Lainasin kaverilla 900e käteisen kuukausi sitten, ja nyt hän oli sitten maksanut takaisin mun TILILLE sen. Ongelma tässä on että saan perustoimeentulotukea, ja nyt sitten perustoimeentulotukea sen takia vähennetään tuo 900e seuraavalta 2 kuukaudelta!!!
Tosi kiva kun meni puoltoista vuotta säästää tuo 900e, ja nyt se on sit ihan sama ku ei ois ollutkaan.
Voinko vaatia kaveria maksamaan ton 900e uudelleen käteisellä????
800kun kela hyväksyy 50e tulot/kk
TÄN SIITÄ SAA KUN KOITTAA AUTTAA TOISTA HÄDÄSSÄ
Kommentit (449)
Vierailija kirjoitti:
Joko kela sen huomasi? Lähetä raha takaisin kaverin tilille, sano kaverille tiukasti että haluat käteisellä sen takaisin kuten sen annoitkin, ja kelalle sano, että tuo 900e siirto kaverilta sinulle oli kaverin virhe, laittoi vahingossa...
Itse tekisin näin.
Ihme kommentteja taas täällä, mielestäni on oikeus olla sukanvarressa hätävaraa vaikka saa toimeentulotukea. Tuo 50€ raja vaan aiheuttaa sen että ihmiset ei opi säästämään eikä ajattelemaan rahankäyttöä järkevästi, systeemi palkitsee ne jotka ryyppää rahansa vailla huolen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annoit hänelle tilinumerosi, etkä pyytänyt käteistä?
Mä vastasin tähän jo.
Tietysti oletin että hän ymmärtää antaa käteistä myös takas kun sitä sai, ja kun tietää et oon toimeentulotuella, mutta ei
ap
No mitäs ootte noin tyhmiä kaveris kanssa.
Sulla on ollut rahaa käytössä, ei silloin tarvita tt-tukea
No oma tyhmyys, että et sopinut maksusuunnitelmaa käteisenä takaisin.
Palauta se raha tililtä kaverisi tilille, jonka jälkeen hän antaa sen käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kaverisi oli saanut tietää tilinumerosi?
No ollaan tunnettu yli 10 vuotta, ja en oo aina ollut toimeentulotuella.
Ennen tehtiin tilisiirtoja toistemme välillä.
ap
No jos annoit käteistä, miksi ihmeessä sovitte että hän maksaa tilisiirtona takaisin? Käteinen käteisestä.
EMME SOPINEET!
ap
Se maksu jää näkyviin ap.n tilisiirtoihin. Olet saanut 900 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annoit hänelle tilinumerosi, etkä pyytänyt käteistä?
Mä vastasin tähän jo.
Tietysti oletin että hän ymmärtää antaa käteistä myös takas kun sitä sai, ja kun tietää et oon toimeentulotuella, mutta ei
ap
Joo kaikki ei ole ajantuksenlukijoita.
Jos olet onnistunut säästämään toimeentulotuesta, niin sitä on maksettu liikaa, eli et ole tarvinnut niin paljon. Se on tarkoitettu tueksi niin, että tulee toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä saat nyt jouluna moninkertaisen lapsilisän, joten mikä on ongelmasi...?
Sanoiko ap edes missään että hänellä on lapsia?
Voitko palauttaa summan vedoten väärään tilisiirtoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko kela sen huomasi? Lähetä raha takaisin kaverin tilille, sano kaverille tiukasti että haluat käteisellä sen takaisin kuten sen annoitkin, ja kelalle sano, että tuo 900e siirto kaverilta sinulle oli kaverin virhe, laittoi vahingossa...
Tämä. Äkkiä takaisin ja selvitys kelalle, et oli tullut väärälle hlölle.
Aloittajan virhe tässä oli se, ettei tarkkaan sovittu, miten maksetaan takaisin.
saatan olla hiukan pessimisti (luetaan realisti) mutta en kauheesti usko että menis läpi.
Vierailija kirjoitti:
Näin toimii kela. Jos annat rahan kaverillesi ja toistatte tämän kuvion 10 kertaa, niin Kelan mielestä sinulla 9000 euroa rahaa tyhjästä ja kaverillasi on myös 9000 euroa. Kokemusta on.
Ei kukaan veivaa rahoja noin muuten kuin kusetustarkoituksessa. Fakta. Sama ongelma ap:lla - oppiipahan.
Palautat viestillä : virheellisesti tullut
Vierailija kirjoitti:
Jos olet onnistunut säästämään toimeentulotuesta, niin sitä on maksettu liikaa, eli et ole tarvinnut niin paljon. Se on tarkoitettu tueksi niin, että tulee toimeen.
Toimeentulotuki on jokaiselle sama summa.
Ei voi katsoa että sitä maksetaan "liikaa" tyypille joka onnistuu säästämään vaikka 70e/kk vuoden ajan, kun taas tyyppi joka ryyppää tuon ylimääräisen 70e olisikin saanut "sopivan" summan.
Tajuatko itse edes miten älytöntä olisi?
Sama tilanne on kelan mielestä jos siirtää omalta tililtään toiselle rahaa että riittää laskuun , on tämä kelan silmissä tuloa . Eli jos laitat vasemmassa taskussa olleet oikeaan taskuun saat ko summan rahaa .
Miksi meidän pitäisi antaa sinulle rahaa, kun sinulla on 900€? Et ole köyhä. Tuolla pärjää kolme kuukautta heittämällä. Mene töihin jos ei riitä.
No luulis, että tuollaiset maksusuunnitelmat sovitaan hyvin tarkkaan eikä oleteta, että toinen vain tajuaa.
No jos annoit käteistä, miksi ihmeessä sovitte että hän maksaa tilisiirtona takaisin? Käteinen käteisestä.