Expert: lapsella on 40 asteen kuume! Pistänpä sen juomaan kokista!
Tämmönen episodi oli toissapäivänä ollut.
Lapsella oli siis korkea kuume, niin ohjaaja oli antanut sille vaan pullon kokista ja sanonu että pitää juoda mahdollisimman nopeasti se pois.
Lapsella tuli sitten huono olo ja oksennus.
Semmosta vähän parempaa flunssan hoitoa, ja tääkin lysti maksaa yhteiskunnalle vaan toista sataa tonnia vuodessa per tenava.
Kommentit (70)
" Onko expert kodinkoneliikkeitä vielä jossain? Siis joku myyjä antanut lapsellesi työharjoittelussa kokista? Siis mitä?"
Ha hah hah HAH, mä nauran täällä kippurassa !!! Kiitti päivän makeimmista nauruista !!
Vierailija kirjoitti:
Minulle lastenlääkäri neuvoi, että sokeripitoista juomaa ja sipsejä. Niistä saa kaiken tarvitseman: sokeria, rasvaa ja nesteitä. Ja toki panadolia kuumeen laskemiseksi.
Olin 4-vuotiaan kanssa sairaalassa, keuhkokuume. Ensimmäisenä ohje: käy ostamassa kokista ja sipsejä. Eli ihan tunnettu ohje lääkäreiden keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokis on ihan hyvä sairastaessa. Potilas tarvitsee sokereita ja nestettä.
Se saa niitä ihan tarpeeksi ruuasta,teestä ja tietysti vedestä, ei kukaan lääkärikään määrää että otappa flunssaan kokista.
Kuumeessahan se ruoka maistuukin... not.
Eikä vedessä ole tarvittavia suoloja ja sokereita. Miksi teetä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella ei ole edes ohjaajaa, itse joudun hoitamaan.
Ei tarttis olla munkaan lapsilla, mutta pellelandian mielestä pitää olla, ja tätä nyt sitten saadaan rahan vastineeksi, puoliväkisin kokiksen juottamista vaarallisen korkeaan kuumeeseen.
Ei 40 ole vielä vaarallinen vaikka korkea onkin. Omalle lapselle on lääkäri antanut ohjeen juottaa sitä mikä alas menee kunhan juo. Näin myös sairaalassa tehtiin kun kuume oli korkealla. Kuumelääke ja nesteitä. Pahoinvointia voi jokatapauksessa olla kuumeesta johtuen.
Kyllä 40 on jo vaarallinen ja voi aiheuttaa elinvaurioita.
Lapselle oli sanottu että pitää juoda kokis niin nopeesti kuin pystyy, jos olisivat lääkärin saaneet kiinni, niin lyön vaikka vetoa ettei sieltä olisi tuommoista ohjetta annettu.
Lapsi ei ollut pahoinvointinen ennen "kokislääkitystä" eikä oksentamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle lastenlääkäri neuvoi, että sokeripitoista juomaa ja sipsejä. Niistä saa kaiken tarvitseman: sokeria, rasvaa ja nesteitä. Ja toki panadolia kuumeen laskemiseksi.
Olin 4-vuotiaan kanssa sairaalassa, keuhkokuume. Ensimmäisenä ohje: käy ostamassa kokista ja sipsejä. Eli ihan tunnettu ohje lääkäreiden keskuudessa.
Aivan läpeensä paska lekuri ollut sun lasta sitten hoitamassa.
" Onko expert kodinkoneliikkeitä vielä jossain? Siis joku myyjä antanut lapsellesi työharjoittelussa kokista? Siis mitä?"
ööö...siis jos se on joku Yksityinen Lääkäriasema "Äkspert" joka antaa kuumeisella lapselle ......kokista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ap kannattanut pitää haarat ristissä, eikä lisääntyä. No tyhmästä päästä kärsii jne ...
Olen lasten isä.
Huomaa kyllä, naisten aloitukset on laadukkaampia.
Kokis ja sipsit parantaa körönanki.
Terveisin Expert
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsi on siis otettu huostaan ja nyt nuorisokodin/ lastenkodin ohjaajat ovat syyllisiä, kun lapsi oksentaa kuumeessa juotuaan cokista?
Niin, kuka muukaan on syyllinen kuin väärin sairasta lasta hoitava aikuinen?
Ihan oikeinhan tuossa on toimittu, ei se oksentaminen välttämättä johdu cokiksesta. Onko hän muuten perusterve?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ohjaaja? Onko lapsi näyttelijä?
Oikeinkasvatuslaitoksen ohjaaja, lastenkasvatuksen johtotähtiä siis.
Eivätkö muka edes soittaneet sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se saa niitä ihan tarpeeksi ruuasta,teestä ja tietysti vedestä, ei kukaan lääkärikään määrää että otappa flunssaan kokista.
Eikä vedessä ole tarvittavia suoloja ja sokereita. Miksi teetä???
Kyllä mä vaan olisin saanut samantien tehtyä maistuvaa ruokaa missä on erityisesti linnunrasvaa joka on tunnetusti tehokas lääke flunssaan.
Musta tee ja hunaja sisältää aineita, jotka luonnostaan tuhoaa viruksia ja bakteereja, samoiten tietty lämmin juoma osaltaan auttaa kehoa taistelemaan pöpöjä vastaan.
Joku kylmä kokis flunssaan on urpojen neuvo jotka ei tiedä mistään mitään, tai eivät yksinkertaisesti välitä sairauden hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flunssaa ei ole neuvottu, mutta vatsatautiin kylläkin. Hiilihappo piti ravistaa pois.
Et olisi ap itse toiminut yhtään sen paremmin. Siksihän se lapsi siellä kasvatuslaitoksessa alunperin onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella ei ole edes ohjaajaa, itse joudun hoitamaan.
Ei tarttis olla munkaan lapsilla, mutta pellelandian mielestä pitää olla, ja tätä nyt sitten saadaan rahan vastineeksi, puoliväkisin kokiksen juottamista vaarallisen korkeaan kuumeeseen.
Ei 40 ole vielä vaarallinen vaikka korkea onkin. Omalle lapselle on lääkäri antanut ohjeen juottaa sitä mikä alas menee kunhan juo. Näin myös sairaalassa tehtiin kun kuume oli korkealla. Kuumelääke ja nesteitä. Pahoinvointia voi jokatapauksessa olla kuumeesta johtuen.
Kyllä 40 on jo vaarallinen ja voi aiheuttaa elinvaurioita.
Lapselle oli sanottu että pitää juoda kokis niin nopeesti kuin pystyy, jos olisivat lääkärin saaneet kiinni, niin lyön vaikka vetoa ettei sieltä olisi tuommoista ohjetta annettu.
Lapsi ei ollut pahoinvointinen ennen "kokislääkitystä" eikä oksentamisen jälkeen.
Niin nopeasti ei tarkoita yhtä ryyppäystä vaan omassa tahdissa, mutta ei kuluteta tuntia juomiseen. Ohje on hankala lapsen ymmärtää. Helposti juoman hapot yökkäyttävät, jos juo liian nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kovaa kuumetta edeltävänä päivänä ilmottivat että lapsi on kipeä, sen jälkeen eivät ole asiasta mitään puhuneet vaan olen kaiken tiedon saanut lapsilta itseltään, mukaanlukien sen, ettei ne edes tiedä onko ne saaneet panadolia tai mitään muutakaan mitä olen neuvonut antamaan.
Jostain syystä kotivankilassa ei ole myöskään näemmä kuumemittareita kuin yksi, joten lapset ei voi itse mittailla kuumetta silloin kun halutaan, pitää pyytää ja odottaa että expert tuo sen talon ainoan mittarin ja mittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vedessä ole tarvittavia suoloja ja sokereita. Miksi teetä???Kyllä mä vaan olisin saanut samantien tehtyä maistuvaa ruokaa missä on erityisesti linnunrasvaa joka on tunnetusti tehokas lääke flunssaan.
Musta tee ja hunaja sisältää aineita, jotka luonnostaan tuhoaa viruksia ja bakteereja, samoiten tietty lämmin juoma osaltaan auttaa kehoa taistelemaan pöpöjä vastaan.
Joku kylmä kokis flunssaan on urpojen neuvo jotka ei tiedä mistään mitään, tai eivät yksinkertaisesti välitä sairauden hoidosta.
Sä kuulostat olevan joku hippi, joka parantaisi diabeteksen ja syövänkin jollain vesikylvyillä ja yrteillä. Kyllä nää tämmöiset on jo niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kovaa kuumetta edeltävänä päivänä ilmottivat että lapsi on kipeä, sen jälkeen eivät ole asiasta mitään puhuneet vaan olen kaiken tiedon saanut lapsilta itseltään, mukaanlukien sen, ettei ne edes tiedä onko ne saaneet panadolia tai mitään muutakaan mitä olen neuvonut antamaan.
Jostain syystä kotivankilassa ei ole myöskään näemmä kuumemittareita kuin yksi, joten lapset ei voi itse mittailla kuumetta silloin kun halutaan, pitää pyytää ja odottaa että expert tuo sen talon ainoan mittarin ja mittaa.
Sulla nyt ei ole hirveästi varaa arvostella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ap kannattanut pitää haarat ristissä, eikä lisääntyä. No tyhmästä päästä kärsii jne ...
Olen lasten isä.
No järki ei silti päätä pakota. Suomessa ei kovin montaa turhaa huostaanottoa ole tehty, eikä sun tapaus todellakaan kuulu siihen pieneen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vedessä ole tarvittavia suoloja ja sokereita. Miksi teetä???Kyllä mä vaan olisin saanut samantien tehtyä maistuvaa ruokaa missä on erityisesti linnunrasvaa joka on tunnetusti tehokas lääke flunssaan.
Sä kuulostat olevan joku hippi, joka parantaisi diabeteksen ja syövänkin jollain vesikylvyillä ja yrteillä. Kyllä nää tämmöiset on jo niin nähty.
Ei, en ole mikään flunssatauteja kokiksella hoitava hippi.
En myöskään kyylää lasten pesulla käyntiä kuten nämä kokiksella ja eristyksellä asioita hoitavat hipit.
Ei täs ole kukaan edes vatsataudissa, vaan flunssassa koko perhemäinen kotivankila.