ajon lisäksi invataksin kuljettaja saa veloittaa avustamislisän joka on noin 15-16€.
Vierailija kirjoitti:
Maz kirjoitti:
Olin joo myös näissä invatakseissa, hullun hommaa, ei voi mitää, ja nytkun on kaikki taukopaikat suljettu niin ei pääse vuoron aikana mihinkää vessaa.
Alkolukkoja ei tietenkää mainittu tässä avauksessa, vaikka itse tiedät olevasi absolutisti niin joudut siihen aina hönkäilee jatkuvasti että saat auton moottorin käyntii, se laite kiukuttelee jatkuvasti pakkasilla kun kaikilla ei ole lämmitettyä tallia vaan -30 asteessa ja auto on jäässä niin eisiitä mitään tule.
Se alkolukkohan pitäis olla kytkettynä siihe taksamittariin, eikä moottoriin, aivan tajuttoman typerä jekku, autokorjaajienkin tulee siihen hönkäillä sitten myös aina.
Onko kaikki taksikuskit alkoholisteja??
Samat taksit ajelee normi-, koulu-, kela- ja sotekyytejä.
Autoon on asennettava alkolukko, jos sillä ajetaan edes yksi koulu- tai päiväkotikuljetus vuodessa.
Kaikki työpaikat täytettäisiin jos maksetulla palkalla tulisi toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden vaikka heti jos siitä saa kohtuullisen tuntipalkan. Yrittäjän riski ei työntekijälle kuulu, enkä lähde istuskelemaan autoon odottamaan kyytiä palkatta.
Taksikuskin tunti voi olla hyväkin. Jos osuu pitkä kyyti niin auto tekee yli 100 euroa tunnissa ja yleisesti kuljettajalle kuulluu 33% tuotosta.
Joutuu kuitenkin näkemään enemmän vaivaa kuin jos istuisi kotona sijoittelemassa kelaetuuksia.
Missä noin pientä provikkaa maksetaan?
Kokemusta on kyydeistä. kirjoitti:
Ajon lisäksi invataksin kuljettaja saa veloittaa avustamislisän joka on noin 15-16€.
Se avustamislisä menee auton kassaan ja kuljettaja saa tuosta vain sen provikan. Lähdepä tosiaan kiskoon pyörätuolia rappusiin jossa istuu 80-100kg asiakas. Siitä saat korvauksena 4,5€ ja vastuu on kuljettajan. Pudotat asiakkaan, itse maksat. Mikään vakuutus ei korvaa asiakkaalle aiheutuneita vammoja tai kuolemaa. Puhumattakaan jos rikot itsesi tuossa.
Ja sitten nostelet selkäsi paskaksi niitä vammaisia ja yrität saada selvää niiden ulinasta.
Vau.. melkoista hienohelmaporukkaa täällä, ei ihme että Suomi on suossa. Oma puoliso tekee invataksissa töitä ja hyvin sillä toimeen tulee, mutta hän ei olekaan mikään nuriseva pullamössöpoika.
varmasti vaativaa hommaa saada pyörätuolit ym turvallisesti laitettua taksiin ja asiakkaat voi olla todella sairaita ja täysin hoidettavia.avustaan joutuu enemmän esim.sisälle sairaalaan asti yms. kelataxi voi olla täynnä sairaita.vaatii enemmän taitoa ja tietoa.selkävaivainen ei voi tehdä.
arvostan kovasti meidän kunnan kela taxeja.hyvin sujunu kuljetus.
Mitä jos vain maksettaisiin kunnon palkka?
Kuka haluaisi kuselta haiseva pokaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä hankin kuljettajaluvan juuri ennen koronaa. Enpä ole tullut ajaneeksi metriäkään. Ilman palkkaa ei kannata tehdä töitä.
Sama juttu. Työpaikkakin oli valmiina, mutta korona vei sen. Isäntä joutui ajamaan itse, eikä ollut kymmeniä vuosia omaa taksifirmaa pyörittäneellä kivaa, kun päivän saalis saattoi olla pari kymppiä miinus kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden vaikka heti jos siitä saa kohtuullisen tuntipalkan. Yrittäjän riski ei työntekijälle kuulu, enkä lähde istuskelemaan autoon odottamaan kyytiä palkatta.
Taksikuskin tunti voi olla hyväkin. Jos osuu pitkä kyyti niin auto tekee yli 100 euroa tunnissa ja yleisesti kuljettajalle kuulluu 33% tuotosta.
Eli 33 € tunnilta brutto hyvältä tunnilta. Ei tuo paljon auta jos tulee useampia nollatunteja.
Itse teen siistiä sisätyötä freelancerina ja laskutan jokaiselta työpaikalla vietetyltä tunnilta vähintään 50 €.
Persuthan oli hallituksessa äänestämässä tämän touhun puolesta Sipilän hallituksen aikana, joten turha on valehtelijapersun vassareita tai sossuja tästä syyttää. Ihan itse tämän teitte.
Vierailija kirjoitti:
5-6/pvää viikossa 12h/päivä ja palkkaa saat 6h ajalta. Miten yltyökorvaukset, pyhälisät yms? No eihän nyt palkanmaksu ole oleellista.
Tämä taas näitä, palkataan heti 30 uutta työntekijää, ei niille palkkaa makseta. Nyt meillä huutava työvoimapula. Miten nämä huijarit ilmoittaa palkkaavansa, kun palkkaa ei edes makseta. Nämä eivät ole työpaikkoja, nämä ovat ilmaispaikkoja orjapaikkoja.
Huijarit tekee jotain muuta bisnestä siinä ohessa. Kuljettavat herroille naisia, tekevät ainekauppaa, toimivat vakoojina.