Mies haluaa että asioista puhutaan suoraan kiertelemättä?
Mies siis haluaa että asioista puhutaan suoraan ilman sokerikuorrutetta oli aihe mikä vaan helppo tai vaikea. Mies ei halua mitään kaunopuhetta eikä lässytystä vaan suoraa puhetta. Meillä on vissiin eri kommunikointityyli kun musta kuulostaa aika rajulta tollanen ettei asioita voi sanoa empaattisesti. Mitä sanotte tähän onko OK?
Kommentit (73)
Assertiivisuus on vaikea laji. Moni luulee, että harjoittaa rehellisyyttä, vaikka lopputulos voi olla henkistä väkivaltaa. Mitäpä voi odottaa, kun kodin perintönä on saatu välttelyn, mykkäkoulun, marttyroinnin ja törkeyksien laukomisen mallit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan riippuu aiheesta. Jos on tärkeää asiaa, sen voi kai sanoa suoraan mutta ystävällisesti /neutraalisti. Jos on muuta tavallista puhetta, voisi olla joskus kierrettä ja kaarretta. Joskin niin että toinen tajuaa asian. Ehkä miehen kommunikaatiotapa on sitten liian tyly?
Mies ei puhu neutraalisti saati ystävällisesti..tyly on kaikessa sanomisessaan ja äkkipikainen. Ap
Sen voit hänelle sanoa suoraan: "En pidä huonosta käytöksestäsi enkä tylystä tavastasi ilmaista asiat."
En ehtinyt sanomaan kun mies suuttui ja veti pultit. Mies sanoi että inhoaa kun en vastaa ja reagoi voimakkaasti. Ap
Tee naisen työn anna hänen löytää itselleen suoraan puhuva kumppani niin ei tarvitse vetää pultteja sun kanssa ja pahoittaa sun mieltä.
Ote keskustelusta naisen kanssa.
Nainen sanoi et on kuumeessa ja flunsassa.
Meinasi lähteä kauppaan. Mä sanoin että parempi et lepäät sängyssä etkä mene muita tartuttamaan kun jollekin se tauti voi olla tietämättään vaarallinen ja sanoi n et kipeenä ei kantsis uurastaa kun voi tulla sydänlihastulehdus et ota iisisti. Naisen vastaus oli et miksi olen niin negatiivinen ja vittumasesti sille puhun. Sanoin sille että se oli minun mielipiteeni miten kipeänä toimitaan. Ja sit suuttui. Miten muuten kuin olisi pitänyt sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Ote keskustelusta naisen kanssa.
Nainen sanoi et on kuumeessa ja flunsassa.
Meinasi lähteä kauppaan. Mä sanoin että parempi et lepäät sängyssä etkä mene muita tartuttamaan kun jollekin se tauti voi olla tietämättään vaarallinen ja sanoi n et kipeenä ei kantsis uurastaa kun voi tulla sydänlihastulehdus et ota iisisti. Naisen vastaus oli et miksi olen niin negatiivinen ja vittumasesti sille puhun. Sanoin sille että se oli minun mielipiteeni miten kipeänä toimitaan. Ja sit suuttui. Miten muuten kuin olisi pitänyt sanoa?
Sanoit ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan riippuu aiheesta. Jos on tärkeää asiaa, sen voi kai sanoa suoraan mutta ystävällisesti /neutraalisti. Jos on muuta tavallista puhetta, voisi olla joskus kierrettä ja kaarretta. Joskin niin että toinen tajuaa asian. Ehkä miehen kommunikaatiotapa on sitten liian tyly?
Mies ei puhu neutraalisti saati ystävällisesti..tyly on kaikessa sanomisessaan ja äkkipikainen. Ap
Tämäkö on ap:n mielestä "suoraa puhetta"? Ota ap selville mitä tarkoittaa suora puhe!
Vierailija kirjoitti:
Suorapuheisuus ja empatia eivät sulje toisiaan pois, mutta taidat tarkoittaa, ettei tällä miehellä ole mitään käytöstapoja.
On aina paras puhua niin, ettei oleta telepatian toimivan tai toisen ajattelevan samoin kuin itse. Tällä alustalla olleissa ketjuissa kaikkein omituisinta on se, että moni kuvittelee voivansa vihjailemalla saada asioita aikaan. Ei mies tajua mitään vihjailua, se on yksinkertaisempi elukka kuin nainen, pääsääntöisesti.
Mutta asiat voi sanoa fiksusti, ei niitä tarvitse möläytellä kielteiseen, uhkaavaan tai halveksivaan sävyyn.
En tiedä kyllä olisko mies yksinkertaisempi, tunnen useita erittäin fiksuja yksilöitä heistä. Miehillä vaan on se putkiaivo, joten jotain vihjailua he eivät todellakaan tajua. Miksi pitäisi vihjailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voit hänelle sanoa suoraan: "En pidä huonosta käytöksestäsi enkä tylystä tavastasi ilmaista asiat."
En ehtinyt sanomaan kun mies suuttui ja veti pultit. Mies sanoi että inhoaa kun en vastaa ja reagoi voimakkaasti. Ap
Kauhee äijä kuulostaa olevan. Ei tuollaisen kanssa voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Assertiivisuus on vaikea laji. Moni luulee, että harjoittaa rehellisyyttä, vaikka lopputulos voi olla henkistä väkivaltaa. Mitäpä voi odottaa, kun kodin perintönä on saatu välttelyn, mykkäkoulun, marttyroinnin ja törkeyksien laukomisen mallit.
Jokaisen vain yksinkertaisesti kuuluu kehittää ja sivistää itseään eteenpäin olkoovat ne lapsuuden kodit mallit olleet mitä tahansa. Minulla oli juuri tuollainen välttelyn, mykkäkoulun ja törkeyksien laukominen lapsuudenkodin hyvin riitaisessa ilmapiirissä. Tajusin jo lapsena vähän ja teinininä enemmän, ettei tuollainen ole oikein. Lähdin enkä palannut. Sain hyvän elämän. Jokainen voi kasvattaa itse itseään vielä aikuisiällä.
Voi sanoa myös suoraan ja empaattisesti.
Esimerkki:
- Olet maailman paras mies ja saisit kenet tahansa, mutta kemiamme eivät kohtaa. Syy ei ole sinussa, se on minussa.
- Olen pahoillani, mutta en halua enää jatkaa suhdettamme.
Mun ex piti kaikkea asioiden puheeksi ottamista loukkaavana. Hänen kanssaan ei siis voinut puhua parisuhteen ongelmakohdista lainkaan ilman että hän sulkeutui täysin ja oli kuin häntä olisi lyönyt. Hän ei myöskään antanut minulle koskaan negatiivista tai rakentavaa palautetta, hautoi vain sisällään ja hymyillen esitti että kaikki on hyvin. Olisin kaivannut suoraa puhetta.
Kannattaa keskustella. Kutsu mies lounaalle ja kerro tuntemuksistasi. Hyvän keiton ääressä jutellessa vaikeatkin solmut aukeavat.
Maksavorstisupp:
1. Keeda 2,5 dl täispiima.
2. Lisa paar viilu porrut, 1/2 dl külmutatud herneid ja peotäis india pähkleid.
3. Keeda ja lisa 20-30 grammi võid või margariini.
4. Viiluta segusse 150 grammi maksavorsti.
5. Keeda ja maitsesta murulaugu, mündi, majoraani, köömnete ja muskaatpähkliga. Lisa maitse järgi soola.
6. Keeda ja lase maitsel 15-20 min settida.
Supp on söömiseks valmis. Lihtne, soodne ja hea!
Pinkkipumpuli linnan haaveilijoiden kokoontumisajot 😂😂😂
On olemassa joku raja, mitä asioita voi toiselle sanoa "raatorehellisesti". Jos oikein kipeään paikkaan tökkii, niin se ei unohdu koskaan, eikä suhteella juurikaan ole tulevaisuutta.