Millaista lahjaa et halua?
Kommentit (27)
Tavaraa (kirjoja, astioita, koriste-esineitä tms jos en kyseistä asiaa ole toivonut enkä sitä tarvitse). Inhottavaa kun jotkut eivät vain usko sitä että mieluummin eivät antaisi mitään juin antavat jotain turhaa tavaraa. Jo vuosikausia olen sanonut kysyttäessä että mitään ei tarvitsisi antaa mutta jos välttämättä jotain haluaa niin jotain kulutettavaa (syötävää, juotavaa, lahjakortti tms). Minulla on muutama läheinen jotka itse pitävät kovasti tavarasta ja haalivat kotiinsa krääsää. Heille tuntuu olevan vaikea ymmärtää että minua ei todellakaan ilahduta täysin turha mietelausekirja, tuikkukippo, tarjoilukulho tms.
Suklaata en halua. Huonoin lahja mitä voi ikinä olla.
Tykkään ja arvostan kaikkia lahjoja. Ajatus on tärkein ja keksin helposti käyttöä ns turhillekin jutuille. En arvosta jos joku hyvin läheinen esimerkiksi ostaisi minulle turkiksesta tehdyn tavaran tai vaikka silliä. Kokisin pottuiluna henkilöltä joka minut tuntee.
En halua muovikrääsää, koriste-esineitä (ml. kynttilät), muitakaan suuria esineitä kotiin, koruja, kosmetiikkaa ellei se ole niitä tuotteita joita muutenkin käytän tai joita olen erikseen pyytänyt, dvd-levyjä, kosmetologin tai kynsihoitolan lahjakorttia, ruokaa jolle olen allerginen, väärän kokoisia vaatteita. Ja lemmikkieläimiä ei kuuluisi antaa joululahjaksi ellei erikseen ole sovittu.
Sen sijaan ilahdun kaikesta itse tehdystä (paitsi ne koriste-esineet!), villasukista, ruokalahjoista joissa allergiat huomioitu, suklaasta, lahjakorteista (vaikka hieronta, kylpylä tai kauppa), kirjoista, urheilutarvikkeista, elämyslahjoista, keittiötarvikkeista, hyödyllisistä lahjoista kuten sammutuspeitosta tai villakerrastosta, vaatteista jotka sopivat. Kukista, ruukkuyrteistä ja huonekasveista. Käytetyt lahjat vaikka kirppikseltä todellakin tervetuloa!
N33
Kulunutta ja käytettyä. Sellaista mistä näkee että antaja on vaan heittämässä turhat roskat menemään.
Lahja on tehokas viestimisväline.
Tuoksukynttilää, aineetonta lahjaa (koska haluan valita kohteen jota tuen), pölynimuria.
Sen sijaan ottaisin ilolla vastaan:
-itsetehtyjä tuotteita, niin ruokaa kuin vaatteita tai taidetta
-tavallisia kynttilöitä
-koruja
-soda streamin
-vaatteita
-alusvaatteita
-ravintolalahjakortin tai lahjakortin hemmotteluhoitoihin
En halua mitään lahjaa.