Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka ei pidä joulusta?

Vierailija
15.12.2022 |

Vuosi vuodelta kiinnostaa vähemmän. En jaksa tätä jo syyskuussa alkavaa mainosten, krääsän ja renkutusten määrää.

Ei huvita koristelut tai kokkailut, en usko myöskään jeesukseen tai joulupukkiinkaan. 😃

Lapset on aikuisia, heille lahjat hommaan ja nähdään mutta se riittää. Toivon vaan, että tämä aika turhuuksineen menisi pian ohi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillinen sanoma on täysin päälleliimattu siihen jouluun.

Niin on, koska se ei liity tähän ajankohtaan, eikä nykyinen joulunvietto edes kuvasta koko sanomaa.

Vierailija
22/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on taas ihmisvihaajat orgasmin partaalla kun saa rypeä omassa itsesäälissään, vihata muita ihmisiä ja kääntää marttyyrivaihteen päälle. Kyllä on sitten ihana elämä, ei käy kateeksi.

Kukaan ei ole sanonut vihaavansa ihmisiä, vaan kyseisen juhlan luonnetta, krääsää, rahanmenoa ja uuvuttavuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihanaa kun on viimeisetkin pennit säästetty vain ja ainoastaan itselle, ei tarvitse toivotella iloisille ihmisille hyvää joulua eikä pitää yhteyttä kehenkään. Onhan nyt puhelin varmasti suljettu ettei vaan kukaan toivota sinullekaan mitään? Kyllä on sitten itsekästä sakkia. Minä minä ja vain minä, minäminäminäminäminä, jäänyt jollekin lapsen tasolle aikuiset ihmiset.

Vierailija
24/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tällaiset joukkojuhlat ällöttää. Tykkään kyllä juhlia mutta vain sellaisia asioita, joilla on minulle henkilökohtainen merkitys. Joulu, juhannus ym. ovat minun näkökulmastani ihan turhia juhlia. En myöskään millään tavalla nauti suomalaisista jouluperinteistä: en ole sukurakas joten sukujoulu ei kiinnosta, haudoilla käymistä en ole tajunnut koskaan, enkä pidä suomalaisista joululauluista enkä jouluruuista kalapöytää lukuunottamatta.

Minusta juhla ei ole myöskään tunnu juhlalta, jos ruuat ja tiskit joutuu huolehtimaan itse, joten perinteinen suomalainen tapa laittaa kotona yhdessä jouluruoka ei minusta ole tippakaan juhlava. Minun käsitykseni juhlimisesta on ihan toisenlainen. Juhlapäivään kuuluu hyvää ohjelmaa kuten esim. tasokas konsertti, upea ravintolaillallinen, yöpyminen hyvässä hotellissa, samppanja-aamiainen, elämyksiä jne.

Juhannus on toinen kamala juhla. Inhoan mökkeilyä eikä joku kokko ja festarit voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
25/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään muun tunteista viis, loukkaako jotain muuta se, että yksi ei toivota hyvää joulua eikä viitsi ostaa edes pientä lahjaa. Tajuatko miten naurettavan itsekäs olet? Vai onko sinulla enää edes yhtään ystävää?

Vierailija
26/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä juuri huomaa miten suomalaiset on aivan apinan tasolla sosiaalisissa taidoissa, ei minkäänlaista käsitystä miten ihmisten kanssa ollaan.

Vierailija
27/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen täysin kyllästynyt jouluun. Jos ei lapsi tulisi opiskelupaikkakunnalta jouluksi meille, en varmaan laittaisi joulua ollenkaan. Joulu on tökkinyt jo muutaman vuoden mutta tänä vuonna se tuntuu erityisen tympeältä. Olen jo päättänyt, että ensi vuonna ehdotan joulun viettämistä ulkomailla ja mielellään sellaisessa maassa, jossa joulua ei juhlita.

Olen kaiken lisäksi kristitty, mutta silti joulunvietto ärsyttää.

Kristitty minäkin, mutten yhtään jouluhullu. Valmiiseen pöytään menisin mielelläni, mutta itse en osaa enkä jaksa kokata. Ärsyttää kun joulu jotenkin ylikorostuu luterilaisessa kirkossa

Vierailija
28/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka vihaa joulua, onko heillä liian korkeat odotukset joulusta ja kun ne ei kohtaa, reagoidaan vihalla? Itse pidän joulukoristeista, valoista, ruoasta. Eikö teidän mielestä ole kiva jotenkin yrittää piristää synkintä aikaa vuodesta!

Vierailija
29/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti pidä. Asun yksin, eikä minulla ole lapsia. En myöskään pidä jouluruuista, paitsi graavilohesta, mutta sitä tulee syötyä muulloinkin. Teeveestäkään ei tule mitään katsomisen arvoista. Nyt tosin on helpompaa, kun ei tarvitse enää pakkovierailla vanhempien luona toisella paikkakunnalla ja hankalissa keliolosuhteissa.

Siinä mielessä pidän, että tulee selkeä tauko tähän pitkään pimeään talveen.

Vierailija
30/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sama kuin eräällä vähemmistö edustajilla  että99% pilaa 1% maineen  työhön. minulla  suhde on 365-1 kun joutuu töihin

Vierailija
31/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se inho tulee niistä odotuksista, joita kuvittelemme joulun tarkoittavan. Eli juuri tämä "miltäs se teidän joulu maistuu" -kiiltokuvaidylli. Oikeastihan joulu tulee ja menee, teemme mitä teemme tai olemme tekemättä. Minä lukeudun kanssa joulunvihaajiin, joten en yritä tässä jeesustella, mutta haluan kertoa että olen itse löytänyt toimivan tavan tasapainottaa joulun tekeminen lapsille vs. oma inho joulua kohtaan. Eli joulu vain oman perheen kesken, ei sukulaisvierailuja, lahjat vain lapsille ja toiveet hyvissä ajoin etukäteen. Sitten lähempänä ajankohtaa kysyn lapsilta mikä on kunkin tärkein jouluruoka ja joululeffa. Toteutan nämä toiveet, eli tänä vuonna esimerkiksi ensin aamupäivällä riisipuuro ja Lumiukko, sitten illan suussa peruna- ja porkkanalaatikko ja Yksin kotona. Sitten lahjat ja se oli siinä. Neuvoni on siis, että älkää tehkö kaikkea vain koska niin pitää tehdä, vaan tehkää ne pari tärkeintä asiaa lapsille, se riittää.

Vierailija
32/32 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on taas ihmisvihaajat orgasmin partaalla kun saa rypeä omassa itsesäälissään, vihata muita ihmisiä ja kääntää marttyyrivaihteen päälle. Kyllä on sitten ihana elämä, ei käy kateeksi.

Kuunteleppa ittees. Tai tässä tapauksessa lueppa toi sun kirjoitus ja mieti millainen ihmisvihaaja itse olet 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän