Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit edunvalvojana niin ottaisitko edunvalvonta palkkio minimin siitä huolimatta että asiakkaallesi ei jää rahaa ruokaan jouluksi ja loppukuun ajaksi?

Vierailija
17.12.2022 |

Vai voisitko luopua tai lykätä edunvalvonta palkkiota myöhemmäksi niin että asiakkaasi saa ostettua ruokaa mutta jäät itse ilman minimi palkkiota edunvalvonta tehtävästä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan toimeentulotukea, työttömyysetuutta ja asumistukea yhteensä noin 1050 euroa, siitä noin 500e menee vuokraan ja sen jälkeen pitää vielä maksaa vesi, sähkö, kaukolämpö, puhelinliittymä ja opintolainan lyhennys. Jos siitä vielä otettaisiin edunvalvonnan palkkio niin eipä siitä jää paljoakaan rahaa ruokaan.

Mikset laita sähkö-, vesi- ja kaukolämpölaskuja toimeentulotukihakemukseen? Ei niitä tarvitse perusosasta maksaa. Ja ei mulle kyllä kaukolämmöstä mitään erillistä laskua edes tule, se kuuluu sähkölaskuun.

Koska Kela on tähänkin asti vain lähettänyt ne hylsynä takaisin ja jonkun ne on pakko maksaa tai muuten katkeaa sähköt, vesi ja lämpö.

Mikä on ollut perustelu että niitä ei makseta?

Vierailija
22/24 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä palkkiota ole pakko ottaa.

Riippuu aivan kenen edunvalvonnasta olisi kyse.

Ainokainen lapsi ei ota vanhempansa edunvalvonnasta mitään palkkiota, siitä olisi vaan lisätyötä ilmoitella palkkion maksamisesta verottajalle ja dvv:lle ja saadusta summasta menisi valtaosa veroihin. Menee sitten joskus tulevaisuudessa perintövero siitä summasta, mitä on säästynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta palkkiota lainkaan, koska olen lähisukulaiseni edunvalvoja ja tällä sukulaisellani on selvästi pienemmät tulot kuin minulla. Julkinen edunvalvoja tuskin pystyy jättämään palkkiot nostamatta.

Jos rahaa ei jää edunvalvojan palkkion jälkeen tarpeeksi ruokaan, niin edunvalvoja on todennäköisesti mokannut eikä ole hakenut päämiehelleen kaikki tälle kuuluvia etuuksia (viime kädessä toimeentulotukea). Eikö päämiehellä ole lainkaan säästöjä, joista palkkion voisi maksaa?

Vierailija
24/24 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvojalle maksettava pe­rus­mak­su on ta­val­li­ses­ti 440 euroa vuo­des­sa. Mikäli pää­mie­hen vuo­sit­tai­set tulot ovat 14 000 euroa tai sitä pie­nem­mät, on pe­rus­mak­su 280 euroa.

Kyseessä ei siis mikään ylivoimainen suoritus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä