Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko laittaa alle 1v lapsen päiväkotiin vaikka ei käy töissä

Vierailija
17.12.2022 |

Olenko jotenkin vanhanaikainen kun en näe tässä mitään järkeä? Vanhemman lapsen voisin ymmärtää, mutta vauva sinne härdelliin kun muutenkin sylejä ei riittävästi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ratkaisun ymmärtää jos hän alkaa hakea töitä? Jos haluavat rauhassa totutella päiväkotiin ennen töihin paluuta. Jos näin ei ole niin en kyllä itsekkään ratkaisua ymmärrä ellei taustalla ole ongelmia oman jaksamisen kanssa.

Vierailija
2/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän uupunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitenä päivänä viikossa ja koko päivän? - en ymmärrä, mutta jos esim hakee duunia, niin pari- kolme puolipäiväsenä.

Vierailija
4/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saattaa sillon tällöin tehdä viikonloppu töitä ja joskus harvoin arkena, mutta ei ole mikään vuoropäiväkoti yms. Heillä ei ole muita lapsia. Pitää näitä päiviä ns vapaapäivinä ja saattaa leipoa yms.

Itse ajattelin hyvin eri tavalla ja koin että noin pienen lapsen paras paikka on vanhempiensa kanssa. Muuten toki päiväkotien kannalla, mutta noin pienenä kun voisi olla vielä kotona äitinsä kanssa?

Ap

Vierailija
5/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

E V V K

Vierailija
6/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitenä päivänä viikossa ja koko päivän? - en ymmärrä, mutta jos esim hakee duunia, niin pari- kolme puolipäiväsenä.

No ei sentään, mutta joku 2-3 päivää viikossa. Mutta tämä ei ollut pointti, vaan miksi lainkaan kun voisi olla kotona luomassa kiintymyssuhdetta äitinsä kanssa

Ap

Vierailija
7/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vois hoitaa tuon ikäisen kotona,vie jonkun enemmän tarvitsevan paikan...vanhempana kerkeää päiväkotiin sosiaalisia suhteita harjoittelemaan ja luomaan

Vierailija
8/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti vois hoitaa tuon ikäisen kotona,vie jonkun enemmän tarvitsevan paikan...vanhempana kerkeää päiväkotiin sosiaalisia suhteita harjoittelemaan ja luomaan

Hän ei näe asiaa näin vaan kokee että päiväkodissa on enemmän tekemistä

Ap

Vierailija
9/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

tuntuis,että tuon ikäiselle riittää vielä kotona olevat tekemiset,mielestäni vanhempi lapsi saa enemmän jo irti päiväkodista kuin alle 1v.,joka on siellä enemmän vaan säilytyksessä

Vierailija
10/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

tuntuis,että tuon ikäiselle riittää vielä kotona olevat tekemiset,mielestäni vanhempi lapsi saa enemmän jo irti päiväkodista kuin alle 1v.,joka on siellä enemmän vaan säilytyksessä

Niin.. Kun ei vielä kävele edes tai syö itse yms. Olemme kovin erilaisia enkä jaksaisi hänen kanssa vääntää asiasta. Näitä tulee aina välillä. Ihmetteli kun minä en ollut omani kanssa aikanaan super tarkka tietyistä ruokaohjeista, mutta itse esim poltti raskaana

Ap

Vierailija
11/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistellaan nyt porukalla ap:n olemattoman siskon edesottamuksia.

Vierailija
12/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhistellaan nyt porukalla ap:n olemattoman siskon edesottamuksia.

Kyllä, juuri näin. Olen vätys kun en saa siskoni kanssa tätä puhuttua kasvokkain

Ap

Vierailija
13/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sisaresi on vain introverttiluonne, joka tarvitsee jaksaakseen omaa aikaa ja hiljaisempia hetkiä, mitä lapsen kanssa ei ole mahdollista saada. Sanoit, että hän tekee töitäkin ja kyse on 2-3 päivästä viikossa, eli lapsi ei ole hoidossa joka päivä.

Ihmiset ovat erilaisia, itse olen jättänyt lapset hankkimatta juuri siitä syystä, et en osaa kuvitella eläväni siinä 24/7 metelissä, mitä vauva/taaperoaika voi olla. Olen toki aika äärimmäinen hiljaisuudentavoittelija, mutta tätä kautta tuollaista valintaa on aika helppo ymmärtää. Eiköhän lapsi kotona ollessaan saa syliä ja äidin huomiota kuitenkin, ja kun äiti on saanut levätä, niin hän jaksaa paremmin sitä arkea.

Vierailija
14/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua pitäisi kiinnostaa jonkun random tuntemattoman akan lapsihoidot?

Vierailija
15/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tablaa tyylillään.  Itse en ikimaailmassa tekisi noin, mutta toisaalta mua ei mitenkään haittaa jos joku toinen tekee

Vierailija
16/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvola muistutti uudesta tutkimuksesta, jonka mukaan kotona hoidetuista lapsista tulee rikollisia. Haettiin heti päivähoitopaikkaa!

Vierailija
17/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin.. Kun ei vielä kävele edes tai syö itse yms. Olemme kovin erilaisia enkä jaksaisi hänen kanssa vääntää asiasta. Näitä tulee aina välillä. Ihmetteli kun minä en ollut omani kanssa aikanaan super tarkka tietyistä ruokaohjeista, mutta itse esim poltti raskaana

Ap

Jos olet omiesi lasten kanssa noin tarkka ja annat heille parhaan mahdollisen hoidon ja sylin, niin miten on mahdollista, että vietät aikaa somessa, lasten valveilla olon aikana ja mietit ja juoruat someen muiden perheiden asioita ja vielä siskostasi, miten heidän kuuluisi elää, etkä itsekkään pysty olemaan läsnäoleva äiti lapsellesi.

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Kommenteista päätellen, et kuulosta rakastavalta ja tukevalta siskolta, vaan päinvastoin, ilkeilet ja juoruat siskostasi selän takana. Oletko jotenkin kateellinen hänelle, vai mistä kiikastaa?

Meillä lapset hoidettiin kotona 3v asti ja perhevapaat jaettiin miehen kanssa, mutta eipä tuliai mieleen arvostella muiden ratkaisuja. Eiköhän jokainen perhe osaa ratkaista asiansa, ihan itse, parhaaksi katsomalla tavalla.

Vierailija
18/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on saanut paikan kunnallisesta, on siihen luultavasti sos.syy/lapsen tuen tarve. Ehkä et tunnekaan siskoasi niin hyvin kuin luulet?

Vierailija
19/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1v riittää todella ne kotileikit ja vanhemman hoiva. Sellainen on vielä niin pieni ja avuton.

Vierailija
20/35 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1v riittää todella ne kotileikit ja vanhemman hoiva. Sellainen on vielä niin pieni ja avuton.

Ap tuskin tietää siskon tilannetta, mutta joskus osittainen kodin ulkopuolinen hoito voi olla jopa lapsen parhaaksi sitä kautta, jos vanhempi ei muuten yksinkertaisesti jaksa. Tuntematta tilannetta on aivan turha tehdä johtopäätöksiä, koska jokainen tapaus on kuitenkin aina erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi