Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Expert: lapsella on 40 asteen kuume! Pistänpä sen juomaan kokista!

Vierailija
17.12.2022 |

Tämmönen episodi oli toissapäivänä ollut.
Lapsella oli siis korkea kuume, niin ohjaaja oli antanut sille vaan pullon kokista ja sanonu että pitää juoda mahdollisimman nopeasti se pois.
Lapsella tuli sitten huono olo ja oksennus.

Semmosta vähän parempaa flunssan hoitoa, ja tääkin lysti maksaa yhteiskunnalle vaan toista sataa tonnia vuodessa per tenava.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ohjaaja? Onko lapsi näyttelijä?

Oikeinkasvatuslaitoksen ohjaaja, lastenkasvatuksen johtotähtiä siis.

Eivätkö muka edes soittaneet sinulle?

Tuota kovaa kuumetta edeltävänä päivänä ilmottivat että lapsi on kipeä, sen jälkeen eivät ole asiasta mitään puhuneet vaan olen kaiken tiedon saanut lapsilta itseltään, mukaanlukien sen, ettei ne edes tiedä onko ne saaneet panadolia tai mitään muutakaan mitä olen neuvonut antamaan.

Jostain syystä kotivankilassa ei ole myöskään näemmä kuumemittareita kuin yksi, joten lapset ei voi itse mittailla kuumetta silloin kun halutaan, pitää pyytää ja odottaa että expert tuo sen talon ainoan mittarin ja mittaa.

Etkö sä oo soittanut sinne ja kysellyt vaan riehut sen perusteella mitä lapset sulle sanoo? Kuulemma ei välttämättä ole se luotettavin kanava.

Vierailija
42/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä oli että juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et olisi ap itse toiminut yhtään sen paremmin. Siksihän se lapsi siellä kasvatuslaitoksessa alunperin onkin.

Olisin toiminut 100x paremmin, eikä se olisi edes maksanut yhteiskunnalle mitään ylimääräistä.

Lapsista ei olisi edes kasvanut viranomaisia vihaavia jos ne olisi saanut kasvaa rauhassa minun luona, nyt ne on sitten kasvaneet sellaisiksi siellä "oikeassa" kasvatuksessa ollessaan, jännä juttu.

Vierailija
44/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokis on ihan hyvä sairastaessa. Potilas tarvitsee sokereita ja nestettä. 

Se saa niitä ihan tarpeeksi ruuasta,teestä ja tietysti vedestä, ei kukaan lääkärikään määrää että otappa flunssaan kokista.

Haluan nähdä lapsen, joka juo teetä edes terveenä. Tai jolle maistuu sairaana ruoka. Omat pitää pakottaa syömään kipeinä, muuten ne paastoais. Silloinkin syövät vaan aivan minimaalisesti, kun ei ole ruokahalua. Jos niille juottaa sokerivettä, niin sillon on kyllä jo ihan sama juottaa sitä kokista.

Vierailija
45/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni sairasti hodgkinin tautia. Siinä on kovia kuumepiikkejä. Pakkasaamuna huoneen ikkuna auki ja ihminen kylmässä suihkussa, että kuume saadaan alas, Panadolin ja Buranan yhteisvaikutuskaan ei riittänyt. Ei lämpimänä pitäminen ole aina kuumeen hoidossa paras ratkaisu.

Vierailija
46/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella ei ole edes ohjaajaa, itse joudun hoitamaan.

Ei tarttis olla munkaan lapsilla, mutta pellelandian mielestä pitää olla, ja tätä nyt sitten saadaan rahan vastineeksi, puoliväkisin kokiksen juottamista vaarallisen korkeaan kuumeeseen.

Ei 40 ole vielä vaarallinen vaikka korkea onkin. Omalle lapselle on lääkäri antanut ohjeen juottaa sitä mikä alas menee kunhan juo. Näin myös sairaalassa tehtiin kun kuume oli korkealla. Kuumelääke ja nesteitä. Pahoinvointia voi jokatapauksessa olla kuumeesta johtuen.

Kyllä 40 on jo vaarallinen ja voi aiheuttaa elinvaurioita.

Lapselle oli sanottu että pitää juoda kokis niin nopeesti kuin pystyy, jos olisivat lääkärin saaneet kiinni, niin lyön vaikka vetoa ettei sieltä olisi tuommoista ohjetta annettu.

Lapsi ei ollut pahoinvointinen ennen "kokislääkitystä" eikä oksentamisen jälkeen.

Niin nopeasti ei tarkoita yhtä ryyppäystä vaan omassa tahdissa, mutta ei kuluteta tuntia juomiseen. Ohje on hankala lapsen ymmärtää. Helposti juoman hapot yökkäyttävät, jos juo liian nopeasti. 

Kalliin ekspertin olisi pitänyt tajuta antaa kunnon ohjeet ihan ilman lapsen oksentamisen todistamistakin, vai mistä noille pelleille oikein maksetaan kerta ei edes noin yksinkertaista asiaa osaa hoitaa kerralla oikein?

Vierailija
47/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni sairasti hodgkinin tautia. Siinä on kovia kuumepiikkejä. Pakkasaamuna huoneen ikkuna auki ja ihminen kylmässä suihkussa, että kuume saadaan alas, Panadolin ja Buranan yhteisvaikutuskaan ei riittänyt. Ei lämpimänä pitäminen ole aina kuumeen hoidossa paras ratkaisu.

Lapsen huonetta ei saa jäähdytettyä, koska ikkunat on lukossa.

Pitäisikin kysyä, että miten lapsen tulee toimia tulipalon sattuessa jos pitäisi paeta sen ikkunan kautta, ilmeisesti paiskata kirjotuspöytä ikkunan läpi tai jotain.

Vierailija
48/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se saa niitä ihan tarpeeksi ruuasta,teestä ja tietysti vedestä, ei kukaan lääkärikään määrää että otappa flunssaan kokista.

Haluan nähdä lapsen, joka juo teetä edes terveenä. Tai jolle maistuu sairaana ruoka. Omat pitää pakottaa syömään kipeinä, muuten ne paastoais. Silloinkin syövät vaan aivan minimaalisesti, kun ei ole ruokahalua. Jos niille juottaa sokerivettä, niin sillon on kyllä jo ihan sama juottaa sitä kokista.

Kyllä sellaisia lapsia on, jotka tajuaa että lääkkeet ei välttämättä kaikki maistu aina joltain mansikoilta.

Kevyttäkin ruokaa on olemassa mistä saa rasvaa ja suoloja, esimerkiksi nuudeleita, joita lapseni syö kokoajan muutenkin.

Vierailija
49/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lastenlääkäri neuvoi, että sokeripitoista juomaa ja sipsejä. Niistä saa kaiken tarvitseman: sokeria, rasvaa ja nesteitä.  Ja toki panadolia kuumeen laskemiseksi.

Jep. Näitä tarjottiin ihan sairaalan osastolla lapselle, kun oli niin sairas, että joutui sinne. Lääkärin määräyksestä sipsiä ja kolaa :D

Vierailija
50/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et olisi ap itse toiminut yhtään sen paremmin. Siksihän se lapsi siellä kasvatuslaitoksessa alunperin onkin.

Olisin toiminut 100x paremmin, eikä se olisi edes maksanut yhteiskunnalle mitään ylimääräistä.

Lapsista ei olisi edes kasvanut viranomaisia vihaavia jos ne olisi saanut kasvaa rauhassa minun luona, nyt ne on sitten kasvaneet sellaisiksi siellä "oikeassa" kasvatuksessa ollessaan, jännä juttu.

Jokin hyvä syyhän siihen on ollut, etteivät ole sinun luonasi kasvaneet. Ilmesesti se ei olisi ollut mikään turvallinen ja rauhallinen kasvuympäristö heille.

Ja ainakaan tuo sinun asenteesi ammattilaisia kohtaan ei ole yhtään parantanut heidän suhtautumistaan viranomaisia kohtaan. Ehkä siinä on yksi syy sille.

Vierailija
51/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellaisia lapsia on, jotka tajuaa että lääkkeet ei välttämättä kaikki maistu aina joltain mansikoilta.

Kevyttäkin ruokaa on olemassa mistä saa rasvaa ja suoloja, esimerkiksi nuudeleita, joita lapseni syö kokoajan muutenkin.

Nuudelit ei ole mitään terveellisiä. Sinuna puuttuisin oitis lapsesi noin huonoon ja ravintoaineköyhään ruokavalioon.

Vierailija
52/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pennuille jaffaa !

Miksi?

Vierailija
53/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy niitä ammattilaisia, kun joutuvat ap:n kaltaisia hulluja vanhempia sietämään...

Vierailija
54/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin hyvä syyhän siihen on ollut, etteivät ole sinun luonasi kasvaneet. Ilmesesti se ei olisi ollut mikään turvallinen ja rauhallinen kasvuympäristö heille.

Ja ainakaan tuo sinun asenteesi ammattilaisia kohtaan ei ole yhtään parantanut heidän suhtautumistaan viranomaisia kohtaan. Ehkä siinä on yksi syy sille.

"Hyvä syy" on ilmeisesti se, että en arvosta tämän maan lapsia satuttavia viranomaisia ja päättäjiä millään muotoa.

Ne kyllä ihan itse näkee ja kokee aitiopaikalta miten "ammattilaiset" muunmuassa valehtelee, koettaa maanitella puhumaan vanhempansa syylliseksi milloin mihinkin perättömään epäilyyn jne.

Eli kun on avoimesti pellelandian hallinnon vastainen, voidaan tästä muka-rikoksesta viedä jopa lapsetkin jonnekin mielisairaiden pyörittämään laitokseen rääkättäväksi.

Hyvä suomi, hienosti toimittu.

Vierailija
55/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuudelit ei ole mitään terveellisiä. Sinuna puuttuisin oitis lapsesi noin huonoon ja ravintoaineköyhään ruokavalioon.

Mitä ehdotat ratkaisuksi, pakkosyöttöä?

Tämän haluaa varmasti tietää myös koulun kuin kotivankilankin väki, miten saada nirso lapsi syömään paremmin edes niiden bulkkishittejä.

Vierailija
56/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukko oli antanut pojalle Jaffaa oksutautiin.

En syyttänyt arpea,80luvun lapsena muistan miten limsaa juostiin ostamaan aina kun joku oksensi. Nykyäänhän sitä ei suositella.

80-luvulla Jaffa ei ollut mikään arkinen janojuoma, vaan sairaudesta parani melkein pelkästään sillä, että sai kerrankin Jaffaa.

Vierailija
57/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niitä ammattilaisia, kun joutuvat ap:n kaltaisia hulluja vanhempia sietämään...

Samanlaisia ovat, monet kehitysvammaisten tai vanhusten omaiset, käyvät ehkä kerran vuodessa paikalla ja kaikki saavat kuulla kunniansa. Huvittavin tapaus minusta oli kehitysvammaisen veli, joka ei ole kahteenkymmeneen vuoteen ollut yhteydessä, asioita hoitaa edunvalvoja ja nyt, kun koronapiikkien aika tuli, veli soitti, ettei rokotetta saa antaa. 

Vierailija
58/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvä syy" on ilmeisesti se, että en arvosta tämän maan lapsia satuttavia viranomaisia ja päättäjiä millään muotoa.

Ne kyllä ihan itse näkee ja kokee aitiopaikalta miten "ammattilaiset" muunmuassa valehtelee, koettaa maanitella puhumaan vanhempansa syylliseksi milloin mihinkin perättömään epäilyyn jne.

Eli kun on avoimesti pellelandian hallinnon vastainen, voidaan tästä muka-rikoksesta viedä jopa lapsetkin jonnekin mielisairaiden pyörittämään laitokseen rääkättäväksi.

Se, ettet sä arvosta viranomaisia tai päättäjiä ei kaiken järjen mukaan pitäisi vaikuttaa lapsista huolehtimiseen ja kasvattamiseen... eli jotain sairasta sä oot tehnyt tai muuten on huonot ja vahingoittavat oltavat ollut lapsilla.

Kuulostat kyllä aika epävakaalta ihmiseltä. On varmasti vain hyvä, että lapset eivät asu luonasi. Kaikista vain ei ole vanhemmiksi.

Vierailija
59/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettet sä arvosta viranomaisia tai päättäjiä ei kaiken järjen mukaan pitäisi vaikuttaa lapsista huolehtimiseen ja kasvattamiseen... eli jotain sairasta sä oot tehnyt tai muuten on huonot ja vahingoittavat oltavat ollut lapsilla.

Kuulostat kyllä aika epävakaalta ihmiseltä. On varmasti vain hyvä, että lapset eivät asu luonasi. Kaikista vain ei ole vanhemmiksi.

Siitä vaan sitten tekemään rikosilmotusta kerta olen mukamas jotain väärää tehnyt, jännä vaan ettei sitä ole kohta kahteen vuoteen saatu aikaseksi, vaan on vain keskitytty painostamaan ja kiristämään minua edes teeskentelemään tehneeni jotain väärää ja pahaa.

Lapseni ei edes voineet pahoin, ei ollut depressiota ei mitään ongelmia kun asuivat kanssani, kaikki ongelmat alkoi vasta kun ammattilaiset haki lapset näiden itkusta ja traumatisoitumisesta välittämättä pätkääkään.

Ja tosiaan, tällä paskalaitoksella on käytössään yli 10x budjetti niiden lasten kasvatuksessa kuin minulla oli, silti eivät kykene muuhun kuin epäonnistumaan aivan yksinkertaisissakin asioissa ja aiheuttamaan lapsille pahoinvointia.

Joistakin ei tosiaan ole lasten kasvattajiksi, kaikkein vähiten valtiosta muka-asiantuntijoineen.

Vierailija
60/70 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia ovat, monet kehitysvammaisten tai vanhusten omaiset, käyvät ehkä kerran vuodessa paikalla ja kaikki saavat kuulla kunniansa. Huvittavin tapaus minusta oli kehitysvammaisen veli, joka ei ole kahteenkymmeneen vuoteen ollut yhteydessä, asioita hoitaa edunvalvoja ja nyt, kun koronapiikkien aika tuli, veli soitti, ettei rokotetta saa antaa. 

Minä annoin lasten itsensä päättää ottavatko ne piikit vaiko ei, eivät ole halunneet ottaa, vaikka toki "asiantuntijat" koettivat kovasti painostaakin ottamaan.