Onko Facebookista mitään hyötyä, pitäisikö poistaa tili? Entä muut somet? Onko täällä ihmisä jotka ei ole somessa ollenkaan enää?
Jos olette poistaneet sometilejänne, niin koetteko sen olleen hyvä asia? Tai oletteko sittenkin päätyneet takaisin someen? Mietin, että mitä hyötyä on olla somessa oikeastaan??? Vai jääkö sitten kaikesta paitsi ja on kuin ei olisi enää edes olemassa?
Kommentit (27)
Tämä on some
Tätä käytän ja signalia
Mitä täällä nyt juttuja lukee ja signalissa
niin ei kyllä innosta faceen tai sellaisiin edes liittyä
Fb on hyödyllisin somekanava, mitä käytän. Sieltä näen tulevat tapahtumat, lähikauppojen tarjoukset, Reko-piirin tarjonnan, omien yhdistysteni kokouskutsut ym., siellä seuraan muita yhdistyksiä (luonnon- ja eläintensuojelua enimmäkseen), sieltä saan apua, neuvoja, vinkkejä melkein mihin tahansa. Sieltä löytyy tarvittaessa lumitöiden tekijä tai koiranhoitaja, sieltä näkyy etsimättä kunnan tiedotteet. Lehtien ja muiden valtamedioiden tärkeimmät uutisetkin näkyvät tarvitsematta käydä erikseen lukemassa jokaisen etusivu. Kaikki yhdestä ja samasta paikasta sen sijaan, että pitäisi googletella ja tuhlata aikaa käymällä kymmenillä eri sivustoilla.
Ihmiset suhtautuu niihin kuin johonkin postiin
Totuus on että ne on ulkomaisia yrityksiä
ja ne käyttää sun dataa ihan miten haluaa
Vierailija kirjoitti:
Fb on hyödyllisin somekanava, mitä käytän. Sieltä näen tulevat tapahtumat, lähikauppojen tarjoukset, Reko-piirin tarjonnan, omien yhdistysteni kokouskutsut ym., siellä seuraan muita yhdistyksiä (luonnon- ja eläintensuojelua enimmäkseen), sieltä saan apua, neuvoja, vinkkejä melkein mihin tahansa. Sieltä löytyy tarvittaessa lumitöiden tekijä tai koiranhoitaja, sieltä näkyy etsimättä kunnan tiedotteet. Lehtien ja muiden valtamedioiden tärkeimmät uutisetkin näkyvät tarvitsematta käydä erikseen lukemassa jokaisen etusivu. Kaikki yhdestä ja samasta paikasta sen sijaan, että pitäisi googletella ja tuhlata aikaa käymällä kymmenillä eri sivustoilla.
No jos yhdistyksellä tai yrityksellä ei ole nettisivuja niin kyllä menee huonosti
En ole koskaan ollut missään somessa, jos keskustelupalstoja ei lasketa (eikä muutaman henkilön whatsapp-ryhmää). Ihan helppoa.
ResearchGate:en pakotettiin
en käytä juurikaan
Vierailija kirjoitti:
Ja vastineeksi siitä annat facebookin käyttöön kaikki henkilötietosi.
Mä en ole ollut kuin Facessa, ja sen suljin pari vuotta sitten. Mä vaan yksinkertaisesti kyllästyin siihen, enkä kokenut sitä mitenkään tarpeelliseksi elämässäni. Hyvin olen pärjännyt ilman, olo on suorastaan helpottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastineeksi siitä annat facebookin käyttöön kaikki henkilötietosi.
ja paljon muuta (elämän)
Twitter ja Telegram on mun ainuat somet, niissäkään en ole oikealla nimellä. Ei voisi vähempää kiinnostaa jakaa jotain selfieitä ja muuta pskaa jossain FB:ssa tai Instassa
Vierailija kirjoitti:
Twitter ja Telegram on mun ainuat somet, niissäkään en ole oikealla nimellä. Ei voisi vähempää kiinnostaa jakaa jotain selfieitä ja muuta pskaa jossain FB:ssa tai Instassa
Ihmiset välittää toisistaa yllättävän vähän, ainoo jos haluaa sitten että ihmiset kateuksissaan vihaa ja haluaa sulle pahaa ja tekee pahaa niin suosittelen siellä keimailua...
.
Kateus on
Vierailija kirjoitti:
FB:ssa oli monta tiliä aiemmin.
T. Mirja
Olen ainoastaan Instagrammissa ja Facebookissa. En käytä niitä muuten ollenkaan (en siis postaa mitään enkä selaile muiden postauksia), vaan pidän niitä "puhelinluetteloina". Jotkut ihmiset haluavat viestitellä niiden kautta, siksi pidän ne tilit. Muuten poistaisin ne heti.
Mulla on neljä tiliä FB:ssa ja se pelkkä kirjautuminen on niin kankeaa etten jaksa käyttää.
On looginen mahdottomuus, että täällä olisi ihmisiä, jotka eivät ole somessa.
Keskustelupalstat ovat somen ydintä.
Australiassa otettiin käyttöön digi-id, ei pääse someen ilman tunnistautumista. Eiköhän tää tuu kohta EU:n myös.. En sit tiiä onko hyvä asia antaa KAIKKI tietonsa, ties mille instansseille. Vaikka kyllähän jotkut tekevät sitä jo, kun ei kukaan jaksa lukea niitä tietosuoja selosteita
Vierailija kirjoitti:
On looginen mahdottomuus, että täällä olisi ihmisiä, jotka eivät ole somessa.
Keskustelupalstat ovat somen ydintä.
Minä en pidä anonyymiä keskustelupalstaa somena, enemmänkin jopa epäsosiaalisena mediana.
Mä tykkään Facessa siitä että näkee ilmoituksia erilaisista tapahtumista.
Mä pidä fb:ssä yhteyttä perheeseen, yksityisviesten. Muuten en käytä.