Suurin osa lääkäreistä on todella omituisia
Sanoisin että 1/10, joilla olen käynyt niin on ollut minun mittapuullani "normaali" tai siis normaalin oloinen, tavallisella puhetavalla, tavallinen elekieli, kohtelias ja empaattinen. Suurin osa on ollut mitä erikoisempia tapauksia ja ihmettelen suuresti miten ovat halunneet hakeutua ihmisläheiseen auttamistyöhön kun selvästikään eivät siihen sovi puhumattakaan siitä että näyttäisivät pitävän työstään. Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (60)
Mieslääkärit ovat mitanneet verenpaineen niin, että naispotilaana olen ilman paitaa rintaliiveissä. Puhuvat siinä jotain ja kirjaavat tietoja ja sitten toteavat, että jahas,paineet koholla, taitaa olla valkotakkipelko. Sen jälkeen yhä pitävät potilasta alusvaatteisillaan vastaanoton loppuajan, vaikke yläkropalle tehdä muuta.
Ei, ei ole paineet koholla, kun paita on päällä miesten läsnäollessa. Eivät kertakaikkiaan tajua potilasta ja ihmismieltä.
No jatkossa laitan paidan päälle lupaa kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
No, lääkärit ovat tieteellisesti suuntautuneita ihmisiä.
He ovat lääketieteen asiantuntijoita, ja käsittelevät potilaita lääketieteen ja heidän vaivojaan sen kannalta kannalta.
Empatia on hoitajien tehtävä.
Toisin kuin luulisi, kun ja jos joku lääkäri niin silmiin katsele, hän kuitenkin kuuntelee, potilas oireensa ja vaivansa kertoo. Miettii samalla koko, mihin ongelmaan oireet voisi viitata.
Se, että,lääkäri on kuunnellut potilasta, näkyy selvästi hänen
Oma Kanta kirjauksista. Sieltä löytyy juuri ne oirekuvaukset,
jotka lääkärille kerroin.
Ja lääkäri kyllä tarkkailee potilasta heti kun potilas sisään astuu, huomio nopeasti potilaan yleiskunnon.Enpä kaipaa lääkäriltä mitään sen kummempia empatioita, vaan tavallista asiallista käytöstä.
Ja hyvää ammattitaitoa.
Täällähän ihmiset kertovat, että eivät juuri kohtaa "normaalia" eli tavallista asiallista käytöstä lääkäreillä.
Se on se omaan erinomasiuuteen uskominen kun on pääsdyt ennen niin jumaloituun ammattiin päässyt lukemaan muille terveyslakia summan mutikassa kuitenkin lopulta käypåhoitoihin vedoten diagonooseja arvaillen ja massit tililleen vetäen. Jos asiakas kehtaa kysyä tarkentaviankysymyksiä, alkaa sellainen halveksiva käytös, että haloo kuka se on käynyt tentit läpi....?!! Sinä vai minä jne.
Heikkolahkaisin ammattikunta ja yhtä teatteria kirurgeja myöten. Emme suosittwle. Narsistisia fragileja persoonia.
Olen tavannut todella monta lääkäriä sairaushistoriani takia ja enimmäkseen on pelottavan porukan käsissä meidän.terveys
Outoa, miten erilaisia kokemuksia voi olla. Kaikki minun tapaamani lääkärit ovat olleet vähintäänkin asiallisia, ja moni oikein kivakin. No, kouluhammaslääkärissä joskus vuonna kivi ja kirves oli niitä töksyjä lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on! Persoonaltaan. Enemmän olen tavannut täysjärkisiä lastensairaalan puolella.
Nämä ovat pahimpia. Kohtelevat kuin lapsia oli ikä mikä tahansa.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, miten erilaisia kokemuksia voi olla. Kaikki minun tapaamani lääkärit ovat olleet vähintäänkin asiallisia, ja moni oikein kivakin. No, kouluhammaslääkärissä joskus vuonna kivi ja kirves oli niitä töksyjä lääkäreitä.
Unohdin sanoa, että en tiedä vaikuttaako viimeisiin kokemuksiini, se että ovat olleet yksityislääkäreitä, terveyskeskukseen pääsy kun on mitä on.
Joo. Suurin osa on outoja. Mieslääkärit on usein mykkäkuuroja laahustajia ja laiskan oloisia, naiset on kiukkuisia ja suunnilleen syyttelee asiakasta niistä kivuista joista hän kärsii. Huoh. Toisaalta taas sairaanhoitajat on usein tosi ok ja olen tyytyväinen jos selviän vain sairaanhoitajakäynnillä eikä tarvitse kohdata ketään omituista lääkäriä! Ehkä lääkärit vaan juo tosi paljon tai sitten käyttää kaikkia pillereitä? Nehän pystyy hankkimaan mitä vaan. Se vois selittää outoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Suurin osa on outoja. Mieslääkärit on usein mykkäkuuroja laahustajia ja laiskan oloisia, naiset on kiukkuisia ja suunnilleen syyttelee asiakasta niistä kivuista joista hän kärsii. Huoh. Toisaalta taas sairaanhoitajat on usein tosi ok ja olen tyytyväinen jos selviän vain sairaanhoitajakäynnillä eikä tarvitse kohdata ketään omituista lääkäriä! Ehkä lääkärit vaan juo tosi paljon tai sitten käyttää kaikkia pillereitä? Nehän pystyy hankkimaan mitä vaan. Se vois selittää outoa käytöstä.
Mitä mä just luin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?
Osui ja upposi vai?
Vierailija kirjoitti:
Tämä varsinkin gynekologian puolella. Monet naisgynet ärsyyntyvät myös pelkäävistä ja jännittävistä potilaista. Ihan kuin potilas jännittäisi vain heitä kiusatakseen.
Muuten kokemukseni lääkäreistä ovat vaihtelevia. Osa on ollut hyvin asiallista ja vuorovaikutustaidoiltaan sujuvaa porukkaa, toiset taas jotenkin niin omalla taajuudellaan etten oikein tiedä, mitä heistä sanoisi. Parhaat kokemukseni ovat hammaslääkäreistä. Jotkut ovat olleet luonnollisesti jäyhempiä kuin toiset mutta aina ovat mm. selittäneet, mitä ovat kulloinkin tekemässä, katsoneet kohti, kun ovat minulle jotain puhuneet ja tehneet kaikki toimenpiteet ammattitaitoisesti ja huolella. Yksi kouluhammaslääkäri on ainoastaan ollut erikoinen, mm. unohteli säännöllisesti hänelle varattuja aikoja (oli joko buukannut toisen potilaan vahingossa oman aikani päälle tai ei ollut tullut paikalle ollenkaan) ja niille ajoille, jotka sattui muistamaan, oli säännönmukaisesti 15-20 minuuttia myöhässä.
On myös sairaanhoitajiakin, jotka on outoja. Tiedänpä myös outoja toimistosihteereitäkin. Annetaan kaikkien olla, mitä ovat.
Hyvä palkka varmaan mutta perkskules kun niitä kaikenmaailman vaivaisten valituksia pitää olla kuuntelemassa, rasittavaa. Mieluummin nauttis vaan siitä palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki tässä taannoin kun kävin ihotautilääkärillä näyttämässä kasvojen ihoa, sitten samalla ajattelin näyttää yhtä luomea alavatsalta, aloin raottaa paitaa niin lääkäri (mies) tokaisee "paita pois", yritin sanoa että näkyy tästä, hän sanoi uudestaan tiukemmin että eikun paita pois, tottelin tietysti ja tämä olikin sitä varten että katsoi koko ylävartalon luomet kerralla. Itse olisin ilmaissut asian niin että "otatko paidan pois niin katsotaan samalla koko ylävartalo". Toivon oikeasti että tarkoitus oli katsoa koko ylävartalon luomet eikä saada minua olemaan pelkät rintaliivit yllä, koska juuri tuo tapa millä sen sanoi sai minut hämilleen, no en traumatisoitunut sentään, kiva jos nautti näkemästään, vaikutti ihan osaavalta muuten. Ap
Tuskinpa nautti näkemästään, jotain rajaa nyt sun juttuihin ja lääkärivihaankin. :D
Vierailija kirjoitti:
Pikkuinen lapsi siellä miettii miksi aikuiset ovat erilaisia.
Mulla varmaan sitten käynyt hyvä tuuri kun suurin osa lääkäreistä on ollut ihan normaaleja jotka kohdalle on osunut. Voi kyllä olla että johtuu siitä että kokemusta on suurimmaksi osaksi työterveydestä ja sairaalasta. Niissä lääkärit vaikuttaneet päteviltä ja olen tullut kuulluksi. Ei ole vähätelty vaivoja. Minua on aina kohdeltu hyvin. Mieslääkäreitä on olleet suurin osa. Kaikki ei ole mitään rupattelijoita mutta kuuntelevat kumminkin tarkasti. Olen kyllä huomannut että n. 40v mieslääkärit ovat kohdallani olleet niitä parhaita. Sitä vanhemmat tuntuvat olevan jo väsyneitä ja kyllästyneitä työhönsä. Naislääkäreissä suurin osa empaattisia mutta yksi kovakourainen gynekologi oli kerran.
Sen sijaan terveyskeskuksessa kun kerran kävin niin siellä diagnoosi meni niin mäkeen etten uskalla enää mennä sinne ollenkaan. Silloin ymmärsin miksi sitä sanotaan arvauskeskukseksi. Lääkäri oli kyllä mukava, mutta selvästi mistään mitään tietämätön joka heitti diagnoosin täysin tuulesta.
On vastaavia kokemuksia aivan liikaa. Viime lääkärikäynnillä oli vastassa ala-arvoisin tapaus. Minä istuin tuolilla ja lääkäri kirjoitteli minun sanelun ja vaatimusteni mukaisesti, ei itse tavallaan puuttunut tai ohjeistanut millään tavalla. Olisi varmaan kirjoittanut reseptin myös ihan mihin vaan, kunhan älysi pyytää. Saatana että tällaiset voikin ottaa päähän, mitä helvettiä he työkseen tekevät 20 000 euron kuukausipalkalla?
Lääkärin lapsena allekirjoitan :D
Mietin, että onkohan Asperger jotenkin yliedustettuna lääkäreissä? Olin pahan unettomuuden takia työterveydessä (osoittautui toiseksi sairaudeksi) ja nuori naislääkäri keskittyi lähinnä kuvailemaan omia lääkkeenmääräämiskäytäntöjään. Opastin tyttöstä, että määrää sitten toista lääkettä ja nyt alkuun 3 viikon sairasloman. Valitin vielä ylilääkärille, että on se kumma, kun pitää lääkärin työt hoitaa omien töiden lisäksi.