Luulen että mua on hyväksikäytetty seksuaalisesti!
Maanantaina kaaduin polkupyörällä persuksilleni ja alaselkään sattui tosi kovaa. Päivän yritin olla rauhassa ja liikkumatta, mutta kipu vain paheni niin etten voinut enään kunnolla istua tai kävellä.
Menin sitten sairaalan päivystykseen jossa mun lanneranka kuvattiin. Sieltä paljastui ettå häntäluuni on murtunut.
No sitten mieslääkäri tuli paikalle ja selitti ensin tilanteen mitä kuvissa oli näkynyt ja sitten se tutki mun pullyn seutua kopeloiden. Olin jo aivan kauhusta kankeana enkä oikein osannut sanoa mitään vaikka se tunnustelles laski mun kaikki housut alas.
Seuraavaksi se taas kattoi kuvia ja sanoi että se on huonossa asennossa ja se pitää laittaa parempaan asentoon. Siis se häntäluu.
Mulle annettiin jotain vahvoja lääkkeitä vähä niin ku huumattiin ja sitte se mieslääkäri laittoi sormet mun peppuun ja muka sitä kautta väänti sen paikalleen.
Olin niin turta etten edes aluksi ymmärtänyt mitä oli tapahtunut ennen kuin vasta kotona. Siinä oli joku hoitajaki paikalla eikä se sanonu mitään sille.
Kommentit (65)
Kyllä se lääkäri peppuun voi panna sormet jos kokeilee, onko häntäluu poikki tai murtunut, ihan rutiini toimien pide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei sen hoitajan olisi pitänyt siinä kurkkia, jos ei osallistunut toimenpiteeseen.
Mun mielestä hoitajan olisi pitänyt viheltää peli poikki ja keskeyttää lääkärin toiminta. Olisi voinut kutsua vartijat paikalle.
Onneksi kukaan ei ole sun mielipiteestä kiinnostunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs menit. Ollut täysin vapaaehtoista ja suostumus sillä annettu.
En antanut mitään lupaa ja mitään lupaa työntää sormet mun pyllyyn ei edes kysytty.
Mun mielestä se hoitajakin oli aika hämillään tilanteesta eikä osannut tai uskaltanut sanoa mitään. Antoi mulle vain lopuksi pyllypaperia että voin pyyhkiä jotain limaa pois.Olin todella lääkkeissä ja se vähän niinko huumas mut etten voinut vastustella tai mitään. Oon vaan nyt itkenyt enkä tiedä mihin ottaisin yhteyttä. Poliisille?
Oletko psykoosissa vai? Sillä antaa luvan tehdä tutkimuksen että menee vastaanotolle.
Ai muka lupa hyväksikäyttää joku
Ihanko totta oletat että joku alkaisi pitämään lääkärin tekemää rutiinitoimenpidettä jonain rikoksena, jos hoitaja ollut siinä paikalla, otettu kuvat ja kaikki. Voit toki tehdä sen kyseisen terveyskeskuksen potilasasiamiehelle valituksen, mutta ilmiselvästi tarvitset nyt apua akuutin psykoosiin hoitoon, jotta soita ensin päivystykseen ja kerro tapahtunut.
RUTIINITOIMENPIDETTÄ!!! Mistä lähtien lääkärin rutiinitoimenpide on ollut työntää sormet pyllyyn kysymättä??? Kyllä tuossa on selvästi mies hakenut jonkinlaista kiihotusta itselleen. Ja jos hoitajakin on ollut hämillään kykenemätön puuttumaan asiaan. On noilla mieslääkäreillä niin paljon auktoriteettia etteivät uskalla puuttua.
No, keksitkö muita hyviä tapoja korjata hätäluun asentoa
Mitä tuosta nyt länkyttämään. Miettisit omalle kohdalle
Pyytäisin tutkimaan häpyluun samalla kerralla
Ei muuten ollut mun sormeni!
-mieslääkäri
Tuollaiset pitäisi jättää hoitamatta kokonaan
Juuri sinun kaltaiseten idioottien takia rämä maailma on pilalla
Vierailija kirjoitti:
Antaa olla. En jaksa tätä haukkumista ja solvaamista. Tuntuu ettette vain ymmärrä koko asiaa.
Ap on oikeassa siinä mielessä että lääkärin olisi ehdottomasti pitänyt kysyä lupaa kajota intiimialueeseen. Seksuaalista hyväksikäyttöä tuo ei ole, vaan asianmukainen lääketieteellinen toimenpide. Mutta ei sitä pidä varoittamatta ja kysymättä tehdä.
Tee ap asiasta kirjallinen muistutus ja vaadi keskustelua kyseisen lääkärin kanssa hänen esimiehensä läsnäollessa. Voit kysyä lääkäriltä haluaisiko hän omaan peräaukkoonsa sormet lupaa kysymättä. Akuuttia keskusteluapua saat omasta terveyskeskuksesta psykiatriselta hoitajalta.
Ja vitsailijoille: ei teistä kukaan muukaan halua varoittamatta sormia tai instrumentteja ruumiinaukkoihinsa. Eli siinä mielessä lääkäri oli kyllä asiaton ja ap:n fyysistä koskemattomuutta on rikottu. Ap:n saama lääkitys vielä pahentaa tilannetta sikäli että se tekee olon sekavaksi ja epätodelliseksi. Siitä on täysi oikeus olla järkyttynyt. Hoitaja oli luultavasti hämmentynyt siitä että lääkäri ei selittänyt sulle mitä tekee.
T: sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa olla. En jaksa tätä haukkumista ja solvaamista. Tuntuu ettette vain ymmärrä koko asiaa.
Ap on oikeassa siinä mielessä että lääkärin olisi ehdottomasti pitänyt kysyä lupaa kajota intiimialueeseen. Seksuaalista hyväksikäyttöä tuo ei ole, vaan asianmukainen lääketieteellinen toimenpide. Mutta ei sitä pidä varoittamatta ja kysymättä tehdä.
Tee ap asiasta kirjallinen muistutus ja vaadi keskustelua kyseisen lääkärin kanssa hänen esimiehensä läsnäollessa. Voit kysyä lääkäriltä haluaisiko hän omaan peräaukkoonsa sormet lupaa kysymättä. Akuuttia keskusteluapua saat omasta terveyskeskuksesta psykiatriselta hoitajalta.
Ja vitsailijoille: ei teistä kukaan muukaan halua varoittamatta sormia tai instrumentteja ruumiinaukkoihinsa. Eli siinä mielessä lääkäri oli kyllä asiaton ja ap:n fyysistä koskemattomuutta on rikottu. Ap:n saama lääkitys vielä pahentaa tilannetta sikäli että se tekee olon sekavaksi ja epätodelliseksi. Siitä on täysi oikeus olla järkyttynyt. Hoitaja oli luultavasti hämmentynyt siitä että lääkäri ei selittänyt sulle mitä tekee.
T: sh
Jessus mitä jeesustelua. Tuollaiset ämmät pitää jättää hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti muakin on käytetty hyväksi kun alavatsa ja kivekset särki, naislääkäri käski ottaa housut pois ja kävi kivekset läpi näpräten niitä ja tutki samalla eturauhasen. Voinko enää luottaa naislääkäreihin. M-32
Minua myös, kun epäilin sukupuolitautia, niin naishoitaja otti kikulista kiinni ja otti pumpulitikulla näytteen kikulin reiästä. Mihin voin valittaa? mistä saa korvauksia? paljonko? Joutuuko hoitaja linnaan ja menettääkö oikeutensa? En ymmärtänyt silloin, kun se jutska tehtiin, että se olikin hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antanut mitään lupaa ja mitään lupaa työntää sormet mun pyllyyn ei edes kysytty.
Mun mielestä se hoitajakin oli aika hämillään tilanteesta eikä osannut tai uskaltanut sanoa mitään. Antoi mulle vain lopuksi pyllypaperia että voin pyyhkiä jotain limaa pois.Olin todella lääkkeissä ja se vähän niinko huumas mut etten voinut vastustella tai mitään. Oon vaan nyt itkenyt enkä tiedä mihin ottaisin yhteyttä. Poliisille?
Missä paikassa tämä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä paikassa tämä on tapahtunut?
Muakin kiinnostaa, menen heti huomenna vastaanotolle.
Joo yleensä nuo vaivat voi kyllä hoitaa hujauttamalla pesäpallomailalla vaatteiden päältä
Pyllyyn 🤣😂 oletko 6 vee???
Ole kiitollinen että pääsit lääkäriin ja tutkimuksiin toisin kuin moni näinä päivinä.
Olisiko pitänyt tehdä toimenpide ilman lääkitystä, siitäkin olisit valittanut. Olet häiriintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pyllyrakoon tunki sormeensa kaksi eri lääkäriä päivystyksessä, kun suolen toimintaa piti tutkia. Eihän se mukavalta tietenkään tuntunu, mutta ei tullut mieleenkään ajatella että tälläinen voisi olla jotain seksuaalista. Rutiinitoimenpide lääkärille. Mutta tottakai potilaalle pitää kertoa mitä ollaan tekemässä.
Sulla oli suolen kans ongelmaa. On ihan eri asia.
Häntäluun korjaamiseen ei tarvi laittaa sormia pyllyyn.[/quote
Voisitko ottaa yhteyttä tämän henkilön esimieheen tms. Sinun pitää käsitellä tämä asia. Ja jos väärin on toimittu, sen henkilön pitää kuulla se. Ei jatka muiden kohdalla samalla tavalla. Tämä asia jää muuten vaivaamaan sinua.
Voi j*lauta, mieslääkäri tunki kätensä mun takapuoleen 16-vuotiaana kun tutkittiin pahoja vatsavaivoja, toiseen reikään ei koskettu kun olin vielä neitsyt. Ei ole tullut mieleenkään itkeskellä tämän takia. AP on ilmeisesti aikuinen vaikka aika keskenkasvuiselta vaikuttaa.
Ehkä olit niin lääkkeissä ja kivuissa, ettet tajunnut lääkärin kertoneen toimenpiteestä? Hän on varmasti perustellut tujun esilääkityksen antamista jotenkin.
Voit itsekin, ap, googlettaa, että häntäluun vaurioita hoidetaan peräsuolen kautta, se on ainoa tapa.
T. Itsekin vauriosta kärsinyt
Joo se on se vekkuli huoltomies joka aina läpällä lainailee lääkärin takkeja ja hoitelee naispotilaita. Vaikka yskää valittaisit niin Työntää käden hanuriin. Pylly-Anttilaksi sitä kutsutaan. Lääkärit vähän nauraa sen tempauksille mutta kyllähän se jonoa lyhentää sekin.
Ei oikein selvinnyt tuostakaan, että oliko seurattu lakia vai ei. Vaikka kyseessä lääkäri ja terveydenhuolto pitää kai mennä lakien mukaan. Kai? Jotenkin sain kuvan että potilas ei siis tiennyt mitä tullaan tekemään. Aina pitää olla tiedosssa mitä tehdään ja potilaan suostumus. Vähän ihmetyttää jos oli tokkurassa vielä ja jotenkin tuli yllätyksenä.
Ap:ta on syvästi järkyttänyt tämä kokemus. Sen takia olisi hyvä käsitellä tämä jonkun kanssa, joka ymmärtää. Ilkkujat on syytä jättää omaan arvoonsa.
Jo susta tuntuu tolta, niin sua on käytetty hyväks! Se on varma merkki.