Millä tavoin huomasit jättäänesi väärän ihmisen?
Eli varmasti joku katuu omasta aloitteesta tehtyä eroa jostain exästään ja vasta jälkeenpäin tajusi, että tämä olikin loppujen lopuksi hyvä kumppani. Mikä tilanne sai tämän lopulta myöhemmin tajuamaan?
Kommentit (65)
Huomasin tehneeni virheen, kun jätin kilttimiehen ja otin tilalle j ä n n ä m i e h e n 😔
Ajatus kuulostaa kummalliselta.
Aina kun olen päättänyt suhteen sitä on joko edellyttänyt pitkä (jopa vuosien) harkinta, tarkka pohdinta siitä mikä suhteessa tekee minut tyytymättömäksi ja analysointi että onko todella niin, että syy siihen on mies. Ainoa mitä olen katunut on, että annoin liian monta uutta mahdollisuutta ja jatkoin vielä pitkään sen jälkeenkin kun olin jo prosessoinut eron henkisesti.
Molemmat miehet noista kahdesta pitkästä suhteesta jotka olen päättänyt, uhosivat että tulen katumaan heidän jättämistään enkä koskaan löydä yhtä hyvää miestä. Tämäkään uhkakuva ei ole realisoitunut.
Sitten on ollut lyhyitä, ei varsinaisesti kunnon suhteiksi edenneitä jotka olen päättänyt nopeasti ensimmäisten varoitusmerkkien ilmestyessä. Näitäkään en kadu, päinvastoin. Vaistoni sanoo että pidemmälle jatkaminen olisi johtanut todella pahoihin ongelmiin.
Tuntuihan se virheeltä hetken eron jälkeen, muttei juuri enää ja se tunne johtui vain riippuvuudesta josta viimein vieroituin.
Kun jätin ensirakkauteni, se oli varmaan mun elämän pahin virhe. Me oltiin vielä niin nuoria ja mä kuvittelin jo liian isoja juttuja, sitten aloin pelkäämään että hän jättää minut ja teinkin sen ensiksi.. En ole vieläkään toipunut tästä. Ihminen osaa olla hölmö.
Olimme liian nuoria, en tajunnut että hänestä olisi kannattanut pitää kiinni. Kaipaan häntä, mutta olisi pitänyt tavata paljon myöhemmin.
Joo, sama, että piti saada muitakin kokemuksia ensirakkauden lisäksi. Hän ehtikin löytää välissä toisen ja niin toisaalta minäkin. Olemme varmaankin onnellisia molemmat tahoillamme (osaan vain puhua omasta puolestani tietenkin). Väärä ajoitus pilaa monen hyvän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin tehneeni virheen, kun jätin kilttimiehen ja otin tilalle j ä n n ä m i e h e n 😔
Miksi ylänuolitatte provoa.
Se tavallinen tarina ensirakkauden jättämisestä. Varsinkin kun sitä seuraava suhde melkein tuhosi minut niin, että on vaikea toipua koskaan kokonaan. Tosin, ei se ensirakkaus ja pari muuta nuoruuden juttua, jotka nekin lasken ensirakkauksiksi, olleet lopulta minulle niitä oikeita. Sittemmin löysin hyvän miehen, jonka kanssa olen nyt ollut vuosikymmeniä.
Hän rakasti minua. Jälkeenpäin olen huomannut, että hän oli ainoa, joka ilman ehtoja teki niin. Sellaista ihmistä ei pitäisi jättää. Ajattelin, että löytää lopulta paremman, mutta epäilen nyt, ettei jälkeenpäin yrittänytkään. Minä jotenkin pärjäilen.
Jätin ns. tosirakkauteni niin, etten alkanut edes suhteeseen hänen kanssaan. Hänen jälkeen tein täysin väärän miesvalinnan, josta jäi pahat jäljet. Nyt asiat on hyvin ja olen jo pitkään ollut uudessa suhteessa. En usko, että tosirakkaudesta olisi tullut pysyvää suhdetta. Siksi hänet aikoinaan jätinkin.
Ensirakkaus, olin ihan tajuttoman hölmö.. Annoin kyseisen ihmisen vaan mennä vaikka välitin hänestä tosi paljon... Nyt myöhemmin olen tajunnut että en vaan saa enää ketään muuta kohtaan samanlaisia tuntemuksia. En siis haikaile menneessä, vaan olen huomannut tämän faktan, en vain koe muiden kanssa samanlaista "tunnetta".
En ole jättänyt väärää ihmistä. Nykyisessä parisuhteessa eroamisajatusta ei ole koskaan tullut palloteltua mielessä. Pikemminkin yhteenkuuluvuuden tunne on voimistunut yhteisten vuosien myötä.
Olisin säästynyt niin monelta myöhemmällä tuskalta, jos olisin vain jäänyt suhteeseen sen ensimmäisen rakkauden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hän rakasti minua. Jälkeenpäin olen huomannut, että hän oli ainoa, joka ilman ehtoja teki niin. Sellaista ihmistä ei pitäisi jättää. Ajattelin, että löytää lopulta paremman, mutta epäilen nyt, ettei jälkeenpäin yrittänytkään. Minä jotenkin pärjäilen.
Miten se ilmenee kun toinen rakastaa ilman ehtoja?
En ole katunut yhtään jättämistä.
Kyllästyin suhteeseen, vaikka mies oli kiltti ja hyvä. Se kipinä vaan oli laantunut ja kaipasin suurempia fiiliksiä. Lopulta erosimme minun aloitteestani. En ole valitettavasti toista yhtä hyvää miestä jälkeenpäin kohdannut, vaan lähinnä pelkkiä sydänsuruja :(