Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joiden mielestä leivonnaiset ei maistu miltään?

Vierailija
15.12.2022 |

En tiedä, onko makuaistini jotenkin tärveltynyt. Mutta esim näin joulun aikaan, piparit, tortut, pullat jne - ne on vaan samanlaista mautonta ja kuivaa massaa. En edes ole nirso ruokien suhteen ja en pelkää herkuttelua. Nuo ei vaan ole minulle herkkuja kun ei niissä ole makua. Tutut jatkuvasti kyselee, jokos on pipareita ja torttuja paistettu. Minusta aika suuri vaiva tyhjän takia, en aio paistaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkö ovat kuitenkin maistuneet selvästi erilaisilta keskenään ja kenties olet jostain pitänytkin? Kyllähän makuaistin voi menettää tai se voi huonontua. Miten hajuaistisi, toimiiko se normaalisti? 

Vierailija
2/5 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullasta en ole tykännyt oikein ikinä, minusta se on kuivaa ja tylsän makuista, vähän kuin vaalea leipä sokerilla, ei mikään herkku. Mutta kyllä kunnolla maustetut piparit, ja tortutkin missä on hilloa tarpeeksi on mulle herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään tortuista, pipareista ja tavallisista pullista välitä (vaikka kyllähän nekin joltain maistuu), mutta onhan niitä muitakin. Esim. juustokakku on musta hyvää.

Vierailija
4/5 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. En ymmärrä yhtään pullien, keksien, kuivakakkujen yms syöntiä. En ikinä syö itse jos leivon esimerkiksi pullaa, vaikka kuulemma muille ihmisille jo se tuoreen pullan tuoksu on vastustamaton. Minulle sen sijaan se on kuin vaikka joku pesuaineen tuoksu, eli aistin kyllä hajun, mutta ei se tee mitään vesi kielellä -efektiä.

Vierailija
5/5 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi samaistua, makuaisti on vielä tallella