Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taaskaan tullut valituksi työpaikkaan

Vierailija
15.12.2022 |

Akateeminen tutkinto. Olin ryhmähaastattelussa. En ole oikeanlainen. Naama on vääränlainen ja puhun tyhmiä. En osaa esiintyä.

Nainen 33v

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla todennäköisempää voittaa Eurojackpotin päävoitto kuin työllistyä Suomessa.

Kas kummaa kun tässä muutaman kuukauden sisään on kolme tuttavaa ja oma kuopus työllistynyt kukin oman alansa töihin. Yhtä työllistä taas on yritetty saada vaihtamaan työpaikkaa . Osaavista tekijöistä on pulaa.

Ai kuinka hienoa! Yritä nyt vielä päättää haluatko polkea niitä jotka eivät hakemuksista ja pätevyyksistä huolimatta työllisty, vai haluatko tässä nyt nousta sinua ja tuttaviasi heikommassa asemassa olevien olkapäille näyttelemään parempaa ihmistä. Vai oletko sittenkin ihan vaan kusipää.

Väite kuului , että on harvinaista työllistyä. tämähän ei ole totta. Sinä tässä aloit mitään arvoasetelmia lataamaan ja toisia nimittelemään- en minä.

Vierailija
62/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorovaikutustilanteita kannattaa harjoitella puhumalla erilaisten ihmisten kanssa.  Ryhmähaastattelussa täytyy osata ottaa oma paikkansa ja esiintyä edukseen.

En väitä, että puhut pötyä, mutta asiat eivät kuitenkaan ole aina noin simppeleitä. Esim. minä olin 20 hengen ryhmähaastattelussa, jossa istuimme ison pöydän ympärillä. Haastattelijat kysyivät jatkuvasti samassa järjestyksessä kysymyksiään ja minä olin aina viimeinen vastaaja. Mielestäni voisi välillä antaa toisillekin mahdollisuuden vastata alkupäässä, eikä aina niin, että 19 muuta ovat jo kertoneet samat asiat, jotka itse aikoo sanoa, mistä tulee tunne, että vain matkii muita, vaikkei näin olisikaan. Arvaan, että nyt tulet sanomaan, että tuollaisen asian ei pidä antaa vaikuttaa. Pointti on kuitenkin se, etteivät rekrytoijatkaan aina toimi oikein tai reilusti kaikkia haastateltavia kohtaan. 

Hakemassani työssä oli kyse yksin, luurit korvilla tehtävästä tallennustyöstä, joten haastattelussa ei olisi tarvinnut varsinaisesti painottaa ryhmätyötaitoja. 

Muutenkin se, että aina etsitään täydellisiä ihmisiä, jotka ovat keskenään täysin samanlaisia, on aika typerää. Hyvä työntekijä voi olla sellainenkin, joka ei "osaa ottaa paikkaansa" joka ikisessä tilanteessa. 

Olet siellä haastattelutilanteessa kertomassa miksi juuri sinut kannattaisi palkata kyseiseen tehtävään. Tästä syystä sinun ei pidä siellä  "puhua tyhmiä" ja esiintyä tönkösti, mikäli haluat tulla valituksi. Voit kertoa esim. mitä taitoja olet  aikaisemmissa töissäsi tai harrastuksissasi oppinut hakemaasi työtä ajatellen tai mitkä taitosi , kiinnostuksesi tai luonteenpiirteesi on plussaa juuri tähän tehtävään.

Mikä vastaus tuo oli olevinaan? En minä puhunut tönkösti eikä muistaakseni kukaan muukaan. Paikkoja ei ollut kuin muutama tarjolla ja he haastattelivat kahta 20 hengen ryhmää. Enkä oikein usko sitäkään, että kenenkään kannattaa vastata kysymyksiin muulla tavoin, kuin mitä kysytään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen hakenut. Vuosien mittaan useita satoja paikkoja. Niistä paikoista, joista olisi jo voinut tulla kutsu haastatteluun, ei ole kuulunut mitään.

Toinen näistä paikoista käytti anonyymia rekrytointia. Nyt en kai voi väittää, että naama olisi liian vanha. Pätevä olen sekä muodollisesti että muutenkin, mutta en vain kelpaa. Harmittaa.

Avaa riittävästi mille alalle hait?

En ole Ap mutta ketä nämä tirkistelijät on jotka kyselee täällä ihmisten henkilökohtaisuuksia. Hittoako se sinulle kuuluu nilkki.

Juu kesustellaan vain sanoilla joilla ei merkitystä, allalla on väliä

oot kyllä katkera

Ihan riippumatta alasta täällä ryhdytään ehdottelemaan siivousalaa ja hoitotyötä, paikkakunnan vaihtamista ja opiskelemista. Sitten ketju jatkuu kymmeniä sivuja, vaikkei kohteena olevan ihmisen tilanteesta olisi harmainta aavistusta. Joillekin nuo keinot sopivat, mutta palstalla ei hyväksytä sitä, että joillekin niistä ei sovi yksi tai yksikään.

Jos haluaa työllistyä niin jonkun keinon nyt vaan on sovittava sille työttömälle. On ihan tutkittu fakta, että työssä oleva työllistyy nopeammin kuin työtön haahuilija. 

No, mitä ehdotat ihmiselle, jolle hoito- ja siivoustyö ei sovi, jolla ei ole mahdollisuutta vaihtaa paikkakuntaa ja joka ei pääse opiskelemaan?

Aina voi hakeutua verkossa tapahtuviin koulutuksiin. Mikä estää paikkakunnan vaihdon<<<<<<<+ Siihen jopa saa tukea.

Mihin koulutuksiin? Millä koulutuksella esimerkiksi minä, 57 vuotta, työllistyisin?

Eivät kaikki saa tukea paikkakunnan vaihtamiseen. Minä saisin, mutta kun en saa sieltä toiselta paikkakunnaltakaan töitä.

Hoiva-avustaja tai lähihoitaja. Mummoja piisaa. Raskasta eikä palkka kummoinen. Siinäpä ne taisivat ollakin:). Ehkä puhelinmyynti jos olet myyntihaukka.

Vierailija
64/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen hakenut. Vuosien mittaan useita satoja paikkoja. Niistä paikoista, joista olisi jo voinut tulla kutsu haastatteluun, ei ole kuulunut mitään.

Toinen näistä paikoista käytti anonyymia rekrytointia. Nyt en kai voi väittää, että naama olisi liian vanha. Pätevä olen sekä muodollisesti että muutenkin, mutta en vain kelpaa. Harmittaa.

En ole Ap mutta ketä nämä tirkistelijät on jotka kyselee täällä ihmisten henkilökohtaisuuksia. Hittoako se sinulle kuuluu nilkki.

oot kyllä katkera

Ihan riippumatta alasta täällä ryhdytään ehdottelemaan siivousalaa ja hoitotyötä, paikkakunnan vaihtamista ja opiskelemista. Sitten ketju jatkuu kymmeniä sivuja, vaikkei kohteena olevan ihmisen tilanteesta olisi harmainta aavistusta. Joillekin nuo keinot sopivat, mutta palstalla ei hyväksytä sitä, että joillekin niistä ei sovi yksi tai yksikään.

Jos haluaa työllistyä niin jonkun keinon nyt vaan on sovittava sille työttömälle. On ihan tutkittu fakta, että työssä oleva työllistyy nopeammin kuin työtön haahuilija. 

Fakta ei tarkoita sitä, että asia X toimii kaikkien kohdalla. 

Vierailija
65/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oot kyllä katkera

No, mitä ehdotat ihmiselle, jolle hoito- ja siivoustyö ei sovi, jolla ei ole mahdollisuutta vaihtaa paikkakuntaa ja joka ei pääse opiskelemaan?

Aina voi hakeutua verkossa tapahtuviin koulutuksiin. Mikä estää paikkakunnan vaihdon<<<<<<<+ Siihen jopa saa tukea.

Mihin koulutuksiin? Millä koulutuksella esimerkiksi minä, 57 vuotta, työllistyisin?

Eivät kaikki saa tukea paikkakunnan vaihtamiseen. Minä saisin, mutta kun en saa sieltä toiselta paikkakunnaltakaan töitä.

Hoiva-avustaja tai lähihoitaja. Mummoja piisaa. Raskasta eikä palkka kummoinen. Siinäpä ne taisivat ollakin:). Ehkä puhelinmyynti jos olet myyntihaukka.

En pysty nostelemaan mummoja, pappoja tai pienempiäkään ihmisiä työkseni. Enkä ole myyntihaukka, joten saisin potkut jo koeajan alkumetreillä. Mitäs muita vaihtoehtoja on, kun niitä kuulemma aina on?

Vierailija
66/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä Norjassa. En ymmärrä tätä. Olen töissä kansainvälisessä yrityksessä ja houdan suomalaisia asiakkaita.

Ystäväni on töissä Oslossa sairaanhoitajana ja Suomi ryhmässä oli paikkaa mainostettu. Haastattelu oli etänä. Piti omalla kustannuksella lentää haastatteluun. Koulutus 2 vkoa ja teen kotoa käsin töitä. Esimiehen kanssa puhutaan englanniksi kaikki. Työn kuva juttua. Ja mitä parasta ! Norjan palkka.

Kuulemma nyt pitäisi alkaa käymään useammin konttorilla. Olen käynyt tänä vuonna kerran.

Kiva sinulle. Mutta tosiaan on muitakin aloja kuin sairaanhoitoala, joka aina kaappaa joka työnhakukeskustelun. Ikäänkuin ei mitään muuta maailmassa tehtäisi kuin hoidettaisi sairaita. Saatana.

'

Totta. On myös tekniikan ala , jolla puuttuu tekijöitä koko ajan. Mara-alalla puuttuu porukkaa. Siivous-alalla puuttuu porukkaa. Mutta kun työttömälle ei mikään kelpaa.

Kerro ihmeessä tuo tekniikan ala. Keskipalkka, montako kokopäivätyöpaikkaa auki ja missä?

https://boliden.wd3.myworkdayjobs.com/fi-FI/BolidenJobs

https://www.mogroup.com/fi/yritys/ura/avoimet-tyopaikat/

https://www.aurubis.com/en/career/jobs

voit myös monien yritysten sivuille jättää avoimen hakemuksen.

https://tyopaikat.oikotie.fi/tyopaikat?toimiala=digitaalinen-kehitys,it…

Vierailija
67/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä Norjassa. En ymmärrä tätä. Olen töissä kansainvälisessä yrityksessä ja houdan suomalaisia asiakkaita.

Ystäväni on töissä Oslossa sairaanhoitajana ja Suomi ryhmässä oli paikkaa mainostettu. Haastattelu oli etänä. Piti omalla kustannuksella lentää haastatteluun. Koulutus 2 vkoa ja teen kotoa käsin töitä. Esimiehen kanssa puhutaan englanniksi kaikki. Työn kuva juttua. Ja mitä parasta ! Norjan palkka.

Kuulemma nyt pitäisi alkaa käymään useammin konttorilla. Olen käynyt tänä vuonna kerran.

Kiva sinulle. Mutta tosiaan on muitakin aloja kuin sairaanhoitoala, joka aina kaappaa joka työnhakukeskustelun. Ikäänkuin ei mitään muuta maailmassa tehtäisi kuin hoidettaisi sairaita. Saatana.

'

Totta. On myös tekniikan ala , jolla puuttuu tekijöitä koko ajan. Mara-alalla puuttuu porukkaa. Siivous-alalla puuttuu porukkaa. Mutta kun työttömälle ei mikään kelpaa.

Kerro ihmeessä tuo tekniikan ala. Keskipalkka, montako kokopäivätyöpaikkaa auki ja missä?

https://boliden.wd3.myworkdayjobs.com/fi-FI/BolidenJobs

https://www.mogroup.com/fi/yritys/ura/avoimet-tyopaikat/

https://www.aurubis.com/en/career/jobs

voit myös monien yritysten sivuille jättää avoimen hakemuksen.

https://tyopaikat.oikotie.fi/tyopaikat?toimiala=digitaalinen-kehitys,it…

Ai ihan itse joutuu klikkaamaan linkit auki? Äh, liian vaivalloista. T:Työtön joka ei mitenkään saa töitä

Vierailija
68/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ap tekemään vauvoja. Saat olla kotona.

Vierailija
69/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisitko lojaali ja joustava työajoissa?

Lojaalius kuuluu tottakai jokaisen ihmisen tavoiteltaviin ominaisuuksiin, mutta mistä tulee tämä käsitys että ihmisen on annettava työnantajalle kaikki aikansa, kellonajoista riippumatta? Minä elän sen mukaan miten minut on kasvatettu ja etsin työtä joka sijoittuu 8-16 välille. Tämä osin jo senkin takia kun bussit ei kulje muulloin. Minulla on rutiinit, syön illallista perheeni kanssa jokaisena päivänä klo 17.15, enkä ole valmis tekemään työtä viikonloppuisin, sillä lauantaisin on sauna ja sunnuntaina on lepopäivä. Nukun yöllä, ja olen hereillä päivällä. Ymmärrän että on aloja joissa ei kelloa katsota, mutta se on oma valinta. En minä tarvitse 24/7 aukiolevia kauppoja, enkä oikeasti usko että kovin moni muukaan, tuo nyt vain yhtenä esimerkkinä. Miksi tästä maasta on tullut tälläinen suorittajayhteiskunta? Ihmiset voi kokoajan vain huonommin. Se johtuu älyttömistä paineista ja odotuksista. Miksi me kopioimme kaikki huonot asiat muualta, ei meidän tarvitse olla mikään helvetin minijenkkilä.

Tämä on surkea kehityssuunta ja olen seurannut tilannetta huolestuneena sivusta jo pidemmän aikaa. Luojan kiitos, minä olen itse jo eläkkeellä. Arvostan ihmisiä jotka viettävät mielummin aikaa perheensa kanssa, eivätkä uhraa koko elämäänsä työlle. Onhan se omakin eläke pieni, mutta mitä väliä? Jo aikuiset lapseni kiittävät minua vielä tänä päivänäkin siitä miten ihana ja lämmin koti meillä oli, kaikkine rutiineineen.

Vierailija
70/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oot kyllä katkera

Miten ihmeessä työttömän työnhakijan mieli toimii? Kun tosiasia on ,että työnantaja palkkaa mieluummin töissä valmiiksi käyvän kun työttömän niin työttömän ei kannata omaa todennäköisyyttään saada haluamansa paikka   ottaa lähes mitä tahansa työtä vastaan kun jokaikinen työnhakija ei tule valituksi?

Vierailija
71/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorovaikutustilanteita kannattaa harjoitella puhumalla erilaisten ihmisten kanssa.  Ryhmähaastattelussa täytyy osata ottaa oma paikkansa ja esiintyä edukseen.

En väitä, että puhut pötyä, mutta asiat eivät kuitenkaan ole aina noin simppeleitä. Esim. minä olin 20 hengen ryhmähaastattelussa, jossa istuimme ison pöydän ympärillä. Haastattelijat kysyivät jatkuvasti samassa järjestyksessä kysymyksiään ja minä olin aina viimeinen vastaaja. Mielestäni voisi välillä antaa toisillekin mahdollisuuden vastata alkupäässä, eikä aina niin, että 19 muuta ovat jo kertoneet samat asiat, jotka itse aikoo sanoa, mistä tulee tunne, että vain matkii muita, vaikkei näin olisikaan. Arvaan, että nyt tulet sanomaan, että tuollaisen asian ei pidä antaa vaikuttaa. Pointti on kuitenkin se, etteivät rekrytoijatkaan aina toimi oikein tai reilusti kaikkia haastateltavia kohtaan. 

Hakemassani työssä oli kyse yksin, luurit korvilla tehtävästä tallennustyöstä, joten haastattelussa ei olisi tarvinnut varsinaisesti painottaa ryhmätyötaitoja. 

Muutenkin se, että aina etsitään täydellisiä ihmisiä, jotka ovat keskenään täysin samanlaisia, on aika typerää. Hyvä työntekijä voi olla sellainenkin, joka ei "osaa ottaa paikkaansa" joka ikisessä tilanteessa. 

Olet siellä haastattelutilanteessa kertomassa miksi juuri sinut kannattaisi palkata kyseiseen tehtävään. Tästä syystä sinun ei pidä siellä  "puhua tyhmiä" ja esiintyä tönkösti, mikäli haluat tulla valituksi. Voit kertoa esim. mitä taitoja olet  aikaisemmissa töissäsi tai harrastuksissasi oppinut hakemaasi työtä ajatellen tai mitkä taitosi , kiinnostuksesi tai luonteenpiirteesi on plussaa juuri tähän tehtävään.

Mikä vastaus tuo oli olevinaan? En minä puhunut tönkösti eikä muistaakseni kukaan muukaan. Paikkoja ei ollut kuin muutama tarjolla ja he haastattelivat kahta 20 hengen ryhmää. Enkä oikein usko sitäkään, että kenenkään kannattaa vastata kysymyksiin muulla tavoin, kuin mitä kysytään. 

Et siis ole AP? Suora lainaus APltä " Naama on vääränlainen ja puhun tyhmiä. En osaa esiintyä."

Vierailija
72/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oot kyllä katkera

Miten ihmeessä työttömän työnhakijan mieli toimii? Kun tosiasia on ,että työnantaja palkkaa mieluummin töissä valmiiksi käyvän kun työttömän niin työttömän ei kannata omaa todennäköisyyttään saada haluamansa paikka   ottaa lähes mitä tahansa työtä vastaan kun jokaikinen työnhakija ei tule valituksi?

Mikä oli vaikea ymmärtää? On ihmisiä, jotka ovat töissä ja hakevat uutta työtä kuukausikaupalla. Se, että on helpompi työllistyä ei tarkoita, että työllistyy heti. 

Vierailija
73/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole AP? Suora lainaus APltä " Naama on vääränlainen ja puhun tyhmiä. En osaa esiintyä."

En ole ap. Tulin vain ketjuun kertomaan omasta kokemuksestani ryhmähaastatteluissa. 

Vierailija
74/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap. Tulin vain ketjuun kertomaan omasta kokemuksestani ryhmähaastatteluissa. 

Lisään, etten edes usko ap:n puhuneen erityisen tyhmiä. Se on vain se tunne, mikä tulee jälkikäteen, kun taaskaan ei tullut palkatuksi.

Vierailija
75/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisitko lojaali ja joustava työajoissa?

Lojaalius kuuluu tottakai jokaisen ihmisen tavoiteltaviin ominaisuuksiin, mutta mistä tulee tämä käsitys että ihmisen on annettava työnantajalle kaikki aikansa, kellonajoista riippumatta? Minä elän sen mukaan miten minut on kasvatettu ja etsin työtä joka sijoittuu 8-16 välille. Tämä osin jo senkin takia kun bussit ei kulje muulloin. Minulla on rutiinit, syön illallista perheeni kanssa jokaisena päivänä klo 17.15, enkä ole valmis tekemään työtä viikonloppuisin, sillä lauantaisin on sauna ja sunnuntaina on lepopäivä. Nukun yöllä, ja olen hereillä päivällä. Ymmärrän että on aloja joissa ei kelloa katsota, mutta se on oma valinta. En minä tarvitse 24/7 aukiolevia kauppoja, enkä oikeasti usko että kovin moni muukaan, tuo nyt vain yhtenä esimerkkinä. Miksi tästä maasta on tullut tälläinen suorittajayhteiskunta? Ihmiset voi kokoajan vain huonommin. Se johtuu älyttömistä paineista ja odotuksista. Miksi me kopioimme kaikki huonot asiat muualta, ei meidän tarvitse olla mikään helvetin minijenkkilä.

Tämä on surkea kehityssuunta ja olen seurannut tilannetta huolestuneena sivusta jo pidemmän aikaa. Luojan kiitos, minä olen itse jo eläkkeellä. Arvostan ihmisiä jotka viettävät mielummin aikaa perheensa kanssa, eivätkä uhraa koko elämäänsä työlle. Onhan se omakin eläke pieni, mutta mitä väliä? Jo aikuiset lapseni kiittävät minua vielä tänä päivänäkin siitä miten ihana ja lämmin koti meillä oli, kaikkine rutiineineen.

Hyvä dokumentti siitä ettei yhteiskunnat enää ole kansaa varten vaan korporaatioita ja etenkin 1% Miljardöörejä Oligarkkien rikastumista varten. Keskiluokassa suomessakin virkarälssi ja paremminvoivat nousukkaat luulleen saavansa siivun. Muistan johtamiskoulutuksesta hallintomallin jossa on pieni johto ja erityisosaajat jotka on korvattavissa. 

Vierailija
76/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/78 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Suomi on täynnä paremmin koulutettua työvoimaa. Työttömillä on taskussaan kova CV. Nuo alimman portaan suorittavat työt eivät ole ratkaisu.

Ne on korvamerkitty mokkakorville. Ei mene julkiseen hakuun, verorahoilla työllistetään kaukomaalaisia ukkoja. Muuten itse ainakin menisin vaikka siivoamaankin jos vaan liksaa saa. Olen ollut, ei se nyt maailman loppu ole.

Vierailija
78/78 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tähän ketjuun valittamaan, kun en muutakaan keksi.

Viransijaisuuteen valittiin ihminen, joka jo on talon sisällä. Tämähän ei ole mitään ennennäkemätöntä varsinkaan opetushenkilöstön kohdalla. Se harmittaa, että X-aineen opettajaksi on valittu X-aineen maisterin sijasta Y-aineen maisteri.

Hakijoita oli alle kymmenen, joten moni lienee jättänyt hakematta tietäessään, että valinta oli jo tehty. Minä typeränä taas hain ja sain taas mitatuksi sen, minkä arvoinen olen. Kourallinen hakijoita, enkä minä päässyt edes haastatteluun. Hyvää viikonloppua taas. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä