Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tauti tämmöinen on?

Kipiä
16.12.2022 |

Kaksi päivää sitten alkoi kurkussa tuntua kuivalta ja yskittää. Sitten nousi lievä kuume, alle 38 astetta kainalosta. Seuraavana päivänä kuume on tiessään, mutta alkoi nuha sekä kuiva kurkku muuttunut kohtalaiseksi kurkkukivuksi. Tänään ei enää nuhaa (tukkoisuutta kylläkin), mutta kurkkukipu jopa pahentunut ja ääntä ei tule. Silloin satunnaisesti kun vielä yskin, yskiminen sattuu kurkussa.

Yleensä jos mulla on flunssa, nuha tulee vasta kurkkukivun loputtua eikä pahene parissa päivässä. Tää kurkkukipu on jotenkin muutenkin erilaista kuin normiflunssassa. Tällaista on nyt paljon ilmeisesti liikkeellä, influenssalta ei vaikuta tuon kuumeen mataluuden ja keston vuoksi. Onko samanlaisesta kokemuksia? Oletteko menneet lääkäriin?

Ja olisko kotikonsteja, miten saisi lyhennettyä tautia/kurkkukipua?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä semmoinen tarkennus, nyt kurkkukipu on siirtynyt vasemmalle puolelle ja tuntuu semmoiseltä terävältä kun nielee.

-ap

Vierailija
22/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokote toimii -tauti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona voi näkyä plussana vasta noin kolmen neljän päivän jälkeen oireiden alettua. Noin kävi tutuilleni. Testi kannattaa ottaa aamulla kun pöpöt ovat muhineet nenäontelossa yön.

Otin aamulla. Ja siis ilmeisesti työkavereillanikaan ei ole muuttunut posiksi, kun ovat ottaneet testin myöhemmin. Ja edelleen, olisi hyvin kummallista sairastaa korona rokotuksista huolimatta näin pian uudestaan paljon pahempana.

-ap

Voi silti olla koronaa. Minulla on rokotukset + olen potenut koronan ja tällä hetkellä olen taas koronassa, ja iski tällä kertaa pahemmin kuin ekalla kerralla. Kannattaa tehdä testi uudestaan vaikka huomenna.

Vierailija
24/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet. Ootko unohtanut pandemian.

Naurattaa näideb typeryys, jotka luulevat, että kaikki muut virukset on hävinnyt johonkin ja vain korona jäi😆

Vierailija
25/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on sukupuolitauti kurkussa

Vierailija
26/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testata myös influenssa, vaikka olis rokotus. A-inf leviää nyt ja kiertää näemmä rokotuksiakin. Yhdistelmätestejä saa apteekista. Itsellä todella räkäinen tautipäivä 5. menossa. Kotitesti näytti tuo A-influenssan. Alkoi hirveällä kurkkukivulla ja yskänlä, sitten kuumeet ja päänsäryt ja nyt räkää ihan perkeleesti. Ihan aivastelemalla. Suosittelen Mucomyst käsikauppalääkettä liman pitämiseen juoksevana. Helpottaa yskimistä. Kurkkukipuun Bafucin, Gelorevoice ja ihan vaan kylmä kostea astiapyyhe kaulaan.

Vierailija
27/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa se on. Nyt on paljon eri viruksia liikkeellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi