Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa lääkäreistä on todella omituisia

Vierailija
14.12.2022 |

Sanoisin että 1/10, joilla olen käynyt niin on ollut minun mittapuullani "normaali" tai siis normaalin oloinen, tavallisella puhetavalla, tavallinen elekieli, kohtelias ja empaattinen. Suurin osa on ollut mitä erikoisempia tapauksia ja ihmettelen suuresti miten ovat halunneet hakeutua ihmisläheiseen auttamistyöhön kun selvästikään eivät siihen sovi puhumattakaan siitä että näyttäisivät pitävän työstään. Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lisäyksenä vielä, toiset ei katso ollenkaan kohti, toiset taas tuijottaa mykkänä kun kerrot vaivastasi, toisten puheesta ei meinaa saada selvää (jos edes puhuu suomea kunnolla), toiset ei esitä juuri mitään kysymyksiä tai harrasta muutenkaan kanssakäymistä, toiset on töykeän tai tökerön oloisia ja toisilla taas ihme tölväisyjä, jotka osoittaa ettei empatiaa juuri löydy. Ja en siis edes ole mikään lääkärissä ravaaja, vaan ennemmikin vältän viimiseen asti sinne menoa. Ap

Vierailija
2/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pariin  selvästi muistisairaita olen tavannut, oma lääkäri on myös. jotkut on selkeästi jossain pillereissä, laahustaa käytävillä tönkkönä. onko todella niin kova pula lääkäreistä että pitää tyytyä mihin tahansa julkisella puolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on! Persoonaltaan. Enemmän olen tavannut täysjärkisiä lastensairaalan puolella.

Vierailija
4/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besserwisser lääkäreitä löytyy. Ja näitä jotka katsovat, kuin idioottia, kun esittää omaan terveyteen liittyvän kysymyksen.

Vierailija
5/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen! Olen miettinyt että ollakseen lääkäri tai kirurgi pitää olla jonkin sortin autisti. Sen verran tökeröä porukkaa on tullut vastaan

Vierailija
6/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ovat lukion pyrkyreitä ja hikareita, joiden päämäärä elämässä on pinnallinen  MENESTYS, olla jotain ja saada rahaa. ei mitään empatiaa tai halua auttaa ihmistä, vaan raha ja maine. lukevat sitten hikarina fysiikkaa ja matematiikkaa ja ovat muutenkin ateistikoneita.

Vierailija
7/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lukeminen käynyt lääkärin päähän. Lääkärit liikaa lukeneet ja menneet sekasin siitä.

Vierailija
8/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ap itse ja yritä päästä läpi tenteistä. Sen lääkärin aivot raksuttavat koko ajan eri diagnooseja, kun olet vastaanotolla. Miettii että mikä sopisi sinuun.

Vierailija
9/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs mieslääkäri ei pessyt käsiään kun kävi pissalla, kuulin vessaäänet käytävälle. oli aivan tönkkönä kun käveli.

Vierailija
10/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito on aika tärkeää. Kerran vastaanotolla jäi vaan sairaslomapaperi käteen, enkä saanut tolkkua mieslääkäristä, joka kielimuurin vuoksi puhui puolet englanniksi. Minä olen jo sen verran iäkästä sorttia, ettei ole ennenkään tarvinnut englanniksi asioida. Jäi lääkkeet siltä reissulta saamatta.

Vierailija
11/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne taas lähes aina ihan kivoja ja jutut lentää vaan.

Tosin  minä olen outo monien  muiden mielestä :).

Nojoo, on as+adhd.

Vierailija
12/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lääkärinä itsekin käydä allekirjoittamassa. On kieltämättä erikoisia persoonia ammattikunta täynnä. Itse pyrin kohtaamaan potilaan ihmisenä, mutta huomaan että nyt terveyskeskustyötä tehdessäni ihmiset tulee liukuhihnalta. Mulla on 10 tunnin työpäivä, jonka aikana tapaan parikymmentä potilasta ja hirveä kiire on, jotta saa kirjauksetkin tehtyä. Saati että ehtisi lähetteitä tai lausuntoja antaa. Jo yksi ensiavullinen toimenpide päivän aikana kaataa koko aikataulun.

Silti yritän olla ihminen jokaiselle, joka vastaanotolle tulee.

Vierailija
13/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele ap itse ja yritä päästä läpi tenteistä. Sen lääkärin aivot raksuttavat koko ajan eri diagnooseja, kun olet vastaanotolla. Miettii että mikä sopisi sinuun.

Enkä opiskele kun ei kiinnosta yhtään, enkä varmaan pääsisi tenteistäkään läpi. Olen tekniikan alalla ja viihdyn oikein hyvin ei-ihmisläheisessä työssä, omaan silti normaalit käytöstavat ja pystyn juttelemaan ihmisten kanssa tarvittaessa jne. Voin hyvin kuvitella että sanomista tulisi jos itse käyttäytyisin omassa työssä esimerkiksi asiakkaita kohtaan samalla tavalla mitä lääkärit asiakkaita eli potilaita kohtaan.. ap

Vierailija
14/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lääkärit ovat tieteellisesti suuntautuneita ihmisiä.

He ovat lääketieteen asiantuntijoita, ja käsittelevät potilaita lääketieteen ja heidän vaivojaan sen kannalta kannalta.

Empatia on hoitajien tehtävä.

Toisin kuin luulisi, kun ja jos joku lääkäri niin silmiin katsele, hän kuitenkin kuuntelee, potilas oireensa ja vaivansa kertoo. Miettii samalla koko, mihin ongelmaan oireet voisi viitata.

Se, että,lääkäri on kuunnellut potilasta, näkyy selvästi hänen

Oma Kanta kirjauksista. Sieltä löytyy juuri ne oirekuvaukset,

jotka lääkärille kerroin.

Ja lääkäri kyllä tarkkailee potilasta heti kun potilas sisään astuu, huomio nopeasti potilaan yleiskunnon.

Enpä kaipaa lääkäriltä mitään sen kummempia empatioita, vaan tavallista asiallista käytöstä.

Ja hyvää ammattitaitoa.

Vierailija
15/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle lääkärille potilas tuntuu olevan välttämätön paha. Kun keksittäis vielä se lääkärintoimi, jossa ei tarvita potilaita lainkaan :D

Vierailija
16/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lääkärit eivät ajattele olevansa "ihmisläheisessä auttamistyössä".  Kuvittelevat olevansa jumalasta seuraavia, joiden päätehtävänä on antaa tuomio (diagnoosi) ylhäältä käsin. Eivät ymmärrä, että ovat ikään kuin työssä asiakkaalla eli potilaalla.

Sukulaiseni on lääkäri, ja hän närkästyi, kun sanoin hänen olevan palveluammatissa.

Vierailija
17/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle lääkärille potilas tuntuu olevan välttämätön paha. Kun keksittäis vielä se lääkärintoimi, jossa ei tarvita potilaita lainkaan :D

Ovat varmaanin tyytyväisiä etävastaanottoihin,..

Vierailija
18/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki tässä taannoin kun kävin ihotautilääkärillä näyttämässä kasvojen ihoa, sitten samalla ajattelin näyttää yhtä luomea alavatsalta, aloin raottaa paitaa niin lääkäri (mies) tokaisee "paita pois", yritin sanoa että näkyy tästä, hän sanoi uudestaan tiukemmin että eikun paita pois, tottelin tietysti ja tämä olikin sitä varten että katsoi koko ylävartalon luomet kerralla. Itse olisin ilmaissut asian niin että "otatko paidan pois niin katsotaan samalla koko ylävartalo". Toivon oikeasti että tarkoitus oli katsoa koko ylävartalon luomet eikä saada minua olemaan pelkät rintaliivit yllä, koska juuri tuo tapa millä sen sanoi sai minut hämilleen, no en traumatisoitunut sentään, kiva jos nautti näkemästään, vaikutti ihan osaavalta muuten. Ap

Vierailija
19/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on! Persoonaltaan. Enemmän olen tavannut täysjärkisiä lastensairaalan puolella.

Nämä ovat pahimpia. Kohtelevat kuin lapsia oli ikä mikä tahansa.

Vierailija
20/60 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se yksi normaali onkin sitten ylilääkärinä tai muussa johtavassa asemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi