Ärsyttää jouluna aikuisten lautapelit
Ärsyttää jo valmiiksi, kun joulupäivänä on taas perinteeksi muodostunut aikuisten lautapeli-ilta. Kyseessä siis miehen sisarusten järkkäämä juttu. En voi sietää lautapelejä (joku Alias tai Trivial Pursuit voi mennä joskus harvoin). Nämä pelit on sellaisia, että porukka istuu vaan hiljaa jopa tuntikausia. Vaivaannuttavaa. Olen ehdottanut miehelle, että jäisin kotiin tai tekisin jotain muuta, kun ei vaan kiinnosta, mutta mies loukkaantuu... Eli menen sinne taas istuskelemaan ja hörppimään glögiä ja katsomaan telkkua, kun en halua pelata. Pääasia kuulemma, että olen läsnä.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää varmasti muitakin tuollainen jurottava ap pelaamassa naama norsunvitulla
Oletko omasta mielestäsi positiivinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse täältä lupaa mihinkään, tee kuten haluat. En kyllä ymmärrä, miksi kannattaa ajaa 100 km extraa, jos aikoo istua sohvan nurkassa kotonakin. Et myöskään voi ottaa viiniä tai glögiä sitten ruuan kanssa. Juu ei ole iso ongelma. Mainitsit vaan itse glögin ja viinin. Palsta kulkee mukana puhelimessa, niin saat rauhassa palstailla sielläkin. Voit varmaan vetäytyä jo aiemmin sänkyyn, jos ei kukaan kerran sinua kaipaa.
Ei minulla ole ongelmia olla ilman alkoholia, jotta voin ajaa kotiin. Ja miksi palstailisin? Silloin tällöin palstailen, kuten esimerkiksi tänään, mutta jouluna ajattelin ihan vaan katsella leffoja, herkutella ja juoda viiniä ja nimenomaan tätä voin tehdä sitten kotona. Ja miksi menisin aiemmin sänkyyn? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että miehelläsi on useampi sisarus, mutta vain yhdellä heistä on puoliso? Toivottavasti vuoden päästä teitä appivanhempiesi miniöitä ja vävyjä on useampi, joista ainakin joku jäisi mielummin seuraksesi juttelemaan kuin pelaisi strategiapelejä.
Miehen toisella veljellä ja siskolla on puoliso. Yhdellä veljellä ei ole. Ap
Minusta pelaaminen on mukavaa yhdessäoloa. Vihaan näitä perheitä, joissa aivokuolleina vaan tuijotetaan telkkaria.
Pelaaminen ei kiinnosta, jos on tyhmä ja aina häviää. Pelaaminen ei kiinnosta myöskään kälkättävää kanaa, joka ahdistuu, kun hänen sijasta tuijotetaankin pelilautaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelaaminen ei kiinnosta, jos on tyhmä ja aina häviää. Pelaaminen ei kiinnosta myöskään kälkättävää kanaa, joka ahdistuu, kun hänen sijasta tuijotetaankin pelilautaa.
Eli suomeksi sanottuna sinua loukkaa verisesti se, että eri ihmiset pitävät eri asioista kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
"En pidä lautapeleistä."
Vähän niinkuin "en pidä lukemisesta" tai "liikunta ei oo mun juttu".
Antaa ihmisestä tietynlaisen kuvan.
"Antaa ihmisestä tietynlaisen kuvan."
Entä sitten? Miksi niin vähäpätöisissä asioissa täytyisi miettiä, mitä muut ajattelevat ja ovat mieltä? Ei maapallo suistu radaltaan siitä syystä, että jotkut inhoavat lautapelejä tai liikuntaa ja sanovat sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, ettei sinuakaan liiemmin pelit kiinnosta, jos tuollaisen mielikuvan saat ihmisistä, jotka eivät pelaa.
Fiksu olisi ilmoittanut jo viime joulun jälkeen, että ensi vuonna eri tavalla. Epäreilua tehdä se nyt, kun kaikki suunniteltu, eikä mieskään voi enää muuttaa suunnitelmia. Jos hän siis kuitenkin haluaisi joulun sinun kanssasi viettää. Sinulle tuntuu olevan ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pelaaminen on mukavaa yhdessäoloa. Vihaan näitä perheitä, joissa aivokuolleina vaan tuijotetaan telkkaria.
Aijaa. Minusta ei ole mukavaa. Eikä aivokuolleina tuijoteta telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse täältä lupaa mihinkään, tee kuten haluat. En kyllä ymmärrä, miksi kannattaa ajaa 100 km extraa, jos aikoo istua sohvan nurkassa kotonakin. Et myöskään voi ottaa viiniä tai glögiä sitten ruuan kanssa. Juu ei ole iso ongelma. Mainitsit vaan itse glögin ja viinin. Palsta kulkee mukana puhelimessa, niin saat rauhassa palstailla sielläkin. Voit varmaan vetäytyä jo aiemmin sänkyyn, jos ei kukaan kerran sinua kaipaa.
Ei minulla ole ongelmia olla ilman alkoholia, jotta voin ajaa kotiin. Ja miksi palstailisin? Silloin tällöin palstailen, kuten esimerkiksi tänään, mutta jouluna ajattelin ihan vaan katsella leffoja, herkutella ja juoda viiniä ja nimenomaan tätä voin tehdä sitten kotona. Ja miksi menisin aiemmin sänkyyn? Ap
Siksi aiemmin sänkyyn, kun et jaksa siellä sohvalla kököttää. Voihan se olla, että miehesikin kömpisi aiemmin viereesi..
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää aina lautapelit. Kun ei itse ole peli-ihminen ollenkaan, on todella pitkästyttävää seurata sitä tuntikausien kököttämistä. Aina jossain illanistujaisissa joku saa sen idean että hei nyt pelataan, ja siitä alkaa mun piina, kun ei kehtaa siitä paikasta kotiinkaan lähteä.
Pelatkaa sitten vaikka 4 hengen korttipelejä, joissa 2 paria pelaa toisiaan vastaan. Esimerkiksi canasta ja tuppi ovat hyviä vaihtoehtoja eikä niitä tarvitse pelata rahasta kuten pokerin eri muunnelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi aiemmin sänkyyn, kun et jaksa siellä sohvalla kököttää. Voihan se olla, että miehesikin kömpisi aiemmin viereesi..
Miksi kömpisi, jos on hyvät pelit kesken? Se mies varmasti haluaa pelata ihan tappiin saakka, jos nauttii näistä peleistä.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin pelaaminen on aktiivista yhdessäoloa olipa kyse kortti- tai lautapeleistä.
Miksi kaveriporukalla olisi tarvetta katsoa yhdessä televisiota, jollei tarkoituksena ole sitten seurata jotain urheilutapahtumaa kuten jalkapallo- tai jääkiekko-ottelua. Kaikkein älyttömintä olisi pitää televisiota taustalla päällä eikä keskustella paikallaolevien ihmisten kanssa. Toki illanistuijaisissa voidaan katsoa joku 15 minuutin uutislähetys, jos maailmalla on menossa joku mielenkiintoinen tapahtuma. MUTTA, miksi taustalla pyörisi joku elokuva tai tv-sarjan jakso, josta kukaan ei ole aidosti kiinnostunut? Pelkäävätkö ihmiset että heillä ei olisi muuten jutun aiheita?
Itse katson elokuvia mieluiten yksin pidennetyssä olohuoneessa vastamelukuulokkeet päässä ilman mitään häiritseviä tekijöitä, niin että ainoa valonlähde on iso tv-ruutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että miehelläsi on useampi sisarus, mutta vain yhdellä heistä on puoliso? Toivottavasti vuoden päästä teitä appivanhempiesi miniöitä ja vävyjä on useampi, joista ainakin joku jäisi mielummin seuraksesi juttelemaan kuin pelaisi strategiapelejä.
Eikö sinulla ole omia sisaruksia, joita voisit kutsua samaan illanviettoon tasapainottamaan tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Vihaat ihan tosissasi ventovieraita ihmisiä vain siksi, että he pitävät telkkarin katselua parempana ajanvietteenä kuin lautapelien pelaamista?
Mitä tätä kejua olen lueskellut, niin te vannoutuneet lautapelidiggarit vaikutatte olevan tosi viha- ja ahdasmielistä porukkaa. Kommenteistanne tulee lähinnä mieleen laturaivoajat: he käyttäytyvät yhtä sotaisasti, jos asiat eivät mene juuri heidän pillinsä mukaan. Kommenteistanne oppii lähinnä vain sen, että lautapeleistä kannattaa pysyä hyvin kaukana!
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole omia sisaruksia, joita voisit kutsua samaan illanviettoon tasapainottamaan tilannetta?
Miksi joku kutsuisi omia sukulaisia toisten kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Fiksu olisi ilmoittanut jo viime joulun jälkeen, että ensi vuonna eri tavalla. Epäreilua tehdä se nyt, kun kaikki suunniteltu, eikä mieskään voi enää muuttaa suunnitelmia. Jos hän siis kuitenkin haluaisi joulun sinun kanssasi viettää. Sinulle tuntuu olevan ihan sama.
Kyllä mieheni on tiennyt jo alusta alkaen, etten pidä lautapeleistä. Pidän kuitenkin syömisestä ja saunomisesta, joten sen takia sinne olen tykännyt mennä. Pidän myös miehen sukulaisista. Ja kyllähän me joulua vietetäänkin yhdessä, vaikka lähtisin lautapelien alkaessa kotiin... Minulla ei ole muuta ärsytyksen aihetta, kun nuo pelit. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla, mutta miksi kutsuisin heidät mieheni sukulaisille? Ei meidän sukulaiset ole keskenään läheisiä. Ap