Tympeää käydä kaupassa
Kun saa joka päivä haistella ympärillään vanhan viinan ja tupakan lemua. Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi pitää keskellä arkipäivää deekuilla ja roikkua Salen kassajonossa haisemassa muutaman olut- tai lonkerotölkin kanssa? Myrkytätte kanssaihmisten hengitysilman ja vielä kehtaatte lisäksi öykkäröidä kaupan työntekijöille ruuhkassa, kun jono ei vedä tms. Itse takkuatte sitten maksukorttinne tai pennosienne kanssa kassalla jonon tukkona. Kyllä tympäisee, kun väsyneenä ja nälkäisenä työpäivän päälle poikkeaa lähimarketissa, niin kaupan aula ja kassajono kuhisee näitä kalja- rööki- ja viinasieppoja. Ettekö voisi vain kadota jonnekin metsien siimeksiin pois näkyviltä ja haudutella kiljunne itse?
Kommentit (47)
Sitä samaa me kassatkin siellä haistellaan heti aamusta. Ja siihen päälle muut sekopäät, jotka eivät edes tiedä onko nyt ilta vai aamu ja ne on sitä joukkoa jotka eivät vanhalle kaljalle tai viinalle haise.
Meininki rauhoittuisi, kun kaljaa saisi vain Alkosta ja röökiä erityisistä tupakkakioskeista. Mikä ihana unelma!
Kaikilla on oikeus käydä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä samaa me kassatkin siellä haistellaan heti aamusta. Ja siihen päälle muut sekopäät, jotka eivät edes tiedä onko nyt ilta vai aamu ja ne on sitä joukkoa jotka eivät vanhalle kaljalle tai viinalle haise.
En tajua kuinka jaksatte!!
Toki itse olen turhautuneena huomannut, että kassatyöntekijöiltä ei enää riitä paukkuja meidän normaalien ihmisten huomiointiin eikä edes tervehtimiseen, kun energiat menevät näiden sekopäiden kanssa lässyttämiseen ja p-jauhantaan. On useamman kerran käynyt tämänkin viikon aikana niin, että itse en saa edes katsetta eikä tervehdystä kassatyöntekijältä, kun edessä tai takana jonossa huomion vie joku laitapuolen "vakioasiakas". Ei sillä, että oma elämä tästä menisi pilalle, mutta jotenkin surullista.
Vierailija kirjoitti:
Kassajonossa nämä kaljasedät tunkevat ihan takaraivoon kiinni. OKSETTAVAA.
Kova kiire tuntuu olevan saada juomat äkkiä hihnalta ääntä kohti. Tutina on aistittavissa. Säälittävää.
Tästä syystä olen jo jonkin aikaa Odaillut kaikki ostokseni suoraan kotiovelle. Säästyy aikaa ja vaivaa, eikä tarvitse käydä kaupassa ollenkaan, kun Odalta saa kaiken tarvittavan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla .
Harmi, että aletuotteiden vuoksi pitää aina jonottaa "ihmiskassalle". Muuten käyttäisin ip-kassaa niin ei tarvitsisi jonotella näiden haisuleiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla .
Sinäpä sen sanoit. Täysin samaa mieltä.
Täällä lähikaupassa soi kovalla musiikki, rap ja mainoksia tulee putkessa. Myös kaikenlaisia hiihtäjiä liikkuu kaupassa ja on partavedet. Toisessa kaupassa ruuhkaa nykyään vähän.
Tarvitseeko ihmiset nykyään rohkaisuryypyt kaupungille lähtiessään vai mikä on? Itsekin huomannut, että ihan "fiksunkin" näköiset ihmiset saattavat löyhkätä yllättäen alkolle. Ja ei, nyt en tarkoita käsidesiä.
Toivoisin myös, että nämä tissuttajat ja pulsut pysyisivät kotona eivätkä lähtisi ollenkaan ihmisten ilmoille pyörimään.
Suomessa kaupassa käynnistä on tehty ihmisoikeus. Tarvitaan paljon näyttöä häiriköinnistä ( myös henkilökuntaa seurattu kotimatkalla eräässä tapauksessa)ja väärinkäytöksestä ennen kuin oikeudenkäynnissä sallitaan porttikielto.
Luulisi, että edes pieni yksityinen kauppa saisi valita asiakkaansa.
MIten hitossa kukaan jaksaa olla töissä näiden pikkukauppojen kassoilla, kun työpäivä on pelkkää tupakan ja kaljan myyntiä ja örveltäjien kanssa vääntämistä. Aivan kauheaa.
Jep. Tuntuu, että ei erota onko jonossa pullonpalautusautomaatilla vaiko Salen / K-pikkumarketin kassalla. Hajuefekti on sama. Vanhat kalja- ja viinahuurut vahvasti läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä lähikaupassa soi kovalla musiikki, rap ja mainoksia tulee putkessa. Myös kaikenlaisia hiihtäjiä liikkuu kaupassa ja on partavedet. Toisessa kaupassa ruuhkaa nykyään vähän.
Eli juoppojen lisäksi tulisi kaupassa käynti kieltää myös hiihtäjiltä?
Asuinalueen valintakysymys. Oikein tajusin tätä lukiessa, että tosi harvoin on nykyään tuollaisia ongelmia, ei ole ikävä! Ja tiedän hyvin, mistä on kyse, olen jopa kaljaa ja röökiä aikoinani noille sankareille itiksessä myynyt opiskeluaikanani.
Lähikaupoissa tosiaan harvemmin näkee ja kuulee pikkulapsia - mikä sinällään on ihan positiivinen juttu - mutta nyt tajusinkin miksi. En itsekään haluaisi tuoda lapsia humalaisten kaljaveikkojen sekaan pyörimään. Itseäkin jo ahdistaa riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Asuinalueen valintakysymys. Oikein tajusin tätä lukiessa, että tosi harvoin on nykyään tuollaisia ongelmia, ei ole ikävä! Ja tiedän hyvin, mistä on kyse, olen jopa kaljaa ja röökiä aikoinani noille sankareille itiksessä myynyt opiskeluaikanani.
Tuleeko yllätyksenä tämä ilmiö muualta päin Suomea? Ja pienemmästä kaupungista, missä ei ole noin selkeää asuinaluejakoa kuin stadissa.
Pitäis olla spugeille kaljakaupat erikseen, niin sais tavan ihmiset ostella rauhassa ja hengitellä raikasta ilmaa.
Puliveivarit ja vetelehtivät finninaamateinit voisi kärrätä samalla kyydillä pois ihmisten ilmoilta.