Ihan naurettava väittely miehen kanssa urologin ammatista
Minulla on siis ollut kivulias munuaiskivi, ja mies nauroi ivallisesti, kun sanoin rampanneeni urologilla useaan otteeseen, kun kipuja selviteltiin.
Mies on saanut jostain päähänsä ("tän pitäis olla itsestäänselvyys"), että urologi on "sama miehille kuin gynekologi naisille".
Linkkasin hänelle Wikipedia-artikkelin urologista, niin siihenkin piti vängätä, että "höhöhö Wikipedia ei ole luotettava lähde..."
Millä mä hiljennän tuon omahyväisen tollon???
Kommentit (30)
Ota ero. Tuo typeryys voi periytyä lapsille. Ettehän ole lisääntyneet?
Miksi se pitää hiljentää? Anna linnun laulaa, itseäänhän siinä häpäisee tolloilla kommenteillaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitää hiljentää? Anna linnun laulaa, itseäänhän siinä häpäisee tolloilla kommenteillaan.
Sen takia, koska on ihan ylimielisen varma siitä, että on oikeassa ja minä typerä nainen vain keksin omiani. Kuulemma ihan yleistietoa tämä, että urologi hoitaa vain miehiä. ap
Joo, olen törmännyt tuohon samaan nimenomaan miesten sanomana. Niillä on kai se virheellinen käsitys että sana urologia tulisi uroksesta (ei todellakaan tule).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, koska on ihan ylimielisen varma siitä, että on oikeassa ja minä typerä nainen vain keksin omiani. Kuulemma ihan yleistietoa tämä, että urologi hoitaa vain miehiä. ap
No laita sille jo tuo annettu linkki https://www.hus.fi/potilaalle/hoidot-ja-tutkimukset/urologia
"Hoidamme urologiassa miesten ja naisten munuaisten ja virtsateiden sekä miesten sukuelinten sairauksia."
Paljastaa vain oman tyhmyytensä tämä mies. Tollo mikä tollo. Kaasuvalottaako muuten vai eikö vain tiedoissa pysty myöntämään olleensa väärässä?
"Urologia on kirurgian haara, joka tutkii ja hoitaa virtsanerityselimistöä."
Aika selkeää mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laita sille jo tuo annettu linkki https://www.hus.fi/potilaalle/hoidot-ja-tutkimukset/urologia
"Hoidamme urologiassa miesten ja naisten munuaisten ja virtsateiden sekä miesten sukuelinten sairauksia."
Linkkasin WA:ssa. Vastaus: "No voi voi. Kaipa se on sitten muuttunut näiden korjausleikkausten ja muun vastaavan takia. Mutta vielä 10 vuotta sitten urologi hoiti vain miehiä!"
Piti vielä sanomani, että kerro hänelle, että mikä on andrologi!!!
Enpä tiennyt että urologi hoitaa myös naisia, joka päivä oppii uutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkasin WA:ssa. Vastaus: "No voi voi. Kaipa se on sitten muuttunut näiden korjausleikkausten ja muun vastaavan takia. Mutta vielä 10 vuotta sitten urologi hoiti vain miehiä!"
Miksi et eroa? Ite yhtä tyhmä..
Ilmeisesti ei kykene myöntämään olleensa väärässä. Hirvittävän rasittava ihmistyyppi.
Gynekologi hoitaa naisella intiimivaivat emättimen ja kohdun alueen . Urologin tehtävä on nimensä mukaisesti Urea - virtsa teihin kohdistuvat vaivat eli virtsatiet ja rakon ja siihen liittyvät . Mies takas koulun penkille . Esim minulla tehtiin virtsarakon venytys urologin toimesta vaikka olen nainen . Gynegologilla kävin hormonipillereitä hakemassa ehkäisyä varten .
Olen 45 v ja suht korkeasti koulutettu myös, mutta olen aina luullut, että urologi hoitaa vain miehiä. Jotenkin niin olen asian aina yhdistänyt. Tämä tuli ainakin itselleni ihan uutena tietona, joten kiitos siitä. Aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen törmännyt tuohon samaan nimenomaan miesten sanomana. Niillä on kai se virheellinen käsitys että sana urologia tulisi uroksesta (ei todellakaan tule).
Ja jos nyt joku jäi miettimään että mistä se tulee:
Kreikan kielen sanasta (ouron) = virtsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä, että minkä alan erikoislääkäri hänen mielestään sitten hoiti naisten munuaisten ja virtsateiden sairauksia silloin yli 10 vuotta sitten?
Ehkä on oikeasti niin tyhmä että tarjoaa tuohon gynekologia vastaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiennyt että urologi hoitaa myös naisia, joka päivä oppii uutta!
Etkö tiennyt että naisetkin pissaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä, että minkä alan erikoislääkäri hänen mielestään sitten hoiti naisten munuaisten ja virtsateiden sairauksia silloin yli 10 vuotta sitten?
Ehkä on oikeasti niin tyhmä että tarjoaa tuohon gynekologia vastaukseksi.
Minäkin haluaisin kuulla ap:n tollomiehen vastauksen tähän :D
Onpa sulla typerä mies. Kokeile tätä.
https://www.hus.fi/potilaalle/hoidot-ja-tutkimukset/urologia